1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

USA: Povstání proběhlo už v den voleb (2)

V prvním dílu jste si mohli přečíst rozhovor mezi Nigelem Faragem a Donaldem Trumpem, v kterém Trump mimo jiné komentuje podvody během posledních prezidentských voleb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Musil 4.2.2022 7:58

No, on největší problém v USA byl s nejednotnými a narychlo měněnými pravidly v různých státech. Pokud se zákony a předpisy dobře upraví, může i korespondenční hlasování fungovat dobře včetně zachování tajnosti volby (viz třebas Švýcarsko). Fakt je, že ověření voliče samotného je problém, ideální je elektronický osobní podpis typu elektronické bankovnictví. Jinak vám zbývá třebas ofocený pas a podpis, co mě tak napadá.

Z. Lapil 4.2.2022 12:57

Já to vidím ještě mírněji a zároveň mnohem dramatičtěji: už to, že podobné pochybnosti mohly vzniknout a pochybnosti nebyly seriózně vyvráceny */, znamená, že ty volby nebyly v pořádku.

*/ U nás si taky dovedu vymyslet iks důvodů, proč byly volby špatně, ale: volby kontroluje několik tisíc vzájemně nezávislých komisí složených ze zástupců soupeřících stran. Opravdu si nedovedu představit, že by se významné množství lidí dokázalo dohodnout, vloupat se do zapečetěných uren ve dne hlídaných antikolegy a v noci v místnostech zapečetěných tuším dokonce za asistence policie a tam přebrat lístky v obálkách často zalepených a vyměnit je za ty "správné".

Jo, může se to stát v malých obcích s jedním dvěma obvody, ale to má vliv nanejvýš na to, jestli hospodu dostane do pronájmu Franta nebo Pepa. Což MŮŽE být důležité, protože zrovna u nás "se" ještě spolehlivě ví, kdo koho rozkulačoval. Nekecám. Ale zase máme jen jednu kandidátku, s vypětím všech sil o dva lidi delší než minimální, takže má-li kdo nějaký názor, musí ho vyjádřit kroužkováním.

V. Patrik 4.2.2022 6:54

Kdyby trumpisté našli jediný důkaz, který by měl šanci obstát před soudem, nemuseli by sepisovat sáhodlouhé koniny.

V. Církva 4.2.2022 7:34

Jo to proč to neříkáte o Rusku? Kdyby měla opozice jediný důkaz o sv0m potlačování, jistě by už Putin byl dávno v lochu, za porušování lidských práv, a opozice vládla, že?

No a nemusíme chodit daleko, Evropský soud pro lidská práva přišel už s různými nálezy, třeba že když se neprobijete přes ploty do Evropy tak nic, když je ale ilegálně přelezete, nemůže je Španělsko vrátit bez azylového řízení.

No a zdálo by se že něco takového hloupého a aktivistického nemá žádnou závaznost. Bohužel jsme si ji odsouhlasili.

R. Brzák 4.2.2022 12:06

aby něco bylo posouzeno jako důkaz, musí to být k soudu vůbec připuštěno. A to se nestalo.

I. Mentlík 4.2.2022 5:25

A protože se zdá, podle prvního dílu článku, že prvotní zlo pocházelo z korespondenční volby, tak ji zavedeme. Také se zdá, že naše demokratické strany si tak říkají proto, že se podobají demokratům americkým.

V. Církva 4.2.2022 7:39

Tak jistě, naprostá ignorace reality naší "demokratické" vládou. Myslím že i když Trumpovi zrušili Twitter, přece pár správ o protestech proti cinknutým korespondenčním volbám do parlamentu prosáklo.

Jestli přesto tlačí na korespondenční volbu, jsou to antidemokraté, ne demokraté a měli by za to být souzeni. Kdyby Rychetský nebyl aktivista ale soudce, musel by ÚS korespondenční hlasování odmítnout. Všichni ale víme že si Pekarová a Piráti korespondenční hlasování prosadí!

I. Teren 4.2.2022 4:36

R^

V. Patrik 4.2.2022 3:54

Chápu zklamání lidí, co projeli volby. Měli by ale být schopni uznat porážku a zůstat při smyslech.

R. Langer 4.2.2022 5:41

Chápu strach lhářů a podvodníků ze svobodných voleb, ve kterých nemohou podvádět. Proto si zavedou korespondenční volbu. ;-€

S. Sidlichovsky 4.2.2022 6:38

R^R^R^

J. Dekar 4.2.2022 9:18

R^

A. Renjascu 4.2.2022 14:53

Pokud by si ti co "vyhráli" volby byli jisti tímto vítězstvím, tak by nebránili přezkoumání volebních podvodů a místopřísežných prohlášení lidí svědčících o podvodech. Taktéž by předvedli, jak je technicky možné, že jeden z kandidátů obdrží ve zlomku vteřiny desítky tisíc hlasů a jeho protivníkovi v témže okamžiku jsou tyto hlasy umazány a to v opakovaně v přímém přenosu či jak je technicky i statsticky možné, že za delší časový úsek přibylo jednomu z kandidátu opět desítky tisíc hlasů, tatímco jeho oponentovi ani jeden! a další a další lahůdky, kterých bylo velmi mnoho

P. Rychetsky 4.2.2022 1:29

Povetsinou spravne, ale presto mame zasadni problem. Zaprve, Trump si volebni vitezstvi vylhal a delal kroky k tomu, aby se udrzel v urade, jako napr. pomoci Mikea Pence, jehoz vyzyval aby krive vyuzil svych pravomoci. Ubohe, smutne, bananove. Za druhe, a jeste vetsi problem je, ze plno Republikanskych politiku se radsi tvari, ze problem je Republikanka s koulema Liz Cheney, ktera proste mluvi pravdu. Neodvazuji se totiz otevrene se Trumpovi vzeprit, protoze ten ma stale velky vliv na volicstvo, a mohl by budouci politickou karieru techto politiku ohrozit. Pres vsechno dobre, co Trump udelal, jako treba posileni hranic, odhaleni Ciny jako hajzla, ci genialni podporu vyvoji vakciny.

J. Vintr 4.2.2022 3:15

Nemáte to nějak popletené? Vylhané bylo Bidenovo "vítězství". Trump jen jednal v souladu s vůlí amerických občanů, kteří ho drtivou většinou zvolili prezidentem. Demokradi museli dodat minimálně 25 milionů falešných hlasů a ještě jich spoustu ukrást Trumpovi, aby dostali do Bílého domu Bidena, který je neštěstím Ameriky. Za necelý rok úřadování tohoto dementa se napáchalo v Americe tolik zla, jako asi za žádného předchozího prezidenta.

A. Holík 4.2.2022 3:27

;-D

J. Krásenský 4.2.2022 3:36

R^

S. Sidlichovsky 4.2.2022 5:12

R^

R. Langer 4.2.2022 5:43

Tak určitě, soudruhu! ;-D

V. Církva 4.2.2022 7:56

Stejně jako si vítězství vylhal Trump, vylhali si ho i Demokraté. Osobně myslím, že Trump volby prohrál ať tak nebo tak, nespolehlivost voleb v USA, pokud to sledujete je ale dost velká. Jenže demokracie je i o prostředí demokracie. Pokud prezidentovi zruší účet na Twitteru, facebooku, ve většině tisku i televizních kanálů, ano kanálů fandí jedné straně, už to nejsou demokratické volby tak jako tak, ale banánová nebo nějaká postsovětská republika!

Máte teda pravdu, že Trump měl už dřív zatáhnout za brzdu s některými pochybnými argumenty o volbách. Je ale správné že to Demokratům nechává vyžrat. Pokud nebudou nepokoje dnes, budou už za pár let volby skutečně cinknuté a nepotřebné jak za komunistů. Důvody proč volby nebyly férové jsem uvedl.

Jinak jasně, Trump vše možná moc hrotí a všichni Republikáni by s ním nemuseli souhlasit. Člověk je ale tvor stádní a situace tak vyhrocená a americká politika přetažená na jednu stranu, a Trump zatáhl za tu druhou, že je logicky republikánský volič na protitrumpovské Republikány vysazený. Jednak i kdybych byl Republikán, kvůli tomu bych se proti němu nestavil, jednak měli Republikáni už dávno jasně být Trumpy, nadávat na progresivisty, protibělošský rasismus i Čínu. Pak by bylo možno následovat i jiné osobnosti než je Trump.

Je ale možné že Trump mohl být sám sebou díky svému majetku mediální známosti a nezávislý na Republikánech. To běžný člen Republikánů musí asi být víc politicky korektní. Pak to ale znamená že se republikáni sami dostávají do pozadí a nevolitelnosti.

P. Rychetsky 4.2.2022 14:33

Vcelku souhlasim. Mensi poznamky. Twitter Trumpovi zrusili az po tom trojceni okolo Kongresu. Volby jsou v USA o trosicku vic chaoticke, jelikoz si to kazdy z 50 statu dela po svem, a navic byla pandemie. Vzdy, kdyz se do toho stoura, tak se cosi malickeho vystoura, nikdy se ale nenajdou zasadni dulezite problemy. Korespondencni ci internetove volby bych uvital, protoze bych z USA mohl volit v Cesku, principialne bych to ale nedelal. Zaprve je to dulezity akt, tak je dobre, ze volej jen ti co jsou aspon schopni ci ochotni nekam ve spravny den zajet, a zadruhe za tou plentou je opravdova svoboda volby diky anonymite.

Souhlasim, ze kdyby vic Republikanu bylo Trumpy drive, tak vse mohlo byt rozumnejsi a klidnejsi. Treba rozbita hranice je dlouhodoba ostuda, zed mela byt davno, a legalni imigrace, zvlast schopnych lidi, masova. Z ruznych duvodu to nejak nejde, a proto plno volicu zustane doma, kdyz se jim nabizi "establishment", a pravdepodobne pokracovani jalovosti, jako McCain ci Romney. Od federalu se tady toho moc nechce, a mit funckcni hranici je jedna z jejich mala povinnosti. Kdyz v tom selhavaji, je to doocibijici problem.

Je klidne mozne, ze Trumpuv uspech motivuje dalsi pripopulistujici Republikany, a tak se Republikani udrzi nahore. Hranice, ruzny iritujici rasismy Demokratu, stejne jako inflace, to dela Republikanum jendodussim. S trochu stesti to bude jakysi charakterni Reagan, a ne takovy hochstapler a podvodnik jako Trump.

J. Brunner 4.2.2022 1:16

R^