24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

USA: Zelený sen

Neexistují nikde na světě příhodnější podmínky na využití sluneční a větrné energie než na západě Spojených státu. Ještě nedávno guvernéři Arizony, Nevady, Nového Mexika a především Kalifornie agresívně propagovali jejich využití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 28.8.2020 8:58

A co je na současném životě neudrzitelneho? Já to nevím, tak nemohu srovnávat.

R. Langer 28.8.2020 14:30

No, tvůj život bych rozhodně neudržoval, Zelený bolševiku. :-P

T. Hraj 28.8.2020 8:37

Aneb další variace na: "Voda stoupá, pojďme se radši preventivně oběsit!"

P. Rada 28.8.2020 8:42

Extrémisté uvažují podle vzoru který nabízíte.

P. Milan 28.8.2020 9:22

Zelení extrémisté, ekoteroristé.

D. Bystriansky 28.8.2020 10:02

Tak jste se konečně definoval.

R. Langer 28.8.2020 14:31

Ano, jako ty, prolhaný Zelený bolševiku! :-P

T. Hraj 28.8.2020 16:07

Ano, to uvažují.

F. Navrátil 28.8.2020 7:21

Zelená energie je otázkou víry a opírá se o ideologický základ. Proto se při srážce s realitou zhroutí.

P. Rada 28.8.2020 8:38

Realitou této planety a života na něm, je už miliardy let "zelená" fotosyntéza jako základ pro zároven probíhající energii uvolnující /destrukční/ prosesy . Na straně destruentů fotosynteticky vytvořeného je doposud i člověk který ale svou vlivnost nyní krátkodobě znásobil využitím neobnovitelného.

Rovnováha obou procesů tak byla už před stoletími narušena. Poslední desetiletí doslova eskaluje uvolnováním 10GtC do systému sestávajícím s 550GtC. S rozvojem takto navozené nerovnováhy může jednou zkončit i civilizovaný život.

Nemělo by rozumu a nadhledu stát za to jej zavčas začít chránit před nebezpečím zhroucení?

L. Novák 28.8.2020 14:15

Zavřít tě do blázince. To by bylo rozumné! Třeba by ses tam konečně dostal k tomu, aby sis nacvičil český jazyk písmem... :-P

J. John 28.8.2020 22:07

Tak od vás ty výtky sedí;-D;-D;-D

Škoda, že jste nedal k jménu fotku. takového hulváta bych si se zájmem prohlédl.

R. Langer 28.8.2020 14:32

Jestli je takový, jaký předvádíš ty, tak rozhodně NE! ;-D

J. Lukavsky 28.8.2020 14:54

"uvolnováním 10GtC do systému sestávajícím s 550GtC" což jsou skoro celá 2%. Navíc CO2 je v atmosféře přítomen 400 ppm = 0,04% = 0,0004 dílu. Nic moc. Takže fotosyntéza je na Zemi limitována nedostatkem CO2 a nadbytkem O2. Ten jako končný produkt fotosyntézy dělá negativní zpětnou vazbu (Odum (1968): Základy ekologie, někde vlevo dole..).

L. Novák 28.8.2020 15:06

Ten "zpětnovazební kyslík" bych vynechal. Přece jenom odkazovaný zdroj už má značný věk... ;-D Ne, je to tak, že zvyšující se koncentrace CO2 vede ke zvýšené intenzitě fotosyntézy, ovšem za předpokladu, že ostatní potřeby rostliny nejsou omezeny. (Např. nedostatek vody, světla, nedostatek živin(y), nedostatečná okolní teplota apod.) Limitující faktor se tomu říká. Ale to vy jistě víte. ;-)

A. Stárek 28.8.2020 7:16

To je takový ten komunistický přístup. Když naše ekonomická pravidla vedou k nouzi, tak tu nouzi prohlásíme za žádoucí, uzákoníme ji a bude všechno v pořádku.

T. Hraj 28.8.2020 8:42

No, je to ve skutečnosti vyšší level. Komunisti za příčinu nouze prohlašovali vnějšího nepřítele (kapitalistu, imperialistu, vraha z volstrýtu). Dnešní progresivisté jednoduše popřou, že nouze je něco negativního. Geniální! Skutečná marxistická dialektika v praxi.

J. Ganaur 28.8.2020 10:03

Také mají vnějšího nepřítele, globální oteplování, tedy boj proti uhelnému imperiálistovi.;-D

A. Bocek 28.8.2020 6:49

A navíc v česku nefouká a nesvítí. Roční koaficient využití instalovaného výkonu VE a FVE je v česku do 15-ti %. Více nenafouká, ani nenasvítí jen díky štědrým dotacím na OZE mohou ti chytřejší provozovat a inkasovat.

P. Rada 28.8.2020 6:37

Pane Bufko Vy jste si zřejmě pojem "Zelený sen" mylně vysnil jako neomezené využívání až zneužívání obnovitelných zdrojů a nyní svůj omyl kritizujete.

Zároven máte zřejmě za to, že neomezené využívíní neobnovitelných zdrojů může být dlouhodobou realitou která nenarazí na žádné rozvojové problémy - a tak se kritice takové úvahy pro změnu vyhýbáte.

Obojí je o tom, že nejspíš nevíte co se se světem dlouhodobě děje.

R. Tichý 28.8.2020 6:42

A pritom se jedna o prosty zeleny fasismus, zalozeny na fantasmagoricke vizi, ze?

Mam si nakoupit akcie svickaren, samozrejme z ekobio vosku?

P. Rada 28.8.2020 6:54

Fantasmagorické fantasie se např. projevují na vizích stálého extenzivního růstu na surovinový dluh v uzavřeném prostředí. Fašisté své fantasmagorie hned zpočátku chtěli kompenzovat vyhlazením jinak smýšlejících a z jejich pohledu méněcenných... Jen pro vyvolené bylo bylo zdrojů dost a navždy... Patříte zas mezi vyvolené?

J. Pankovic 28.8.2020 7:16

Fantasmagorickê fantazie tady šíří zelení ekofaśistê, kteří mají pouze požadavky, ale jakékoliv jejich "řešení " problémy jenom zhoršuje!

P. Rada 28.8.2020 8:48

Např. drogovězávislý pravidelně považuje jakékoli opatření vedoucí ke snížení "dávky" za zhoršující fantasmagorii... Ekofašisté takové zhoršování nejspíše také nabízejí - ale nejmenoval jste ani osobu ani věcný příklad.

Proto se domnívám, že právě fantazií o ideálním negativním protivníkovi utíkáte od možné ale nepohodlné reality kterou je cesta snižování osobní měrné spotřeby na udržitelnou úroven.

L. Novák 28.8.2020 15:25

Ty jsi drogově závislý. Ideologická indoktrinace, kterou tady denodenně masíruješ komentáře článků Neviditelného psa, je pro tebe "drogovou závislostí". Přímo učebnicový příklad! 8-o

https://cs.wikipedia.org/wiki/Indoktrinace

R. Langer 28.8.2020 7:51

Nelži tady zase Zelený bolševiku, o nějakém surovinovém dluhu, nic takového NEEXISTUJE, prolhanče jeden prolhaná!

R. Tichý 28.8.2020 16:00

Lzete!

Fantasmagorie se snazi uvest socialiste-at uz nacionalni nebo internacionalni. V kazdem pripade se jejich systemy zhroutily, protoze nejsou zasazeny do realneho ramce homo sapiens, ktery neprodelal lobotomii.

I. Fajt 28.8.2020 6:28

Tož jsem se vrátil ze Slovenské to ciziny. Na parkovišti v Tatranské Lomnici, zbudovaném za evropskej peníz, byl povinně zeleně postaven i parkovací bod s nabíječkou na elektrovehykly. Za 5 dní se u něj neobjevil žádnej ten bateriovej zázrak.....:-)

R. Tichý 28.8.2020 6:42

Jen blazen by s tim jel do hor :-D

P. Rada 28.8.2020 6:49

Svůj "bateriový zázrak" si dobíjím prakticky každodenně, nabíječku vozím i sebou... "Zázračná" je oproti spalovacím motorům jeho tichost, rychlost rozjezdu, absence spojky, starteru... neobtěžování hustě zalidněného prostředí smrádkem ... a celková láce provozu v přepočtu na najetý kilometr.

Nemám ambice jezdit s touto formou pohybu dál jak cca dvě desítky km a tak mi elektropohon oproti jiný variantám pohybu přijde až "zázračný".

Jde přitom v neposlední řadě vždy o to, umět si zvolit životní styl. Nic totiž nikdy není a nebylo zadarmo.;-)