8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

EVROPA: Havlova politika byla správná

Nařídit dekretem, že se česká zahraniční politika nesmí vymykat z evropského hlavního proudu, by znamenalo zbavit ji jakékoli váhy

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 28.6.2014 19:15

Re: President Václav Havel byl určitě ikonou

Bože, vy jste .ůň..!

J. Václavíková 26.6.2014 23:24

Ano, máte pravdu,

pane Jochu.

J. Václavíková 26.6.2014 23:12

Re: Ostatně,

Máte pravdu. Václav Klaus odřel občany.

M. Stuchlik 26.6.2014 23:11

Re: Havloidi

Jinými slovy je vám milejší 10 KGBáků než jeden mimoň. Hmm, dočkáte se, mimoně v rusku Putlerovci mučí a vraždí, dočkáte se toho i u nás.

M. Stuchlik 26.6.2014 23:08

Re: President Václav Havel byl určitě ikonou

Kdyby Havel nevstoupil do politiky tak by tu dominovali KGBáčtí poskoci jako Klaus a Zeman dřív. Ale nebojte, už to zdržení dávno dohnali, zas je z nás ruská gubernie, která skáče jak Putler píská.

M. Stuchlik 26.6.2014 23:05

Re: Ostatně,

furt lepší chaot a snílek než KGBácký poskoci co přišli na Hrad po něm

P. Čech 26.6.2014 19:11

Re: Jako Benes blahe pameti

Švýcarsko je stejně malý stát jako ČR. Do své zahraniční politiky si nenechá nikým kecat, ani USA, ani Ruskem, ani Německem, ani Francií, ani EU (není členem a dobře ví proč). Nevím, proč by zrovna ČR měla kecat do dění na Ukrajině. Tamní situace je věcí Ukrajinců a nám do toho nic není. Jestli si do svých věcí nechají Ukrajinci kecat Němci, Američany či Rusy, je to jen jejich věc.

P. Čech 26.6.2014 18:57

Re: Havloidi

Jediné, co dokázal václav Klaus po listopadu 1989 bylo vyzvednout a protěžovat lidi, kteří rozkradli co se dalo a to formou malé a velké privatizace. Vesměs se jednalo o "bývalé" komunisty. Ti, kteří byli zcela náhodou za tyto krádeže obviněni a odsouzeni, formou prezidentské amnestie dostal z vězení. Založil ODS, stranu zlodějů a podvodníků, stranu t.zv. kmotrů, kteří svým vlivem a penězi dodnes podplácejí politiky, aby konali v jejich zájmu.Abych nehaněl pouze ODS, stejná je i ČSSD, strana plná "bývalých" komunistů, kteří podvádějí a rozkrádají státní majetek naprosto stejně. Václav klaus že něco vybudoval? Pokud vím, tak pouze zradil svou i mou vlast Československou federativní republiku, kterou proti vůli většiny občanů a za pomoci  stejných vlastizrádců (Mečiar, Čarnogurský, Stráský a další) rozbil. Rozbíjení státu říkáte budování? Zajímavé!

J. Jílek 26.6.2014 17:32

kúrňa, ten se předřel....

http://www.libinst.cz/clanky-a-komentare/958-10-let-ekonomicke-transformace/

J. Jílek 26.6.2014 17:28

Re: 1400 mld od USA je míň ???

1. kde jste ovšem vzal to numero, víte snad jen vy :-) v roce 2006 byly celosvětové zbrojní náklady 1200 miliard USD

2. Ruský vojenský rozpočet činil 24 mlrd. USD, když tu náhle 40 letos a 115 příští rok....

J. Kanioková 26.6.2014 16:54

Ještě -

V kampusu univerzity v Č.Budějovicích je lavička Václava Havla - http://jdem.cz/bcc9u3

J. Kanioková 26.6.2014 16:52

Re: President Václav Havel byl určitě ikonou

Naprosto přesně ! Kdyby Havel nevstupoval do profi politiky, zůstal kritikem, filozofem, dramatikem, kdyby jezdil na setkávání takových osobností, nejspíš by si i přes své levičáctví renomé udržel. Ale ve vrcholné politice nadělal on, ale ještě mnohem víc jeho fanatičtí epigoni, dost špatného.

Kdekdo se ohání jeho politicky světovým ohlasem - blbost ! Kdyby ho všude neprotlačovala a nepropagovala tehdy nejmocnější žena světa, Allbrightová, tak by žádný ohlas nebyl.

A nejodpornější je to neustálé budování jeho kultu osobnosti - letiště, všude možně i nemožně pojmenování ulic, lavičky. A to dělají ty P&L hyeny, co se na jeho jménu chtějí zviditelnit. On i paní Allbrightová mají v našich médiích svatozář. A cokoli řekne, je Písmo svaté a nesmí se to zpochybňovat.

A p. Joch skutečně otočil, a nejen v tomto článku. Je z něj docela parádní eurohujer.

Š. Hašek 26.6.2014 15:53

Ostatně,

jak napsal pan Prokop (ve velice trefné zkratce) "to konkrétní pro občany odřel Václav Klaus".

Souhlasím. Perfektní zkratka let devadesátých.

O mrtvých jen dobré, ale dnes možno soudit, že Václav Havel byl především (ve věcech politických, ekonomických) docela chaotický snílek. Inu dramatik.

Š. Hašek 26.6.2014 15:37

President Václav Havel byl určitě ikonou

roku 1989 a maximálně pár dalších let.

Někdo chce zapomenout na jeho "dosti mimo úlety" typu: nepolitická politika, konec vojenských paktů, vítězství levičácké rovnosti ve společnosti (krom elit z jeho okolí), odborné plánované "nekapitalistické" ekonomiky, prognózy stran nových politických stran (které skončily vždy debaklem) - to nesvědčí o politickém rozhledu nositele těchto názorů. A zejména - naprosto nekritické protěžování komunistů - rozuměj komunistů s lidskou tváří (z okruhu Charty 77).

Nemá nic společného s nějakým socialistou, který si do Václava Havla dloubl. Pan Joch otočil. Zcela.

E. Sevrát 26.6.2014 15:16

Re: Havloidi

Souhlas.

M. Prokop 26.6.2014 15:09

Re: Havloidi

Já bych to řekl tak, že Havel byl přínosný před "plyšákem" a po něm už jen ta ikonka pro zahraničí, Klaus nic moc před plyšákem, ale vrcholně potřebný po něm.

On si málokdo uvědomuje, že nestačí jen něco zrušit, ale je nutno vědět, co a hlavně jak vybudovat. Tam byl Klaus velmi silný a Havel celkem vzato nula.

M. Prokop 26.6.2014 15:05

Re: Havloidi

Ačkoliv vám do toho hov.o je, odpovím: Pracoval jsem jako THP v továrně a nikdy nebyl v žádné straně.

Náruč KSČ vám plně přenechávám, podezříváte-li kdekoho, že v ní byl, asi ji důvěrně zevnitř znáte.

M. Prokop 26.6.2014 15:02

Re: Havloidi

No ano, dokud Klaus a Havel působili (přes občasný rozpor) společně, bylo to pro Č(S)R velmi výhodné.

M. Prokop 26.6.2014 15:00

Re: Havlova politika byla chybná a škodlivá.

Jo, to píšete dost přesně.

M. Prokop 26.6.2014 15:00

Re: Jenom naivista typu pana Jocha si

Největší naivista, utopista ( vlezdobruselista) je ovšem dotyčný Drulák.

No a ta Kuba - s těmi emigranty si proti současnému stavu pomůže. Zda si pomohou i dnešní disidenti, to je už na nich, jaké si získají zásluhy.

J. Mrázek 26.6.2014 13:59

1400 mld od USA je míň ???

Nejspíš ....

J. Mrázek 26.6.2014 13:56

google-Havel jak ho neznáte

Spousta věcí je jinak, než se zdá ...

K. Pavlik 26.6.2014 13:50

Re: Jako Benes blahe pameti

Male nikdo neposloucha. Ukrajinu si na zaver domluvi (nebo nedomluvi) Nemecko a Rusko (mozna ani ne USA). Je nulova sance ze si do toho daji nekym kecat a uz vubec ne Ceskou republikou.

S. Donát 26.6.2014 13:36

Re: Havloidi

To je pravda, Klause s Havlem skutečně srovnávat nelze. Raději dese Klausů, než jednoho Havla...

S. Donát 26.6.2014 13:35

Re: Havloidi

No hlavně se nesnažte něco vysvětlovat mně. O komunistických hrůzách toho vím dost (i když zprostředkovaně), ale že by byl Havel nějaký zachránce, s tím souhlasit nemohu.

E. Sevrát 26.6.2014 13:04

Re: Havloidi

No jestli jim vysvětluje takové bludy,že V.Havel se nějak zapsal při pádu komunismu v roce 89 tak potěš pánbůh.Jediné čím se zapsal bylo,že zradil studenty, kteří byli hybnou pákou revoluce a z revoluce udělal pouhé předání moci.Za to byl řádně odměněn jednomyslným zvolením komunistickým parlamentem za presidenta ČSSR.Nejsme jako oni,žádný komunista nesmí být připraven o majetek natož uvězněn. A tak se i stalo, a ČR se dodneška z toho marasmu nevzpamatovala.Žádný Norimberk neproběhl,společnost nebyla očistěna a tak nás i v EU "reprezentují" komunističtí bazmeci-Telička na cestě.

P. Čech 26.6.2014 12:31

Re: Havloidi

Že se dnes po náměstích prohánějí komunisté se srpy a kladivy je pouze a jen důsledek volebních zákonů a ústavy, která stanoví poměrný volební systém do poslanecké sněmovny. V případě většinového, dvoukolového volebního systému obecně by komunisté jako strana již dávno neexistovali.

P. Čech 26.6.2014 12:25

Re: Havloidi

Děkuji, to mi stačí. Lidé, jako Vy, nemohou dění v listopadu 1989 rozumět, byli v té době totiž dětmi a hrůzy komunistického režimu jako dospělí na vlastní kůži nezažili. Mám děti ve Vašem věku a dodnes jim musím jisté věci vysvětlovat.

P. Čech 26.6.2014 12:11

Re: Havloidi

Změna politického režimu a zrušení čl.4 minulé ústavy je Vám jako program málo? Takovýto program totiž mají jen vyjímečné vůdčí osobnosti. Pokud jej dodrží, což se stalo, potom je takovýto člověk hrdinou. Podržtaška, zločinec a vlastizrádce Klaus se s panem Havlem vůbec nedá srovnávat. Nesahá mu totiž ani nad paty. Samozřejmě i pan Havel nadělal spoustu chyb, stejně jako i T.G.Masaryk, jejich přínos pro stát a jeho občany však byl neddiskutovatelný. Vedle toho Václav Klaus dělal jen chyby, za které dodnes platíme. Kdyby byl volen přímo občany, jak je tomu dnes, nikdy by se prezidentem nestal. A o tom to je.

S. Donát 26.6.2014 12:10

Re: Havloidi

Sice je Vám po tom exkrement, ale budiž - v roce 1989 jsem začal studovat na průmyslovce a s komunisty jsem naštěstí nikdy neměl nic společného. Havel byl žvanil a né vůdce.