24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

KRYM: Never ending story…

Myslíte si, že můžeme na chvíli odložit svoje ideologické předsudky a podívat se na situaci z obou stran? Ono to opravdu není jednoduché. Navíc každý, kdo nezaujme apriorně protiruský postoj, bezvýhradně neodsoudí Putina a pokusí se o objektivní, třeba i diskutabilní názor, je okamžitě označen našimi „kavárníky“ za proruského švába a trolla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 3.8.2018 17:04

Re: Opomenuli jste

s kalašnikovem za zády se obvykle hlasuje jednomyslně. Byl jste tam, abyste mohl posoudit zákonnost toho plebiscitu?

L. Písařík 3.8.2018 17:01

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

a ti Tataři se zcela dobrovolně vystěhovali na Sibiř? To byste musel Sibiř vidět, když to chcete srovnávat.

L. Písařík 3.8.2018 16:56

Pane autore

Dubček v roce 68 taky věřil, že nás rusové nenapadnou a najednou je měl tady. Posr.. se a nebyl schopen ani uvést armádu do pohotovosti, ani to by nepomohlo, armáda nebyla vyzbrojena ostrou municí, to mělo proběhnout aspoň o měsíc dříve.

Vaše víra nás před rusem neuchrání to spiše NATO.

K. Oldřich 3.8.2018 16:34

Opomenuli jste

že obyvatelstvo Krymu si v plebiscitu více jak devadesáti procenty vybralo příslušnost k Moskvě a Kyjevu dali sbohem? Nebo už národy nemají nárok na sebeurčení?

P. Urban 3.8.2018 16:10

Re: Tak takhle se falšuje historie. A začíná to tak nevinně!

Co to znamená, že národnostní situaci v Donbasu a na Krymu má na svědomí Stalin? Krym nebyl ukrajinský nikdy. A o etnicitě obyvatel mezi Dněprem a Donem lze říci, že byla před Stalinem i po Stalinovi nevyhraněná. A že bylo něco integrální součástí od středověku ... Kriste pane, takových "integrálních součástí", které v novověku změnily majitele, v Evropě je...

P. Urban 3.8.2018 16:04

Opravdu?

Osetinci nejsou etničtí Rusové a nikdo netvrdí, že ano. Přesto Rusko v Jižní Osetii zasáhlo.

V Estonsku a Lotyšsku tvoří Rusové čtvrtinu obyvatelstva. To už za jistých okolností může hraničit s "až" většinovou složkou.

P. Krešňák 3.8.2018 15:30

Ježiši pane Černocký....

... Vaše vyjádření, že Rusové podnikají akce jen tam kde je převaha etnických Rusů je opravdu hovadina. Čekoslovensko 68, Maďarsko 1956, NDR okupovali od roku 1945 a tak bych mohl pokračovat. Jen upozorňuji, že rozdíl mezi SSSR a dnešním Ruskem není nijak veliký. Je to stejná verbež. To že s těmi okupacemi (Krym, Dombas...) dnes již nikdo nic neudělá je opravdu smutné. A sankce, jsou ještě hodně malé, zasloužilo by si to daleko razantnější. Krešňák

V. Klepetko 3.8.2018 15:12

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

Paranoia se nám šíří nějak všeobecně:-))

Milane, ještě jedno zajímavé info - ta dvoutřetinová ruská populace Krymu má velmi zajímavé demografické složení. Ja tam totiž velký podíl námořníků v důchodu - Krym sloužil po celá desetiletí jako místo předposledního odpočinku námořníků ze všech flotil, takže z pohledu státního rozpočtu by to byla pro Ukrajinu za pár let takřka neúnosná zátěž:-). Je to dnes něco jako "ostrov důchodců"...

F. Houžňák 3.8.2018 14:18

Turci mají to slovo

nemlich stejně.

F. Houžňák 3.8.2018 14:16

No, čechák jako vy snad ani jiný názor mít nemůže,

ovšem Rusové nevidí důvod, proč by měli někomu ze "Západu" olizovat řitě.

F. Houžňák 3.8.2018 14:15

Je vám líto, že vás a vaši celou rodinu nepochytají

Tataři a neprodají vás Turkům do otroctví? No, mezi lidmi jsou různí perverti, patříte k nim?

J. Lepka 3.8.2018 14:13

Tak takhle se falšuje historie. A začíná to tak nevinně!

Pouhým srovnáním nesrovnatelného. Tedy Sudet s Krymem. Sudety byly od středověku integrální částí Země české koruny a německojazyčné obyvatelstvo přišlo vždy jen na pozvání hlavy království, přesto jejich odstředivé tendence postupně gradovaly od 19.století, kdy celé Německo padlo do vlivu Prušáků a po I. světové válce je udržel v ČR jen hlad. Nicméně i jejich nenávist pomohla rozpoutat pokračování války v osmatřicátém. Naproti tomu národnostní situaci jak na Krymu, tak na Donbasu má na svědomí Stalin a jeho násilné deportace, včetně uměle vyvolaných ukrajinských hladomorů. Nezapomínejme ale na jistou vlastnost rusáků, zásadně se nechtějí z dobytých území pakovat, příkladem budiž jistý Královec. Prostě pro rusáka je vlastní imperiální politika 19. století a současná holá (_._) na tom nic nemění.

F. Houžňák 3.8.2018 14:13

Ještě jsem zapomněl mnohé a dlouhé

války Angličanů s Francouzi, jedna z nich se dokonce nazývala "stoletá". Ty vám taky ušly nebo se jenom do vašeho nazírání světa nehodí?

F. Houžňák 3.8.2018 14:11

Vy popíráte, že RF měla pronajatou

základnu v Sevastopolu na Krymu? No jo, to je pak těžká diskuse ...

F. Houžňák 3.8.2018 14:10

Vaše výroky jsou k chápání jednoduché,

leč často chybné. Ale povězte, vysvětlete, co jsem nepochopil? Aspoň vám uběhne čas.

M. Prokop 3.8.2018 14:05

Re: Ano, proto taky Angličané a Španělé vybudovali říše,

To jste jen zase něco zhoužňákoval nebo jen prostě nepochopil.

M. Prokop 3.8.2018 14:03

Re: Jiný pohled

Ani nevysvětluje ... vychází z chybné premisy pronájmu Krymu.

R. Woloszczuk 3.8.2018 13:15

Jiný pohled

Autor opomněl jeden pohled a to vojensko strategický. Představme si, že Japonsko se rozkmotří s USA. Japonští představitelé začnou veřejně mluvit o tom, že američany vyženou z Okinawy a pronajmou ji Číně/Rusku. Jak by se zachovala administrativa USA? Řekli by "je to svobodné rozhodnutí japonského lidu" nebo by začali svoji vojenskou základnu bránit politickými i vojenskými prostředky? A Krym má, ze strategického pohledu, pro Rusko ještě větší význam, než Okinawa pro USA...

Pozor - můj komentář neomlouvá pouze vysvětluje.

F. Houžňák 3.8.2018 13:03

Ano, proto taky Angličané a Španělé vybudovali říše,

nad kterými slunce nezapadalo, Němci nikdy nepřepadli Francii, Polsko, Rusko a Sovětský svaz, Francouzové nikdy nenapadli Rakousko, Španělsko, Rusko, Španělé nikdy nenapadli Portugalsko a Nizozemí, a tak dál, neměl byste tak plácat, vypadáte pak jako hlupáček.

M. Prokop 3.8.2018 12:50

Re: No jo, tak to jste kolaborant,

Nejste nějak významný, takže je mi to spíš jedno.

V. Novák 3.8.2018 12:49

Re: Kdo seje vítr sklízí bouři

Vy už byste jak Netzerka zapřel noc mezi očima...

V. Novák 3.8.2018 12:49

Re: " Kdo má hlavu a mozek, snadno si spočítá"

Na co je USA základna v Očakově?

M. Prokop 3.8.2018 12:48

Re: To samozřejmě je čistě ruská vlastnost, že ano,

Ano, máte pravdu, v takové míře jako u Rusů nikdy. To by profesionál vašeho ražení mohl vědět.

V. Novák 3.8.2018 12:47

Re: To nemusíme chodit zas tak daleko, kdy vrátí

Halič (Král. vladimistko-lodoměřské) Rakousku...

M. Prokop 3.8.2018 12:47

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

Akorát v současné době poněkud neaktuální, zato ruská paranoia stále sílí. On Putin ví proč ....

J. Chaloupka 3.8.2018 12:36

Vysvětlete mi, jak se na Krym v druhé polovině

19. století, dostal ruský /sic!/ car? O návštěvě skupinky Američanů píše ve svém cestopise Mark Twain (a toho těžko můžeme podezírat z pravičáctví) .

V. Klepetko 3.8.2018 11:17

Re: Pár informací. A dobré ráno všem!

:-) V případě toho Krymu jsou ty obavy ale opravdu historicky podložené... Tatarů bylo na Krymu za dob největší třistaleté otrokářské slávy cca 50 až 100 tisíc. A do otroctví postupně zavlekly tři mega otroků... A nejen Rusů, Ukrajinců, Poláků - sice málo, ale skandinávští otroci via Krym směřovali na trhy do Tripolisu...

Vždy když došli zlaťáky, tan chán nechal pochytat nějaké ty lidi a prodal je do Afriky. Tomu říkám nepřirozená migrace:-))))

F. Houžňák 3.8.2018 11:15

No jo, tak to jste kolaborant,

těší vás to?

F. Houžňák 3.8.2018 11:14

To samozřejmě je čistě ruská vlastnost, že ano,

například u Francouzů, Angličanů, Němců, Španělů takováto vlastnost nikdy neexistovala. Přijde mi, že jste historik-amatér, tedy spíš pijan než ladič.

F. Houžňák 3.8.2018 11:11

To nemusíme chodit zas tak daleko, kdy vrátí

Ukrajinci Polákům dnešní západní Ukrajinu, třeba ...