26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Jak se podniká v eurosocialismu?

Podnikatelský stav schytává jednu podpásovou ránu za druhou. Nejenom od zaprutilých bolševiků, kteří jej nenávidí jako třídního nepřítele, ale bohužel i od současných "demokratických" uzurpátorů moci, již se navenek tváří jako zastánci volného trhu, spravedlivé ekonomické soutěže a podporovatelé tvůrců produktivních hodnot, nicméně jejich hlavní zábavou je šmátrání v peneženkách daňových poplatníků a sociáldemokratické přerozdělování s odkloněnou malou domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 5.2.2013 19:16

Výborný článek

J. Kuldain 3.2.2013 22:54

Děkuju

Děkuju. Jsem rád, že nejsem sám, kdo to tak cítí.

I. Poljaková 3.2.2013 20:34

Podnikání v eurosocialismu

Ano jistě, - to se v článku explicitně říká - tak se pokusím o lepší formulaci:  jelikož sešroubování kostí nebo naučení francouzštině je "produkt" jistě ne méně než  vytvoření účesu nebo výměna součástky v autě, je možné celou myšlenku článku lépe shrnout jinak; totiž že lidí tvořících hodnoty je málo v poměru k těm, kteří se "vezou" či jejich práci využívají a zneužívají, ať už tito jsou v soukromém nebo veřejném sektoru nebo v žádném. A tím samozřejmě pro společnost vzniká problém. protože s existencí možnosti dluhu může být práce "hodnoty tvořících" projedena  těmi ostatními na čím dál větší léta dopředu.

J. Václavíková 3.2.2013 22:38

Re: Podnikání v eurosocialismu

Paní Poljaková, můžu se zeptat, co to máte na ikonce?

R. Szewczyk 3.2.2013 22:41

Re: Podnikání v eurosocialismu

vážená paní,dovolte mi laskavě podoktnout,že nadhodnota se už skoro století navytváří prací,ale dluhem a spekulací.Za natisknuté peníze ve virtualním obchodě,zvaným burza,deriváty a pákové efekty určují hodnotu třeba pšenice,nebo uhlí

V. Braun 3.2.2013 18:57

75% přerozdělování?

Pokud o vezmu podle tzv. dne daňové svobody, který je vypočítn někdy na červen, tak je přerozdělování někde kolem 46%.  Není to málo, ale 75% to přece jen není.

O. Roldán 3.2.2013 23:35

Re: 75% přerozdělování?

jistě, ale to nepočítáte s DPH, speciálními daňěmi na pohoné hmoty, alkohol, cigarety atd., pak se k těm 75% dostanete velice lehce.

M. Hoblík 3.2.2013 9:01

Ten článek napsal

buď za a) chudák, nebo za b) totální chudák.

J. Boleslav 3.2.2013 10:12

Re: Ten článek napsal

Nebo c) někdo, kdo má přehled.

V. Vlach 3.2.2013 11:01

Re: Ten článek napsal

Tvá reakce je Hoblíku za a) reakce placeného stávkokaze a bývalého estébáka, nebo za b)ignoranta, provokatéra a podčlověka.

M. Bílý 3.2.2013 12:07

Re: Ten článek napsal

Proč jste na pana Hoblíka zlí. To nevíte, že ráj na zemi nastane až budou všichni vykořisťovatelští podnikatelé vyhubeni. Pak přijdou na řadu bohatí. Levice v Německu žádá už dnes jejich zdanění 100% daní. Já bych doporučoval 120%

R. Kříž 3.2.2013 8:33

hezky pekne

velmi presne, diky

J. Ryba 3.2.2013 7:21

Nevím, zda a jak dlouho podnikal pan Kříž. Já podnikal už za socíku (kupodivu skulinka tu byla)

a nebrečel jsem ani z miliontiny tolik, kolik tu naronil krokodýlích slzí tento pan Kříž...

V. Vlach 3.2.2013 11:04

Re: Nevím, zda a jak dlouho podnikal pan Kříž. Já podnikal už za socíku (kupodivu skulinka tu byla)

To je od Vás hrdinné a i úctyhodné, ale nijak to nebagatelizuje tento nakrásně pravdivý článek. Jednoduše - kdo chce vidět pláč, tak ho vidí....poněvadž je jeho výsadním strůjcem.

J. Ryba 3.2.2013 19:42

Re: Nevím, zda a jak dlouho podnikal pan Kříž. Já podnikal už za socíku (kupodivu skulinka tu byla)

vy jste výjimečně "chápavý", o čemž svědčí i vaše reakce níže...

M. Martin 3.2.2013 17:57

Re: Nevím, zda a jak dlouho podnikal pan Kříž. Já podnikal už za socíku (kupodivu skulinka tu byla)

Pane Rybojílkutrolo za komoušů mohli podnikat komouši, estébáci a nebo ti kteří měli známého výše postaveného komouše.To všechno na vás velice dobře pasuje.

J. Ryba 3.2.2013 19:38

Re: Nevím, zda a jak dlouho podnikal pan Kříž. Já podnikal už za socíku (kupodivu skulinka tu byla)

nehrdinný estébáčku, na rozdíl od vás lustrační osvědčení vlastním....a v mém oboru mohl podnikat za socíku kdokoliv....z ods jsem odešel pro nesouhlas se stanovami, které dovolovaly vaše komunistické kolegy do ods přijímat

P. Scheck 3.2.2013 3:58

Pane Kříž

Myslím, že jste promluvil za mnoho podnikatelů v ČR.

Vidím to jako velmi upřímné vyjádření, které je třeba brát zcela vážně. Sice s vámi ve všem úplně nesouhlasím, ale je to logické vidění věcí lidí ve Vašem ranku. Je to začarovaný kruh pro ty, co chtějí pracovat poctivě. Kéž by vás bylo, co nejvíc.

Díky za Váš příspěvek! Peter Scheck

K. Pavlik 3.2.2013 2:52

Byl jsem v Cesku na podzim

Byl jsem v Cesku na podzim takze jsem to videl jen z rychliku. Znam tam jen 2 zivnostniky a ti si rozhodne nemohou stezovat. Jiny kamarad se rozciloval ze nechat si spravit plot od  mistnich je neresitelny problem -pockame po zabijacce, na jaro apod. Takze problem je asi nekde jinde. Jedno ze zasad ekonomiky - podnikat se da vsude kde jsou zname podminky. Pokud bude 100 procent lidi pracovat pro stat tak samozrejme to bude zase fungovat - vzdyt to fungovalo za socializmu.

P. Bures 2.2.2013 22:45

no jo,

ale kdo je John Galt?

P. Jirka 2.2.2013 21:16

Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

sice by mě autor neměl rád, protože se pohybuji právě ve světě veřejných zakázek, dotací apod. Ale právě proto říkám, zrušte dotace. Kompletně všechny. Je to jen zdroj problémů, korupce a především narušování hospodářské soutěže. A až budou zrušeny dotace, pak snižte míru přerozdělování. Pak se tady začne lépe dýchat...

Mimochodem zrušení dotací a snížení míry přerozdělování je mnohem efektivnější cesta než nějaký pofidérní boj proti korupci.

J. Ryba 3.2.2013 7:18

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Ha ha ha...Kompletně? A ten chodník před domem převezmete do kapitalistické či socialistické péče? :-)))

Z. Kulhánková 3.2.2013 9:43

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Chodníky patří městu, kterému na jejich údržbu majitelé platí daň z nemovitosti.

V. Vlach 3.2.2013 11:07

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Bude válka.

J. Ryba 3.2.2013 19:40

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

čili přerozdělujete...."pravicová" fištrónko....vše, co se děje od státu pochází z vašich daní....:-)))))

V. Vlach 3.2.2013 11:07

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Ne. Chodník okupuji a přivlastním si ho. Budu ho udržovat navzdory úřadům, fízlům a stávkokazům.

J. Ryba 3.2.2013 19:41

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

hmmmm, koukám modrý "inteligent"....

J. Ryba 3.2.2013 19:43

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

...nebo že by hnědý? Ono se to často nepozná...

I. Poljaková 3.2.2013 22:51

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Ano, dotace by se měly maximálně omezit na zcela vyjímečné případy (postižení, ohrožená přírodní místa, ...k podpoře  rozvoje pohraničí jsou nejspíš lepší nástroje než dotace..) a hlavně, neměly by se vůbec týkat soukromého sektoru. Tím by se velmi snížil prostor pro korupci.

Nerozumím panu Rybovi, který se vymezuje proti názoru, že poctivě podnikat lze obtížně, a zároveń proti názoru, že dotace by se měly omezit (chodník)

J. Václavíková 3.2.2013 23:06

Re: Bohužel v zásadě musím dát zapravdu...

Asi spíš myslel, že naprosto bez dotací to v dnešní společnosti tak úplně nejde.