26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Národní stát v cestě přežití lidstva

Debata o relevanci národních států opět přestává být okrajovou záležitostí, ale pořád se pohybuje v naprosto teoretické úrovni. Jde samozřejmě o paradigmatickou změnu, která bude, stejně jako například osvícenství, trvat několik generací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 2.1.2018 12:18

Re: S medicínou se dnes diskutuje

Vidím, že jste v koncích, odpovídat mi otázkou..:-)

M. Mikulec 2.1.2018 12:16

Re: No

Tak. Jako neexistoval sovětský národ- ale jen sovětský lid z úst ideologů.

I. Schlägel 2.1.2018 11:21

A tohle bylo

co, proboha?

J. Václavíková 2.1.2018 10:46

Re: Jste trapná a hloupá

Opět jste předvedla argumentační zoufalost vaší klaky :-)

F. Houžňák 2.1.2018 10:15

No, ve své řeči k Novému roku prohlásila Merklovka,

že v Evropě bude vládnout Německo a Francie a ostatní budou poslouchat a dělat to, co chce německá a francouzská vláda. Formulovala to sice trochu opatrněji, ale to bylo jádro sdělení.

M. Prokop 2.1.2018 9:47

Re: Díky za článek,

Denně dokazuje, že to může myslet vážně.

Konec konců, i Protektorát měl své fandy a vyznavače.

C. Horák 2.1.2018 0:22

Re: Díky za článek,

Vzhledem k tomu, že kvalita vyjadřování je odrazem kvality myšlení, obávám se, že pan Huml nebude s to Vaši otázku absorbovat. Ke konstrukci úvahy ani její formulaci mu zjevně predikát nechybí.

C. Horák 2.1.2018 0:11

Zajímavý vhled do neomarxistické duše

"zneužívají strach k zisku k preferencí skrze terorismus a migraci. Je to efektivní nástroj, ale nic takového není vůbec reálnou hrozbou současné evropské ani světové společnosti." Není, protože jsem to právě řekl a hlavně to říká strejda Soros. Kulturní genocida je prima věc a víc se o tom nebudu bavit.

No, nechám toho, protože vyvracet jednotlivé žvásty z té myšlenkové bramboračky by bylo jen přehlídkou ztraceného času. Za mnohem důležitější, než debatu s tupcem, považuji zamyšlení nad tím, jak by taková světovláda asi vypadala, obzvláště s přihlédnutím k současným i budoucím dohledovým technologiím. Ke koncům mnoha historických totalitních režimů významnou měrou přispěla konkurence jiných, svobodnějších, tedy výkonnějších společností. Nebýt tehdy relativně svobodného Západu, úpěli bychom pod jhem SSSR ještě dnes. Kdo ale pomůže očipovaným otrokům vymanit se z případné (a velmi pravděpodobné) celoplanetární krutovlády? Obávám se, že ta už by byla navěky, i když většinu z nás by to asi už netrápilo, jak vyplývá ze závěrů vlivného, globálního, neomarxistického think tanku, zvaného Římský klub: lidí je na světě moc, pročež je nutno snížit porodnost, nebo zvýšit úmrtnost.

J. Kanioková 1.1.2018 23:11

Jste trapná a hloupá

J. Václavíková 1.1.2018 22:39

Re: Díky za článek,

Přesně tak, pane Humle. Také se bavím tím, že zdejší titáni ducha nepřišli s jediným protiargumentem, jen smrští urážek.

J. Kopis 1.1.2018 21:37

Mož ná by si měl bezpečnostní analitik přečíst toto

Demokracie v islámském prostředí? Hra s nulovým součtem

https://maitah.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=640294

Může být islám sekularizován? Druhá příčina, proč je islám neslučitelný s demokracií https://maitah.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=636855

Oblast lidských práv je další oblastí nesouladu mezi islámem a demokracií -Třetí příčina https://maitah.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=637877

Absence pluralismu je čtvrtou příčinou nesouladu mezi islámem a demokracií https://maitah.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=638607

J. Jurax 1.1.2018 21:34

Re: Díky za článek,

Inu, pane Huml, píšete doslova - "Ve skutecnosti, Bohackovu teorii jak celit nebezpecim lidstva, tedy jako sjednoceny celek, oproti resenim nabizenym rozdilnymi zajmy narodnich statu, je velice snadne." Mohl byste blíže osvětlit a rozvést tuto sentenci tak, aby i prostý člověk jako já pochopil, co jste chtěl vyjádřit?

J. Jurax 1.1.2018 21:28

Re: Díky za článek,

Mýlíte se a dovoluji si mít za to, že přeceňujete svou schopnost chápání.

On to běžný psí elektorát zjevně chápe líp než Vy.

J. Jurax 1.1.2018 21:24

No

autor dí "Nejdále je proces překonávání státní suverenity v Evropě".

No a právě na to dojede Evropská unie. Ono národní zájmy jsou a budou legitimní a státní suverenita je jejich ochranou. A evropský národ neexistuje. Ale může vzniknout něco jako bruselská diktatura pod kuratelou Německa a snad ještě Francie.

Národní stát nestojí v cestě k přežití lidstva. Národní stát je jeho zárukou. Existence národních států přece nevylučuje jejich kooperaci, pakliže je užitečná a potřebná pro všechny kooperující státy. Pro všechny, ne jen pro některé.

M. Prokop 1.1.2018 21:20

Re: Blábol

Souhlas.

I. Spálený 1.1.2018 21:12

Světové HDP na hlavu je polovinou českého. Pokud je každý Čech připraven vzdát se své kultury a jazyka a každý druhý Čech připraven se vzdát bytu, auta, práce a jídla, tak je globální vláda možná. Až pak si promluvme o tom, zda by byla vůbec k něčemu dobrá.

P. Mach 1.1.2018 20:01

Re: Stát vám sebere půlku platu především proto, aby bylo

Takovou sebekritiku bych od vás nečekal. Každopádně oceňuji, že jste uznal, že financování školství je vážný problém, kdežto tzv. uprchlická krize je nudle, na kterou populistiti bojující o politická koryta, utáhli spoustu hlupáků.

P. Mach 1.1.2018 19:57

Re: S medicínou se dnes diskutuje

... a co tím chtěl básník říct? Že víte, jaký měli ti co se dožili 100 let nebo ti co chcípli ve 30 zdravotní péči? Víte prd. Jediné co se dá říct, je to, že v oblastech se minimální nebo žádnou zdravotní péčí je průměrný věk dožití nízký a tam kde je zdravotní péče na výši je rovněž vysoká i průměrná délka života. Což je fakt, který žádný mikulec popřít nemůže.

P. Mach 1.1.2018 19:51

Re: S medicínou se dnes diskutuje

Víš vůbec o čem je řeč?

P. Mach 1.1.2018 19:50

Re: No

Nehodlám si cucat z palce srandovní progńozy jak to činí diskutér Schwarz. Pokud se ale ptáte konkrétně na evropské zemědělství, tak jeho deregulací EU ročně ušetří padesát miliard eur.

P. Mach 1.1.2018 19:46

Re: Blábol

Vaše představy o budoucím vývoji jsou opět srandovní. Zkuste místo scifi nastudovat něco z ekonomie a historie.

P. Vaňura 1.1.2018 19:15

Psí elektorát chápe i to, co to "píp" autor pro jistotu

nenapsal!

P. Vaňura 1.1.2018 19:14

Popravdě řečeno, pokud nemá přežít český národ, je mi

úplně jedno, když nepřežije celé lidstvo!

Nemám chuť se obětovat pro nějaké Zulukafry!

V. Pavelka 1.1.2018 18:57

No

Pane Mach, co se stane když nastane volný trh , v Eu a okolí, myslím , pro začátek v zemědělství, přežijeme.ale ne teorie ?

V. Čermák 1.1.2018 18:50

Re: Díky za článek,

To Není Názor "pana Boháčka" To je názor, za jehož šíření je pan Boháček dobře placen. Je to obyčejná "Mluvící, dobře placená Hlava".

V. Pavelka 1.1.2018 18:32

No

SSSR a satelity mohli fungovat jen díky paraelnímu trhu který sponzorovala surovinová schopnost SSSR, a unesla neskutečné mrhání,kdyby byl vystaven normálnímu trhu světa , skrachoval by již dávno .

J. Huml 1.1.2018 18:25

Re: Díky za článek,

Pani Vaclavikova, ja jsem presvedcen, ze redakce Psa zverejnila tento nazor pana Bohacka jako Silvestrovsky vtip. Ve skutecnosti, Bohackovu teorii jak celit nebezpecim lidstva, tedy jako sjednoceny celek, oproti resenim nabizenym rozdilnymi zajmy narodnich statu, je velice snadne. Jak pozoruhodna reakce mistnich "diskuteru". Vykriky, urazky, bezducha propaganda, jen stebetani smesnych papousku. Opravdu zabavne.

V. Kain 1.1.2018 18:25

Re: Nic nefungovalo lépe než národní státy

Stačí vědět čím se pán živí a u koho je na výplatní pásce a hned je jasné,že proti svým chlebodárcům nepůjde.Takové žvanění by bylo odměněno aplausem v EP,tady ne.

M. Mikulec 1.1.2018 17:56

Re: S medicínou se dnes diskutuje

"Neodpovídá-li praxe vaší teorii, je nutno praxi zavrhnout", viďte, Machu?

J. Pleva 1.1.2018 17:10

Re: Nevím na co je

Chci vás podpořit aspoň jedním řádkem souhlasu!!! :-)))