5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POVÍDKA: Tisíce let

Milí Zvířetníci, k napsání tohoto příběhu mě inspirovala podobná událost, která se stala v poslední době.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 15.10.2007 8:37

Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Vave - a spalováním biopaliva se uvolňuje asi tak stejně CO2 jako spalováním uhlí.......;-€

Xerxová 15.10.2007 9:15

Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

To mě štve i to, že najednou v krajině jsou jen krásné žluté jednolité veliké lány... Různorodost pryč - zvířátka mají jen jednu plochu jediné plodiny - řepky... A ekologové asi jásají ?!?

Rpuť 15.10.2007 9:22

Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Hlavně výrobci "ekologické" dotované energie, kterým to vlastně zaplatíme 2x - jednou v dotaci na výstavbu zařízení a jednou jako cenu za energii.:-/

baty 15.10.2007 10:19

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Vzpomíám si na V+W "je to divnej svět, divný věci...nač je potřeba pálit laciný žito v peci, aby zdražil chleba" . Vždycky se najde nějakej chytrej, které spaluje obilí. Tihle jsou chytřejší, než ti v třicátých letech, vydělají dvakrát. Na palivu i na chlebu.Je přece jedno, co shoří, uhlí nbeo obilí, emise přece jsou stejný !Pěstováním obilí na palivo se teda, když už jsme u toho, vyčerpává ta  ekologistická svatá matička Gea daleko víc,než kopáním uhlí. Strašně mi teď v té ekologistické křeči chybí zdravej rozum a logika. Jakpak jsme si to tady na jaře povídali o srnčí a jiné zvěři, přiotrávené řepkou? Atd.,atd.,atd..................

Vave 15.10.2007 10:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Ekofanatici ani netuší, jak si někdo díky jim pěkně mastí kapsy. Inu, "osvícenci" bývají často největší zaslepenci.  :-/

Rpuť 15.10.2007 10:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Vave, Bursík a další melouni nejsou nic jiného než podnikatelé v oboru - Burizon má např. poradenskou firmu přes fofrníky......:-/

terra 15.10.2007 10:27

Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Ne, Xerxová, ekologové tedy rozhodně nejásají, těm se ježí srst, a to z mnoha důvodů - třeba když na výrobu bioetanolu padnou mangrovové porosty v Brazílii (a místo nich je na pobřeží kukuřice...), když město zabezpečující si "obnovitelné" zdroje energie v Indonésii vykácí kolem sebe kruh o poloměru sta km... Bylo by to na dlouhé a dlouhé hodiny. Ujišťuji vás ale, že celé to zelené a oteplovací šílenství nemá s ekologií nic společného;-€. Ekologie je věděcký obor (součást biologie), zabývající se vztahy živých systémů a jejich prostředí, vývojem  a vztahy uvnitř těchto systémů. O tom, co tady zmiňujeme, se dá mluvit nanejvýš jako o ekologismu, a to už není věda, to je ideologie... O co je lepší Al Gore než sir Winton? Co udělal pro mír? Ale to už bych se zase naštval, to se mi nechce. Každý máme někde svou Achillovu patu a já ji mám v biologii. Mám ten obor rád. Krásný den přeji:-)

Vave 15.10.2007 11:59

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Terro, myslím, že Xerxová měla na mysli PSEUDOekology, jako my všichni, kteří si občas zkrátíme psaní. Moje nevlastní dcera ekologii studuje, a i ona se této zkratky občas dopustí, ale všichni víme, jak je to myšleno.

Xerxová 15.10.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Terro, já vím, že těm rozumným je z toho všeho smutno... Proto tam jsou ty otazníky. Ale biopaliva jsou u nás prezentována i jako  ekologický záměr. Tak proto jsme si rýpla, protože spousta lidí si myslí, jak je to prospěšné...

terra 15.10.2007 12:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Lidičky, já vím, jak jste to mysleli - vždyť jsem psal, že je to moje Achillova pata - ekologie jako slovo se příliš často zneužívá, schová se za ni kdejaká vymyšlenost. Kamarád si kdysi dělal anketu u nich na vsi před samoobsluhou a kladl jednoduchou otázku: víte, co je ekologie? Nejčastější odpovědi: že kupuju bio jogurt a prášky bez fosforu. Že třídím odpad. Zvítězila asi dvanáctiletá dívenka, která pravila: Paní učitelka nám říkala, že to je nauka o životním prostředí... To bylo jen tak na okraj:-)

Apina 15.10.2007 16:53

Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Rputi, asi mě zabiješ. Teď se nechci míchat do zdražování všech možných obilnin, mléka, másla a podobně, ale je určitý rozdíl mezi CO2 pocházejícího z uhlí, případně ropy a dřeva, obilnin a podobně. Ten rozdíl vidím v jedné věci, a sice, že ten CO2 jsme v obilninách a dřevě (dnes už alespoň občas pěstovaném pro energetické účely) a podobných materiálech zachytili relativně nedávno (časově měsíce až roky, možná desetiletí) a zase ho bohužel rychle vypouštíme ven. Uhlí a ropa jsou zdroje, které naše matička Země postupně ukládala milióny, desetimilióny i stamilióny let a my lidé to vypustíme do vzduchu z hlediska života této planety v podstatě v jednom okamžiku. Takže ta úroveň CO2 u biopaliva a uhlí sice je asi stejná, ale rozdíl tu je celkem velký, alespoň podle mého názoru. Navíc jednoho dne se zásoby uhlí a ropy vyčerpají a pak se asi budeme strašně divit, protože už dnes neumíme žít skromě.

terra 15.10.2007 17:11

Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Apino, v tom, co říkáš, není nic na zabití. Fosilní zdroje (ropa, uhlí, plyn) opravdu spotřebováváme rychle a nehospodárně, vždyť tak úžasných chemických surovin je na pálení vysloveně škoda. Jediný naprosto spolehlivý způsob, jak vyrábět energii a nevyrábět kysličník uhličitý, je energie jaderná. Navíc ten CO2 je pouze jedním z mnoha skleníkových plynů a jeho obsah ve vzduchu je 0,03%. Vůbec není jednoznačně prokázáno, za které jevy spojované s "globálním oteplováním" může právě člověk. Všechny "obnovitelné" zdroje jsou podle (nejen) mého názoru vynikající doplňkové a lokální zdroje, jejich získávání však není levné (na výrobu fotovoltaického článku se údajně spotřebuje víc energie, než ho za dobu životnosti vyrobí, např.) a není to plynule regulovatelný spolehlivý zdroj. Což m.j. znamená, že pokud je ve větším objemu přifázován do sítě, může výpadkem způsobit "black-out" na poměrně velkém území - naposledy v Německu tuším loni. Každý alternativní zdroj proto musí být zálohován ze spolehlivého zdroje. A ještě něco - na pěstování "biomasy" a stavění alternativních zdrojů nesmí doplácet příroda, a to doplácí a moc: snížením druhové diverzity a likvidací celých ekosystémů, které jsou nahrazeny monokulturou řepky, třtiny, kukuřice, nebo prostě vykáceny (deštné lesy). Poněkud zjednodušuji, ale opravdu ne moc. Kdybych to neudělal, budeme tu ještě příští týden...:-) Literatura o tématu je neskutečně rozsáhlá a existují v ní protichůdná tvrzení, jak už bývá ve vědě zvykem. V současné době však chce být slyšena jen jedna strana, a to už není věda. To je ideologie. Kdo nevěří, je renegát... A to je špatně. Tak nějak...

Apina 15.10.2007 18:32

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Terro, prakticky naprostý souhlas. Jen jedinou poznámku k jaderné energii. V  zásadě mi tento druh energie nevadí a nejsem "Jihočeská matka", pokud ho provozují odpovědní lidé, což většinou také jsou. O výjimkách se ale pak bohužel dozví celý svět a je to velký mediální problém. Jeden problém s tím ale mám i já, ta jaderná elektrárna také jednou v řádu desetiletí dojde na konec své životnosti, a pak nám zůstane na péči reaktor na pár tisíc let, což z hlediska lidského života je přece jen poměrně dlouho. Také, i když si dovedu představit, že vyhořelé palivo jednou budeme umět recyklovat až téměř k dokonalosti, nějaký zbytek zůstane. Ten snad opravdu bude možné uložit někam kilometr hluboko do nepropustné hory. Prostě našim potomkům zanecháme pěkných pár problémů k řešení.

V jednom máš pravdu - toto je diskuze nejen na příští týden, ale na celá léta :-)

jiný Honza 15.10.2007 19:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Tak tohle bych tak černě neviděl - i kdyby se reaktor jen "zapečetil" (zalil do betonu), tak to stačí aby než se beton rozpadne, bylo vše OK. Další možnost je rozebrat ho (ono těch opravdu nebezpečně zářících částí moc nebude - jen zlomek celku) a nízkoradioaktivní materiál třeba rozředit pro použití na dalším reaktoru. A co se týče odpadu - předpokládá se, že na konci bude něco jako "spalovna". Tam se zbytek paliva nevhodného i do množivých reaktorů bude bombardovat částicemi pro úplné vyhoření. Zbude vlastně jen olovo - pro odstínění dalších zářičů.

Jinak s vámi oběma souhlasím - mluvíte mi z duše.

terra 15.10.2007 10:31

Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Jenom k těm napřímeným tokům, rybníkům a poldrům - budují se, existují na to státní programy (pravda, malé, tak odhadem 300 mil. ročně + spoluúčast investora), jen se o nich příliš nemluví, neb to je pozitivní konání. A to se nenosí, z toho nekape krev;-€.

Rpuť 15.10.2007 10:41

Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Jo, kruci, jeden by se akorát naštval.....

MaRi 15.10.2007 10:51

Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

terro, já vím, že "čas je naším nepřítelem" (vrrrr), ale jestli umím číst a chápat čtené, patříš k těm, kdo mají značně větší přehled o skutečné EKOLOGII než většina ostatních. Dovolím si tedy nemravný návrh - nemohl bys napsat článečíček - třeba právě o té nápravě v hospodaření s vodou?

Rpuť 15.10.2007 11:14

Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Terro jsem pro - všema deseti!

terra 15.10.2007 11:21

Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

S největším potěšením, MaRi - ale dejte mi, prosím, trochu času, pokusím se vybrat nějaký příběh, který bude nejen informativní, ale i člověčí. A že jich kolem vody bylo a je!

Poněkud OT: už doma nekrmíme peřiňák, ale dvě zcela regulérní kočenky:-). Kocour dostal bez ohledu na "křestní list" přízvisko Gandalf Šedý a po opadnutí stresu (kocouřího) musím přiznat, že se z něj klube krásný macek. Kočence to bude chvilku trvat, ale taky z ní nakonec (možná) uděláme krasavici statečnou - pokud ovšem ta špatná srst je pouze důsledek horší péče a ne kastrace (mívá i hormonální příčiny a nevím, co by se s tím pak dalo dělat...)

Rpuť 15.10.2007 11:41

Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Terro ty hormonální příčiny nebývají časté, spíš to budou ty vitaminy - zkuste pivovarské kvasnice (v lékárně) a samozřejmě nutno čekat až "přechlupí":-)

terra 15.10.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Taky si myslím, že to půjde a je to jen otázka času:-). Zatím je ovšemť děvenka naše kočková závislá na tuňákových konzervách od Gimpetu...

JanaBa 15.10.2007 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Nedavát!! Alespon ne pořád, je to příliš jednostranná, tučná strava. Kočka sousedů si tímhle způsobem zadělala na skutečně (ne)řádnou obezitu. Ted ty tuky z ní nemůžou vytřepat, i když je už přes rok krmená dietníma granulema. Nebojte se, až bude mít poklad hlad, zblajzne, co bude předloženo!

terra 15.10.2007 15:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

:-DJá jsem neměl na mysli, že nemá v misce nic jiného, jen to, že by se v nich "užrala", kdyby jí to bylo dovoleno. A občas jí to dovoleno je, protože kočinda má do obezity hóóódně daleko - blíž je ideálu řádně anorektické modelky.:-D Neberte to jako sebechválu, ale ještě jsme doma neměli obézní zvíře... Moc zdravím.

zana 15.10.2007 19:38

Re: Prosím, takhle ne, pane Růžičko!

Tak jsem se ráno náramně rozvášnila, chtěla jsem toho napsat mraky - a ejhle, ono už je to tu.... Akorát kde se berou ty, co jim to žerou a píšou v novinách, jak ... atd. atd. - nebudu unavovat, všichni to znáte 8-o(Y)?