1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

KOČKY: Dámy a pánové ze Zrzků

Vezmu to od začátku. Celý tenhle malér vznikl tak, že dvě číči (kocour a kočka) jednoho pána žily na zahradě u domku. Po výtce na téma - kočky kadí malému (vnoučeti) do pískoviště - je pán odnesl a odstěhoval do bytu do patra, kde bydlel. Kočky se vesele zabydlely a rozmnožily. Další roky si umím představit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dana J. 21.12.2007 18:54

Re: Řekl bych, že jste svatí.

Jakube, to je tak - to zvíře nemá jiný život, jen ten jeden. A když nám ho někdo přinese, nebo nám dá někdo zprávu, že leží někde u silnice, a když ho pak máme již doma, tak se pokusíme ten jeho - jediný - život zachránit. A někdy to jde, někdy, bohužel, ne. A pokud musíme řešit, zda zvíře uspat, je to opravdu bolestné rozhodnutí. Ale někdy je nutné se rozhodnout i pro uspání, a je to jen na každé z nás. Mám stále v duši ta zvířata, která byla u mě doma a svůj  boj o život prohrála. Nikdy jsem o nich nepsala, ale v mém srdci jsou stále, takže ani jejich krátký život nebyl bez lásky. Léčila jsem a potom je nechala odejít, někdy musel pomoci lékař, aby odešly bezbolestně, někdy zemřely samy. Ochrana zvířat spočívá i v tomto - alespoň se pokusit.

  

Eva P. 18.12.2007 12:57

Re: Pokračování

tosco parada :-)R^ lip bych to nenapsala, i kdybych se na hlavu postavila a usima odrazela..

tosca 17.12.2007 11:30

Pokračování

Nabízíš odlišný pohled na problematiku bezprizorných koček ... nemoci a parazité vs. malé děti,, které jsou vystaveny obrovskému riziku. Tuším o čem mluvíš, četla jsem velmi pozorně pár diskusí s primářkou patologie, která bez servítek popisovala rizika parazitů pro lidský organismus a důsledky jejich "působení". Jenomže toto riziko bude existovat, dokud budou existovat kolonie bezprizorných koček a toulavých psů. A já mám zatím dojem, že cesta vede spíš přes jejich ošetření, kastraci, očkování a sledování zdravotního stavu. V mnoha místech to funguje. Kolonice kastrovaných koček žijí u léčeben, škol, domovů důchodců ... Nemnoží se, jsou očkované, likvidují hlodavce přenášející nemoci. Lidé, kteří pokazili přírodní rovnováhu se pokusili  ji v těchto případech velmi citlivě vyrovnat. A v tom je "zakopaný pes". Akce vyvolává reakci. Čím je akce výraznější, tím výraznější je i reakce. Mnohdy bývá lepší podniknout opatrnou akci a podle náběhu reakce korigovat její intenzitu.

Netroufla bych si napsat, že toto je "lidský svět". Tak dobří a soběstační (my lidé) nejsme, abychom se povyšovali nad přírodu. A příroda jsou rostliny (trávníky, květiny, stromy), zvířata (psi, kočky, srny, ptáci ...) ale také bakterie a viry. Příroda je složitý "organismus" a my jsme jen jeho maličkou součástí. Podle mě toto není "náš svět". My jsme součástí tohoto světa, nepatří nám, my patříme jemu. Snad tohle lidé jednou pochopí.

tosca 17.12.2007 11:28

Už je to pár dní, takže svůj názor (nejen pro Jakuba S.) hodím nahoru

Nebyla jsem tu, nebyla jsem vůbec na netu, takže až dodatečně....

Jakube, částečně máš pravdu. Z pohledu člověka nemá smysl vypiplávat každé kotě, s tím souhlasím, ALE.... a to ALE je opravdu velké. Vzhledem k tomu, že se už nějakou dobu pohybuji kolem bezprizorných zvířat, naučila jsem se neposuzovat na dálku, zda TOTO zvíře má šanci žít a TOMUTO by mělo být utrpení zkráceno. Ono to rozhodnutí je tak těžké, že si to nedokáže představit člověk, který ho nikdy neudělal. A ještě těžší bývá svá rozhodnutí obhájit před veřejností (což dělají organizace zabývající se bezprizornými zvířaty dnes a denně)

Sleduji činnost OS Podbrdsko (i dalších) už dost dlouho na to, abych lidem z tohoto sdružení věřila, že jejich rozhodnutí, zda o dané zvíře stojí za to bojovat, nebo by to bylo jen prodloužení utrpení, je správné a provedené ZODPOVĚDNĚ. To zodpovědně je velmi důležité. Jen pro zajímavost, o těch, kteří ze zodpovědného rozhodování vyšli s výsledkem - "minimální šance - velké utrpení - ukončit trápení" se dozvídáme velmi málo. Většinu těchto bolestných rozhodnutí (včetně pochyb, zda opravdu byla ta šance tak malá) si tito lidé nechávají jen pro sebe.

Jsem pevně přesvědčená, že na tom, že obecně nemá smysl zachraňovat nezachranitelné bychom se shodli všichni. Lidé z OS Podbrdsko, já i Ty.

Pokrač.

zkumavka 15.12.2007 17:48

Re: Re: Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Chrní a spí a spí. Jak dřevo dřevěný.Jen ať se trochu nají a klidně může zase chrňouskovat..

Díky,Bedo!

Beda 15.12.2007 15:31

Re: Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Zkumavko, já samozřejmě nemůžu nic VĚDĚT, ale Zuzanka po kastraci tři dny skoro pořád jen spala, a to tak že na mě, už jsemm byla úplně rozlámaná, a taky se mi v náruči třásla, tak jsem ji přikrývala a dodnes nevím co to bylo - foto ZDE :-/... tehdy jsem se taky bála, ale fakt nevykazovala náznaky nemoci, jen byla jako slabá nebo co, prostě furt spala - tak jsem s ní ani nikam nešla... no a opravdu to nic nebylo, najednou s tím potom přestala a bylo:-)

držím vám palce!!!!!!!!!R^R^R^VVVVVVVVVV

zkumavka 15.12.2007 14:59

Re: Re: Prosím kočičí lidi,

Díky za vaše názory,Sněhura pořád spí.Večer něco málo snědla,teď už zase nic..Ale snad bude dobrá,byla tady Štětinka,té ukázala dobrovolně břucho..Je hubená..asi R^V

Snad zítra bude zasejc líp.R^V

Hana W 14.12.2007 23:12

Re: Prosím kočičí lidi,

Zkumavko, nekdy to trva par dnu spanku nez se pres tu operaci dostanou. Ze se ti zda hubenejsi nez normalne muze byt tim, ze ma asi povolene svaly a visi to na ni jak na hadrove panence.  Hlavne at pije. Uvidis, bude dobre. R^R^R^VVV

Valentina 14.12.2007 21:04

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

V našem vnitrobloku v Praze žilo bylo cca 7 koček. Lidé z přízemí je krmili, přespávat mohli ve starých kůlnách. Pak se pár lidí někde ozvalo, kočky se odchytaly, údajně proto, že budou kastrovány a znovu vypuštěny, ale už je nějak na dvorku nikdo nikdy neviděl. No a od těch dob se po dvoře místo koček prohánějí potkani. Co máte radši?

Jana Bu. 14.12.2007 20:50

Re: No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Jakube, jsi podle mne zbytečně ukřivděný. Napsal jsi názor, který se mi (a spoustě jiných ) nelíbil, ke všemu se ještě alibisticky odvoláváš na Toscu. Svůj nesouhlas jsem otevřeně napsala, tos musel čekat. Mně tedy nyní konkrétně nezajímá tvoje všeobecné veřejné angažování, ty jsi napsal o kočičích zvlčilcích, kteří ohrožují nevinné děti, já se zeptala, co tedy proto děláš, aby byl problém vyřešen. Kdo jiný to má udělat než lidé, kteří o té lokalitě koček ví a kteří mají zvířata rádi.

A přestaň pořád, prosím, předhazovat 10.11. Já dělám pro charitu a dobrovolnictví od 16ti let, postavila jsem se osobně jediná skupině skinheadů, když napadli člověka - jen nemám potřebu to všude vytrubovat.

A jestli sám necítíš, žes přestřelil, tak se neomlouvej, tady snad není potřeba přetvářky.

Nic ve zlém, Jana

zkumavka 14.12.2007 20:08

Re: No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Jakoubku,víš,tady jsi mezi náma,lidma,co máme ty zvířátka moc rádi.Staráme se o ně a taháme je z různých zdravotních problémů,snažíme se pomoc.Také je mi jasné,že některá z těch horších případů nelze udržet při životě,jen nám,zvířecím lidem je fakt vlastní pomáhat.Asi ne jen těm zvířatům.A tak ať už je to k životu,nebo i není,přece se musíme pokusit.Tak to je a vždycky bude.V

Pokud máš nějaké starosti,hoď je sem do pléna a my ti také se budeme snažit nějak pomoc.Však nás už znáš.I ty palečky jsou dost úspěšné,co říkáš? Nedáme si spolu tu "naší" ruštinu?V

zkumavka 14.12.2007 19:59

Re: Prosím kočičí lidi,

Baští !! Trochu baští.Tak to fakt bude ok.

zkumavka 14.12.2007 19:50

Re: Re: Prosím kočičí lidi,

já vám defčata děkuju,ale je mi to už nějak podivné..Božínku,ta je ale hubená,na mne je to už dlouhóó!!

Jen by spala,ani nemňouká jako před zákrokem.Nic nechce.Ani svoji myšku..

Vave 14.12.2007 19:33

Re: Re: Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

Já jsem taky měla problém s léčbou Ondráška. Moc jsem o tom přemýšlela, největší rozdíl je asi v tom, že vy to malé zvířátko, kterému buší srdce, držíte v ruce, pak prostě nastoupí emoce, a pokud zvířátko bojuje o život, vy bojujete jako lvice s ním. My sedíme někde daleko a racio nám říká, že dát deset patnáct tisíc za uzdravení jedné kočičky je příliš, že by se za ty peníze dalo pomoc víc zvířatům, nakrmit je, vykastrovat. Jana mi tehdy napsala, že na to chybí lidské kapacity. Moc jsem se nad tím natrápila. A dnes zase, když jsem četla ten článek, sváří se to ve mně. Ale je mi jasné, že kdybych měla odvahu do toho bytu vejít a vidět to, že bych dělala totéž, co Jana. Jenže já tu odvahu prostě nemám.

Mám jen neskonalou úctu před vámi, před Janou, Bedou, Rputí, Bárou ....., úctu a hluboký obdiv. VVVVVV

radanova 14.12.2007 19:17

a taky poprosím o myšlenku pro ve čtvrtek odhozené lidské mládě

doufám taky že lze človíčkovi utajit co mu rodičové provedli, v tomhle jsou lidi proti zvířatům v nevýhodě, s křivdama se vyrovnávají mnohem hůř

Vave 14.12.2007 19:10

Re: Prosím kočičí lidi,

Já myslím, že bude v pořádku, milá Zkumavko! VV Potřebuje jen teplo, dost pití a pro začátek lehčí jídlo, to bude asi stejné u fenek jako u kočiček. :-)

radanova 14.12.2007 19:09

Re: Prosím kočičí lidi,

neboj se zkumavko, bude dobře určo R^

radanova 14.12.2007 19:08

přeju Zrzečkům více zdraví a schopné páníky

a posílám drobek do kasičky a přeju ať se jich sejde co nejvíc

je obzvlášť těžký rok pro kočky a koťata a tím i pro kočičí lidi, je malej zájem o dušičky zachráněný a opatrovaný, peklo mají ty co s jim pomoci nedostane, je rozšířenej a ošklivě podporovanej strach ze zvířecích nemocí, místo aby se kočkám pomáhalo, léčilo a kontroloval se jejich stav řekne se, nekrmte je (pak se asi vypařej, má někdo představu co žrádla na udržení života ač mizerného najdou kočky po popelnicích?) a jestli je krmíte vy za ně můžete tak se o ně postarejte, všichni ruce pryč a podporovat odpor, za držení psů peníze vybírat problém není, za pomoc a osvětu kočkám je vydat problém je, chjo

tak chci popřát víc shovívavosti lidí pro kočky a taky kočičím lidem víc shovívavosti s těmi co nechápou

zkumavka 14.12.2007 18:56

Prosím kočičí lidi,

ta moje Sněhurka pořád jen spí,je hubená,má propadlé bříško.Tedy čůrat chodí dolů,na svůj záchůdek a spinká v mé posteli,kde se nikdy nezdržela..Myslím,budu chrnět na zemi.Je to s ní myslíte dobré??

zana 14.12.2007 17:15

Re: Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

Petro, ve vedlejší hospodě to pěkně napsala MaRi. A ty už nejsi zabukista, ne?;-)

Petra Philadelphia 14.12.2007 16:30

Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

Prosim, aby bylo jasno, tohle nejsem ja. Petra P. bude jiny zabukista.

K tematu - v podstate souhlasim s Jakubem, tak veli zdravy rozum a pud sebezachovy. Ale dovolim si tvrdit, ze pokud by se ocitl tvari v tvar trpicimu tvorovi, tak neodola a pomuze, co se da. Stejne jako my vsichni. Na svete je tolik utrpeni... sklanim hlavu prede vsemi lidmi jako je pani Kolmanova.

Lucka V. 14.12.2007 15:04

Re: Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Je to bohužel lidský svět a proto jsou ti ostatní nuceni žít podle lidských pravidel. Ale pak by jim člověk měl poskytnout možnost opravdu žít, ne přežívat. Tj. když si pořídím cokoli živého, od té chvíle mám za to zodpovědnost. Kdyby se podle toho chovali všichni, nemusí pak tyhle problémy řešit na vlastní náklady - citové i finanční - řešit lidičkové jako Beda, JanaBu a mnoho dalších. V jednom má ale Jakub pravdu: Cokoli přemnoženého je průšvih. Počínaje sarančaty a konče slony. Osobně se děsím, co by nastalo, kdyby se v takovéto kočičí kolonii třeba vyskytla vzteklina. Zažila jsem jako malá, když se u nás kolem školy toulalo vzteklinou nakažené kotě. Naštěstí se našel zodpovědný člověk, který už mrtvé kotě vzal na testy. Výsledek - třetina školy skončila v nemocnici na očkování, což není tak úplně sranda.  Ale o to víc si vás vážím za to, co děláte. VOno si to moc lidí neuvědomí, ale ani pro vás to není bez rizika.

Jakub S. 14.12.2007 14:57

No tak sem si naběhl, už zase. Dobře, nic se neděje. Teda děje ale je to jenom moje věc.

Hlavně marně čekám na Toscu, asi je vytížená jinak. Co máte z toho. Já má jiných starostí dost, vždycky sem měl, sám sem si je přidával, protože to mám v povaze. Takže výhrady druhu A cos dělal ty... zrovna u mě, opravdu, nemají velké opodstatnění. Pokud v něčem mám čisté svědomí, tak ve veřejném angažování. Celý život sem to taky měl, a mám, na tapetě, když už to mám říct přímo: od rodičů přes ženu po děti. A dělám to pořád: (skoro) jediný z vás, a z té mé dálky, sem byl 10. 11. u židovské radnice. - A mám práci, nechci odmítat, mám problémy s bytem, a budou vánoce a nemám většinu dárků, a vůbec. Šalom, je doba chanuky a vánoc. Prosinec je pro mě nejhorší, tak mi prosím nepřidávejte. Ale já vím, ano, začal sem to já, dobrý. Celý život se sebevražedně omlouvám za něco, zač vinu necítím, jenom kvůli pokoji ve světě. Sbohem.

Rpuť 14.12.2007 13:30

Lidskej svět

Jen bych poznamenala - právě že lidskej, což v reálu  znamená, že se nekastrovaná kočka často pohodí, nechá strádat a po libosti množit, že se s ní zachází jako s věcí, často nerozumně a krutě. Ta kočka nemůže dodržovat pravidla lidského světa, jestliže jí k tomu nedáme šanci. Není to její vina, je to její neštěstí.....

krmič 14.12.2007 12:34

Re: Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Dodal bych, že někde se provádí odchyt a kastrace divoce žijících koček, které jsou pak vraceny do původních lokalit - jejich přítomnost veterináři považují za přínosnou (pokud nejsou přemnožené a není to např. v areálu školky).

tapuz 14.12.2007 12:31

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

"Nechci myslet na ty miliony mikrobů, červů, cizopasníků, nebezpečí zlých nemocí po pohlazení kočičky děckem"

"tohle je  l i d s k ý  s v ě t , a zvířátka tu beru, pokud... atd."

No promiňte, ale tohle jsou tedy názory! Ani se mi nechce věřit, že čtu Zvířetník! Víc ani nechci komentovat.

Jana Bu. 14.12.2007 12:28

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

Jakube, a co jste pro to udělal, aby ty kočky byly ošetřeny?????? Totiž jsme to právě my (tím nemyslím jen sebe, ale celou tu armádu obětavých kočičích opatrovnic), které tyto zasvrabené a parazity promořené kočky pochytají, vezmou domů (do útulku, do klecí) a dají do pucu. Kontaktoval jste odbor životního prostředí ? Jste ochoten těm kočkám poskytnout dočasný azyl? Jste ochoten dohlédnout na to, aby je město nejen pochytalo, ale zároveň aby je neusmrtili (třeba by vám to ale nevadilo, nevím......) ale aby jim poskytlo naději na lepší život? Takových kolonií u škol a školek jsme již řešili hodně. Problém je, že většina lidí nadává, ale prstem nehne....a pak koupí školník jed na krysy a je postaráno.

Mně mrzí ještě víc to, co jste napsal v prvním příspěvku a nevysvětlil jste to.

krmič 14.12.2007 12:24

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

A co proti tomu děláte, když se vám to, jak zde píšete, nelíbí?

Jinak nepopírám, že jisté nebezpečí nemocí asi hrozí, ale docela by mě zajímalo, jestli je to nějak konkrétně doloženo. V té a té lokalitě je tolika a kolik koček. Bylo tam za rok (10 let) zaregistrováno tolik a tolik případů nemocí PROKAZATELNĚ zapříčiněných kočkami. Taky by měla být ovšem srovnávací lokalita bez koček. Existuje nějaká taková studie? Jen se ptám.

Ano, problémem mohou být blechy (to je do značné míry otázka pořádku v domě). Nebo to, že děti budou pojídat kočičí výkaly (a co psí? - já vím, toxoplasmozu přenášejí kočky, ne psi). Ale sotva pohlazení kočky dítětem, protože taková venkovní kočka se má před dětmi na pozoru.

Beda 14.12.2007 12:16

Re: Tak ale v tom případě sme v podstatě na jedné lodi, přece.

naštěstí už jsem vyrostla z toho, že musím vždy se vším a s každým souhlasit:-) nebo lépe, že musím mít vždy stejný názor... i s nejlepšími přáteli můžu nesouhlasit (a často i nesouhlasím), i s těmi úplně nejbližšími můžu mít rozdílé názory na některou věc - a nedotýká se to našeho vztahu... proto bez potíží napíšu svůj názor

"tohle je  l i d s k ý  s v ě t" - tak toto zase neberu já

Zdena b.p. 14.12.2007 11:23

Re: Re: Re: Re: Řekl bych, že jste svatí.

Jani, já se obávám, že se jedná o nedorozumění. Jakub je dost lapidární ve vyjadřování, ale srdce tvrdé nemá. Já mu přitakala, protože jsem ho pochopila trošku jinak. Je opravdu těžké rozhodnout, kdy ztrápené zvíře už nemá naději. A to rozhodně dokáže zvážit jen člověk s vaší zkušeností a velikým citem pro utrpení zvířete. Už jsem viděla a ošetřovala  několik tuláků marodů, ale před tohle rozhodnutí mne ŠÉF nepostavil. Jsem za to vděčná. "Kočičí bídu" se kterou bojujete vy, já jen četla a je mi z toho smutno, až to bolí. Jak já bych věděla co s penězi, kdybych vyhrála. Takhle drobím pár korun, které mohu postrádat, jen ve svém okolí tam, kde na to opravdu čekají a já to cítím jako neodvolatelný závazek.