4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Úvaha: Paralely

„Přesto prosadili proti [nám] okamžitě znovu politiku obklíčení plnou nenávisti“. Je to snad jeden z výroků Vladimír Putina o NATO? Nikoli. Listuji v zašlé knížce, našel jsem ji vyhozenou, a je to třetí svazek edice „Velkoněmecký boj za svobodu. Projevy Adolfa Hitlera“. Citát je z projevu „k národu“ ze 22. černa 1941, tedy v den útoku na Sovětský svaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 23.5.2022 17:26

Priznam se, ze tuto jeho stranku neznam. Ani se tak nedovolavam jeho nazoru, jako mam tento nazor sama. Totiz ze kdyby Putin byl neco takoveho jako Hitler, tak by uz z Ukrajiny, Evropy a okoli toho moc nezbylo. Hitler by se jiste nezdrahal pouzit jaderne zbrane, presne za tim ucelem na "tajne zbrani" nechal pracovat, nebo ne? Ja vic nez osoby, ktere neco rekly, hodnotim obsah. Totiz to, co rekly.

D. Laurencikova 23.5.2022 18:20

Nekdy je clovek prekvapeny reakcemi lidi, ktere by nikdy nepredpokladal. Zatimco Zeleni, pacifisti, kteri vzdycky razili nazor, ze vojaci jsou vseobecne vrazi, Zeleni - antinacionalisti a zachranci prirody, lidstva a vesmiru vubec rvou dnes: "do Zbrane"! a konci svoje projevy slovy "Slava Ukraini", mluvi napr. nekteri komunisti velmi rozumne. Komunisti a AfD. Jinak slysite jenom nesnesitelnou valecnou retoriku, bez ohledu na ztraty! Nemuzu nesouhlasit s nekym z principu, protoze je to on i kdyz rika zrovna neco rozumneho. Tak to totiz delaji dnes s AfD a je to smesne.

V. Kuhaj 23.5.2022 16:29

Pane Schlägele, kdyby Putin hodil atomovku na Kyjev, existoval by dál jak on, tak i jeho pejsek, to buďte ujištěn.

P. Diviš 23.5.2022 16:47

Otázka je, jak dlouho.

V. Kuhaj 23.5.2022 17:19

Jen tím chci říct, že Putina od jaderného úderu zdržuje i něco více, než jen strach z odvety. Ukrajina nemá čím adekvátně odpovědět, a nikdo jiný by se do toho nepletl.

J. Černý 23.5.2022 17:52

A kdo by nyní na světě fungoval ? USA by to rozhodně nebyly.

P. Diviš 23.5.2022 16:46

Jistěže nebál, ale naštěstí ji neměl. Dílem vlastní vinou (organizace výzkumu, výroby, ekonomiky), dílem zásluhou německých fyziků, kteří se do vývoje moc nehrnuli.

D. Laurencikova 23.5.2022 17:40

Jisteze se hruli. Nestihli to proste. Tyto fyziky si potom amici vzali s sebou do USA, jejich podil na valecnych zlocinech a clenstvi v NSDAP nehraly zadnou roli. Napr. Wernher Magnus Maximilian Freiherr von Braun, ktery za Reichu pracoval na vyvoji V2 rakety. V USA pak velkou merou prispel k pristani prvnich lidi na mesici.

F. Zrcek 23.5.2022 13:52

A možná ani vy paní Laurencikova. Jedna putínkova bombička by vás smázla nejen z internetu. A možná to ještě udělá...

D. Laurencikova 23.5.2022 14:09

Ale jiste. A vite, co je nejzajimavejsi? Kdyz se ptaji nasich politiku, jestli ty dodavky tezkych, ofenzivnich zbrani Ukrajine ze strany Zapadu nebude Putin brat jako zapojeni se do valky (coz jim de facto stejne je) a nesplni sve atomove hrozby, tak odpovi napr. Frau Baerbock: "To vi jenom Putin". Rozumite? Oni to proste risknou. Cesti politici rovnez tak. Takze je docela mozne, ze i vas "jedna putinkova bomba smazne nejen z internetu".... Za "slavu Ukrainy", to se prece vyplati ;-).

V. Kuhaj 23.5.2022 16:29

R^!

P. Diviš 23.5.2022 16:50

Ofenzivní zbraně jsou zbraně používané k útoku, obranné zbraně jsou zbraně používané k obraně. Ergo kladívko, první mají Rusáci (a nezáleži na typu), druhé Ukrajinci (a nezáleží na typu).

Risknout to musí, protože rizika nezastavení Putina jsou větší.

A to tu zelenou čůzu mám v oblibě co příslovečnou osinu v (_!_).

D. Laurencikova 23.5.2022 17:30

Rozdil mezi ofenzivou a defenzivou je mi znam, dekuji za snahu. Vlastne mezi tim asi az takovy rozdil nebude, zbrane jsou k tomu, aby se jimi zabijelo.

Osobne se domnivam, ze riziko nuklearni valky, potazmo nuklearni valka je prece jen o kapanek neco horsiho nez to, ze Ukrajina nebude patrit do vojenske svery vlivu USA. ;-)

P. Diviš 23.5.2022 16:44

Proč by v USA byli všichni moudří a žádný pitomec?

J. Ptáček 23.5.2022 13:13

Pan Karpenko trochu nadsadil. Zakladatel Petrohradu Petr I. Veliký (1672-1725) vydal Vojenský řád (1716) závazný pro ruské vojáky, kde se mluví o ruské říši od moře Bílého po Černé a později od oceánu (Atlantik) po oceán (Pacifik). Jeho z nejblžších poradců, Artemij Volynskij, ještě upřesňuje: včetně Persie (Írán), Indie a Číny. Je sympatické, že Rusko není falešné, názory nemění podle potřeby. Platí to pořád, tak to má být!

J. Farda 23.5.2022 16:52

Žirinovskij kdysi prohlásil, že bude spokojen, až si ruský voják omyje válenky v teplém Indickém oceánu. A nejen proto se mu šel V.rah V.rahovič poklonit ...

J. Pavelka 23.5.2022 12:36

No...přes jisté paralely Putin není Hitler, neboť (mimo jiné) vnitřní poměry v Rusku mají daleko k nacismu...Stejně tak není nacismus ani na Ukrajině...problém je, že tyto paralely ukazují pouze na podobnost vnějškovou nebo zdánlivou...

V. Kuhaj 23.5.2022 12:03

Jo, a taky mě baví, jak nám vykládají, že Lukašenko v Bělorusku zakázal Orwellův román 1984. Ten (román) má totiž mnohem blíže k současným rafinovanostem EU než prvoplánové, primitivní diktatuře Lukašenkově.

D. Laurencikova 23.5.2022 13:15

R^ Ja jsem dokonce presvedcena, ze Orwell by si mohl od dnesniho Zapadu jeste i leccos odkoukat.

V. Kuhaj 23.5.2022 12:01

To máte těžký, pane Karpenko. Vy nacházíte paralely mezi Putinem a Hitlerem, jiný zase mezi projevy EU a Goebelsem. Tam jich je přebohatě.

J. Pavelka 23.5.2022 12:33

Problém je, že paralelu lze na jít mezi čímkoli...Nicméně s tím Goebelsem i když i to by se jistě dalo...Kromě toho Putin se nevyhrazuje vůči EU, ale vůči NATO

J. Ptáček 23.5.2022 10:06

"Válka je nejblíže v okamžiku, kdy získají vrch odpůrci zbrojení."

Winston Churchill

Tak mě napadá provokační úvaha, za kterou se skoro stydím. Že svět začne být bezpečný teprve tehdy, až budou všichni mírotvorci zbaveni moci a vlivu na světové dění.

P. Pepax 23.5.2022 11:01

No bohužel je to mnohokrát v historii prověřená pravda, přidal bych že svět docela ohrožují i různí intelektuálové, kteří se rozhodli realizovat své pravdy.

J. Ptáček 23.5.2022 11:19

Tentokrát Vám svůj souhlas dám zase já.

D. Laurencikova 23.5.2022 14:29

Presne tak. "Jen intelektual dokaze uverit uplnym pitomostem", pochvalil kdysi intelektualy Georg Orwell.

V. Petr 23.5.2022 13:26

Pozor, mírotvorci "působili" negativně od WW1. Ale samotnou WW1 nezavinili.

J. Jurax 23.5.2022 14:00

Jo, pamatuju již od útlého mládí. Tehdy byl hitem boj za všeobecné a úplné odzbrojení.

My bojujeme za mír! Ti na druhé straně by měli odzbrojit! My ne, my bojujeme za mír!

D. Laurencikova 23.5.2022 9:56

K tomu vecnemu srovnavani Putina s Hitlerem se da rict predevsim to, ze kdyby Putin byl Hitler, tak uz se tady, pane autore, vubec k nicemu nevyjadrujete. To byste se uz davno ani vy nemel cemu smat. Ostatne ani kde.:-/

J. Pavelka 23.5.2022 12:38

No...to je těžko říci, jak by se věci vyvíjeli...Nicméně režim v Rusku ui režim na Ukrajině se nedají srovnat s režimem v nacistickém Německu...

D. Laurencikova 23.5.2022 13:09

Tak si jednoduse predstavte, ze by Hitler pri jeho svetovladnych ambicich - vlastnil jaderny potencial Ruska. To staci.