10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

KRYM: Never ending story…

Myslíte si, že můžeme na chvíli odložit svoje ideologické předsudky a podívat se na situaci z obou stran? Ono to opravdu není jednoduché. Navíc každý, kdo nezaujme apriorně protiruský postoj, bezvýhradně neodsoudí Putina a pokusí se o objektivní, třeba i diskutabilní názor, je okamžitě označen našimi „kavárníky“ za proruského švába a trolla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Oldřich 5.8.2018 22:10

Je to závěr nezávislé mezinárodní komise. Jak se Vám ty kalašnikovy, které jste tam viděl, líbily? :)

J. Jurax 4.8.2018 21:27

Ale taky je takové odtrhávací ...

L. Písařík 4.8.2018 16:31

Re: Opomenuli jste

Katalánsko není na Krymu.

P. Harabaska 4.8.2018 14:37

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

Nerozporoval jsem přesnost vašich čísel.

P. Harabaska 4.8.2018 14:36

Re: " Kdo má hlavu a mozek, snadno si spočítá"

Přesně na totéž, jako ta základna, kterou Američané budují v lokalitě Očakovo u Oděssy.

P. Harabaska 4.8.2018 14:28

Re: Turci mají to slovo

V Turecku už Recep mejdan zorganizoval.

I. Hendrych 4.8.2018 12:20

Re: Ježiši pane Černocký....

Přesně tak.

J. Jurax 4.8.2018 11:33

Re: Vidím to jinak

Ano. I ta bruselská.

J. Jurax 4.8.2018 11:31

Re: Zvonka to vyzerá, že

Ehm ... ano.

Asi tak jako ukousnutí části byvší Země Moravskoslezské ve prospěch Čech při parcelaci republiky tvorbou krajů za bolševika. Nikoho to tehdy nevzrušovalo a nakonec ani nesmělo vzrušovat - neboť za bolševika, že ...

J. Jurax 4.8.2018 11:25

Re: Vysvětlete mi, jak se na Krym v druhé polovině

Asi tak jak o něco dřív USA do Texasu ... :-)

J. Jurax 4.8.2018 11:23

Re: " Kdo má hlavu a mozek, snadno si spočítá"

Na třeba kontrolu Černého moře a jako politikum. Nebo že by na distribuci humanitární pomoci?

Na co je USA základna v Kosovu?

J. Jurax 4.8.2018 11:12

Re: Opomenuli jste

A co Katalánsko? Kolik tam mají kalašnikovů?

J. Jurax 4.8.2018 11:10

Re: Opomenuli jste

Jako v Kosovu?

F. Houžňák 4.8.2018 9:06

No, zanadával jste si,

argumentů nemaje, ulevilo se vám?

F. Houžňák 4.8.2018 9:03

Ano,

mám. Spokojen?

J. Krásenský 3.8.2018 22:24

Re: Zvonka to vyzerá, že

způsob, jakým byl Krym přidělen Ukrajině byl protiprávní.Bolševická zvůle.

V. Čermák 3.8.2018 22:01

Re: Opomenuli jste

Dorá snaha pane Patkoši, ale kdo vám uvěří?

V. Čermák 3.8.2018 21:59

Re: Opomenuli jste

Ale ti Krymané Ruského původu byli za tu "armádu, nikoliv cizí" rádi, na rozdíl od vás, Holoubku J.L....

V. Čermák 3.8.2018 21:54

Re: Problém Krymu

Ano, problém Krymu není náš problém, jak správně vytýkáte různým autorům, kteří ho neustále řeší. Teď byste ale měl zapracovat sám na sobě a zkusit přestat řešit problém Ruska, který také není náším problémem. ČR má totiž svých vlastních problémů dost....

J. Krásenský 3.8.2018 21:51

Největší územní zisky v Evropě ve dvacátém století

má Ukrajina.

R. Woloszczuk 3.8.2018 19:17

Re: Opomenuli jste

Možnost pozorovat plebiscit na místě dostali naši poslanci a také poslanci všech zemí OBSE, jestli tuto možnost nevyužili je jejich problém ne problém plebiscitu.

Ohledně těch potenciálních mrtvých - dodnes na Ukajinské straně bojují ozbrojené jednotky, které nemá ukrajinská vláda pod kontrolou. Věřte si čemu chcete, ale až přijde na lámání chleba, tak se nedivte a neskuhrejte...

J. Orel, Mgr 3.8.2018 19:06

Problém Krymu

není náš problém, a nechápu, proč se tolik diskutujících snaží najít jeho vysvětlení. Na pár řádcích to stejně nejde. Pokud by nás měl tento problém zajímat, pak jen jako důkaz nebezpečí, jaké pro nezávislost zemí sousedících s Ruskem znamená od 16. století ruská expanzivní politika, zakládající se na mylném pocitu ohrožení, jímž trpí ruský "politický národ" a na jeho opět mylném pocitu jakéhosi poslání, podle něhož chce "spasit" zbytek hříšného světa.

R. Woloszczuk 3.8.2018 18:58

Re: Opravdu?

Ruští vojáci byly v Jižní Osetii rozmístěni pod hlavičkou OSN, Gruzínský útok na ně byl porušením mezinárodního práva a Ruská reakce mezinárodnímu právu odpovídala - toto sic nerada, potvrdila i vyšetřovací komise EU. (koho však zajímají včerejší zprávy, snad jen ty kteým vadí otevřené lži...)

V. Patkoš 3.8.2018 18:58

Re: Opomenuli jste

Myslíte ty české komunisty, co tam byli? Důvěryhodné osoby. A ne - plebiscit pod kontrolou zelených mužíků se zbraněmi, s všudypřítomnými billboardy "S Ruskem a nebo s fašisty", to opravdu regulérní referendum není. A žádní mrtví opravdu na Krymu nehrozili ani náhodou, další neustále omílaná lež.

V. Patkoš 3.8.2018 18:56

Re: Formálně Ukrajina, fakticky USA,

Na co by do p*dele potřebovaly USA základnu na Sevastopolu? Uniká vám, že Turecko je stále ještě člen NATO? To nás máte za naprosté kretény, že tady neustále i po těch letech argumentujete údajnou snahou USA získat základnu v Sevastopolu?

R. Woloszczuk 3.8.2018 18:54

Re: Opomenuli jste

První plebiscit proběhl na Krymu v 90-tých letech a obyvatelé Krymu hlasovali pro připojení k Rusku.

Kontrolní otázka - kolik % obyvatel z Krymu odešlo na Ukrajinu po jeho anexi Ruskem?

Plebiscitu byli přítomní i čeští ústavní činitelé, informace o posouzení průběhu plebiscitu poskytli.

Stejně jako jsem rád, že Beneš vyřešil krizi 1938 špatně, ale s minimem mrtvých tak podobně jsem rád, že Putin vyřešil Krym sice špatně, ale taktéž s minimem mrtvých.

V. Patkoš 3.8.2018 18:50

Re: No, čechák jako vy snad ani jiný názor mít nemůže,

Nikdo po nich žádné lízání řitě nechce, zato oni by moc rádi, kdybychom jim po 30 letech znova lízali řitě my. Což o to, to u vás ostatně problém není, vám z té jejich řitě čouhají už jen paty.

V. Klepetko 3.8.2018 18:37

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

Reagujete na můj text? Četl jste můj příspěvek? O deportaci Tatarů Stalinem jsem se vyjádřil naprosto jasně! V té době tvořili - jak jsem již výše uvedl - cca 20% obyvatel Krymu, převážně vesnického. Následný pokus - po válce - nahradit toto chybějící zemědělské obyvatelstvo Rusy vedl k prudkému zhoršení zemědělské výroby - Rusové byli zvyklí hospodařit v jiných klimatických podmínkách. Chruščov tam byl i s Malenkovem a rodinami na dovolené celý jeden letní měsíc, a když viděl tu bídu tak usoudil, že by snad ukrajinský sedlák mohl na této půdě hospodařit s lepšími výsledky. (Převážná většina Rusů bydlela na Krymu ve městech).Tak vzniknul nápad darovat Krym sovětské Ukrajině - nemělo to žádné politické nebo etnické důvody, čistě jen hospodářské...

Pokud jde o tu Sibiř - ta je příliš velká než aby ji člověk mohl "vidět". Ale plaval jsem v Bajkalu a v Angaře a pohyboval se v okolí Jekatěrinburgu, znám Irkutsk i Ust-Ilimsk a lovil jsem štiky na soutoku Obu a Irtyše, a byl jsem i ve Vladivostoku a z Nachodky jsem se plavil do Jokohamy, takže o Sibiři možná nějakou představu mám :-)))

J. Lukavsky 3.8.2018 18:02

Re: Opomenuli jste

No ten plebiscit probíhal asi tak, jako o připojení Zakarpatské Ukrajiny k SSSR: Přišel moloděc. zarachotil plnicím perem a pravij laskavě "podepíšeš holoubku?". Nejsem znalec meznárodního práva, ale kdosi mi povídal, že pokud je na území nějakého státu cizí armáda jsou takovéto dohody neplatné. No ale v USA zase lynchují černochy....

J.L.

L. Písařík 3.8.2018 17:06

Re: Asi tak . . .

Až si o to Keltové požádají, znáte nějakého Kelta, nějaký spolek či útvar? A co neadrtálci, ti tady taky byli, ti nemají nárok?