27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

GLOSA: K inscenaci Naše násilí...

Je to dilema, ne že ne. Na jedné straně láska ke svobodě, na druhé straně láska a úcta k Ježíši. Co převáží? Nelze mít jedno i druhé, pakliže je Ježíš tím nejvulgárnějším způsobem urážen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Meišner 30.5.2018 20:27

jen dodám

že by to byl hnus, i kdyby se nejednalo o Ježíše.-- tito "umělci" zřejmě vůbec netuší, že umění je počin,--ne honba za pěnezi.

K. Janyška 30.5.2018 20:57

Re: jen dodám

Ano, je to jakoby se vys "rali v síni a považovali to za umění... Dzp.

J. Kanioková 30.5.2018 23:23

Především to byla PROVOKACE !!!

Odpovná, hnusná, nemorální !

D. Bystriansky 30.5.2018 13:17

Literární scénář " "Vašich a našich úchylů"

První dějství: Jako nejzajímavější variantu vidím zastrčení EU vlajky/ne do slipů/, leč do kalhotek zezadu, což umožní dostat se na uměleckou úroveň, jak v Brně a následně unijní vlajku po vzoru divadelníků vytáhnout z vagíny Makrely, ožralým Marxem. Kulisou by mohl být palác EU A.Spinelliho, alpské polonahé divoženky a nadržený alpský brennerský kozel s černým, dlouhým údem. Kozel by se využil v závěrečné drastické kopulaci s Makrelou.

Druhé dějství: Tažení unijní vlajky z její vagíny sugeruje bolestný zrod/potrat/ nechtěného, federativního nedonošence.

Óóólalá, umělecké vyjádření apokalypsy zrodu/potratu/, šok jelitního publika a aplaus jsou zaručené!!!

Závěr: Rozpočet: 1 až x% HDP Visegrádské skupiny... a dalších ... vzpurných, doživotně!

M. Pressl 30.5.2018 12:58

svobodu projevu i po něm

Zajímalo by mne, kolik diskutujících zde, i pod jinými články na toto téma, tu hru opravdu celou vidělo. Na rozdíl od pana Halíka, který ji viděl, přemýšlel o ní a došel k nějakému názoru, za který to okamžitě schytal. Inu, svoboda projevu.

M. Bílý 30.5.2018 13:34

Re: pane Pressle (12:58)! Musíte vidět vraždu, abyste ji ...

.... odsoudil?

J. Kanioková 30.5.2018 23:22

1*

V. Církva 30.5.2018 14:48

Re: svobodu projevu i po něm

Pan Halík by se na takové věci neměl dívat. Věřící lidé jsou o škodlivosti pornografie informováni, a když už podlehnou (jsme taky jen lidé), musíme se kát a zpovídat. Pokud se ale pan Halík na porno dívá (vytahování vlajky z vagíny je porno) nemůžeme se divit že mu radí pekelné hlasy.

J. Sinnreich 30.5.2018 23:41

Re: svobodu projevu i po něm

Jsem presvedcen, ze reziser Frljic si zakrok "Slusnych lidi" objednal a zaplatil ze sve gaze, protoze lepsi reklamu mu zadna agentura nemohla poskytnout. Po precteni toho uraganu kritiky, barvitem popsu ohavnosti na jevisti a policejnim zakroku budou se lide, kteri do divadla za cely zivot nevkrocili pidit po smazanem zaznamu na Youtube. Nedivil bych se, ze pro tak siroky zajem bude tento kus vysilat i CT Art,

Z. Lapil 31.5.2018 8:01

Re: svobodu projevu i po něm

Divadelní hra není 2000 slov, aby se dala zveřejnit v novinách a podpořit nebo nepodpořit.

Jak se vyjádřil pan Halík nevím, ale v zásadě jsou dvě možnosti. Buď pravil, jak mu velí jeho kněžská funkce, což si dovedu představit, nebo mu nějak vyšlo, že je taková věc v pořádku, a to radši nechci slyšet, protože by mě to mohlo rozrušit.

Hru jsem neviděl a z toho, co o ní vím, mi vychází, že ji vidět nehodlám. S výhradou, že se pořád dokola řeší jediná scéna, takže to klidně může být dobré divadlo. Ve skutečnosti si nemyslím, že by v Huse na provázku dávali úplný škvár.

M. Dvořák 30.5.2018 12:53

svoboda projevu i po něm

Charlie Hebdo zkusili něco podobného s islámem a jak dopadli ?

Co kdyby během představení herečka netahala českou vlajku z mezinožky nýbrž vlajku unie z řiti,byla by to ještě svoboda projevu ?

M. Vondráček 30.5.2018 12:09

svobodu projevu

Proč ne, ale za své ...

M. Moravcová 30.5.2018 12:03

Nejsem si jista,

že režisér má úctu ke svým rodičům a předkům

Č. Berka 30.5.2018 11:18

křesťané

Ježíš je důležitou postavou i dalších významných náboženství. Mnohem větší problém než pro muslimy představuje Ježíš v judaismu. Židé tradičně pokládali Krista za jednoho z mnoha falešných mesiášů - ale díky jeho vlivu za toho nejvíc nebezpečného. Židé nemohou Ježíše přijmout ani jako část Boha, ani jako mesiáše - ten teprve přijde.

Maminka byla s dětmi na poli a po cestě domů hovoří o Židech. Gertrude nechápe, proč byli Židé dříve pronásledováni a zabíjeni. Bratr Georg ale říká, že to bylo spravedlivé, vždyť páchali takové zločiny, dokonce vraždili nevinné děti. Maminka souhlasí a ukazuje dětem křížek v polích. Muž, který na něm visí, byl jedním z největších odpůrců Židů v dějinách, říká. Znal zkaženost a podlost Židů. Bičem je vyhnal z chrámu, kde dělali obchody. Říkal, že Židé pocházejí od ďábla a proto páchají zločin za zločinem. Zemřel proto, že znal Židy a pravdu o nich sděloval světu. Proto jej ukřižovali. Přitloukli ho hřebíky na nohou a na rukou a nechali ho vykrvácet. Pamatujte na to, že Židé jsou děti ďábla a vrahové. https://www.holocaust.cz/zdroje/dokumenty/antisemitismus/nacisticky-antisemitismus-a-rasismus/der-giftpilz---ucebnice-nacisticke-antisemitske-propagandy/co-rekl-kristus-o-zidech/

J. Farda 30.5.2018 11:17

Snad by autor

mohl projevit svou uměleckou odvahu, napsat podobně odvážnou performanci s prorokem Mahmúdem v jakékoli roli a odjet to se souborem předvést dejme tomu do Iránu ... Inšalláh! :-)

M. Bílý 30.5.2018 11:02

Pro mne to žádné dilema není!!! Od dospělosti se .... ..

.... držím zásady, že na prvém místě při všem konání musí být SLUŠNOST. Do té násilnění nepatří. Dále pro mne platí, že umění má povznášet, ne šokovat, takže násilnění a vulgarismy se do něj nehodí.

Umění je totiž od uměti, proto chci-li vytvořit umělecké dílo musím to umět a učit se to (zkoušet to). Hulvátství a násilí jde většině lidí SAMO OD SEBE. Naopak dá práci jim zabraňovat. A to by byla pro mnoho lidí zde veliká námaha. Jenže, když to nemají v sobě, tak to musím vytrpět..

M. Těhanová 30.5.2018 10:38

Máte pravdu.

Navíc by zastánci této nechutnosti měli dostávat otázku, zda budou stejně obhajovat, když někdo udělá podobnou " performanci" o Mohamedovi. A tito lidé si hrají na intelektuální elitu a pro nás, normální lidi, mají jen pohrdání a stále nás chtějí poučovat.

F. Kusák 30.5.2018 10:35

Tak myslím,

že jsme se tu všichni shodli, že uvedené dílko má k umění daleko. A to si myslím, že i porno může být uměním a dotace do umění nejsou vždy zavrženíhodné. Ten Bosňan je člověk s patologickým chováním, nevratně postižený rozpadem Jugoslávie a jejími, pro nás těžce pochopitelnými důsledky. Myslím, že ani to znásilňování vlastní matky otcem by mu nevadilo. Možná to panu Halíkovi imponuje, ale mě se z toho zvedl žaludek.

T. Hraj 30.5.2018 9:53

Ať si autor hru na diváky frljí za své

Ano, říci veřejně pravdu a především nedotovat z veřejných peněz.

L. David 30.5.2018 9:51

To, že nějaké morálně zvrhlé prase sesmolí ohavnou

divadelní hru, se může stát.

Avšak to, že takové množství osob se připojí a) k její performaci, b) k jejímu obhajování, coby "nepochopenému umění ???, je velmi zarážející !!!

Nějaký Tomáš Halík (prý vysvěcený katolický kněz) uvedl, že "prostí lidé" by na tuto hru neměli chodit, poněvadž takové umělecké nadsázce nerozumí. Zato šarlatán Halík rozumí všemu, co dělá radost satanovi !

Teď už jen zbývá to, aby tu ohavnost obhájil ex katedra papež František !

J. Fridrich 30.5.2018 10:24

Re: To, že nějaké morálně zvrhlé prase sesmolí ohavnou

" Teď už jen zbývá to, aby tu ohavnost obhájil ex katedra papež František !" Při názorech a směřování tohoto papeže je možné, že k tomu dojde..

F. Kusák 30.5.2018 10:41

Re: To, že nějaké morálně zvrhlé prase sesmolí ohavnou

Nechci hájit papeže Františka, ani bych to nesvedl, a taky mám k němu řadu výhrad. Je však vždy nutné, si jeho projevy přečíst celé a nevycházet jen z výkladů manipulátorů veřejného mínění. Ale to Vy jistě víte a nechci Vás poučovat, znám Vaše příspěvky.

P. Vaňura 30.5.2018 9:47

Nejde o to, že ta hra je urážlivá, ale je to především

LŽIVÁ PROPAGANDA!

Pokud chceme absolutní svobodu, je zcela legitimní tvrdit, že "Vůdce Adolf Hitler byl skvělým státníkem a Reynhard Heydrich pravým otcem českého národa!"

Co do lživosti je to asi na stejné úrovni...

Všem je vtloukáno do hlavy, jak křižáci po dobytí Jeruzaléma pobili ve městě všechny muslimy. Už se neříká, že muslimové z Jeruzaléma předtím vyhnali všechny křesťany a hlavně, že cestou k Jeruzalému křižáci prošli křižáci kolem Antiochie, kde předtím muslimové vyvraždili všechny křesťany. Takže to bylo oko za oko, zub za zub!

Č. Berka 30.5.2018 11:03

vaše násilí, naše násilí

a čtvrtá křížová výprava cestou dobyla křesťanský zadar ( myslím, že na zakázku Benátčanů) a pak Konstantinopol

Reakce Byzantinců na dobytí Konstantinopole byly zcela odlišné od cítění „vojáků Kristových“. Byzantský kronikář Niketas Choniates napsal, že „samotní barbaři by byli milosrdnější než tito muži ze Západu, kteří si říkali křesťané“.[99] Francouz Geoffroy z Villehardouinu naopak popisuje nadšení křižáků nad dobytím města a získanou kořistí:

„ ...Všichni se radovali a děkovali Bohu za čest a vítězství, jimiž je obdařil, takže ti, kdo byli chudí, nyní žili v blahobytu a přepychu. Velikonoce slavili se srdcem naplněným radostí za dobrodiní, jež jim Pán a Spasitel prokázal... “

— Geoffroy z Villehardouinu

P. Vaňura 30.5.2018 12:05

Dobytí Zadaru a Konstantinopole je ukázkou svinské

politiky Benátčanů, kteří dokonce v jiných případech neváhali podpořit muslimy proti křesťanům, např. Portugalcům!

OVŠEM, v případě Konstantinopole šlo také o vnitřní konflikt o byzantský trůn, který měl katastrofální následky pro celou říši.

M. Valenta 30.5.2018 9:39

Pane autore,

Když se Ježíš popasoval s Osvětimí tak přežije i tuhle blbost.

V. Čermák 30.5.2018 9:34

Svoboda bez hrnic se jmenuje SVÉVOLE.

A kdo k ní projevuje Lásku, šíří ZLO.....

V. Student 30.5.2018 9:11

Dnes za jedna, pane Stejskale.

Díky.

K. Janyška 30.5.2018 8:51

Náboženství jsou všechna totalitními koncepty

a se svobodou nemají co dělat. Jen kvalifikované zákazy, ne příkazy, například v jednoho Boha věřit budeš, jsou zdrojem 3 velkých negativ, tedy míru, svobody a spravedlnosti... Dzp.

V. Čermák 30.5.2018 9:32

Re: Náboženství jsou všechna totalitními koncepty

O náboženství nevíte NIC, rychlokvašený mrdrlante....