6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ještě k tomu, co jsem na Hradě nemohl říci

Za pomoci mých kolegů jsem prošel komentáře a připomínky k mému postu u příležitosti 28. října. Všem pisatelům, kteří reagovali konstruktivně - a to byla drtivá většina –, srdečně děkuji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 5.11.2016 22:12

Re: Přesnost zacházení s pojmy

Černé seznamy omezují demokracii.

J. Kanioková 5.11.2016 21:56

Že vás baví to slovíčkaření, rýpance..

každý normální člověk pochopí, co jsem tím chtěla říct..

R. Brzák 5.11.2016 21:47

Re: Opravení bodu 3

jakýpak zákaz reklamy - ať si na sebe vydělají! To znamená zrušit poplatky občanů a dotování z rozpočtu.

M. Prokop 5.11.2016 21:46

Re: Opravení bodu 3

Já bych veřejnoprávníky rovnou zrušil. Ale zde to nezařídím.

Mimo to, zrovna do Zemana se moc nepouštějí. Spíš jen trochu více dávají slovo P&L a EUroHujerům.

R. Brzák 5.11.2016 21:45

Re: Přesnost zacházení s pojmy

Ano, v bodu tři se pan Robejšek vyhýbá přímé odpovědi. Protože ta by měla znít jako otázka - jak víme, že Zeman demokracii nerespektuje? Učinil snad kroky, které omezují demokracii?

M. Prokop 5.11.2016 21:43

Re: Já se v té technické záležitosti nevyznám,

Ovšemže. To by ovšem musel znát funkci tlačítka PrtScr.

Š. Hašek 5.11.2016 21:43

Re: Opravení bodu 3

Já nepláču.

Co byste říkal takovému snížení poplatku těm svazákům o 50%. Samozřejmě zákaz reklamy. Vás by nezajímal ten pláč, cvrkot, stávka, petice do brusele, petice do OSN, žebrání po náměstích, placky na prsou "Jsem hladový televizák Vaší televize". Moravec skládá uhlí.

Já bych se těšil na trošku života v jejich blahobytném mlaskání.

R. Brzák 5.11.2016 21:43

Re: Budiž, vraťme se k původnímu Robejškově článku

Ano, i demokraticky zvolený "vůdce" je potenciálně nebezpečný jako "fýrer"...proto je důležité, aby se občané neustále snažili svůj vlastní stát (tedy moc politiků, kterou jim ve volbách odevzdali) umenšovat. To je cesta - nikoliv zrušení demokracie ve prospěch vybraného (jakými parametry?) elitního (s andělskými vlastnostmi?) diktátora (či skupiny). Je to právě přímá demokracie, která umožňuje ony omyly napravovat - opakováním volby, poté, co voliči pocítí dopad svého předchozího špatného rozhodnutí!

Hledáte nad sebe "andělského génia", jenže pokud to bude člověk, musíte počítat s jeho lidskostí...tedy chybovostí, podléhavostí korupci, testosteronovou "pastí" vlivu na schopnost uvažování i obyčejnou lidskou sobeckostí (nic proti ní, má ji každý, ale nesmím si myslet, že zvolený nade mne ji nemá).

M. Prokop 5.11.2016 21:41

Re: Dokud proti presidentovi neorganizuji puč,

Veřejnoprávní asi ano, ačkoliv i tam dostávají Zemanovi stoupenci celkem dost prostoru, ovšem ostatní média jsou soukromá a tisknou a vysílají to, na čem chtějí vydělat peníze. Zeman si za státní peníze bloncá po celé ČR a dělá si reklamu, takže jsou-li podmínky demokratického rozhodování narušeny, není to určitě v Zemanův neprospěch.

Š. Hašek 5.11.2016 21:37

Re: Opravení bodu 3

Aha, Vy jste si neráčil všimnout, že TV má "vnitřní kontrolu názorů". Je na to v každém štoku kancl. Mají smůlu v tom, že jejich redaktůrci, když se napijou na Malostranském, tak vykecaj všechno. Nemají vědomosti, tak ohlupují stůl "informacema od pramene".Chcete slyšet, jaké přezdívky mají pro Vás, jako jejich platiče a diváka??

Píše se to cenzura. Stejně jako pedikura, manikura. Nemá to až tak spojitost s kůrou citronu.

M. Prokop 5.11.2016 21:36

Re: Já Miloše Zemana volil,

Nechápete-li o čem zde "kejháme", pak se ani nedivím, že jste Zemana volil a že jste s výsledkem spokojen. Ten má totiž také o diskusi ponětí co prase o parketách.

M. Prokop 5.11.2016 21:34

Re: Opravení bodu 3

Pokud zde není programový ředitel televize, Halík, střihači, Dienstbier, Šabatová, ..., tak pláčete hezky, ale na špatném hrobě.

M. Prokop 5.11.2016 21:31

"O tom je demoracie"

Demokracie je NĚCO, forma vlády. O NĚČEM je třeba pohádka nebo seriál.

Š. Hašek 5.11.2016 21:29

Re: Co mají vyřešit ?

Pozor na to!

Variantně vyzkoušeno IštvanŠlachtou!

Š. Hašek 5.11.2016 21:28

Re: Já Miloše Zemana volil,

Jest to těžké, pane Janosi. Revolucionáři/komunisté/bruseláci/pravda láska/ Staromák zásadně uznávají jen volbu podle svého.

Jinak z toho mají "trenýrky". Nebo Majdan. Nebo nápady na "lepší, dokonalou, nepolitickou demogracii". A jejich argumenty jsou přitom jen povýšenecké nadávky druhé straně.

J. Šimek 5.11.2016 21:27

Re: Opravení bodu 3

Nemyslel a račte mě cpát do úst vaše debilní fabulace.

To chcete cenzůru, kdo co může říkat v TV? Nejste už zase před rokem 89?

Š. Hašek 5.11.2016 21:21

Re: Opravení bodu 3

Aha, kritika. Takový Halík už ani nezná pojem debata/diskuse!!

Bral bych to, kdyby nebylo těch špektáklů v televizi, stříhání presidentské standarty, řečí Halíka (v televizi), že od vzniku Země nebyla taková hrůza na Hradčanech ......

Víte moc dobře, že nemám rád Dluhoslava. Jednotlivec a televizáci, to je rozdíl. Pravda a láska, co se jí nepovedlo zvolit toho svého, nešetří nenávistnými termíny. A i za moje peníze v TV. A nepřipustí nic jiného.

Přeji Vám demokracii pod vedením Dienstbiera, Šabatové. Parlament by mohl být umenšen na počet těch, co byli na Staromáku. Už končí škádlení, mladý Uhl/Stropnický "se nezakecají".

Tak jste myslel tu možnost někoho demokraticky kritizovat?? A oponentům nadávat do rakoviny národa??

J. Kanioková 5.11.2016 20:35

Co mají vyřešit ?

no, aby se k jejich výzvě, petici, přidalo tolik lidí na jejich stranu, aby mohli, jako mluvčí většiny, na Zemana formální cestou - žádat aby abdikoval..

Pokud budou stále jen menšinou, pak by to mohl být jen pokus o "puč"..

J. Šimek 5.11.2016 20:23

Re: Opravení bodu 3

Proč matláte volby do kritiky výkonu funkce? Mám jeden hlas a výsledek voleb ctím. Kritika není nic nedemokratického.

Š. Hašek 5.11.2016 20:07

Re: Opravení bodu 3

Jistě.

Vtip je v tom, že ve společnosti není až tak moc posledních z posledních. Je jich asi jen tolik jako těch na Staromáku. Volby "tvoří" ti ostatní. Široké spektrum, které ovšem nepolitici ignorují. Vy k nim patříte?? Tak ty volby zrušte, nic nového. Pro Vás zkráceno. Ale nemá to cenu, Váš hlas ve volbách je určitě 250násobek okolního póvlu.

To oslovení madam (v souvislostech) jste si mohl odpustit. Chovejte se slušně, člověče!!!

V. Braun 5.11.2016 20:02

Přesnost zacházení s pojmy

Domníval jsem se, že intelektuál typu pana Robejška precizně pracuje s pojmy, možná ano, ale nikoli v tomto článku.

Porovnejte následující Okruh 3 a Robejškovu polemiku s tímto okruhem:

OKRUH 3 - „Respektovat v demokracii musíme jen toho, kdo sám demokracii respektuje

1. Výsledek demokratické volby musíme respektovat i tehdy, když se nám nelíbí.

K tomu uvádím, že respektuji výsledek volby a vím, že p.Zeman je na základě výsledku prezidentem ČR. Současně však nerespektuji p.Zemana, protože funkci vykonává ostudným způsobem. Pan Robejšek v polemice polemizuje s něčím jiným, než v Okruhu 3 popsal. Že by si toho pan Robejšek nebyl vědom?

V. Braun 5.11.2016 19:37

Re: Nerespektování výsledku volby je třeba

No, pokud to prohlašují ve smyslu, že Zemana nevolili, nebo volili, ale změnili názor a považují ho za ostudu, tak to stále neznamená nerespektování volby. Volbu bych nerespektoval, pokud bych říkal "Zeman není prezidentem ČR", případně bych přímo prohlašoval, že presidentem je někdo jiný. Zdá se, že spolu s panem Robejškem zaměňujete roztrpčení nad výsledkem volby nebo nad způsobem výkonu funkce prezidenta za nerespektování výsledků.

J. Hanzlík 5.11.2016 19:24

Zbytečná lekce z demokracie

Názory pana doc. Robejška znám z jeho přednášek. Brilantní řečník s dobrou argumentační výbavou. Zastává "některá" dlouhodobá analyticko-kritická stanoviska k EU, která se shodují nejen s prezidentovými postoji, ale i s velkou částí naší veřejnosti, což bylo nepochybně zhodnoceno a oceněno prezidentem. Zdůrazňuji "některá"! Jeho akademické přednášky mají však daleko větší přesah! Avšak vyjádření v souvislosti s jeho oceněním - podle mého názoru - neměl vůbec publikovat! Tím trapnější je jeho pokračování, ve kterém si vlastně protiřečí. Posledně jsem se snažil jeho medaili "přeleštit" s tím, že si ji opravdu, ale opravdu zaslouží. Bohužel mi to připomíná jednu diskusi, kde se choval v rozporu se svou systematickou kritikou tzv. politické korektnosti.

J. Kyselková 5.11.2016 19:11

Celkem rozumím

a souhlasím, ale nerozumím tomu, co mají vyřešit petice a výzva herce Bartošky a Dyka k týdnu "občanské neposlušnosti". Žádají ZMĚNU. Jakou ? Předpokládají, že se bude prezident omlouvat nebo abdikovat ev. opět shodí vládu pučem ?

Velká polemika je v Reflexu č.44 Pečinka - Steigerwald. (Pečinka bravo, Steigerwald - povstání ? obhajoba "morálního kýče"?).

J. Šimek 5.11.2016 19:08

Re: To nejde cist

Kritika člověka zastávajícího prezidentský úřad je nepochybně demokratický postup!

J. Šimek 5.11.2016 19:06

Re: Opravení bodu 3

Demokracie je o tom, že kritizovat může poslední z posledních, madam.

P. Janos 5.11.2016 18:47

Re: Já Miloše Zemana volil,

Přání otcem myšlenky?

J. Kanioková 5.11.2016 18:31

Opravení bodu 3

3. Z tohoto důvodu je legitimní ho kritizovat a žádat jeho odstoupení... (oprávněně žádat PO PROKÁZÁNÍ, že jsou většinou)

O tom je demoracie

M. Pivoda 5.11.2016 18:29

Budiž, vraťme se k původnímu Robejškově článku

Robejšek: „Demokratickou většinou byli zvoleni i Gottwald a Hitler.“ a následně komentuje (aniž by své stanovisko nějak statisticky doložil) takto: "... demokratická většina může (výjimečně) udělat chybu."

Stačí jedna velká chyba!

J. Kanioková 5.11.2016 18:24

Výborný článek, polopatický,

přesto vidím, že pro některé nesrozumitelný.

2. ... ke konkrétní změně situace může vést pouze tehdy, když se prokáže, že je to hodnocení většinové.

Jestliže se demokraticky rozhodne VĚTŠINA populace, že je skutečný nezvratný důvod - 3. Z tohoto důvodu je legitimní ho kritizovat a žádat jeho odstoupení... (kritizovat a žádat, ale po prokázání, že jsou většinou)

5. Jestliže nesouhlasím se způsobem výkonu funkce, tak SE MUSÍM SNAŽIT ZÍSKAT pro tento můj názor co nejvíce lidí, abych ho mohl materializovat v nějakém politickém rozhodnutí. (získat většinu pro prosazení, ne "svrhávání revoluční akcí nějaké menšiny", o tom je demokratický systém)