26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L.Metelka 30.1.2009 9:58

Re: Dr. M. napsal, že:

Ale ještě malé upřesnění: do Blicích listů jsem nikdy nic nenapsal, ani nevím, že něco takového je. Vy ale asi budete jejich pravidelný čtenář, že?

L.Metelka 30.1.2009 9:56

Re: Dr. M. napsal, že:

A proč ne?

L.Metelka 30.1.2009 9:55

Re: Dr. M. napsal, že:

Další kravina se kterou asi chcete statečně bojovat.

Kde jsou, prosím, výsledky klimatologického výzkumu prezentovány jako závazná fakta? A prosil bych konkrétně.

jojo 30.1.2009 9:32

Re: Dr. M. napsal, že:

Tak proc pisete do Blicich listu ?

jojo 30.1.2009 9:31

Re: Dr. M. napsal, že:

No jestli se na tom dost pracuje, podle vasich vlastnich slov, kd eberete tu drzost svoje objevy vydavat za zavazna fakta.?

L.Metelka 30.1.2009 8:22

Re: Dr. M. napsal, že:

Politických klimatických tanečků? Tak to je mi líto, to si mě s někým pletete.

honzak 30.1.2009 6:52

Re: Dr. M. napsal, že:

myslím. A znova opakuji, že je veliká škoda, že se politických klimatických tanečků účastní inteligentní a vzdělaní lidé vašeho formátu. Ale třeba není ještě pozdě. Gyrátory taky byly před 40 lety spásou elektroniky a dneska po nich prakticky neštěkne pes.

Máte malé děti? Budete je muset podle ojropředpisu dát do jeslí, i když nebudete chtít. Protože jen soudruzi v bruseli a přidružených městech vědí, co že je pro vás (i pro nás) dobré.

Chemik 30.1.2009 0:00

pěkný článek

Pane Motle,

moc pěkně shrnuto. Dík.Konečně čtu o GW něco, při čem nemám adrenalin na kritické úrovni.

R^;-) 

ZEPHIR 29.1.2009 21:56

Re: A modří na pálení fosilních paliv nevydělávají?

Milda 29.1.2009 20:59

Re: Rád bych dodal

Já jdu po jiné cestě za jinými cíli. Ale to mě nebrání hledat pravdu i v jiných oblastech. A předpokládám, že např. v této oblasti "oteplení" najdu od někoho nějaké řešení. Ale opravdu mě unavuje číst polopravdolži od oteplovačů i ochlazovačů. To, že jdu jinudy neznamená, že nemám právo na pravdu v této oblasti.  A opravdu mi vadí, když diskuze není o hledání pravdy o "oteplování" ale o vzájemné urážky.

para 29.1.2009 18:48

Re: Rád bych dodal

Jo Mildo - prostý občan se dnes  zajímá o "chodník a odpadky" protože přes něj denně chodí do práce... a když se nají musí se odpadu zbavit....  Až tu práci ztratí a nebude čím se živit bude se třeba starat o svou obživu jinde a jinak... /Jsou to jeho bytostně důležité úkoly/. Zapomene pak na svůj "chodník a odpadky".. Možná, že si až pak všimne i toho jaké je dnes počasí.... 

Analogicky jsi na tom Ty. Budeš si všímat přednostně toho co Tě zajímá a taky čeho si všímat musíš. Bud se sám rozhodneš hledat pravdu - a pak Ti nezbývá než jít poctivě po stopách předchůdců - /odkazy na literaturu a zdroje.../ - nebo Tě to nezajímá a pak to ber třeba jen jako národní folklor, který vnímat ani tolik nemusíš jen si můžeš pro zábavu zvolit  komu fandit .. 

Mohuli radit - nehledej správný názor - hledej správnou cestu - bývá ale trnitá i když ti před Tebou už na ní kus ušli. Hodně štěstí!;-)

T.Vanicek 29.1.2009 16:28

Re: honzaku

Jezismarja sotva jsme se zbavili komousu a uz nam sem leze novy , tentokrat na zelenou nabarveny hmyz .

Ze by se Cesi nic nenaucili ? Mate pravdu pane Honzaku a jit se vycpat je jeste tak to nejvlidnejsi co se o tech parazitech da rici .

LJG 29.1.2009 14:51

Tak jsem se k tomu dostala teprve dnes

s děkuji, pane Motle. Pěkné shrnutí, plné informací.

Bob 29.1.2009 14:27

Re: spravna teplota

Vy to nespoznáte, nemôže každý vedieť všetko. Protestovať budete akurát vtedy, keď vás alebo vaše rastliny a živočíchy napadne doteraz nepoznaná nemoc alebo škodcovia, ktorí sa sem dostanú preto, že sa významne  atrvalo oteplilo. Rovnako vám oteplenie nebude vadiť až kým sa nevyskytne mimoriadne počasie (sucho, povodeň), ktoré budú pri teplote o 4 °C vyššej ako kedykoľvek za posledných 100 rokov o poznanie ničivejšie.

Bob 29.1.2009 14:18

Re: spravna teplota

Pod pojmom "klimatické podmienky" rozumieme charakteristiky najmenej za 30-ročné obdobie (definícia WMO - Svetová meteorologická organizácia). Čiže ide o to, že ako rýchlo sa menia kĺzavé 30-ročné priemery teploty vzduchu (ak viete, že o čo ide).

L.Metelka 29.1.2009 12:36

Re: Dr. M. napsal, že:

Když myslíte...

honzak 29.1.2009 12:34

Re: Dr. M. napsal, že:

Ale chápu, a vy to víte, Trofime Denisoviči!

Řečeno vzletně, chrám politické klimatologie zbudován jest na chatrných základech. Podobně jako sovětské šlechtitelství let poválečných, že?

L.Metelka 29.1.2009 12:18

Re: Dr. M. napsal, že:

Možná proto, že to nechápete...

honzak 29.1.2009 12:05

Dr. M. napsal, že:

"Na zpřesnění odhadu senzitivity klimatu se v současnosti dost pracuje" proč mi to jen připomíná starý vtip:

"Vlastenecké síly Phatet Laa dobyli americký motocykl Harley Davidson. O přívěsný vozík se v současnosti urputně bojuje!"

Ghost Dog 29.1.2009 10:58

..vzorečky, modely, klima a katastrofy...

..dost zajímavá diskuze Motl - Metelka, nicméně laikovi to zas tak moc neříká, laik chce slyšet jasná fakta - je nárůst teploty (té globální, tady je pořád, neboli furt, zima, jak v ruským filmu) pro lidstvo požehnáním, nebo katastrofou..to bude asi také záležet na výkladu té, které strany..

..včera jsem "Na vlastní oči" viděl něco o Grónsku, tání jejich ledovce Gróňany nijak nevzrušuje, proč také, ledovec je neživý, zato je bude živit něco naprosto jiného -přírodní bohatství ukryté pod tím ledovcem..a co to GO může způsobit nám?.. hlediska hospodářství určitě spoustu pozitiv..

..alarmisté straší a spřízněné firmy vydělávají na strachu a hlouposti politiků (DLE POUČKY: KDO NĚCO UMÍ, TAK TO DĚLÁ, KDO TO NEUMÍ, UČÍ, KDO NEUMÍ UČIT, ŘÍDÍ A KDO NENÍ ANI TOHO SCHOPEN, TEN SE DÁ NA POLITIKU) a jejich snah ovládat myšlení toho plebs, co se jim snad ještě někde snaží do toho mluvit, když oni jsou tady přeci od toho, aby rozhodli v tom nejlepším zájmu všech (čti všech politiků)..

..na Novinkách jsem zaznamenal nový seriál, měl by se jmenovat "kaťatastrofy, které nás neminou"..včera to byl Mayský kalendář, který signalizuje konec života na rok 2012..dnes je to o solární bouři s neméně tragickou vizí..co asi tak přijde zítra, Nostradamova proroctví?..třeba se tam objeví něco v tom smyslu, že šest "odborníků" z jednoho peoplehousu přišlo na to, jak zachránit ekonomiku světa..to by pánové a dámy byla teprve ta pravá katastrofa..hezký den, tady svítí Slunce a stejně je zima..:-D 

Milda 29.1.2009 10:32

Re: Rád bych dodal

Ne, to je jen nepochopení nebo moje nepřesná formulace. Já bych byl rád, kdyby mě někdo přesvědčil o tom, který názor je správný. Toto zatím neexistuje. Ale prostí občané si z těch klimatologů budou dělat legraci nejen z nepochopení, ale hlavně proto, že pro ně je důležitější např. čistý chodník a vyvezené odpadky. A to je evidentně všem těmhle "klima, bio eko, zeleným..." jedno.

para 29.1.2009 10:23

Re: Rád bych dodal

Jo Mildo - to co zatím pozorujeme jen jako prostí občané - tam je nejvíc vidět to co píšeš. Záludnost je v tom, že Klima se už rozjelo pomalinku jak odbržděný nákladní vlak kterému selhal strojvedoucí i brzdy zároven.  A ten se bude sunout dál ještě minimálně stovku let nad přelidněnou planetou bytostí kterým zrovinka začínají docházet surovinové i potravinové zdroje a tak se čím později tím spíš nebudou schopni efektivné bránit resp přispůsobit. Zahlédl jsi někdy třeba jak i požárníci prchají s hořících lesů Kalifornie...? Zanedlouho se mohou začít přesouvat celé národy zoufalců a to nejen s příčin klimatických - ty sami o sobě by asi lidstvo ustálo - ale i z důvodů ztrát pracovních příležitostí....  V tomto kontextu a při domýšlení vzájemných vazeb s toho nekouká nic dobrého vzláště pokud je lidstvo rozhádané a neschopno konsensu. Všichni by chtěli slyšet, že jejich vliv na planetu je docela malý, že je někde země zaslíbená.... kde se budou jen rozvíjet a odkud jednou vzlétnout třeba i ke hvězdám... Je docela možné, že by jsi to chtěl slyšet taky. Je pak ale pravděpodobnější, že nechceš slyšet o realitách opačných trendů.

Milda 29.1.2009 8:06

Rád bych dodal

Je docela možné, že vliv člověka na globální jevy počasí je velmi malý. Procentuélně to nemá odvahu říci a ani asi data pro výpočet nikdo. Jen bych rád dodal, že mě daleko více zajímá neglobální místní klima - a to člověk ovlivňuje až na100%. Ono se to Gorovi a Klausovi globálně hezky "kecá" ale vyřešit konkrétní problémy - spalování škodlivého odpadu v kamnech, špína na ulicích , zničené lesy,atp.. - to je zcela nad jejich intelektuální možnosti.

para 29.1.2009 4:54

Re: provázanost klimatologických jistot.

Jo jo pane doktore - vypěstoval jste si schopnost dobré intuice a nadhledu na úrovni a to jsou vlastnosti na kterých se dá stavět;-)R^

Jen trochu nesouhlasím s Vaším pesimismem ohledně smyslu diskuse na NP. Ono sice je velmi těžké neli nemožné zde na NP něco "vědecky dokazovat" ale mnozí zde mohou najít náměty na samostudium - a potom - je přece nutné aby věda nebyla jen sama pro sebe ale aby své výsledky dokázala popularizovat a nestyděla se poznání i na veřejnosti adekvátně hájit.

honzak 29.1.2009 4:54

Re: Pane Motle,

ano, hustota blbosti na některých kongresech roste nade všechny meze. Navíc dochází k lokálnímu "přetížení" atmosféry CO2, protoře čím blbější vědec, tím víc kecá!

honzak 29.1.2009 4:49

Re: honzaku

ve svejch zdrojích se ujednoť, zejména na časové ose. Poslední móda je 30 letý interval (předevčírem to bylo 10 let). Jdi se synku vycpat!

Bystander 29.1.2009 3:42

Re: Pane Motle,

Rád bych se připojil-děkuji za podnětný článek i solidní diskusi, pište dál.

doktor 29.1.2009 0:19

Re: provázanost klimatologických jistot.

Nedokážu. Právě proto nechávám ty klimatologické diskuse klimatologům, geologům, glaciologům a bůhvíjakým - logům. Diskutovat o nich na Psu nemá smysl. Dovedu však posoudit, co je zásadní, a co okrajové. V tom se většina přírodních věd podobá. Pan Motl je teoretický fysik a astrofysik. Jeho specialita - teorie strun, má přeci jen ke klimatologii dost daleko. Zároveň je zřejmé, že s klimatology i jejich odpůrci více "casnují" (brněnský výraz z mého dětství) emoce, než logika vědeckého poznání.

Ladislav N :-))) 29.1.2009 0:11

Re: provázanost klimatologických jistot. - "oralni budoucnost je jeste mnohem mene spolehliva, nez oralni minulost..."

 ;-DR^ !! Velmi trefně vyjádřeno! ;-)

R.J. 29.1.2009 0:10

Re: Pane Motle,

Ctihodný pamětníku, vzpomeňte , kolik "odborníků" Vám za Váš život tvrdilo něco , co se potom ukázalo jako , řekněme nepřesné. Již jsem to zde  jednou psal, znáte "Římský klub " ? Co se prosím za skoro 40 let vyplnilo? NIC. Jinak jsme měli již svítit loučí, jezdit tak na koni a dvě třetiny lidstva měla již pomřít hlady. Vezměte kolik vědců se té sleziny alarmistů zůčastnilo, kolik se jich k těm závěrům přihlásilo. Strašné, kolik blbosti bylo na jednom místě, jak se zaštiťovali vědou, těch grafů, pouček, výpočtů. A co, leta běžela a vše bylo naopak, než ti "vědci předpověděli". Jinak byli jiní, kteří řekli jasně, že Římský klub kecá nesmysly, měli pravdu.