23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

ÚVAHA: Sympatie k USA a Rusku se mění

Narodil jsem se v průběhu okupace Československa v roce 1968. Od malička jsem s rodiči pravidelně poslouchal Hlas Ameriky a tehdy ještě Svobodnou Evropu. Podle dnešních kritérií byli moji rodiče radikální a xenofobní, protože nesnášeli komunisty. Při každé oslavě otec tipoval, kdy už půjdou komouši do prd..., až přišel rok 1989 a jeho přání se mu splnilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 14.2.2017 11:50

Re: Promluvil jste

Kolikrát si říkám, jak je ten současný svět zvrácený. Většina toho, co jsem za komunistů platonicky obdivoval na t.zv. západě, to jest svobodu, demokracii, kapitalismus, se změnilo a dostalo se v tom "západě" do opačného gardu. A nejvíc šokující je poznání, že forma vládnutí bruselské byrokracie je jen západoevropsky kultivovanější formou moskevské diktatury, že ta bruselská má naprosto stejnou totalitní touhu zničit u Evropanů jakkoliv prvky individuální svobody a používá podobné metody, jako používala moskevská v dobách RVHP, jen víc skrytě a pod jinými hesly.

Někteří lidé se diví, kde se v těch z nás, kdo si zachovali z dob komunismu odpor k jakékoliv formě totality, bere tak hluboké nepřátelství k bruselské vládě a politikům typu Merkelové, Hollanda, Matěje Stropnického, či Marksové. U mne je to přesvědčení, že kdyby tito a jim podobní liberální socialisté mohli vrátit čas zpět, tak by používali stejné metody k potlačení opozice, jaké používali komunisté v padesátých letech.

V. Kotas 14.2.2017 12:35

Re: Promluvil jste

A ta byrokracie bruselská, je ještě více nenažraná, než ta moskevská.

J. Schwarz 14.2.2017 12:56

Re: Promluvil jste

Je to paradox, ale já se za bolševika na západ nedostal a tak se mi líbil právě takový, jak jej líčili bolševici - bez "sociálních jistot", kdy si každý musí své místo na slunci vybojovat sám. A tu máš čerte kropáč - "západ" se ukázal být kolektivistějším než komanč. Proti tamnímu "HSE" je socialistické BPOZ slabým odvarem, stejně i "socialistická soutěž" a BSP proti kapitalistickému "budování týmového ducha". A namísto peněz rozdávat "benefity" - to tu přece taky ROH dělalo!

A. Alda 14.2.2017 14:25

Je to fakt k vzteku.

My jsme milovali Západ v podobě, v které nám ho předkládali komunisti.

Střet s realitou s námi (vrstevníky) poněkud zamával.

A navíc ještě se ten Západ změnil a ušel velmi velký kus cesty k Východu, jak jsme ho znali.

Je to prostě všecko v prd...

B. Hančl 14.2.2017 11:00

Souhlas

Nádherně to popsal J. Škvorecký v Inženýrovi lidských duší. Navíc kamarád tvrdí, že Američan je Rus s barevnou televizí

B. Rameš 14.2.2017 10:28

Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Kolik lidí odchází z Ruska do USA nebo Evropy (myslím tu, ehm, neruskou). Kolik se jich stěhuje opačným směrem? Proč?

K. Frauknecht 14.2.2017 10:44

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

No když vono to právě takhle jednoduché není :-).

Ekonomická emigrace, konzum, dávky.....

Do USA cca 600 tis. imigrantů ročně, do Německa cca 1 mil.?

F. Houžňák 14.2.2017 10:50

Argumentujete poněkud mimo, to, kolik

lidí odchází z Ruska někam jinam nevypovídá nic nebo velmi málo o tom, jestli Rusové (tedy ruská vláda i obyvatelé Ruska) má nebo nemá v něčem pravdu nebo je-li nebo není v něčem v právu. Ostatně do Ruska se stěhuje spousta lidí z bývalých sovětských republik a z Číny, jak se lze dočíst (tedy, sděluje se to jenom tak mimochodem, aby to nevypadalo tak blbě, když je v Rusku přece všecko špatné), jak je to možné?

Ś. Svobodová 14.2.2017 12:20

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Vaše jednohuchá otázka na migraci má odpovědět na co? Proč by se měl západní člověk žijící v nadbytku všeho vč. dávek, stěhovat do ekonomicky slabšího Ruska? To nedává logiku.

Ale je možné, že v budoucnosti (pokud Rusko nezmění svůj status quo) se opravdu lidé ze západu se začnou stěhovat před islamismem z bezpečnostních důvodů do Ruska, protože dnešní EU je ochránit nemůže.

M. Prokop 14.2.2017 12:39

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Kdyby tam byla ta svoboda a vůbec pravda a správný přístup, tak by se třeba stěhoval a ani ta ekonomická slabost by nebyla tak hrozná.

Ovšem, kdyby.

Ś. Svobodová 14.2.2017 13:11

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Kdyby tam zavládla ta naše svoboda, pravda a ten náš správný přístup, pak by už Rusko nebylo Rusko, ale za generaci další EU s jejími soudruhy a s islámem jako hlavním náboženstvím. Nechci.

V. Kotas 14.2.2017 12:37

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Co není, může brzy nastat, alespoň v Evropě. Němci už s tím stěhováním na východ začínají.

Ś. Svobodová 14.2.2017 13:13

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Do našeho města už se přistěhovali Francouzi, co utekli před Araby z předměstí Paříže.

V. Kotas 14.2.2017 13:40

Re: Je to jednoduché, jak už několikrát psal Aston.

Zatím jsme, bohudík, vedeni jako jedna z nejbezpečnějších zemí na světě. A může se u nás ještě celkem svobodně kouřit, ani nemusíme schovávat lahev piva, alkoholu, po papírového pytlíku.

K. Frauknecht 14.2.2017 10:04

Ač o nějaký pátek starší,

mám to úplně stejně. Díky za článek. S negativními reakcemi jste pochopitelně musel počítat :-))).

M. Těhanová 14.2.2017 11:47

Re: Ač o nějaký pátek starší,

Za totáče jsem si nadělala ost nepřátel, nebo lidí, kteří měli strach se mnou mluvit, by je někdo nepodezíral z podobných názorů, jako jsem měla já. Tehdy jsem jim říkala, že já se nebojím Američanů, ale Rusů. I když nám bylo od mala vtloukáno do hlavy, že to jsou naši bratři. Jak to, že to teď cítím taky opačně, i když Rusy a komunisty stále nemám ráda, protože mi ukradli život.

K. Frauknecht 14.2.2017 12:17

Re: Ač o nějaký pátek starší,

Myslím, že je to tím, že Amerika je dnes jiná, podobně jako Rusko nejni SSSR (pro jistotu: nejsem rusofil, ostražitost je na místě, jenom tvrzení, že Rusko je zlo, považuju za blbost).

S "ukradeným životem" je to fakt, na druhou stranu bylo všechno nějak jasný - nepřítel byl Rus, bolševik, fízlové (uniformy, tajný i civilní udavači) a hotovo :-))!

A. Alda 14.2.2017 15:37

Jo.

A ten svět se nám jaxi přepóloval.

M. Prokop 14.2.2017 9:05

Problém s city, označovanými kdysi za "přepjaté".

Když má někdo nejdřív USA (i jiný stát) za ráj, bude nutně zklamán. Fakt je, že poplyšáková situace k tomu sváděla, rozdíl byl příliš veliký.

Ovšem, při vší protivnosti jako mor se šířících zelenorudých soudruhů a jejich ideolologií, vidět následkem toho "správnost" v Rusku, přesně opačném extrému, to je "na hlavu". Pomohl by asi jen dlouhodobější pobyt tam.

M. Těhanová 14.2.2017 11:50

Re: Problém s city, označovanými kdysi za "přepjaté".

Z toho článku vůbec nevyplývá, že by si autor myslel, že je v Rusku všechno v pořádku. Ale , že je to tady v nepořádku je snad nad slunce jasnější. A bude hůř, jestli se to šílenství nezastaví.

M. Prokop 14.2.2017 12:42

Re: Problém s city, označovanými kdysi za "přepjaté".

On to ale píše ...

Že je to tu v nepořádku, o tom není pochyb. Kdyby se autor o Rusku nezmiňoval, je vše OK. Jenže on se zmiňuje, IMHO mylně.

Ś. Svobodová 14.2.2017 12:53

Re: Problém s city, označovanými kdysi za "přepjaté".

Podpora Ruska je přirozeným evolučním postojem. Rusko za Putina je silné, agresivní, bezskrupolózní. Být s ním je nebezpečné, ale dává to šanci na přežití. Být členem společenství, které v důsledku svých ideí předává dobrovolně svou civilizaci islámu, urputně chrání podivné menšiny a většinu šikanuje, nedokáže si ochránit hranice a zjednat pořádek je evolučně nevýhodné.

I. Schlägel 14.2.2017 8:04

Ehm.

Více či méně propracované lži v médiích a Goebbelesovy praktiky fanatických evropských úředníků Vám vadí více než to samé v bledě rudém v Rusku, v té životadárné studnici pravdy?

F. Houžňák 14.2.2017 8:39

No, údajné ruské lži mi nevadí,

protože v Rusku nežiju a ruský tisk a podobné nečtu a neposlouchám. Ovšem v Evropské Únii žiju a její lži a propaganda, valící se na mě ze všech stran, mi nejenom vadí, ale můj život negativně ovlivňují. Vy žijete v Rusku?

I. Schlägel 14.2.2017 8:59

Re: No, údajné ruské lži mi nevadí,

Nikoliv, ale zajímám se o něj v rámci prevence. Nejlépe čerpám informace přímo od Rusů či od lidí, kteří jsou s Rusy v pravidelném, často nechtěném kontaktu, třeba obchodním. Sledování zpráv z Ruska bývá dobrým tréningem na analyzování stávajících i budoucích lží našich západních socialistických elit. Je to dřina, ale na západě stále existuje svobodná informační protiváha k těm neblahým jevům, které Vám i mě vadí. Možná jsou v defenzivě a musí se složitěji vyhledávat. V Rusku žádná protiváha není. A jejich forma "informování" se šíří světem jako infekce. Je užitečné se občas poučit přímo u zdroje.

M. Prokop 14.2.2017 9:07

Re: No, údajné ruské lži mi nevadí,

Ano.

F. Houžňák 14.2.2017 9:17

To jistě je a já vám to chválím,

nicméně to, co píšou Rusové Rusům, mě ovlivňuje poměrně málo až vůbec, a taky zastávám názor, že si to mají vyřídit Rusové mezi sebou. Taky by člověk nedělal nic jiného, mě stačí analyzovat (skutečné) lži evropské věrchušky. A nakonec, řada tzv. ruských "lží", pranýřovaných jako lži eurounijní propagandou, se ukázala jako pravda.

I. Schlägel 14.2.2017 9:40

Re: To jistě je a já vám to chválím,

Ono nejde pouze o to, co píší Rusové Rusům, ale co podsouvají svému neruskému okolí v rámci své propagandy. A co se týká ruskému přístupu k pravdě, opravdu si nevzpomínám, jakého zásadního tématu se ta pravda týkala. Na Krymu Rusové nebyli, potom byli, na Donbasu nebyli, nedávno přiznali že ano. Nizozemské letadlo nesestřelil BUK, ale ukrajinská stíhačka, pak to nebyla stíhačka, ale ukrajinský armádní BUK, jaká bude další ruská oficiální verze? Rusko se samozřejmě nemýlí ani ohledně událostí v r. 1968, nedávno o tom natočili věrohodný investigativní dokument. Ruský doping atd. Pořád nikde nemohu najít tu ruskou pravdu, která zásadně demaskuje lži evropské věrchušky. Asi se budu muset zeptat soudruha Lavrova, vždyť mu věří i Zeman.

F. Houžňák 14.2.2017 9:57

A co tadlencta

Sýrie? Co psali nebo nepsali Rusové o Krymu a podobně (taky je rozdíl, co píšou noviny a co prohlašuje vláda, že ano) je lhostejné, Krymčané a východní Ukrajinci byli v právu a lži "Západu" zde byly jednak daleko nehoráznější, jednak jasně sloužící kyjevské juntě a jejím otrokářským choutkám.

I. Schlägel 14.2.2017 10:08

Re: A co tadlencta

Jo Vy to máte takhle. Tak to je jiná. Zkrátíme to. Rusové jsou vždy v právu. Kde je Rus, tam je Rusko.