26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ještě k tomu, co jsem na Hradě nemohl říci

Za pomoci mých kolegů jsem prošel komentáře a připomínky k mému postu u příležitosti 28. října. Všem pisatelům, kteří reagovali konstruktivně - a to byla drtivá většina –, srdečně děkuji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Sedláček 8.11.2016 14:07

Re: Na jedno podstatné jste zapoměl reagovat!

+1

J. Brunner 8.11.2016 2:59

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

Já se pane Václavík obávám, že máte hodně pravdy. Jen si myslím, že p. Robejšek a nakonec i prezident nejsou momentálně těmi správnými terči.

V. Vaclavik 7.11.2016 14:44

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

Einsteinova prace z roku 1905 o Specialni teorii relativity nenalezla odezvu mezi mnohymi radovymi fyziky, protoze v ni temer nebyly zadne matematicke rovnice, ale jen odstavec za odstavcem plnych jen textu - a to mnohe, prumerne vedce odradilo, protoze prumerna prace se uz tenkrat rovnicemi jen jezily, zatimco textu v nich jako i dnes, bylo jako safranu.

Ja zas nemam tu diakritiku a tak u mnohych radovych intelektualu holt neuspeji. Jsem s tim smireny. Dobry den preji.

V. Vaclavik 7.11.2016 14:38

Re: A proč jste neprosazoval a neprosadil

...nezprofanovanym prisel.

V. Vaclavik 7.11.2016 14:37

Re: A proč jste neprosazoval a neprosadil

Nazory pana Robejska znam dlouhodobe a nemyslim, ze je radno se s nim spojovat v boji (ted predevsim intelektualnim) za lepsi budoucnost. Je to dost podobne me intelektualni averzi k panu Klausovi, s nim to take nevyhrajeme. S temito lidmi jsme totiz jiz jednou prohrali! A ta prohra byla naprosto logicka, jen lide jako vy jsou k tomu slepi, chytate se kazdeho stebla, s vami by dabel mel snadne porizeni (jako je to v bibli, jak dabel lakal Jezise na kralovstvi pozemske, co vsechno bude jeho, kdyz...)

Neprosadil, ale prosazuji v mezich moznosti, na intelektualni fronte, ktera musi predchazet frontu praktickou. Co myslite ze tu jineho timto a svymi predeslymi prispevky do diskuzi, cinim?

Az nas bude vice, kteri budeme souhlasit, bude tu nejaky nukleus k pocatku nejakych zmen. Vsechno takhle vzdy zacinalo. Me uz nezajima politikareni, ktere muze jen vyustit k houpackove politice - jednou je nahore pravice, pak zase levice... to nema zadnou budoucnost. Potrebujeme nikoli solichani, ci perestrojkovani stavajici politiky, ale zmenu paradigmatu, nahledu na vec. A ti zmineni panove a s nimi prakticky vsichni dalsi, se (uz) nezmeni.

Pisete o "člověk, kterému jde především o kulturu demokracie (která v současnosti je), o slušné jednání i kritiku v mezích alespoň trochu solidní etiky?"

Ja to jeho volani, v dnesni dobe, po te 'demokraticke poslusnosti' vidim jako proradne, jako neco, co stavajici rozkladny rezim presne potrebuje jako sul. Aby si obcane dal hrali na demokracii, aby tato mohla v klidu a legitimne, s sirokou obcanskou podporou dal prosazovat salamovou metodou svou levicovou ideologii.

Volani po nejake demokraticke (po)slusnosti nas pred tim nezachrani a nezachrani nas to ani pred upadnutim do nejakych obcanskych robroju, neklidu, ktere by mohly vyustit do neceho jeste horsiho. To by snad mohlo fungovat jedine kdyby to bylo doprovazene nejakou politickou vizi, ve kterou by aspon nejaka cast obcanu uverila. Ale nevim nic o tom, ze by tu nekdo s necim neotrelym, n

R. Morava 6.11.2016 21:54

Re: Jste divnej člověk, Robejšku.

Hayek promine, ale stejně se psalo kdyby četli Kapitál (Marxe), Main Kampf (Hitlera)... Takže jsem k podobným "bohům" velmi skeptický. A to nění namířené proti Hayekovi ale proti jedinému "guru" a nejlepšímu světovému názoru.

J. Kanioková 6.11.2016 20:12

Nazdárek :)))

M. Bílý 6.11.2016 18:30

Přesně tak, Jaruško (17:47). Plně souhlasím. A zdravím.

M. Pivoda 6.11.2016 18:07

Asi se nedomluvíme na ničem

Vycházíte ze špatných předpokladů. Nejste v obraze s dnešní realitou. Neznáte fakta. Já vůbec žádného andělského genia nehledám, demokracii neruším. Já pouze vím, že nejdůležitější věci pro naši budoucnost (tj. technologie umělé inteligence) drží v rukou dnes soukromé fimy, nikoliv demokratiky zvolení lidé. Takže nám obanům zbývá jen doufat, že v těch soukromých firmách jsou u moci spíše andělští geniové než darebáci.

Druhé téma, které jsem zvýraznil v této diskuzi je to, že vůbec není jasné, do jaké míry a jak často byly demokratické volby těmi správnými volbami. Robejšek tvrdí, že špatné demokratické volby se vyskytly jen v malém počtu případů - ale nijak toto fakticky nedoložil. To je jen jeho víra.

Já se domnívám, že když už demokracie, pak účinnější bude přímá demokracie a poměrně často praktikovaná, aby se voliči mohli poučit ze svých minulých chyb. Zastupitelská demokracie má šanci jen při použití fMRI detektorů lži - s čímž souhlasí většina českého národa (dvě třetiny). Viz zde: https://sites.google.com/site/fmriliedetectors/vysledky-pruazkumu

J. Kanioková 6.11.2016 17:54

Re: Netova nula

http://jdem.cz/b8tse9

J. Kanioková 6.11.2016 17:52

Re: Š. Hašek

http://jdem.cz/b8tse9

J. Hejmala 6.11.2016 17:52

Netova nula

Pako J. Vlček se ozval

J. Kanioková 6.11.2016 17:47

A proč jste neprosazoval a neprosadil

takovou demokracii, o které píšete ?

Proč máte potřebu shazovat jiného člověka, kterému jde především o kulturu demokracie (která v současnosti je), o slušné jednání i kritiku v mezích alespoň trochu solidní etiky?

Já s formou demokracie, kterou chválíte, souhlasím. Ale kde vidíte jedince, kteří by byli schopni toto prosadit? Ani v Americe je nevidím. A když už by se pár takových nadšenců našlo... to by byl úkol nejspíš na generace..

Tak proč shazujete racionální lidi, kteří mluví či píší o současné době, o problémech pro naši budoucnost, co preferovat.. připadá mi to od vás nefér..

J. Vlček 6.11.2016 16:55

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

Pane Václavíku, číst takovéto litánie, notabene bez háčků a čárek, každého na první pohled odradí. Pište méně a správně.

M. Prokop 6.11.2016 16:11

Re: Mnozí z té demokracie rychle vystřízlivěli

Pan Kolman prostě kecá (dtto agent Rudolf).

J. Kanioková 6.11.2016 16:10

Re:

Samozřejmě pseudoliberál/pravdoláskař je člověk, který je kdykoliv hotov porovnat čistotu a velikost svých ideálů s tou tristní špínou okolo.

Holt pravdoláskař si krach svého intelektuálního snu - úplně

nedomyšlené iluze o světě - pak vždy s neúprosnou pravidelností vysvětluje jako důsledek intrik těch zlých, nemravných a podlých, zatímco oni a ti jejich světci to mysleli přeci tak čistě a poctivě!..

V. Vaclavik 6.11.2016 16:06

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

Na rozdil od pana Robejska, podle ktereho "demokratická volba je lepší než jakákoliv jiná forma výberu, protože delá nejméne chyb" - historie poslednich par set let zna jinou, radikalne lepsi, jinou formu demokracie, a to demokracii omezenou objektivne urcenymi pravy cloveka, jak ji ustavili Otcove zakladatele Spojenych statu americkych.

Lide, vcetne tech (udajne) sectelych, jako zde napriklad pan Robejsek, jsou k teto jiz vyzkousene demokracii slepi, vubec ji nerozpoznali, protoze jinak by se tolik nebrali za tu dnesni demokracii omezenou pouze lidskou libovuli. Ameriku ta ustavne omezena demokracie vynesla do pozice svetove velmoci a s tim, jak ta ustavni omezenost jejich demokracie postupne upadala, upadala i ta jeji velmocenska pozice az na dnesni nevalny stav. S tim, jak se za posledni cirka stoleti Amerika evropeizovala, zapocal jeji upadek.

Takto omezena demokracie ovsem panu Robejskovi zrejme nevoni, nemohl by k ni totiz jinak byt tak slepy. Jeho cilem je nicim nerusena demokracie lidove libovule, postupne zmasirovane salamovou metodou, jinak tez zvane demokracie mekkeho socialismu, ze ktere se ale postupne nemuze nez stat ne-demokracie tvrdeho socialismu a v posledku nejaka totalita. A vystoupit z tohoto vlaku lze pouze zatahnutim za nouzovou brzdu demokracie - tedy verejnymi neporadky.

J. Vlček 6.11.2016 15:18

Re: Mnozí z té demokracie rychle vystřízlivěli

Pane Rudolfe, jestliže se banda kavárečníků začne považovat za elitu národa, není nikde napsáno, že touto elitou opravdu je, Nebo ji snad někdo vyjmenoval? On existuje seznam těch, kteří do elity patří a kdo ne? Nevím o ničem takovém. Takže s elitami je to podobné jako s celebritami. Kdejaká zmalovaná fuchtle se hned považuje za celebritu.

J. Vlček 6.11.2016 15:01

Re: Přesnost zacházení s pojmy

Nejste, pane Pospíšile, vy ten v Plzni vystudovaný právník, bývalý ministr spravedlnosti, co také rozmýšlí o své kandidatuře na prezidenta? Ať už by byla vzdělanost a intelektuální úroveň vašich voličů jakkoliv vysoká, myslím, že na vaše zvolení to nebude mít žádný vliv a za prezidenta vás to neprosadí.

Pokud jde, pane Pospíšile, jen o shodu jmen, berte můj příspěvek za bezpředmětný a já se vám mlouvám.

V. Vaclavik 6.11.2016 15:01

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

Pan Robejsek nas nyni nabada, abychom respektovali hlavu statu (a s ni vsechny ostatni statni slozky), ktera narodu nasadila ten evropsky ne-demokraticky chomout! A neobstoji tu zadny argument, ze jeji nazory (te hlavy) se zmenily, jako lidovy smer vetru ve kterem vlajou ty cervene trenky vyvesene nad hradem.

Ta vase demokracie, ktera "dela nejmene chyb", ovsem kdyz tu svoji chybu udela, pak jde o chybu kardinalni. Je prece tak ironicke, ze prave do te polisabonske EU, ktera je paragonem ne-demokracie, nas pomahala ukovat ta hlava statu, pred kterou mame nyni ve jmenu demokracie, tedy aby bylo zachovano demokraticke dekorum, poslusne srazit podpatky - uznavat ji, a to vse ve jmenu, abychom nepodryvali demokracii. Kam takova demokraticka poslusnost vede netreba rikat. A opakuji - do te ne-demokracie nas nedovedli nejaci nepratele demokracie, ale fatalni chyba te nasi demokracie - ze si dle sve libovule zahrava s nasilim demokraticky posvecenym. Nasili volenych, ci nevolenych, pak uz jedno jest.

P. Rudolf 6.11.2016 14:59

Re: Mnozí z té demokracie rychle vystřízlivěli

Vy tam u pana Kolmana vidíte nějaké uvozovky? A ty stíny, co jdou po vás, taky vidíte?

V. Vaclavik 6.11.2016 14:37

Re: Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

... to nejlepsi ze vsech moznosti, proc to tak lide, ve sve vetsine, dlouhodobe nevidi - ti sami lide, kteri dle vlastnich slov pana Robejska "demokratická volba [...] delá nejméne chyb". Tady zrejme lid cini dokonce kradinalni chybu, takovou vaznou chybu, ktera bez nejakeho revolucniho zvratu neni napravitelna. Jako treba nas vstup do EU, lidem demokraticky odsouhlaseny a dodnes vetsinove podporovany (to vyplyva z nasich vlastnich vlad, ktere si dodnes volime - a hlava statu v tom neni vyjimkou, protoze byla zvolena i s tim, ze kdyz se dostane do funkce, vyvesi na hrade vlaku EU, coz se take stalo!).

"Na Pražském hrade už visí i vlajka Evropské unie, kterou tam predchozí prezident Václav Klaus odmítal. Na prvním nádvorí ji nechal vyvesit nový prezident Miloš Zeman, který ke slavnostnímu aktu prizval i predsedu Evropské komise José Barrosa. Poté Zeman podepsal evropský stabilizacní mechanismus, takzvaný euroval.

Na Hrade ale nešlo ve stredu jen o evropskou vlajku. Prezident Zeman se rozhodl udelat i další vec, kterou Klaus odmítal - podepsat novelu Lisabonské smlouvy umožnující vznik takzvaného eurovalu, tedy záchranného systému pro zeme eurozóny.

"To, co se stalo, se stalo ponekud opoždene, ale díky Bohu, že se to stalo. Je to naše prihlášení k evropské integraci," rekl ceský prezident Zeman po vyvešení vlajky a podpisu eurovalu.

Prezident poznamenal, že vlajka EU visí napríklad v Ríme ci v Elysejském paláci v Paríži. "Sice není v Buckinghamském paláci, ale já nejsem anglická královna," dodal.

Cesko, jak Zeman pripomnel, bylo poslední zemí sedmadvacítky, kde euroval nebyl ratifikován. Uvedl, že pomoc poskytovaná eurovalem je vázána na jednomyslný souhlas ministru financí sedmadvacítky. "Pevne verím, že v budoucnu, až CR vstoupí do eurozóny, již nebudou problémy typu Recka a Kypru a že pomoc EU bude poskytována racionálním zpusobem," dodal Zeman. "

V. Vaclavik 6.11.2016 14:36

Aristokracie, demokracie - dve strany jedne a teze mincec

- mince zvule, zvule aristokraticke mensiny vs zvule demokraticke vetsiny. V obou pripadech jde o minci zvule a je nepodstatne, jestli ta zvule je mensinova, ci vetsinova. Prijde nastejno, upi-li clovek pod zvuli tou, ci onou.

Demokracie ve svete a jak jinak, v polistopadovem ctvrtstoleti i u nas, speje, mirne receno, ke spatnemu vyvoji, jak jsme toho dnes, vice a vice vymluvne, svedky. A vina se univerzalne svaluje na 'ne-demokracii', tak aby demokracie z toho vysla neposkvrnena, jako beranci roucho. Je to presne jako v pripade naseho minuleho rezimu, o kterem se univerzalne rika, ze idea komunismu byla dobra, ale zli, sobecti a tedy ne-komunisticti lide ji neprali a zkazili ji - podobne jako dnesni ne-demokrati nam kazi tu tak dobrou ideu demokracie.

Obavam se, ze jak idea komunismu, tak ta nase dnesni idea demokracie nemohly dopadnout jinak, nez jak jsme tomu v obou pripadech byli, ci dnes jsme, svedky. Troufam si argumentovat, ze dnesni ne-demokracie, napriklad jak nam vyrostla v EU, logicky a neodvratne vyrostla z te nasi demokracie zalozene na lidove libovuli. Rikame sice, ze ta nase demokracie je zalozena na pravech, ale ta prava vychazi z vetsinove libovule lidu a proto v posledku jde o demokracii libovule.

K tomu Robejskovu vyroku, ze "diktatura dobrých a vzdelaných, ve jménu dobra a spásy všech je porád ješte diktatura." bych dodal, ze prave tak je ji z pohledu kazdeho obcana jednotlive i ta jeho tak vzyvana demokracie, omezena jen lidovou libovuli.

Tento Robejskuv boj za demokracii neni v principu jiny, nez by byl byval boj za zachranu te 'dobre' ideje komunismu - a je stejne v samem svem zakladu pomyleny a odsouzeny k nezdaru. Dokud si bude lidstvo zahravat s nasilim na lidech, a je uplne jedno, jestli nasilim pachanem demokraticky, ci nedemokraticky, sejde nasilim presne podle toho lidoveho moudra, ktere nam rika, ze 'kdo s cim zachazi...'

Byt na miste pana Robejska, ci jeho priznivcu, zeptal bych se sam sebe - proc, kdyz je ta demokracie to nejlepsi ze vsech moz

J. Vlček 6.11.2016 14:18

Re: Š. Hašek

Pane Hašku, prokazujete tomuto individuu, příliš velkou čest, že na jeho slátaniny vůbec reagujete. Na příspěvky obecního blázna se nereaguje. Tomu se dá jedině smát.

J. Vlček 6.11.2016 14:02

Re: Mnozí z té demokracie rychle vystřízlivěli

Pane Rudolfe, mluví-li pan Kolman o kulturní a intelektuální elitě, má na mysli tuto skupinu v uvozovkách, což je skupina samozvanců, kteří se za takovouto elitu sami považují. K těm se samozřejmě počítáte i vy sám. Každý přece nemůže být intelecí jako vy, že.

B. Rybák 6.11.2016 13:25

Re: Zeman nelhal

Mohl by to být např. Peroutkův článek "Dynamický život"!

http://www.pritomnost.cz/archiv/cz/1939/1939_26_4.pdf%20 ....

Š. Hašek 6.11.2016 13:21

Re: Přesnost zacházení s pojmy

Já rovněž.

Jinak - staří Římané věděli, že v případech personální veřejné volby se může potom zvolená osoba "přímo vyžívat" v seznamech volitelů!

Vzpomeňme ty mudroslavy z řad ČSSD a Zelených, kteří mermomocí chtěli ofotografovávat volební lístečky svých poslaneckých oveček!! Kam codili do školy?? Dále Tabery, Jacques, JauJau, Bursík, Hašek všichni láskovci, celá televize a další vzdělanci.

Pokud někdo chce nějaké černé seznamy, ať prosadí vždy veřejnou volbu někoho, kdo potom, ze své funkce, svým podpisem někoho potvrzuje na důležitý politický post! A než to udělá, projde si volební svodky.

Š. Hašek 6.11.2016 13:12

Re: Přesnost zacházení s pojmy

Souhlas.

Já, jako volič Miloše Zemana, musím články podobné panu Robejškovi číst osmkrát. Stejně nic moc. Potom to vezmu k sousedce - vysokoškolačce. A ona mi koncipuje příspěvky. Stejně tak s diskusí tady obecně. Nejvíc mi dává zahulit nějaká Netzer, ale tu ani ta sousedka s titulem moc nekapíruje. Zkusím právníka, dochtora, o tři partaje dál. Snad on.

Promiňte, pane Kratochvíle, že jsem si tak sofortnáhle do diskuse vstoupiti ráčil! Hoďte mi odkaz na ten Váš průzkum. Jestli mi ještě pomůže nějaká večerní universita. Možná Pehe.

J. Kanioková 6.11.2016 13:12

Souzním..

Š. Hašek 6.11.2016 13:00

Re: Š. Hašek

Připouštím, že jsem žvástal. Něco taky vím. Něco.

V každém případě - Vy nedáte dohromady ani pravopis šesťáka. Stejně tak ve Vašem "zajímavém" příspěvku nějak jaksi chybělo "v čem jsem žvástal". Ale to máte jedno. Ale na rozdíl od jiných jste použil správně pátý pád. Úplně ztracen tedy nebudete. Pěkné nedělní odpoledne!