Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VENEZUELA: Špinavé tajemství škrtiče zeleného
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Kolar 21.3.2019 0:00No to je blábol. Čína jim ráda dá dolary za nafu, jiné země taky. A distrubuční společnost si mohou udělat v jiné spřátelené zemi. Atd. Článek patří k těm propagandistickým blábolům, které tvrdí, že nebýt těch zasraných Američanů, tak je ve Venezuele socialistický ráj. |
P. Skřivan 20.3.2019 22:59Řekl bych, že tenhle škrtič ovšem funguje jen tam, kde mu někdo udělá podmínky. Takže je vlastně dost těžké říct, že za to může ten škrtič. To je jen půlka pravdy. Samozřejmě ta půlka, která se hodí Rusku. Navíc ten škrtič má jeden problém: Amerika je zemí přistěhovalců. Otázkou je tedy, zda náhodou její agresivita v některých oblastech nesouvisí s tím, že řada obyvatel dotčených zemí, kteří se nevystěhovalo do USA úplně dobrovolně, zde získalo vlivné pozice. Takže to pak není tak úplně o tom, že zlá Amerika útočí, ale spíš o tom, že se mezi USA a dotyčnou zemí odehrává boj vyhnaných proti těm, kteří vyháněli. |
I. Mertl 20.3.2019 21:21Nechte Vítka žít! Stejně tak Madurův režim ve Venezuele. Někde musí být trvalo prokazováno, kam vede komunismus! Pomineme-li extrarežim v severní Koreji, je venezuelská katastrofa mimořádně poučná. Jen - jak k tomu přijdou ti Venezuelané? A také - díky p. Vítkovi, i když je to jen překlad, za připomenutí propagandy doby dávno minulé. |
J. Jurax 20.3.2019 20:45Jak tak čtu diskuzi, tak mám dojem, že tu málokdo čte až do konce. Článek je komentovaná citace z anglického originálu, autor Dr. Jack Rasmus, Global Research, February 28, 2019. Na konci clanku je to uvedeno a zmíněno je to i v textu. Takže klnout jest primárně panu doktoru Rasmusovi a až sekundárně panu Vítkovi. |
M. Prokop 20.3.2019 21:15Re: No ano, ale splete se to snadno. Ob Vítek rád píše podobné 3,14čoviny i sám. |
Ś. Svobodová 20.3.2019 18:16Omyl Já první dva odstavce myslela, že je to o "zelených" :-) |
P. Urban 20.3.2019 17:03Zajímavé je, že v případě Iránu to nefunguje. Přitom Irán je vystaven podobným sankcím, jako Venezuela. A jeho hlavním vývozním artiklem je rovněž ropa. Přitom, jak se zdá, dokáže nakupovat potraviny, léky a hospodářsky nezbytné zboží lépe, než Venezuela ještě před Guaidóovou vzpourou. Problémy má také, i tu inflaci, ale o nějaký ten řád nižší. To srovnání se škrtičem minimálně v jedné věci kulhá. Škrtiči nenapadají oběti, které se předtím nechaly dobrovolně napumpovat škrtičovou krví. Takoví škrtiči by se asi moc nenažrali. |
V. Petr 20.3.2019 19:40Irán je též vystaven embargu, více než Venezuela a přitom docela úspěšně rozvíjí svou ekonomiku a navíc silně zbrojí a intervenuje v Syrii. Ostatně, za Chomejního byl důkazem, že zajistit dokonale fungující embargo prakticky nejde! Dokonce ani na zbraně ne! |
M. Prokop 20.3.2019 21:17Re: Irán je též vystaven embargu, více než Venezuela a přitom Irán hlavně tolik neblbne se socialismem, prapříčinou venezuelského průseru. |
B. Hamal 20.3.2019 15:57Výstižná metafora. |
R. Tichý 20.3.2019 14:50Porad nechapu, proc soudruzi delaji chybu s dolary. Mohou preci obchodovat v mnohem pratelstejsich menach. |
D. Havránek 20.3.2019 14:03TO JE ALE SLATANINA Pane Vítek nepsal jste články v 50. letech ? Ta Vaše slátanina je úplně stejná... Samozřejmě že socialismus, zvláště pak komunismus posiluje mír a svobodu jedince. Pokud náhodou ne, tak za to můžou vrazi z Wall streetu že? A legitimaci ještě máte? |
J. Jurax 20.3.2019 20:28Ono je to překlad. Dole je uveden zdroj ... |
P. Kolar 21.3.2019 0:03Pan Vítek překladu neoponuje, jen šíří propagandu. |
Š. Hašek 20.3.2019 14:00Venezuela má smůlu! Ropa. Každý druhý Evropan by se nedostal na dovolenou/kamkoliv bez Saudů. USA first! Jsem rád, že tady máme to, co máme. A stejně séřeme jednoho souseda, no centrálu séřeme. Že na tlačence není obrázek Jourové/Teličky. Zkráceno, zjednodušeno, odlehčeno. |
L. Kubeš 20.3.2019 13:43Vítek je opravdu neskutečný blb! Ten článek mě připomněl moje mládí v padesátých letech a tvrzení, že za všechno negativní mohou američtí imperialisté. Idiot k pohledání !! |
D. Havránek 20.3.2019 13:58Re: Vítek je opravdu neskutečný blb! Naprosto s Vámi souhlasím!!! |
J. Jurax 20.3.2019 20:31Ano. Je to komentovaná citace z anglického originálu, autor Dr. Jack Rasmus, Global Research, February 28, 2019 |
J. Dobrý 20.3.2019 12:40Skrceni Pochopim, ze pri takovem dolarovem "skrceni", by ve Venezuele chybeli dovozove veci, jako napriklad zahranicni technologie, nebo zahranicni leky. Jenze kazdy normalni stat musi byt schopen v pripade odstrizeni zajistit zakladni veci na preziti (potraviny). Podobnym mechanismem by bylo mozne mozne vysvetlit, proc u nas za sociku byly mandarinky a banany jen nekdy. Ale neschopnost zajistit dostatek jakehokoli jidla a hajzlpapir je ciste vnitrni zalezitost. Mimochodem, vypadek predmetne toaletni potreby byl u nas prechodny. A nedoslo to az k neschopnosti zajistit chod nemocnice protoze neni elektrina. |
M. Prokop 20.3.2019 13:33Re: Skrceni Soudruh Vítek si zavzpomínal na mládí, kdy se vrahy z vólstrýtu zdůvodňovaly všechny průsery socialismu. |
V. Petr 20.3.2019 19:31Naprostý souhlas!
|
L. Čapatý 20.3.2019 10:56Hajzlapír Rád bych si od autora poslechl důvody, proč ve Venezule chybí hajzlapír, věřím že to bude podobně výživné :-) |
J. Kavalír 20.3.2019 11:17Re: Hajzlapír Nejdřív potřebujete potraviny, pak teprve hajzlpapír. To vám nedošlo? :-))) |
J. Fridrich 20.3.2019 12:09Ale, ale, pane Capaty, vy nevite, ze u nas ten hajzlpapir a napr. vlozky mezi nozky pro nase zeny a desitky a stovky dalsich, zcela obycejnych a beznych veci za " zlatych komunistu " u nas nebyly k SEHNANI ? Ono se nenakupovalo, ale SHANELO... |
J. Lepka 20.3.2019 10:32Bože vy jste vůl. Zbývá jen otázka, proč tedy Venezuelští monarchové tu ropu neprodávali za konvertivní rubly nebo juany? Není náhodou ta prokletá závislost na dolaru proto, že venezuelské černé zlato se nedá destilovat v každé rafinerii a prakticky jen ty texaské jsou na ni upravené ??? K ostatním uživatelům se musí ředit a představte si americkou. A ta za ruble není. A co včíl Vítku ? |
Š. Hašek 20.3.2019 20:05Re: Bože vy jste vůl. Malinko hloupé, ideologické. Venezuela má ten pech, že byla/je blízko Obamy demokratického, miloučkého ......nejen jeho. Jedu zas na Sibiř, zas se budu smát amerikáncům, kteří neznají azbuku a neumí se ani vykakat v lese. S rublem a jüanem nemám problém, umím počítat. To řeší jen proevropský Kalous. Ten se snad i tibetskou vlajkou utírá po sprše. Zkráceno. |
P. Lenc 20.3.2019 10:30Bože Vítku, vy jste neskutečný bolševický blb.To jste opisoval ze stranického tisku padesátých a šedesátých let? Zapoměl jste ještě napsat jak ten "wolstrýt rdousí socialismus" a tak nevím jestli vám toto opomenutí soudruzi odpustí. |
J. Kavalír 20.3.2019 11:21Re: Bože Vítku, Anglický originál viz Dr. Jack Rasmus, Global Research, February 28, 2019 Stačilo jen dočíst do konce. |
M. Prokop 20.3.2019 13:35Re: Bože Vítku, Ano, ale Vítek takovéhle hovadiny plodí také. |
O. Mayer 20.3.2019 10:22že by se nám inkarnoval Dušan Jasánek? škoda že tenhle blábol nevyšel v Dikobrazu, trochu mi tam schází ten chlápek v klobouku s americkou vlajkou |