24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

NORSKO: Dotujeme, zdaňujeme, zvesela a dokola

Nedávné informace o nových souvislostech s elektromobilitou norské dopravy ukazují zádrhele, které budou současný aktivisticky prosazovaný trend provázet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 13.12.2017 14:51

pane Böhme

V Praze stojí v současnosti 60 dobíjecích stanic, aniž by se kvůli tomu musela rozkopat jediná ulice.

M. Šejna 13.12.2017 14:49

pane Svobodo

to je na Langra moc složité. On Vám určitě napíše, že v zaměstnanci společnosti ČEZ vědí úplné ho*no o tom, jak vybudovat dobijecí stanice.

J. Svoboda 13.12.2017 14:46

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

To jsem přece nenapsal. Hlavně že se chechtáte vlastnímu lhaní.

J. Svoboda 13.12.2017 14:45

Re: co to píše autor za blbosti?

Oktávka má 1950 kg, to je teda Tesla masakr pro silnice :o)

M. Šejna 13.12.2017 14:45

no jistě hulváte Langře

oni nejšpíš i ti majitelé současných 330 dobíjecích stanic v ČR vědí o problému ho*no, protože se předtím nezeptali génia Langra.

J. Svoboda 13.12.2017 14:42

Re: co to píše autor za blbosti?

Já vám dal link na aktuální stav. Že někdo slibuje do budoucna něco většího, to je možné, ale nijak jste moje informace o reálném stavu nevyvrátil.

Přeji pěkný den.

R. Langer 13.12.2017 14:41

Re: pane Böhme

Ne, na elektromobilitu fakt nevěřte. Tedy pokud bude ještě vládnout normální demokracie, v totalitě to bude natotata. Jenom to s autama bude jak za komančů. :-D

R. Langer 13.12.2017 14:39

Re: co to píše autor za blbosti?

Tak až to bude, dejte vědět. Ale abych mezi tím neměl fousy pod kolena. :-D

R. Langer 13.12.2017 14:38

Re: pane Langře

Jo, vy jste "něco" viděl, ale o problému víte ho*no. :-P

S. Rádl 13.12.2017 14:37

Re: co to píše autor za blbosti?

Hmotnost dostupných vozů Tesla je 2100 kg (Model S) a 2300-2509 kg (model X podle specifikace). U modelu 3 se uvádí hmotnost 1670-1750 kg, ale pokud vím, nejsou na trhu.

J. Böhm 13.12.2017 14:29

Re: co to píše autor za blbosti?

Standard CCS (Combined Charging System) zajistí

kompatibilitu napříč značkami automobilů, a to i u budoucích generací

elektřinou poháněných vozidel. Síť bude používat evropský standard

nabíjení CCS (Combined Charging System). Výkon nabíjení na každém

nabíjecím stojanu bude až 350 kW.Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobil-nabijecka-ionity-deu-/automoto.aspx?c=A171106_171352_automoto_fdv

J. Böhm 13.12.2017 14:24

Re: co to píše autor za blbosti?

Rychlonabíjecí stanice kalkulzjí s příkonem 350 kW, tedy nabití 80% kapacity akumulátoru do 15-ti minut. Z 50 kW nabíječky nabijete za 15 minut maximálně 12,5 kWh, a to opravdu není moc.

J. Svoboda 13.12.2017 14:22

Re: co to píše autor za blbosti?

Já to vím, je to vyřešené :o)

https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/5470.html

J. Böhm 13.12.2017 14:22

Re: pane Böhme

Určitě se nechci přít o technické řešení, stačí vykopat nějaký ten výkop, nebo postavit nějaký ten sloup, na poslední dát trafo a je to.

Ve městě však narazíte na problém rozkopání ulic, možná i více než jedné (již dnes některé části Prahy mají se spotřebou problém, a není možné v nich instalovat větší příkony - vlastní zkušenost), u dálnic pak postavit sloupy na cizích pozemcích se všemi omezeními s toho vyplývajícími, zvláště pak, když je to třeba v lese. A ke všemu to obludné množství nejrůznějších povolení.

Na elektromobilitu sice věřím, ale nemyslím si, že to bude rychle.

J. Svoboda 13.12.2017 14:22

Re: co to píše autor za blbosti?

https://www.cez.cz/cs/pro-media/tiskove-zpravy/5470.html

Stadardní rychlonabíjecí stanice má nabíjecí výkon 50 kW. Na to není potřeba příkon 350 kW, tak mizernou účinnost skutečně nemají :o)

M. Šejna 13.12.2017 14:14

pane Langře

já jsem narozdíl od Vás už pár nabíjecích stanic u benzínových pump viděl. Jako prodlužovačky to nevypadalo. Ale já chápu, že kdyby byl Langer majitelem benzínové pumpy, určitě by nabíjecí boxy u své pumpy nevybudouval, protože pro něho je to tak velkej technickej problém, že to určitě u něj nelze vybudovat.

:-D

J. Svoboda 13.12.2017 14:14

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Rychlonabíjecí stanice nejsou na doma, tam to stačí nabít přes noc. To vás asi nenapadlo ...

J. Svoboda 13.12.2017 14:12

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Pardon, dáte mi link na to, jak Norsko Tesle platí nějaké dotace za výstavbu nabíjecích stanic?

Zkuste to najít rychleji, než pan prezident článek o Peroutkovi.

Děkuji uctivě.

M. Šejna 13.12.2017 14:10

pane Böhme

zjistěte si, kolik stojí vystavba celé benzínové pumpy. Pak zjistíte, že dotažení kabelu s vyšším napětím je proti tomu brnkačka. A nejspíš také tušíte, že z technického hlediska je opravdu zcela triviální dotáhnout k pumpě pořádnej kabel.

Jinak samozřejmě majitle pump nikdo nutit nebude, aby budovali nabíjeci stanice. Oni příjdou o kšeft.

J. Böhm 13.12.2017 14:02

Re: co to píše autor za blbosti?

Pane Šejno, současné rychlonabíjecí stanice dle standardu mají příkon každá cca 350 kW, nově se objevuje stanfard na 450 kW, tedy na každá benzínce by to asi nebylo. Zvlášť, pokud by těch stanic bylo více než jedna. Ono možná na žádné. Nejprve by bylo zapotřebí tam nejspíše dovést vëlektrické vedení odpovídajícího výkonu, nejspíše však 22 kV a trafostanici. Nebo stát u benzínky 6-8 hodin, to se mi moc nechtělo, myslím. Tak bych to neviděl tak růžově...

R. Langer 13.12.2017 13:28

Re: Každá dotace má dva konce.

Mámpocit, že to je i v Řecku, nebo v Chorvatsku - vždycky je nějaká zeď nedodělaná. ;-)

R. Langer 13.12.2017 13:26

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

To zelené sedmilháře bez znalosti základních fyzikálních zákonů nezajímá, oni si odhlasují své vlastní fyzikální zákony. :-D

R. Langer 13.12.2017 13:25

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

FakeNews tady šíříte vy, a to, že elektromobil je ekologický dopravní prostředek. :-D

R. Langer 13.12.2017 13:24

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Jo vy máte filtr pevných částic, jaký svět neviděl... :-D

R. Langer 13.12.2017 13:23

Re: co to píše autor za blbosti?

Jasně, ať každá pumpa natáhne prodlužku a problém s elektromobily je vyřešen. :-D

Ale jenom ve vaší fantazii, pane Šejno, evidentně nemáte ani tucha o tom, co to vlastně obnáší. :-P

J. Vintr 13.12.2017 12:54

Re: Etalon manipulace - Michal Streubel

Asi nechápete problematiku. Nabíjení elektromobilů představuje příkon cca 10 kW, což je zhruba dvakrát víc, než bere třeba běžná domácnost. Takže když se odpoledne vrátí miliony Norů z práce a hodí své elektromobily na nabíječky, stoupne spotřeba třeba i o třetinu nad dosavadní maximum. K tomu budou Norové muset posílit celou rozvodnou síť a vybudovat pár nových elektráren. Což se nedá udělat za rok ani za pět let.

J. Schwarz 13.12.2017 12:26

Re: Každá dotace má dva konce.

Ve spoustě afrických zemí se platí daň z domu až po dokončení a tak tam uvidíte opravdu hodně domů nedostavěných - tam, kde moc neprší většinou bez střechy...

K. Potoček 13.12.2017 12:23

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Co Černobyl, to ještě neviděli můj filtr pevných částic...

J. Schwarz 13.12.2017 12:17

Re: Mercedes Vito bílonahnědlý (rez je sviňa)

Vy byste si měl dávat bacha i tady, a bedlivě zkoumat, jestli na vás norové neposlali "agenta s povolením zabíjet" neboť jižní vítr by mohl zanést exhalace vašeho stroje až k nim na sever a vážně tak narušit jejich životní prostředí. Jeden Černobyl jim stačil...

M. Šejna 13.12.2017 12:12

co to píše autor za blbosti?

Elektromobily mají přibližně stejnou hmotnost, jako ostatní automobily. Netuším, jak přišel autor na tu dementní myšlenku, že elektromobily ničí svou váhou silnice.

Pokud jde o nabíjecí síť, tak bohaté stačí, když každá současná pumpa doplní své vybavení o nabijecí stanice pro elektromobily. A hned bude nabíjecích stanic dost (v Česku obzvlášť).

V jediném se dá s autorem souhlasit a to s tím, že by se neměla cena elektromobilů dotovat. Ale to je jen problém dočasný. Novinky se dotují často a jakmile se rozšíří, okamžitě se zdaní naplno.