27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Nedostatek řidičů a zboží v obchodech

Současnou situaci ve Velké Británii bychom u nás měli velmi pozorně sledovat. Zvláště to platí pro ty, kteří v České republice nejvíce volají po „czexitu.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Sidlichovsky 8.10.2021 6:15

S Borisem bylo vše OK, dokud měl hlavního poradce Dominica Cummingse. I toho Nut Nuts zlikvidovala. Allison Pearson nedávno publikovala takový mírně negativní článek proti Cummingsovi (slušný, to ona vždycky) - napsal jsem jí, že on byl v té vládě jediný, kdo intelektuálně měl na to se vypořádat se všemi těmi Quislingy, kteří se dosud s výsledkem referenda nesmířili. Dala mi za pravdu. Novou nadějí je Liz Truss.

Doporučuji: https://www.telegraph.co.uk/news/2021/10/07/liz-truss-boris-may-have-created-force-powerful-realises/

S. Sidlichovsky 8.10.2021 6:05

Už jsme o tom jednou spolu diskutovali. V pořádku není a zároveň to představuje velkým problém je to "zezelenání" Borise. K tomu ho tlačí jeho nová manželka, které v britském pravicovém tisku neřekne nikdo jinak než Princess Nut Nuts. Ale to není pro Borise polehčující okolnost, ale přitěžující.

T. Kohout 8.10.2021 6:03

Vtipné! Svou budoucnost si bude řešit sama... zatím to vypadá, že bude ještě zelenější než EU. No, to se povedlo! A zavedou zpět imperiální míry. Gratuluji! Splendid isolation, asi.

R. Vacek 8.10.2021 6:03

Je vidět, že ani jeden zmiňovaný problém Británie u nás po czexitu nebude.

A i takové Švýcarsko není v EU když je státy EU obklopeno.:-)

R. Langer 8.10.2021 5:58

Nesmysl! :-P

V. Němec 8.10.2021 5:58

Vypadá to sice pro nás přínosně, ale mi se z principu nelíbí, když na našich stavbách makají ukrajinští učitelé nebo lékaři a nejsou doma, kde je potřebuje vlastní země. Přitom naši ohrnují nosy a berou podpory. My zase děláme formou Totaleinsatz ve vlastní zemi pro ty lepší ze Západu.

A tak je to zařízené v celé prohnilé EU. A nebylo by tolik, kdyby trh nedeformovaly sebevražedné dotace a kvazi sociální politika států.

V UK přechod asi nezorganizovali nejlépe, ale každá katarze bolí! V roce 1940 je to taky moc bolelo.

Někteří věční mudrlanti, ať se raději zdechnou do vyhřátých pelíšků v Bruselích a Štrasburcích.

Obsah jsem zkrátil, jdu si vypít ranní elektorální kávu.

R. Langer 8.10.2021 5:57

Kdepak. Bude HŮŘ!

R. Langer 8.10.2021 5:55

Přesně!

R. Langer 8.10.2021 5:54

Kde že mají ve VB ty Vrbětice? ;-D

R. Langer 8.10.2021 5:52

Tak pokud je všechno v pořádku, tak klidek, pohoda, no ne? ;-)

S. Sidlichovsky 8.10.2021 5:51

R^R^R^

R. Langer 8.10.2021 5:51

Ehm, vyjmenoval jste mnoho problémů, přičemž je naprosto evidentní, že Brexit s nimi NEMÁ ZHOLA NIC SPOLEČNÉHO! Tak proč by měl být Czexit nějakou pohromou? To je absolutní hovadina.

Navíc se už ukazuje, že Brexit nebyl vyvolán kvůli zlepšení poměrů ve VB, ale přesně z opačného důvodu - k možnosti ještě intenzivnějšího plnění plánů Green Deal a devastaci ekonomiky a průmyslu, než ve zbytku EU, přičemž svádět se to ovšem bude všechno na Brexit. A protože Britové jsou evidentně blbí jako puncštok, tak tomu budou věřit. Mimochodem, kdyby Brexit nenastal, šlo by všechno podle naprosto stejného scénáře, jenom o něco pomaleji, takže pro iniciátora to bylo win:win řešení.

Upřímně řečeno, tento plán pokládám za geniální, ať už ho vymyslel kdokoliv, ale začít kvůli tomu plácat blbosti o tom, že právě proto je Czexit nemožný, je hloupost stejného kalibru s opačným znaménkem.

VČERA BYLO POZDĚ! ;-€

S. Sidlichovsky 8.10.2021 5:50

Zajímavé je, že všechny ty problémy se vůbec netýkají Tesca. Mají dostatek řidičů i obsluhy ve svých supermarketech a regály jsou plné. Cca před 3 rokyy vláda organizovala akci "Yellowhammer" - přípravu pro supermarkety na po-brexitové období. S výjimkou Tesca se na to všichni ostatní vykašlali.

Mnoho Toryů má z toho nedostatku dělníků radost a brojí proti jakýmkoliv pracovním visa pro Evropany. Důvodem je vyrovnávání těch rozevírajících se platových nůžek. Mají obavy, že dovoz těchto pracovníků by nadále konzervoval nízké mzdy, pokud by došlo na požadavek šéfa Labour Starmera dovézt 100 000 řidičů kamionů patrně by k té konzervaci nízkých mezd došlo. Před několika měsíci byl plat řidiče kamionu cca 550 GBP týdně, nyní Waitrose nabízí 1 590 GBP týdně, tak např. platy elektrikářů vzrostly o 25 %, stejně jako zedníků. Plat elektrikářů je nyní 42 000 GBP ročně, platy zedníků 39 000 GBP. Raab si např. slibuje, že růst těchto platů povede k většímu důrazu na automatizaci, která se při nízkých platech britským firmám často nevyplatila. Ve zpracování masa je v současné době nedostatek 14 000 řezníků, v jednom vězení začali školit vězně na tuto práci, tak aby po propuštění mohli tyto mezery zaplnit. Možná půjde o nejefektivnější program ze všech těch vládních rehabilitačních programů.

Tímto článkem p. Zdechovský soutěží s Jůnem. Žádný Armageddon se v Británii nekoná. A co se týče Severního Irska? Dle EU dosud nedotknutelná dohoda, kterou Lord Frost se chystá vypovědět, najednou vedla ke změně postoje EU - prý příští týden přijdou s rozsáhlými návrhy na změnu.

J. Strakoš 8.10.2021 5:35

Není to spíše možnost se zamyslet, zda některé věci nenapravit, protože jsou postaveny na tom, že je provede někdo jiný, žijící mimo stát?

Například - nejsou sociální podpory příliš vysoké, že se lidem nevyplatí jít do zemědělství? Nemělo by se třeba řidičům přidat na výplatách? Neadorizovali a nepodpořili jsme příliš intelektuálních oborů, jejichž absolventi chtějí brát více než fyzicky pracující?

Pamatujete na Lidl, když došly prodavačky - zvedli platy a nabírali - a kolik lidí pak minimálně zvažovalo, že tam bude pracovat?

J. Nový 8.10.2021 5:31

Europoslanec? magor je to....

J. Pilny 8.10.2021 5:19

Složitost výstupu z EU je daná vyděračským přístupem mafiánských eurokomisařů.

J. Pilny 8.10.2021 5:16

Vlhké sny jednoho Eurohujerského poslance.

J. Berger 8.10.2021 5:15

Jestli to není ani tak samotným brexitem, ale idiotskou politikou vlády po brexitu: zrušit zahraničním pracovníkům víza a dávat je jen na 3 měsíce (kdo opustí místo za vidinu 3 měsíce dobře placené práce?). Neměli by dnes nedostatek řidičů a dělníků, ale nechtěli „polského instalatéra“. Tak holt nemají žádného. Lidi nechtěli „cizince“, vláda se přizpůsobila, tak tam prostě nemají pracující, ale pouze nepracující cizince.

J. Jaroš 8.10.2021 3:45

Inu autor se slzou v oku vzpomíná na dobu kdy bylo pracovníkům z východu umožněno za malý peníz nádeničit v jedné z bohatších zemích západu EU. To samozřejmě umožnilo 20 let nezvýšit v odvětví platy. Až se situace srovná bude šoférů dostatek. Podobná situace je i u nás v průmyslu i službách chybí tisíce pracovníků, úředníků je však dost a to jsme z EU nevystoupili. Pokud jde o GD. Obávám se, že lidé nejsou prot;-Di spojené Evropě ale jsou nedůvěřiví k plánům EU.

J. Pankovic 8.10.2021 1:55

To je blbost, nedostatek řidičů v Británii přece způsobili Myškin a Čepiga :-):-):-)

I. Spálený 8.10.2021 1:08

EU se nijak netají kroky, které dostanou většinu obyvatel naší země do chudoby. V celé unii více jak 100 milionů obyvatel jen v důsledku Zeleného údělu během následujících pár let. To jsou oficiální vládní propočty. Co přesně tedy má být mimo EU horší? Velká Británie trpí rozpadem funkčnosti, protože po desetiletí spoustu funkcí státu neprovozovala. V EU nikdo neplánuje pracovní trh. Bohatí prostě chudé státy přeplatí a ty s tím nic nenadělají. Až nakonec nebude kde brát a britský problém s řidiči bude i tady. Britové vědí, že vytrhnutím trnu z paty povoláním Poláků jim zabrání se alespoň pokusit o řešení z vlastních zdrojů.

M. Grundmann 8.10.2021 0:44

Byli bychom nezávislou, ale chudou a navíc rozkradenou zemí. Složitost výstupu z Evropské unie se nedá ani řádově srovnat se zánikem RVHP. Možná bychom byli demokratickým Běloruskem, Arménií nebo Ukrajinou.

J. Bartoš 8.10.2021 0:43

Proboha, vždyť cca 7 miliard lidí žije bez EU , přechod bývalých socialistických států neproběhl sice bez problémů, ale přežili jsme to. Problémy VB jsou většinou chyby vlády nebo namyšlenosti, že se obejdou bez pracovníků z východu Evropy, ale oni si poradí a obchod je obchod izolace neprospěje nikomu a například problémy s energií máme společné, protože eko politika je stejná!

V. Merasicky 8.10.2021 0:30

Však oni si poradí. Byly v minulosti v horších situacích.

M. Grundmann 8.10.2021 0:30

Současné problémy Velké Británie jsou pouze častí problémů, které tuto zemi čekají. Brexit ve skutečnosti ještě není u konce, platí dosud určitá přechodná ustanovení, která pořád usnadňují život britským vývozcům. Brzy začne platit tvrdý brexit i pro automobilový průmysl a výrazně se zhorší podmínky při vývozu aut do Evropské unie. Paradoxně podepsaná dohoda by neměla mít srovnatelně negativní vliv na evropské vývozce.

Podepsaná dohoda je pro Velkou Británii špatná a i když je papírově vzájemně stejně výhodná, ve skutečnosti zvýhodňuje Evropskou unii. Jádro pudla je v definici země původu zboží. Výrobky nepodléhají clu v případě, že je 50 % výrobku vyrobeno doma, tedy buď ve Velké Británii, nebo v Evropské unii. Do této bezcelní kvóty se však nezapočítávají dodávky z druhé zóny. Pokud tedy někdo montuje ve Velké Británii auto a používá díly pocházející z Evropské unie, považují se tyto původně evropské díly za nebritské při následujícím exportu do Evropské unie a nelogicky se z nich platí clo. Protože je Evropská unie mnohem větší než Velká Británie, pro evropské výrobce tento problém existuje jen málokdy. Malá Británie však při mezinárodní dělbě práce jen málokdy přidává víc než 50 % všech složitých součástek a je tedy znevýhodněna.

Evropská unie s Velkou Británií vyjednala pro unii výhodnou dohodu a nedá se čekat, že by Britové mohli mít něco lepšího. Podobná pravidla jsou totiž běžná u dohod o volném obchodě.

A to není jediný další problém, podobných kostlivců je v brexitu mnohem víc. Mnoho různých dalších zombíků začne postupně vylézat z hrobů. Nezbývá než Britům popřát God save the queen.

A. Renjascu 8.10.2021 0:28

To, že Británie za 18 měsíců nezvládla vyřešit vše a nebo, že při tom udělala i chyby neznamená, že brexit nebyl správnou cestou. Británie byla s EU spojena spoustu let a tak je jasné, že všechny problémy přes noc nevyřeší. Má teď ovšem velikou šanci, že si svou budoucnost bude moci určit sama. A vydávat tyto ještě nedořešené problémy za důkaz ekonomické pohromy případného czexitu je ze strany autora tuplovaný nesmysl. ČR byla až poloviny roku 2004 mimo EU a přesto zde vše fungovalo včetně zásobování. Samozřejmě, že poté co došlo k postupné kolonizaci ekonomiky ČR a její deformaci pomocí dotací ze strany EU, tak již náš průmysl není schopen projektovat a vyrábět věci, které dokázal před tímto vstupem a tak by bylo následné období po czexitu složité (obdobné to bylo po zrušení RVHP), ale to neznamená, že by nešlo zvládnout. Naopak by to byla šance změnit strukturu ekonomiky, abychom již nebyli závislou, ale nezávislou a prosperující ekonomikou.

K. Nový 8.10.2021 0:09

Problémy budou i v EU - stačí Green Deal, který zničí veškerý průmysl v ČR, zdraží elektřinu, teplo a dopravu.