27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ARMÁDA: Opět povinná vojna?

Vynořily se zprávy, že úředníci na ministerstvu obrany připravují pro (přinejmenším některé) mladé muže opět povinnou vojenskou službu. U té jednodušší části veřejnosti se tato bizarní myšlenka, která svědčí svojí kvalitou pouze o tom, že vypadla z mozků stále poněkud zelených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 15.1.2015 11:20

Zásah do vosího hnízda !

Evidentně jste, autore, trefil přesně. Zelený mozky v diskuzi vám dělají nechtěnou reklamu, jeden se dokonce pyšní tím, že to ani nedočetl, inu "rázný voják". Navíc se stále ještě snaží oprášit tu nesmyslnou myšlenku, že vojna udělá z chlapce chlapa a dokonce ji spojují s obranyschopností státu. V době vzniku jmenovaného seriálu jsme tomu říkali "socialistický romantismus", bylo to takové zbožné přání aparátčíků.

Jen jste se nezmínil o "profesorech vojny" na VŠ. To byli exoti!!! S jedním penzionovaným jsem se setkal v místě bydliště. Ten prý učil všechny pražské doktory a bez něj by se nikdo neuměl ani podepsat, natož léčit!

Ostatně, jeden můj spolubojovník, absolvent VŠ zemědělské, líčil, jakého vola měli tam. Jeho nejoblíbenější výrok velebící socialistické školství údajně byl:...mně táta vždycky říkal, Pepíku, ty seš tak blbej, že tě nevemou ani k verpánku a vidíte, je ze mně vysokoškolský profesor!"

Š. Hašek 15.1.2015 13:19

Re: Zásah do vosího hnízda !

Až tady budou, předpokládám, pane Lepko, že budete sepisovat petice typu "Děkujeme, v míru odejděte!"

A neříkejte řadovým absolventům vojenské služby, kteří po krátkém procvičení dovedou zacházet s kalašnikovem a sami bez maminky otevřít konzervu, zelený mozek.  Mám možná průměrný mozek, ale barvu nemá sicher zelenou. Viz biologie,osmá třída ZŠ. Já také ctím Váš pohled.

Zjednodušeno.

I v míru jest mladé muže třeba malinko komandovat, aby nemysleli neustále na diskotéky a nové lyže do Špindlu. Též zjednodušeno.

M. Hoblík 15.1.2015 10:46

Když je někdo neinformovaný

a hloupý, píše příspěvky pod jménem Dřevojánek.

J. Lepka 15.1.2015 10:55

Re: Když je někdo neinformovaný

Pane Hoblíku, vás neučili, že se máte podepisovat i s hodností ?

R. Langer 15.1.2015 15:53

Re: Když je někdo neinformovaný

... pravil rotný Hoblík... :-P

V. Novák 15.1.2015 10:24

Vojenský pakt NATO nemá jiné než státní armády.

Tudíž by komukoli stály v cestě armády česká, slovenská, polská,... tvořící onu společnou armádu paktu NATO, resp. armády pod společným velením.

Prozatím to vypadá, že podobný přístup, jako má autor, se prosadil po celé Evropě a každá z nedostatečných armád spoléhá na ty ostatní - jež jsou ovšem stejně nedostatečné. Kromě USArmy.

Kupř. Bundeswehr nedávno předvedl v plné "kráse" svou připravenost a bojeschopnost, když jeho letadla měla přepravit materiál Kurdům proti IS - a pro poruchy se tam ta letadla dostala o týden později, než německá ministryně obrany...

To jen jako ukázka, že AČR, která si donedávna najímala přepravu těžších nákladů na větší vzdálenost (třeba z Afghanistánu) Ruslany u ruské soukromé firmy, v tom není sama.

J. Jurax 15.1.2015 19:01

Re: Vojenský pakt NATO nemá jiné než státní armády.

No, specielně ten pronájem Ruslanů bych nevyčítal, nákup a provoz takových strojů by byl nad síly naší armády, i kdyby je výdělečně pronajímala. Ono letadel kategorie Ruslanu není zas tak moc.

Koneckonců, naše armáda nevlastní ani dopravní zámořské lodě, aby mohla dopravovat čertvíkam to, co nelze letecky nebo co je letecky neekonomické :-)

J. Dvořák 15.1.2015 10:15

Autor je chytrej jak rádio !

Plácá pátý přes devátý !

K. Janyška 15.1.2015 9:52

Jsem pro povinný vojenský výcvik mužů, neboť

povinná je i branná povinnost. Neumím si představit, k čemu by ti mamánkové a metrosexuálové byli, kdyby k něčemu došlo. A vypadá to, že dojde.. Dzp.

M. Prokop 15.1.2015 9:35

O povinné vojenské službě a jejích výhodách

blábolí hlavně ženské.

Jinak to nikdo nepřipravuje.

Š. Hašek 15.1.2015 13:27

Re: O povinné vojenské službě a jejích výhodách

Možná špatně.

Asi je třeba připravovat "vopravdu, aby sme byli všichni stejní" a "jednoho Syřana do každé

rodiny". Zatím to v EUpětiletkách je naplánováno.

Nejde přeci o "výhody" vojenské služby, spíš bych to pojmenoval jako nutnost (!!!!!!!!!) vojenské služby.

Zřejmě EUkrasohledům nestačí příklad Izraele (třeba). Vůbec si netroufám předpovědět ev. budoucnost, že na trosky Evropy se bude dívat z Golanských výšin izraelský občan (tč. ve zbrani, chránící svoji rodinu dole u Haify). Zjednodušeno a extrapolováno.

B. Rameš 15.1.2015 9:03

Hleďme.

Pokud si autor myslí, že někdo chce kluky zavřít na dva roky do kasína jako za komančů, tak je mdlého rozumu. Pokud není (podle stylistické úrovně soudím, že ne), tak prostě lže. Kdopak se tu bojí, že by občan mohl vzít do ruky flintu a v případě nutnosti uměl postarat se o sebe?

Š. Hašek 15.1.2015 13:29

Re: Hleďme.

Krasomladík Dřevojánek. A jiní. Ty mají strach z povinností, pořádku a stát si představují jako dodavatele šťastného nicnedělání.

J. Jurax 15.1.2015 19:03

Re: Hleďme.

:-D

M. Marek 15.1.2015 8:26

Nevím,

jestli výše psané reakce jsou od lidí, kterým je tak do 30 let, dokončili školu a chystají se programovat, léčit nebo se doučili a chtějí si otevřít živnost a místo toho je pošlou na půl roku do lágru aby se naučili ovládat nejmodernější pušku.

D. Nováků 15.1.2015 16:01

Re: Nevím,

nejmodernější pušku vzor 58 :D

J. Jurax 15.1.2015 19:04

Re: Nevím,

No a? I to je lepší než nic, nehledě na to, že Sa-58 do starého železa ještě nepatří.

F. Lesniak 15.1.2015 8:13

To je zase blábol.

Autor zase hulil? Kdyby se seznámil s návrhem, tak tady nemusel psát svoje hovadiny. A právě takoví jako on by potřebovali základní vojenský výcvik jako sůl.

P. Kmoníček 15.1.2015 8:22

Re: To je zase blábol.

Lesníku,předpokládám,že jste jeden z autorů návrhu.

J. Jurax 15.1.2015 19:05

Re: To je zase blábol.

Jenže on má pan Lesniak recht ...

J. Lepka 15.1.2015 10:58

Re: To je zase blábol.

Jak jsem psal již výše, vás neučili podepisovat se i s hodností ?

O. Veverka 15.1.2015 6:55

Bylo by to zábavné,

kdyby autor nepsal úplné voloviny. Tak to dopadá i se Zemanem, který začne něco hlásat jako nevyvratitelnou pravdu, protože to bylo na internetu. Každý, kdo se snaží veřejně něco tvrdit, by si měl v prvé řadě ověřit fakta. To autor zjevně neudělal a jeho paskvil jsem raději ani nedočetl. Pravdu mají všichni ti, kdo zde píší, že je nezbytné posílit naši obranu a prodělat alespoň základní vojenský výcvik. A to hlavně dnes, kdy Rusko zbrojí na všech frontách. Nerad bych se dožil nové okupace a nemyslím si, že se můžeme na všechno vykašlat, protože jsme přece v NATO. To autorovi evidentně nedošlo.

J. Lepka 15.1.2015 11:05

Re: Bylo by to zábavné,

Úplné voloviny ? Jak je to dávno, co z MNO přišel návrh na využití bunkrů z devětatřicátého ?

No a když už jsme u toho, jak byste si představoval, že i voják se základním výcvikem obstojí vůči armádě fanatických řezníků absolvovavších již několikátý konflikt a s náboženským nábojem v pozadí? Asi jste nečetl příliš pozorně, autor prozíravě definuje, že od potřeby kanonenfuteru již drahně let uplynulo.

V. Novák 15.1.2015 11:51

Re: Bylo by to zábavné,

Rozhodně lépe, než nevoják bez základního výcviku.

J. Jurax 15.1.2015 19:06

Re: Bylo by to zábavné,

Přesně.

H. Grúbr 15.1.2015 6:43

Jak jsem si přečetl předcházející příspěvky,

není už co věcného dodat. Motivací k sepsání článku byla nejspíš obava, že autor bude muset na vojnu (pokud se myšlenka ZVS uskuteční).

J. Babička 15.1.2015 6:15

poznámka

Ještě, že autor nežije ve Šýcarsku. tato země zblblých zelených mozků, kde každý muž je povinen prodělat vojenský výcvik, by se pro něj nehodila

P. Lenc 15.1.2015 8:49

Re: poznámka

Ano, a přitom se  Švýcarskem zaklíná kdejaký "znalec té pravé demokracie".

R. Langer 15.1.2015 15:55

Re: poznámka

Pokud by to tu bylo jako ve Švýcarsku, věřím, že by proti povinnému vojenskému výcviku prakticky nikdo nic neměl. Protože je to tady ale "post"komunistický chlív, jsem proti všemi prostředky, protože vím, jak by to v praxi vypadalo!

J. Jurax 15.1.2015 19:12

Re: poznámka

No, ctím Váš názor, ale nesouhlasím s ním. Co byste tedy navrhoval ku vyřešení dnešního tristního stavu?

A nepište, že nic ...