2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

VÝROČÍ: Fakta o Stalinově válce

Velký vůdce věděl, že v příštích měsících se do jeho země vrátí miliony vojáků, kteří jednak poznali Evropu a život v ní a jednak je válka odnaučila to, co Stalin učil obyvatele SSSR tak dlouho, a tak úspěšně. Bát se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 9.5.2023 18:03

Představa, že by americké pobočky v Německu mohly dělat něco jiného, než chtěl Hitler je víc, než naivní. On by je klidně zkonfiskoval!

Z. Linda 9.5.2023 18:02

Otec bojoval se svébytnými ukrajinskými banderovci, neměl důvodu cokoliv zveličovat. Jen litoval, že je nepostříleli všechny včetně pomocníků za to, čeho byli schopní.

V. Petr 9.5.2023 18:02

NATO ano, EU ani náhodou! Jsou horší, než Putin!

Z. Linda 9.5.2023 17:58

Ono se to pomalu, ale jistě potvrzuje, že to všecho bylo úplně jinak.

Z. Linda 9.5.2023 17:53

Členství ve straně, tedy té NSDAP nikoliv naší Straně.

V. Heidlerová 9.5.2023 17:50

Banderu není třeba vyhrabávat, ten tu byl a pro Ukrajinu /západní/ je a bude i nadále. Ostatně, netřeba Banderu démonizovat, situace v té oblasti byla velmi složitá národnostně, pak poválečným dělením atd. Znectíváte Banderu a multimiliónový vrah Stalin nebyl lidstvem souzen a odsouzen. Stalin byl a je Satan v lidské kůži, a Putin mu staví sochy. Váš příspěvek je záměrně laděn antiamericky a protiukrajinsky. Krvavých Majdanů bylo v SSSR bezpočet a nikdy nevyšla pravda najevo. Pravda je, že Ukrajinci jsou svébytný národ a stát a že východ UA byl po hladomorech vylidněn, byli tam dosazeni etničtí rusáci a celá UA rusifikována. Ve válce se ukazuje, kolik národů nechce být součástí RF a hlavně, že UA chce být svobodná od kremelského zla a jha.RvRvRv

Z. Linda 9.5.2023 17:47

Je a bude to banderovcům houby platný.

P. Brich 9.5.2023 17:46

PePa jen dělá, že si nic nepamatuje ze školení na rozvědčíka. Ukrajinský front nebyl pojmenován, protože v něm byli jen Ukrajinci, ale bylo to pojmenování uskupení vojsk zejména podle místa, kde působila. Např. Voroněžský front, Brjanský front, apod.

J. Jurax 9.5.2023 17:42

Ano.

Nicméně taky bolševici, v jejichž čele Stalin stál, výrazně industrializovali zaostalé carské Rusko. Což se pak ve válce hodilo.

J. Jurax 9.5.2023 17:38

Jak by to SSSR měl udělat ... no, on třeba měl v roce 1939 násobně víc tanků než zbytek světa dohromady. Na zhruba obdobné technické úrovni jako ten zbytek světa. A specielně Německo v té době ještě netylo ze zdrojů půlky Evropy.

P. Brich 9.5.2023 17:34

A přitom Čechy tak milovala! Asi jako pí Rybnická:-/

P. Kmoníček 9.5.2023 17:29

Štrougal dožil z naspořených korunek nebo měl slušný důchod ?

J. Jurax 9.5.2023 17:27

No, oběti hladomorů a úmrtí v gulazích jistě mezi zavražděné nepočítáte. Ti jenom umřeli přirozenou smrtí hladem a vysílením, není-liž pravda?

J. Jurax 9.5.2023 17:21

Ano.

Nezřídka ale velmi volně, ba až neměřitelně.

J. Jurax 9.5.2023 17:19

Víte, reakce typu a vy zas bijete černochy mi zde nepřijde případná.

J. Jurax 9.5.2023 17:17

Totéž se mu může stát u Hitlera nebo Tamerlána ... :-)

Historie je komplikovaná a nečernobílá. Ono třeba SSSR pod vedením bolševiků a Stalina industrializovalo zaostalé carské Rusko - za cenu milionů, spíš nižších desítek miliónů životů vlastního lidu a jeho velkého utrpení. Jenže bez této industrializace - na níž se podílely i firmy z Německa, USA, Británie, Francie etc.; sověti platili zlatem, což bylo najmě v období velké krize počátku 30. let vítané - by ale SSSR náporu Německa a jeho spojenců i přes materiální pomoc USA a Británie patrně podlehl a dějiny Evropy by se vyvíjely jinak. Válku bez zbraní vést nelze a dost zbraní nelze vyrobit bez rozvinutého a rozsáhlého průmyslu.

A fčil mudrujte ... nebo mudrujme ... :-)

F. Navrátil 9.5.2023 16:55

Pane Vychodile, Rusko zvítězilo ve válce proti Německu ne díky Stalinovi, ale přestože mělo v čele Stalina. Stalin násilnou kolektivizací rozvrátil hospodářství, zlikvidoval NEP a základy podnikání, vyvraždil elitu armády, chybnou strategií způsobil obrovské porážky v úvodní etapě války. Když prohlásil ve stavce:"Lenin nám odkázal socialistický stát a my jsme ho prosrali!", konečně se vzdal operačního velení a předal je Žukovovi, Šapošnikovi, Vasiljevskému, Voronovovi, Rokossovskému a dalším profesionálům. Stalin v závěru války postupně odstraňoval maršály, aby si přivlastnil jejich zásluhy a jejich sláva a popularita ho neohrozily. Žukova obvinil z kořistění, Rokossovského poslal do Polska, Vasiljevského do války proti Japoncům a znovu se obklopil neschopnými patolízaly typu Vorošilova, Buďonného nebo Kaganoviče.

F. Navrátil 9.5.2023 16:39

Tato nebohá vdova využívala na svém panství otrocké práce vězeňkyň z koncentračního tábora a pokud dobře nepracovaly nebo padaly vysílením, poslala je bez mrknutí oka do plynové komory. Její manžel byl masový vrah a pobírání generálské penze je výsměchem všem jeho obětem. Mimochodem, když tohoto válečného zločince odpravili hrdinové v čele s Gabčíkem a Kubišem, dostala od Hitlera finanční dar, za který si zakoupila přímořský hotel, který po válce provozovala.

J. Jurax 9.5.2023 16:36

Ehm ... název "ukrajinský front" nemá žádnou souvislost s případnou etnicitou jeho vojáků. Kupříkladu 2. ukrajinskému frontu maršála Malinovského byly mj. podřízeny rumunská 1. armáda a rumunská 4. armáda.

Nebo máte za to, že třeba brjanský front byl tvořen obyvateli města Brjanska? Obdobně Voroněžský front obyvateli Voroněže?

O. Seliger 9.5.2023 16:27

V 53 jsme v učebnicích začerňovali fotky Stalina s Klémou. Dávné události byly a nedají se změnit. Někteří špatní lidé v politice, namísto aby řešili potřeby společnosti v současnosti s vizí budoucnosti vyhrabávají tzv.dávné křivdy a podněcují nenávist mezi národy a národnostmi. Např.bývalý Ukrajinský prezident Juščenko, když prohrál volby s Janukovičem, tak pro Ukrajince vyhrabal národního hrdinu nacionalistu Banderu. Janukovič nesouhlasil, ale nacionální ukrajinské hnutí si vzalo za vzor postupy převzetí moci v Německu z 30 let, aktivizovaly se spolky v podobě SA vč. symboliky a v roce 2013 provedly puč proti demokraticky zvolenému prezidentovi Janukovičovi známý jako krvavý Majdan. Jak psal denní tisk za přispění značné sumy amerických dolarů. Podle US stratéga Georga Friedmana to byl majstrštych Obamovy zahraniční politiky, jako se podařil Reganovi, když přemluvil Iráckého Husejna, aby napadl Írán a tito se vraždili osm let výzbrojování army matrošem od Regana. Takže zbytečná válka na Ukrajině? Nikoliv. Tučné zisky inkasuje army byznis, protože v tomto oboru jsou zisky nejvyšší. A nakonec současná Ukrajinská moc si Banderu schválila parlamentem. Tím parlamentem který v minulosti všem zločincům z krvavého mejdanu udělil milost.

O. Buda 9.5.2023 16:26

Jako určující pro poválečné uspořádání světa po druhé světové válce je třeba považovat čtvrtou moskevskou konferenci (Churchill, Molotov, Stalin, Eden) v říjnu 1944, která se zabývala poválečnými sférami vlivu ve východní Evropě a na Balkánském poloostrově, a navazující Jaltskou konferenci (Churchill, Roosvelt, Stalin) v únoru 1945, která závěry moskevské konference dovedla k poválečnému rozdělení Evropy. Tam jsou kořeny ruského vnímání střední a východní Evropy jako "jejich" historického území, dobytého a skropeného ruskou krví. Odtud nejspíš odvozují postoj nejen k Ukrajině. 78 let tahanic a válek tu studenějších, jindy teplejších, bylo prezentované nejprve jako střet dvou ideologií. Po rozkladu komunistického bloku a rozpuštění RVHP možná padly ideologické bariéry. Současné geopolitické aktivity Ruska jako samozvaného dědice sovětské minulosti však nasvědčují, že stín jaltského dělení vlivu na nás dopadá stále. Pro Českou republiku existují jen dvě cesty - s Ruskem, nebo s Evropou a NATO. Vybrali jsme si a i když remcáme možná víc, než ostatní (což je trochu nestydatost po 40 letech pochvalování si socialismu a spojenectví s CCCP na věčné časy a nikdy jinak), přes všechny nedostatky EU i NATO je tato orientace stále pro ČR první a nejlepší možnou volbou.

J. Jurax 9.5.2023 16:19

No, Stalin byl velmi vzdělaný člověk, dí autor ... ani na ruské, resp. sovětské poměry ne.

Absolvoval Gorijské teologické učiliště (1888–1894), tedy od svých deseti let, a Tbiliský teologický seminář (1894–1899), z něhož byl ve svých 21 letech vyloučen. Tedy byl vzděláním nedostudovaný bohoslovec.

Pak už byl jen profesionální revolucionář.

J. Jurax 9.5.2023 16:18

Sakra, zase patří jinam ... systém si dělá co chce ...

J. Jurax 9.5.2023 16:17

No, Stalin byl velmi vzdělaný člověk, dí autor ... ani na ruské, resp. sovětské poměry ne.

Absolvoval Gorijské teologické učiliště (1888–1894), tedy od svých deseti let, a Tbiliský teologický seminář (1894–1899), z něhož byl ve svých 21 letech vyloučen. Tedy nedostudovaný bohoslovec.

Pak už byl jen profesionální revolucionář.

J. Farda 9.5.2023 16:05

Oni se nechali vtáhnout tím, že Pútin zahájil před rokem a čtvrt SPO, a už od roku 2014 zbrojně i personálně podporuje donbasské separatisty

"Girkin - Spoušť války jsem zmáčkl já"

a okupoval Krym? Buď jste jen naivní bloud, už hůře hlupoň, anebo pútinořitní rezident vydávající po bolševogoebbelsovském způsobu bílé za černé a naopak ... :-(

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/hledany-arcipadouch-se-objevil-blizko-hranic-ukrajinci-ho-ch/r~d24ec3f2508411edbe29ac1f6b220ee8/

J. Jurax 9.5.2023 16:04

Vdově po válečném zločinci. Mmch, pobírala penzi třeba Emmy Göringová?

E. Hlinovský 9.5.2023 15:50

V případě Heydrichové tím, že po masových vrazích se penze nevyplácí, nevytvořili si na něj žádný nárok, přijmy z vraždění nemůže právní stát uznat jako platby, bylo by to nemorální a na to Němci kladou prý velký důraz. Baba si může podat žádost o sociální důchod, jako miliony jiných žen V Německu, kterém strávily život někde za pokladnou v krámě, pokud doloží, že má na něj nárok. Ten nárok neměla, nebyla chudá, vlastnila penzion.

E. Hlinovský 9.5.2023 15:40

Velmoci a velké nadnárodní firmy pouze tvrdě a bezohledně hájí své zájmy. Na boj za "pravdu a lásku" jsme tu my.

H. Rybnická 9.5.2023 15:39

Článek popisuje dávno známá fakta. Ale někteří spoludiskutující prostě nejsou schopni, předložená fakta pochopit, zvláště když odporují těm slavným ideologiím.

H. Rybnická 9.5.2023 15:37

A jak byste zdövodnil odepření penze vdově?