11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

NORSKO: Dotujeme, zdaňujeme, zvesela a dokola

Nedávné informace o nových souvislostech s elektromobilitou norské dopravy ukazují zádrhele, které budou současný aktivisticky prosazovaný trend provázet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 13.12.2017 23:29

Re: co to píše autor za blbosti?

http://www.skoda-octavia.org/technicka-cast.html

Pohotovostní hmotnost s řidičem 1.255 kg, celková hmotnost 1.750 kg

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-p100dl-extremni-zrychleni-vykon-760-koni

Pohotovostní hmotnost: 2543 kg, maximální hmotnost: 3071 kg

Ergo - oktávka má pohotovostní hmotnost o cca 1200 kg menší, maximální o cca 1300 kg menší. Ono jsou samozřejmě různá provedení, ale ta cca tuna a něco rozdílu tam bude furt.

J. Jurax 13.12.2017 23:28

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

http://www.skoda-octavia.org/technicka-cast.html

Pohotovostní hmotnost s řidičem 1.255 kg, celková hmotnost 1.750 kg

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-p100dl-extremni-zrychleni-vykon-760-koni

Pohotovostní hmotnost: 2543 kg, maximální hmotnost: 3071 kg

Ergo - oktávka má pohotovostní hmotnost o cca 1200 kg menší, maximální o cca 1300 kg menší. Ono jsou samozřejme různá provedení, ale ta cca tuna a něco rozdílu tam bude furt.

J. Vintr 13.12.2017 23:20

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Nikde na světě ještě nejsou elektromobily masovou záležitostí. Pokud někde dojde ke skutečně masivnímu rošíření elektromobilů, tak to žádná "smart technologie" nevyřeší. To je problém elektrické soustavy.

A. Richter 13.12.2017 23:16

Re: co to píše autor za blbosti?

No, za 1. republiky, kdy nejezdilo tolik vlaků jako dneska, byl poblíž většího nádraží bordel, aby si cestující, čekající na vlak mohli zkrátit čas. Co to tak udělat i u těch nabíjecích stanic? A protože jsme genderově vyvážení i s pány.

*8-D

J. Svoboda 13.12.2017 23:10

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Doporučuji vám přečíst si něco o smart technologiích provozu elekromobilů v Japonsku. Pak vás to zjednodušování přejde. Pěkný večer.

J. Jurax 13.12.2017 23:09

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Neviděl, protože ho nemá :-)

J. Jurax 13.12.2017 23:04

Re: no jistě hulváte Langře

Benzinových pump je v tuzemsku přes 7 000 ...

J. Jurax 13.12.2017 23:02

Re: pane Langře

Vy nebudete elektrikář ani odborník přes rozvodné sítě, že ne?

J. Vintr 13.12.2017 22:34

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Nevědomost projevujete vy. Je obrovský rozdíl mezi provozem několika stovek nebo tisíc elektromobilů a mezi provozem milionů elektromobilů. Laik si představuje, že stačí něco strčit do zásuvky a je to. Jenže elektrárny musí v každém okamžiku vyrobit a rozvodná síť musí přenést přesně takové množství energie, které se ze sítě odebírá. Pokud bude odběr větší, než v daném okamžiku zvládnou elektrárny vyrobit a rozvodná síť přenést, celý systém zkolabuje.

J. Svoboda 13.12.2017 21:51

Re: co to píše autor za blbosti?

Přecházím vaši nevychovanost a upozorňuji na můj link výše na přehled elektromobilů, včetně hmotností. To budete čubrnět :o).

Pěkný večer.

P. Hlobil 13.12.2017 20:55

Re: co to píše autor za blbosti?

Svobodo... radsi uz bud ticho a soupej nohama. Kdyz necemu nerozumis, nepoucuj znale. Jelikoz nevis, co je to pohotovostni a celkova hmotnost auta, tak budes mezi chlapama za blbce. To prave ted delas.

Pro info, pohotovostni hmotnost 1230-1305kg ma Octavia. Tesla S P85D ma pohotovostni hmotnost 2200kg. To znaci, jak jsou auta tezka, bez posadky a nakladu. Co jsi psal, je maximalni mozna hmotnost... Tesla S ma v tom pripade odhadem 2700kg.

J. Svoboda 13.12.2017 20:45

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Dotaz byl na dotace na stavbu nabíjecích stanic v Norsku. K tomu nic nemáte. Takže si založte vlákno o něčem jiném, to bude fajn.

Pěkný večer.

J. Svoboda 13.12.2017 20:41

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

Vidím, že podporujete FakeNews blábolením bez znalosti věci. Na blbosti se reagovat nedá, takže už jen pěkný večer.

J. Svoboda 13.12.2017 20:38

Re: co to píše autor za blbosti?

Ale já umím googlit a výsledek je tady: http://www.auto.cz/kompletni-technicka-data-nove-octavie-17169

1890 - 1965 kg, s tím nehnete. Takže neprovokuji a vaše hulvátství mě neurazí, to je váš problém.

Pěkný večer přeji.

P. Zinga 13.12.2017 19:04

Re: pane Böhme

Pane Šejno, natažení kabelu je brnkačka?! Kde to žijete? Už jste zkusil tahat trasu přes cizí pozemek? V době posvátnosti soukromého vlastnictví a navíc v soukromém zájmu? říká Vám něco D11?

J. Böhm 13.12.2017 18:43

Pane Zinga

budování traťových vedení určitě triviální není, nebo si to alespoň myslím. Nevím, kolik stojí vybudování jak nové benzínové stanice, ani nevím kolik budovat vn, případně vvn vedení. Jen vím, že i to trafo stojí pěkný balík, alepoň na mé finanční poměry. Nicméně, pokud se najdou finanční prostředka, je to technicky řešitelné, technologie je dostupná. Jinak vás mohu ubezpečit, že vlastnit kus pole s vvn vedením, navíc s optickým kabelem v zemi je opravdu spíše za trest.

J. Böhm 13.12.2017 18:33

Pane Šejna

ano, v Praze je cca veřejnýc 60 nabíjecích stanic, buď 3x32A/400 V, tedy 37.4 kW, nebo 50 kW, tedy žádné skutečné "rychlonabíječky", spíše si postát tak 2-3 hodiny. Tesla S má baterky 75, 90 a 100 kWh a na 100 km potřebuje tak 20-22 kWh (odtud ten dojezd až 400 km), lépe na tom je Hyundai Ioniq Electric se spotřebou cca 14 kWh/100 km. Tesla 3 by (prý) mohla začínat na bateriích 60 kWh. Vaše nabíječky s tímto výkonem ani jedno ze současných vozidel nenabijí na 80% kapacity ani za 30 minut, jak uvádí EON, a už vůbec ne za minut 15. Pro běžného plebejce, jako jsem třeba já, bude skutečně třeba ty rychlonabíječky s výkonem 350 kW, nebo mít elektroauto jen pro pravidelné popojíždění s možností nabíjet doma, jen tak mimochodem, také 3x32A/400V...

P. Zinga 13.12.2017 18:29

Re: pane Böhme

Kolik triviální? 10 km? 50Km? Vy asi přemýšlíte v metrech.

P. Zinga 13.12.2017 18:27

Re: co to píše autor za blbosti?

Pane Svobodo, jste blb anebo chcete provokovat? Pro prázdný Tesla S je udávaná váha 2 175 kg. Pro Octavii 1,9 TD asi 1 400kg, podle výbavy.

J. Vintr 13.12.2017 18:22

Re: Etalon manipulace - Michal Streubeltezko zajistí nějaké

To je úplně jedno, kde ty baterie nabíjíte, podstatné je jaký potřebují příkon. A pokud nejste přímo u elektrarny, tak k zásuvce musí vést od elektrárny patřičně dimenzované vedení. A potřeba špičkového výkonu elektráren nezávisí vůbec na tom, kde se budou nabíjecí stanice nacházet. Aby se snížil potřebný špičkový výkon, muselo by být nabíjení elektromobilů nějak časově regulováno, což by zase komplikovalo jejich provoz a snížilo atraktivitu těchto automobilů.

P. Zinga 13.12.2017 18:18

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Já nepsal o norských dotacích tesle, ale když už: namísto 130 000 stojí Tesla 72 000 ,- korun. Zbytek vyplácí Tesle stát. V Dánsku po škrtnutí dotací klesl prodej o 60%, v Hong-Kongu se úplně zhroutil.

Chtěl jste link o dotacích, zde jeden nabízím. Nejste-li němčinář, píše se tam o dotaci na stavbu továrny ve výši 1,2 miliardy USD. V SRN podmínil prasák |Musk stavbu továrny masivními dotacemi. To se to podniká, za cizí... http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/subventionen-fuer-neue-fabrik-teslas-milliardenwette/10658300.html.

Jestli chcete zachránit Zeměkouli, přestaňte dýchat! A s Vámi všichni manipulátořin a jejich užiteční idioti: denně každý z Vás vyrobí cca 1 kg CO2!

M. Prokop 13.12.2017 17:42

Re: Fake news?

S daněmi není co dementovat, s infrastrukturou též a o kolik je nějaká elektrická štěničárna těžší, to je mně osobně jedno.

J. Schwarz 13.12.2017 16:46

Re: co to píše autor za blbosti?

A k pumpě nechť přistaví hotel, že. Bude ubytování po dobu nabíjení v ceně, dotováno státem nebo si je šťastný majitel elektromobilu zaplatí sám? Alternativou by bylo brouzdat po okolí a pozorovat polární záři...

J. Svoboda 13.12.2017 15:47

Re: co to píše autor za blbosti?

Proč lžete?

R. Dubravský 13.12.2017 15:36

Re: co to píše autor za blbosti?

Ovšem ta Oktávka to má plně naložená a Tesla prázdná. Ne že by to na věci něco podstatného měnilo.

P. Han 13.12.2017 15:30

Re: Fake news?

Kdo má požádat? Vy jste také jeden z těch, kdo ví, co by "se" mělo udělat, hlavně když to nemusíte udělat vy.

M. Pivoda 13.12.2017 14:57

Fake news?

Požádejte norské velvyslanectví ať se zde na NP zveřejní oficiální stanovisko Norska k elektromobilitě ve své zemi - a dementuje tak české fake news.

V. Kain 13.12.2017 14:57

Re: co to píše autor za blbosti?

Píšete naprostý nesmysl pane Šejno.Kolik by na každé benzince muselo být dobíjecích míst?Jak dlouho bude trvat dobíjení.Benzin i se zaplacením trvá pár minut.Dobití baterií by asi netrvalo pár minut že?

M. Prokop 13.12.2017 14:55

Re: co to píše autor za blbosti?

Nekažte mu ideály technickou realitou. :-)

M. Prokop 13.12.2017 14:54

Re: co to píše autor za blbosti?

A elektřinu si ta pumpa bude brát z luftu nebo ze sítě?

Elektrovehikl lze nabít stejně rychle, jako natankovat bandu?

Do techniky se raději taky nemotejte, blbnete v ní stejně jako v politice i ekonomice.