6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ČLOVĚČINY: Budiž světlo!

Poslední dva roky přece jen občas pobývám v hotelích v České republice, a tak bych k nim ráda něco poznamenala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Matylda 13.9.2017 12:45

Re: Jak tomuhle rozumím!

Můj muž vždycky říká, že jsem "zlá teta"- a už jsme několikrát tvrdě narazila, kdy mi bylo řečeno, že já jim děti vychovávat nebudu... no, on je totiž nevychovává nikdo, že, tak chuděrky nejsou zvyklý.

Z. Jenny 13.9.2017 12:42

Zatím jsem

neměla s hotely žádná problém.Vlastně jen jeden. Byli jsme všichni na Ostravici i s Ájou I., pes dovolen. Jako vždy jsem sebou vezla deky na postele abychom nenadělali nějaké nečistoty a požádali děžurnou aby nám neuklízela,že tam je pes. Paní stejně byla zvědavá a dovnitř šla, Ája si hověla v posteli ovšem na zcela přikryté doveznými patchworky. Nikdo nic neříkal ale když jsme došli do bufetu "U zbúja" paní děžurná tam popíjela s partijou a hlasitě a opovržlivě nás přede všemi okomentovala. Neřešila jsem to, bo mi to nestálo za to se s touto osobou boxovat. Starého psa novým kouskům nenaučíš ale když máš sílu a trpělivost tak to jít může. :-)

Zato na Ukrajině ve Lvově, jinak krásné historické město, hodně se tam spravuje a studuje nás děžurná nepustila z hotelu, dokud jsme osobně neodevzdali ručník. :-)

Z. Matylda 13.9.2017 12:42

Re: Matyldo, to není jen světlo:))

Nedošlo- pokud v lobby stojí pitomý kafe 78 kaček, tak si fakt chci číst :)

Š. Matyášová 13.9.2017 12:39

Re: Hezké téma

vidíš a já si myslela,že ve Francii to je národní sport - otužovat hotelové hosty :-D

Š. Matyášová 13.9.2017 12:36

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

a k tomu odchodu z restaurace - bylo jen objednáno, byl dojezen pouze předkrm a rozpito bylo, hlavní chod ještě nedonesli, patrně v kuchyni probíhala příprava...ale ten elemt od přišedších dětiček s rodiči ,byl teda děsnej....a ano,taky mi vytanul na mysl Herodes....

Š. Matyášová 13.9.2017 12:33

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

hele,profackovala, já vím, že ne bez následků..ale denně bych to nevydržela...ale ještě před těma fackama, bych jim to písemně na doručenku napsala....

E. Šusová 13.9.2017 12:30

Jak tomuhle rozumím!

A jakou máme vždycky radost, když je náhodou na pokoji penzionu lampička - jako třeba v našem oblíbeným krkonošským penzionu paní Klečkový, tam je to vůbec moc milý-kdyby někdo někdy cestoval tím směrem - dám ráda odkaz, páč tam jste jak u babičky. No a o dětských hostech a bezohlednosti rodičů ?? To už by se dneska daly psát docela romány. Pamatuju si dokonce na jeden penzion v Jeseníkách, kde mě nejdřív zaskočila paní majitelka s tím, že radši ubytují lidi se psy, než s dětmi. Pak jsem pochopila proč, když vyprávěla, jak rodiče nechali svá dítka zničit jejich docela hezkou zahradu kolem penzionu. A i ten argument, že proč by ostatní, kteří si chtějí taky odpočinouT, mají trpět tím, že kolem ječí a lítají děti. Je to pravda. Člověk si zaplatí, chce si odpočinout a..... jejda, rodiče v posteli a nechají od sedmi ráno, lítat děti po penzionu. Vylítla jsem tehdy z našeho pokoje jak zátka od žampuňskýho a bylo zle. No a paní majitelka z Jeseníků musela škytat, jak jsem si na ní vzpomínala. A už mě to tak nezaráželo. My jsme s mámou docela cestovali, a přetrhla by nás, kdybychom se chovali ta, že budeme otravovat okolí.

D. Ruščáková 13.9.2017 12:04

Matyldo, to není jen světlo:))

V hotelovém pokoji máš jen přespat, bavit se má v restauraci nebo v lobby - a tam též utrácet. Slabé světlo a zima tě mají trknout, kdyby ti to náhodou nedošlo:))

Spala jsem v opravdu mnoha a mnoha hotelích nejrůznějších kategorií včetně těch nejvyšších a musím říct, že tam, kde se setká slušný hotel se slušnými lidmi to klape. Skutečných zlatokopů odírajících hosty je málo, bývají nejčastěji na hodně exponovaných místech, kde je málo konkurence.

Větší průšvih jsou nevychovaní až hnusní hosté. Ti ničí společně jak hoteliéry tak ostatní hosty.

Řvoucí děti - taky jsem měla děti, které v jistém věku měly intenzivní potřebu běhat a řvát. Snažila jsem se, aby se realizovali v přírodě, jinde jsem donekonečna něco vyprávěla, pořádala slovní soutěže, nosila s sebou karty a jiné zábavnosti. (Na kreslení u nás děti nebyly) Je fakt, že jsme bývali v restauracích mnohem méně často, než jak je zvykem s malými dětmi chodit teď.

D. Ruščáková 13.9.2017 11:57

Re: Hezké téma

Chicht, a proč myslíš, že bývá na pokojích v hotelích zima? To je ze stejného důvodu...:)))

A. Rgova 13.9.2017 11:48

Re: hezký den

Jednu zimu jsem měla pocit, že je z nějakýho důvodu nutný, aby sebou všechny větší lyžovací party měli řehtačku. Holka s otravným nápadným smíchem co se směje VŠEMU a mluví vysoko nad hranicí snesitelných decibelů.

To bývalo snad horší jak ty děti.

Z. Matylda 13.9.2017 11:43

Re: No jo,

Jano, já jsem věděla, že Kuba je vlající běs, tak jsme se jen snažila, aby neobtěžoval okolí, což mi připadne normální, no. Kačka byla víceméně hodné dítě.

Hele, když dítě spadne a odře se abrečí, tak chápu. Ale pokud dětičky lítají a hulákají, tak nechápu. Je to můj problém jako rodiče. Já jsem vozila v kabelce blok, pastelky a obrázkovou knížku snad všude, abych je zvládla udržet a neviseli pod stropem.

Ž. Petrs01 13.9.2017 11:40

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

...a sám se asi štítí...

Ono asi málokdy je čím tohle uklidit, takže si říct prostě musíš. Naopak říct si o silnější lampičku by mne prostě nenapadlo.

...Jako provozovatel nemáte šanci s tím něco udělat...

A to je v háji. Můžeš je požádat, můžeš je tam příště nevzít. Jenže ti kvůli nim mezitím uteče 20 jiných (příště nepřijedou a co hůř, dají špatné recenze). Jela bys do hotelu, kde ti v šest ráno začnou cizí děti dupat nad hlavou?

Obecně - dělala jsem v několika hotelích (3-4 hvězdy) inventuru - a někde bych se štítila sníst i suchý chleba. Jenže na druhou stranu, to co byli někteří hosté schopní nechat na pokojích - první po otevření pokoje byl skok k oknu, aby člověk nepadnul smrady. Bordel úplně neskutečný. A pečuj pak s láskou o takové "hosty".

A. Rgova 13.9.2017 11:36

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Teď jsem si vzpomenula na paní co přijela s dvojčatama asi 5let, denně se jim muselo měnit prádlo, matka odpočívala a Ti kluci jezdili po restauraci na odrážedlech, protože je milujou tak jim je vzala. Děs. Když neměli odrážedla (schovaný, ztracený, pes je odnesl....) tak se honili a matka s uštvaným výrazem od stolu sledovala. Prima to bylo.

Z. Janaba 13.9.2017 11:36

No jo,

hotely jsou různé, dětičky taky. Ani nemusí řvát a začne se vám honit v hlavě že ano, ano, Herodes, to byl panečku král!

Jako když jsme seděli na terase nad mořem a na přistaveném slunečníku visel chlapeček německého páru od jiného stolu. Nic neříkal, jen visel a visel. A koukal. Sousta mi rostla v puse a česky vysílané pohledy na stůl rodičů vracely pobouřené německé pohledy zpátky k nám. Co se nám jako nelíbí, potomek umí krásně viset a že sleduje jak polykám, no bóže! Až mé hlasité přivolání číšníka a stejně hlasitá žádost o odstranění slunečníku i s chlapečkem, vyvolalo nevrlé odvolání děťátka.

No, vlastně se jim nedivím, byli rádi, že mají chvíli klid, ale tohleto úlevné dělení svých ratolestí s ostatními nezúčastněnými, je dost únavné. Jakoby nechtěli pochopit, že ne všichni pohlížejí na jejich potomky jako na osmý div světa! Byli jsme také takoví?

A. Rgova 13.9.2017 11:30

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Jj jenže chráněný až hrůza a čím dál víc militantní.

A. Rgova 13.9.2017 11:29

Re: Souhlasím

cena je většinou daná polohou a stářím. Vybavení co není přibitý lidi odnášejí. Myslím, že bys za dva roky provozování změnila názor co je a co není přemrštěná cena za krátkodobé ubytování.

Člověka ani moc nenapadne, kam všude provozovateli odtejkají koruny.

Nepíšu to abych prudila, jen jsem pár let dělala oboru a pořád některým zážitkům neveřím :o)).

Z. Matylda 13.9.2017 11:29

Re: Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

Hele, já chápu, že reakce na netu jsou šílené- v Anglii jsme s Dede bydlely v hotelu ve viktoriánském domě (to jsou ty úzký nudle s uzounkým schodištěm) a lidi si tam stěžovali, že není výtah. Kde by asi měl být? Já si obvykle nestěžuju a pokud mám problém, řeším ho na místě. Jako třeba když nám servírka hodila do teplého vína led... protože ho tím ochladila, že, a jaksi odbornici nedošlo, že tohle se s vínem udělat nesmí.

Ty děti jsou fakt problém.Teda spíš jejich rodiče.

A. Rgova 13.9.2017 11:25

Re: Souhlasím

ramínka lidi běžně odvážejí sebou, šrumec při odjezdech Ti moc šancí na kontrolu všech položek dává pramalou šanci. Lidi chtějí být do poslední chvíle na pokoji a kdyžmají počkat 10minut u recepce na odevzdání klíče mají psotník ....

A. Rgova 13.9.2017 11:19

Není nad osiobní zkušenost z druhé strany

řekla bych, že konkurence je poměrně veliká, takže se na většině míst personál i majitelé snaží seč to jde. Nápad oskariny s lampičkou je hezký a vím, že kdyby člověk přišel za personálem na mě známém penzionu s žádostí o lepší žárovku na večerní čtení dostal by ji, mmch lampičky na nočním stolku mají.

Dávají při přestýlání ručník i osušku a mají je i hezky složené. Dovolí pejsky a i po nich bez povídání uklidí. Na úklid mají vypracovaný a dodržovaný systém, který zabrání nechutnostem který jse m různě zažila i já hlavně tedy za našimi jižními hranicemi, v týdnu během pobytu uklízet nechodí, to se asi dá očekávat jen na hotelích s hvězdami, papír dají na wc 4 nové role při úklidu. Pokud návštěvník přijde, že má polito, nablito, počůráno a sám se asi štítí ....jdou a uklidí. S jakýmkoli přáním se snaží hosty uspokojit - lednička, baterky, varná konvice, nádobí, rady....cokoli co je reálné, byť to zdržuje od práce, které je pořád hodně, neb plyn, voda, elektrika a personál jsou věci drahé a na personálu ušetříte nejsnáze.

Přesto bych Vám přála zažít některé komentáře hostů, podotýkám po odjezdu na netu. Málo teplo, moc teplo, málo úsměvů, moc do kopce ( horský penzion), malý výběr pro vegany, pomalý internet (horský penzion), daleko od města. Zajištěný autoservis (2veměstě) na porouchané auto drahý (odjeli svým autem ne na podvalu)

Děti to je kapitola sama pro sebe. Jako provozovatel nemáte šanci s tím něco udělat. Maximálně zarýglovat dveře do provozních místností a vydržet. K těm hostům co se nažrali a napili a pak odešli bez placení kvůli ryku spoluhostů, se kterým když něco uděláte můžete zavřít provozovnu pro diskriminaci nasraných obtížných rodičů bych měla jen toto. Pokud host přijde reklamovat sežraný jídlo dají se mu prachy a plivne pod nohy.

A věř mi Sharko, že Adámka ani jeho rodiče bys neprofackovala bez zásadních následků. Jsou to jen kecy co si taky mezi sebou říká personál, aby se nezbláznil.

Z. Matylda 13.9.2017 11:12

Re: Hezké téma

Ježiš, že by to bylo plánovaný, že v těch pokojích není vidět? To mě nenapadlo, já myslela, že majitelé jsou jen krkny :)

Z. Inka 13.9.2017 10:55

Re: copak lampičky

No ale aspoň tam zjevně něco jako pokojská fungovalo!!

Z. Yga 13.9.2017 10:38

Hezké téma

Tak já si myslela, že už tak blbě vidím, že se mi ve všech hotelích zdá, že je světla málo. CO se týká stolní lampičky, tak většinou je jen jedna u postele ke dveřím - zřejmě personál hotelu předpokládá, že v rodině může být jen jeden čtoucí (:o))) - nebo že tomu druhému postačí světlo z veřejného osvětlení, které do místnosti padá oknem.

Zkrátka - lidi si v hotelech nemají večer co číst! Mají jít do restaurace a hrdlo prolévat místním likérem a dát utržit! To by bylo, aby ty lidi z pokojů ven nedostali!!

Co se týká malých dětí - zatím jsem asi měla štěstí, ale na vyloženě hlučné děti v restauraci jsem nenarazila (to spíš na dospělé - viz poznámka Matyldy o Brnění). Zaplaťpambu za ty dary.

Z. Matylda 13.9.2017 10:29

Re: hezký den

Protože byla tak děsná, že byla na rozbití hu... úst.

Z. Matylda 13.9.2017 10:28

Re: copak lampičky

Ygo!!!!

Z. Yga 13.9.2017 10:24

Re: copak lampičky

A dovedeš si představit, jak tě pokojská pomluvila "To bych chtěla vidět, jak to u nich doma vypadá, normálně házejí ručníky po zemi, kterou si ani nezametou!"

Z. Yga 13.9.2017 10:22

Re: Po hoteloch

No možná, že jste to měli echt stylové - secesní hotýlek včetně secesní špíny! No kdo to má?! (:o)))

O. Joklová 13.9.2017 10:21

Re: Tak to jsme dvě ubrblané

no, já bezdětná nejsem, ale on to člověk asi v mládí opravdu nějak líp snáší... takže předškolní vnoučci - pokud se u nás zadaří, docela jsem zvědavá jak to dám, vydržím to totiž chvíli celkem bez povšimnutí, ale pak ve mně napětí stoupá, stoupá, stoupá....

Z. Matylda 13.9.2017 10:20

Re: Máš pravdu Matyldo,

Vidíš, a mně se mockrát stalo, že v kavárně, kam jsme si šla s někým popovídat, řvalo rádio tak nahlas, že jsme se neslyšeli. Na dotaz, jestli to můžou ztlumit, mi obsluha řekla, že na příkaz pana majitele na to nesmí sahat... tak už mám seznam míst, kam v Brně nechodím :)

Z. Yga 13.9.2017 10:20

Re: hezký den

A proč jsme ji nepřesmály?! (:o)))

Z. Matylda 13.9.2017 10:18

Re: hezký den

Ehm, vzpomínám, jak jsme měli předvánoční Brnění a u vedlejšího stolu se jedna ženská okázale smála vtipům svých kolegů- nebyla jsem daleka od toho, abych vstala a šla ji požádat, aby sklapla.