16.6.2024 | Svátek má Zbyněk

Diskuse k článku

ROZCESTNÍK: Když se řekne zábližka

Přiznávám, tenhle povedený termín mám ze zdejších vod a je zřejmé, že co se týče všelijakých oklik, nepovedených zkratek a bloudění, najde se tu zdatná konkurence. Ke vzpomínkám mě přivedla Dede, respektive její podzimní dobrodružná noční cesta z norského letiště domů. Ó jak povědomé!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
alimo 18.2.2009 12:20

Re: a dnes má narozky Olčava!!!!!

Všechno nejlepší, hodně štěstí a zdravíčka !!!VV

zana 18.2.2009 12:35

Olčavo, všecko nej a hodně času na příjemný procházky:-)

Jovovi 18.2.2009 13:10

VV ;-DVVVšechno nej, nej a kytičku.VV ;-DVV

Jakub S. 18.2.2009 13:33

Neodmyslitelné příslušnici stálého kádru Zvířetníků

honem gratuluju taky já - nezapadněte tam! Ostatní se vyřeší...

Vave 18.2.2009 13:35

Re: a dnes má narozky Olčava!!!!!

OLČAVIČKO VVVVVVVVVV, VŠECHNO NEJLEPŠÍ K NAROZENINÁM A ABY TI BRZO DCERA PŮJČILA KRÁLÍČKA! ;-)

HanaW 18.2.2009 13:38

Olcavo: krasny den preju a hodne stesti. VVV

jiný Honza 18.2.2009 13:42

Re: a dnes má narozky Olčava!!!!!

Když bylo napráskáno, musí býti i popřáno.

Milá Olčavo, přeji krásné narozeniny, štěstí, zdraví a lásku. A to ostatní už přijde samo. VVVVVV

MaRi 18.2.2009 13:45

R^VV

Vave 18.2.2009 8:32

Moc dobře

se Tvé vyprávění četlo, milá Louk! VV Jsi kouzelná baba! R^:-)

Já mám ráda, venku i v neznámých městech, najednou někam odbočit a prozkoumat to, uhnout z vyšlapané cesty na pěšinku. Zajímavé je, že při těchto akcích obvykle nezabloudím, nějak intuitivně vím, jak se vrátit nebo který směr sledovat.

Ovšem chození podle map, to je moje! Jednak jí musím otáčet, jinak jí nerozumím, A pak, sem tam zaměním vrstevnici či potůček či jinou tajemnou čáru za odbočku, nebo naopak za odbočku považuju pěšinu, právě včera vyšlapanou místní zvěří či dětským táborem, a je to jasné. Všichni znáte ten dávný kreslený vtip, jak mrňaví človíčci stojí na vrcholu kopce, v ruce velkou mapu, a říkají si: "Tak támhle ten vrchol v dálce, to je kopec, na kterém právě stojíme." Ten vtip je přesně o mně! A stalo se mi to ne jednou.;-) Naštěstí v Čechách je krásně všude a pokud zrovna na vrcholu konkrétního kopce neprobíhá cosi veledůležitého, tak je vlastně celkem fuk, kam se vyšplháte (vyšplhám). ;-)

Přeju všem krásný den a ať jsou pro vás dneska všechny cestičky i nábližky (podle Louk zábližky) šťastné.VV

Li 18.2.2009 8:13

Louk

Ty jsi cvok ;-)VV Téměř všechno co tak nádherně popisuješ důvěrně znám, ale chodit tunelem ? To bych se teda opravdu bála. Pravděpodobně bych se vrátila zpět. Díky za krásné počteníčko R^

Ejška 18.2.2009 8:09

Samotářské bloudění

Louk, popisuješ nádherně krásno, toulačky přírodou já a pes také miluji;-P Doupovské vrchy mám probrouzdané, sice to je Vojenský újezd Hradiště, ale ta přírodní zachovaná perla je jedinečná8-o okolo Ohře je nádherná krajina, děkuji Louk za připomenutíVV

Pořád chumelí, ráno jsem měla co dělat, abych včas zahnula směr Ústí, to jsem si hned vzpoměla na DalmatinVV, která jezdí z protisměru z vyšších závějí, no jo, když do práce se musí ...;-(

Zdravím Zvířetníky a přeji poklidný denR^

Louk 18.2.2009 10:56

Re: Samotářské bloudění

Jé, Ejško, ty znáš tyhle končiny? :-) Doupov je krásný a moc zajímavý po mnoha stránkách, s pohnutou minulostí. Před časem byla na Andělce v kostelíku výstava starých fotek a z těch zaniklých vsí se srdce svírá...

Ejška 18.2.2009 11:18

Milá LoukVV, já tyhle končiny přímo zbožňuji, na Doupově vojáci mají trvale výstavičku materiálů o zaniklých vsí a taky fota o rostlinkách i zvířátkách (tu užovku stromovou jsem tam naštěstí nikdy nepotkala), po Doupově se dá toulat na zvláštní povolení od VÚH o víkendech, tohle přírodní království jsem objevila služebně a dostalo mně to, i to smutné povídání o Kyselce jsem do Zvířetnické pošty vnesla já, a teď něco veselejšího-v sobotu jedeme na Masopust do Kadaně a určitě se zadaříR^

dalmatin 18.2.2009 11:44

Re: Samotářské bloudění

Díky Ejško za vzpomínku V Proto se mi dnes jelo lépe :-D

Alča 18.2.2009 8:02

Krásné a napínavé téma

Přestože jsem z hor a žiju v nich celý život, nikdy jsem nikde nezabloudila - možná jsem příliš opatrná. Ale vždy, když o nějakém zabloudění čtu nebo slyším, tak si říkám, jak je dobře, že v naší malé zemičce máme krásné hory a odlehlá místa zároveň i protkaná základní civilizací, takže málokodo se základy selského rozumu nedojde v pořádku. Samozřejmě  s výjimkou kritických povětrnostních podmínek, ale to je pak situace dobrodružná i ve velkoměstě...

Moc bych si přála, aby vždycky všem bloudilům svítilo alespoň maličké světýlko v dálce...R^

LA 18.2.2009 9:14

Re: Krásné a napínavé téma

Na světýlko bacha!! To by mohla být bludička.

jiný Honza 18.2.2009 13:39

Nebo lokomotiva... ;-D

zana 18.2.2009 8:02

LOOOOUK!!!!

Ty jseš úžasná;-D;-DR^. A naprosto tě chápu:-), já mám tyhle tendence taky, akorát mě brzdí ten velice obezřetnej chlap, co ho sebou tahám;-D. Takže to ztrácení se znám taky, ale ne v tomhle velkolepým rozsahu.

Alex 18.2.2009 7:49

Dobré ráno, hezké povídání!

Louk, jak Ti rozumím! Chodit jenom tak přírodou, někdy i cestou necestou, to je moje parketa. Bohužel už mě začínají zlobit klouby, takže už se nemohu naplno oddávat této kratochvíli. A bludné kameny a kořeny! Těch nebylo málo a také se dnes divím, že vše dopadlo dobře nejenom pro mne, ale i pro mé psí společníky :-).

Matylda 18.2.2009 7:45

Bloudění

je u nás v rodině (v případě mého tatínka) obvykle spojeno s tím, že se vydáme zkratkou. Zkratka nemusí bý kratší, je však nutně náročnější. Byli jsme ve Vrátne dolině a šli jsme na výlet někam dál. Můj tatínek si z dětství pamatoval zkratku, abychom nelezli přes vrchol kopce. Byla tam, ale zatímco přes vrchol kopce to bylo trávě, zkratkou jsme se brodili sněhem po kolena napříč prudkým svahem. Když můj brácha upadl a sjel kus ze svahu dolů, nebylo to zrovna příjemná. Asi v půlce jsme potkali podobné nešťastníky, navzájem si podali informace jak je to ještě daleko a vyrazili dál. Popoháněl nás slib, že na konci je chata a tam si dáme čaj. Když jsme dorazili na konec, zjistili jsme, že chata vyhořela už před lety, a tak jsme vylili vodu ze sněhulí a šli dál.

LA 18.2.2009 7:10

Bloudění patří mezi zneuznávaná umění

Správně zabloudit a pak dojít tam, kam člověk chtěl, není jednoduché. ;-) Já jsem schopná zabloudit vždy a všude, stačí párkrát zahnout a nemám žádné ponětí o směru. Jednou jsem zabloudila proto, že mi zrušili silnici.

Rpuť 18.2.2009 6:45

Louk, jsi žena udatná, do tunelu bych nevlezla ani za nic -

tedy být to tunel, kde občas jezdí vlak.

Taky se ráda courám a je celkem jedno, jestli je to les nebo cizí město. To si pak někde sednu a pozoruju cvrkot, čuchám člověčinu nebo jak voní řeka. A pak je opravdu lepší být sám, protože pokec s geniem loci je možný jen když nikdo neruší. Ale stojí to za to.:-)

Xerxová 18.2.2009 6:26

hezký den

Hezký den všem Zvířetníkům a zvířátkům :-) Odházen sektor sever a západ, odcházíme všichni na sektror východ... je nových poctivých 15 cm...8-o

Alex 18.2.2009 7:59

Re: hezký den

Hi, hi, hi! U nás u Brna je také asi 15 cm, ale sakum prásk. Je to na Jižní Moravu výkon, zvlášť když ráno bylo -9°.  Také máme na starosti tři sektory, já včera vyházela sektor sever. Netlučte mne, ale já jsem ráda, že padá, konečně snad i u nás v lese porostou houby. Jak je známo zásoba vody se tvoří v zimě!

Xerxová 18.2.2009 8:05

tady právě zase děsně chumelí - velké vločky a do toho větřík mete ze střechy spoustu drobného prašanu. Taková skoro bílá tma... Betka ráno nadšeně lítala po čerstvě prohrnuté cestě, ale před tím na zahradě nešťastně čůrala doprostřed vyházeného chodníčku - její vyděšený pohled říkal - já na cestu nikdy nečůrám, ale do toho sněhu, co mám skoro ke hřbetu se mi nechce... Blbé je, že už ten sníh není moc kam dávat a tak ho musíme házet vysoko nad hlavu - a to už není radost, ale docela fuška.

Pohlaď Klérku - v 15 centimetrech jde ještě dobře procházkovat a je to radost pro čistého zasněženého hafíka ;-)

Matylda 18.2.2009 8:30

Re: hezký den

No my máme na dvoře asi kapku víc než 15 cm a Borůvka to má kousek pod bříško, takže čůrá tak nějak podivně, protože v tom sněhu máchá kde co a na to holé bříško to asi není žádná hitparáda. Ale běhá v něm stále nadšeně:-)

Alex 18.2.2009 9:00

Víš, ona Klérka letos poprvé sníh velmi nerada, takže ani já z něj nemám tu pravou radost, tak jako jiné roky. Nechce chodit na procházky, na každém rozcestí cestiček mě ukecává, abychom se daly zpět, tak ji dám půl piškotku a ten ji přesvědčí, aby pokračovala. Jakmila se otočíme zpět k domovu, předběhne mne a metelí (i trošku zacválá) jen se jí hlava třese. Večer ji nosíme do schodů do pelíšku, protože už je nevyskáče. Při tom baští nepřetržitě Alavis, protože má na rtg diagnostikovanou artrózu pravé kyčle. Mě bolí kyčle a bedra také, tak jsme na tom momentálně stejně :-(. Na knírače nějak moc brzo a rychle chátrá. Ale dík za to, že tu s námi stále je. Náš společný pan doktor jí minulý týden nechal dělat rozbor krve a je vše v normálu, tak jdeme dnes preventivně očkovat. Budu s ním muset tu její unavenost probrat. Velmi ráda čtu veselé psí příhody všech, kteří nám povídáte o životě s mladými zdravými psy. Bohužel, když byla Klérka mladá, nefungoval Zvířetník v této podobě, tak jsem se neměla s kým podělit o její bujaré kousky.

Právě nesměle vykukuje sluníčko, kdyby to šlo, tak bych ho kousek poslala k Vám na Liberecko.