14.6.2024 | Svátek má Roland


Diskuse k článku

USA: Nejvyšší soud versus Texas

Odpusť, laskavý čtenáři, že už zase otevírám téma, které se zde probíralo před měsícem. I mně se už zajídá znovu a znovu muset vyvracet to prožluklé klišé progresivní levice, které se sem naposledy (kéž by!) hned dvakrát vnutilo v článku Jana Fingerlanda. Míním ono takzvané „ústavně zaručené právo na potrat“. T

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Fousek 5.11.2021 11:38

...ještě bych připojil:

5. ...protože se na antikoncepci i potratech dají nadělat prachy (slušně, přestože poměrně téměř neviditelně)

J. Krásenský 5.11.2021 11:37

Nač si brát servítky, kdo úmyslně zabije nevinného člověka, dopouští se vraždy

F. Fousek 5.11.2021 11:33

Bylo by úchylné, pokud by se jednalo o takové bojovníky, kteří nějakou (popř. i více nějakých) otěhotněli a pak ji v tom nechali. To by bylo vskutku pokrytecké.

Věřím ale, že tomu tak u odpůrců potratů většinově není, a "nezodpovědní otěhotňovači" budou naopak spíš propotratoví. Navíc není pravda, že se proti potratům staví jen muži (vím, že to netvrdíte), stačí se podívat na stránky Aliance pro rodinu.

Vy snad potrat považujete za pozitivní hodnotu? Pokud ne, co je úchylného na tom, diskutovat, za jakých okolností jej připustit?

R. Gramblička 5.11.2021 11:21

jak ukazují čím dál častější domácí porody, lékaři nejsou nezbytní, nicméně většina rodičů se dobrovolně svěří jejich péči, aby minimalizovala rizika a tak je to v pořádku. Boha a přírodu můžeme vynechat

F. Fousek 5.11.2021 11:20

Ano. Taky jsem členem té nechutné slintající sebranky, co v podstatě nemá právo na existenci - mea maxima culpa. Také nevím proč se dámy nezapojují. Myslíte, že je snad někdo podloudně podmazává, pardon, překlep: odmazává?

Taky je divné, že se do diskuse nezapojují ti, kterých se to nejvíce týká - ti nenarození :-).

J. Krásenský 5.11.2021 11:18

Umělým potratem ohrožené děti bojovat nemůžou. A i na jejich životech záleží.

R. Gramblička 5.11.2021 11:13

Aha, takže těhotná nosí svůj plod v ruksaku nebo kabelce? Samozřejmě že plod JE součástí ženina těla a to až do porodu. Že má z poloviny jinou DNA, plyne z podstaty pohlavního rozmnožování, jako argument je to slabý

S. Kalužík 5.11.2021 11:13

Hezký den,

výborně, to je skvělý základ diskuse na toto téma. Klíčovou otázkou totiž skutečně je, zda živá bytost v matčině těle je či není člověkem. Zjednodušeně řečeno, pokud není, mají pravdu "pro-choice". Pokud je, mají pravdu "pro-life". Vy říkáte, že nevíme. Dejme tedy tomu. Každopádně máte pravdu, shoda nepanuje. Nyní, prosím, proveďme tento jednoduchý myšlenkový experiment: lovec na lovu za šera v blízkosti zaznamená pohyb za keřem. Nemá však jistotu, zda se jedná o zvěř, nebo o člověka (např. jiného lovce...). Smí vystřelit? Jistě tušíte, kam mířím: z Vámi předpokládané nejistoty totiž plyne poněkud jiný závěr než je ten, který děláte. V případě nejistoty musíme volit život, protože "co kdyby to byl člověk?".

Na závěr si dovoluji doporučit skvělou knihy P. Kreefta "Ach ten Sokrates..."

F. Fousek 5.11.2021 11:06

Nebojte se, myslím, že dokážu rozlišovat mezi stavem ideálním a reálně dosažitelným. Zákon prosazený jen s malou převahou v parlamentu nebo proti většinovému veřejnému mínění by byl nešťastný, přestože ale (dle mého názoru) morálně v pořádku.

Správná by ale byla snaha odnaučit lid obecný přemýšlet tak, jako že "v sexu vlastně o nic nejde, tak se s klidem vyspím s kýmkoli", "případné nechtěné následky se dají řešit potratem" apod.

Mám ale dojem, že tendence jsou spíš opačné, ve stylu "nevaž se - odvaž se". Řekl bych, že je to mimo jiné i tím, že se v antikoncepci i potratářství točí ne bezvýznamné objemy peněz.

Těžké je ale dělat jakoukoli osvětu tam, kde o ni málokdo stojí, navíc už má vlastní názor o kterém nehodlá diskutovat nebo o něm nedej Bože přemýšlet.

J. Kohout 5.11.2021 10:39

Z hlediska právního jistě.

Je potom otázka, proč tu vyjímku máme časpvě omezenou, pokud jde jen o "dítě nechce", proč to není do porodu?

Dokážete to vysvětlit někomu, kdo zjevně nechápe? Nebo je "nechápete" něco jako argument?

H. Rybnická 5.11.2021 10:38

Tak jak vidím autor článku a spolu s ním doposud VŠICHNI spoludiskutující jsou mužského rodu. Jářku co to za odpornou, pardon, překlep, myslím samozřejmě odbornou společnost.

F. Fousek 5.11.2021 10:37

Souhlasím, že při dotazu v ČR to tak nějak na první dobrou asi bude. Ale třeba v Polsku (v Texasu...) bude ten většinový úzus spíš protipotratový.

Myslím, že tato problematika je hodně ovlivněná tím, že:

1. ...se o tom do všech důsledků nepřemýšlí

2. ...lidem, kteří si způsobili nechtěné těhotenství připadá potrat jako nejjednodušší (popř. jediné "rozumné") řešení

3. ...je mínění ovlivněné tím, že se lidé v míře větší než malé naučili potraty využívat jako antikoncepci poslední instance

4. ...a (v návaznosti na bod 2 i 3) protože je v potratářství "namočeno" hodně jedinců, ovlivňuje přání, aby to bylo tak, že plod se stává člověkem nejlíp co nejpozději, mínění většiny v jeho prospěch

R. Langer 5.11.2021 10:34

Nechápete. Protože o žádnou vraždu nejde. :-P

R. Langer 5.11.2021 10:34

Ano, a proto takové zákony už neplatí. Ovšem už jsou tady zase na pořadu dne návrhy na separaci jakýchsi zcela zdravých, ale potenciálně prý nesmírně nebezpecných neočkovaných jedinců, samozřejmě pouze pro dobro jejich, a zbytku společnosti.

Takže - poučil se vlastně někdo z té doby? ;-)

J. Kohout 5.11.2021 10:30

OK. Upřesňuji. Je "dítě nechce" je nový eufemismus pro vraždu, chápu to správně?

R. Langer 5.11.2021 10:29

No, nejvíc tady vždycky zákony mávají příznivci nějakého totalitního řešení.

Kdyby se vydal zákon proti potratům, tak by byl podle vás správný, předpokládám? Nebo ne? 8-o

R. Langer 5.11.2021 10:27

Já se nebráním shodě s nikým, pokud to má logiku a smysl.

R. Langer 5.11.2021 10:26

Je to úplně stejný manipulativní útěk, jaký jste předvedl vy. Tak se pak nedivte, když někdo udělá to samé. ;-D

V. Braun 5.11.2021 10:19

Ano, to je víceméně otázkou společenské dohody. Většinový úzus je, že je to v době, kdy je plod schopen přežít mimo dělohu matky.

J. Kohout 5.11.2021 10:12

Asi by bylo dobré vyjasnit tuto změnu tématu. Nebo jde jen o manipulativní útěk, což by do diskuze patřit nemělo.

F. Fousek 5.11.2021 9:59

Z hlediska právního systému ano, máte Vy a ti co argumentují ve shodě s Vámi pravdu. Ale chcete tím říct, že nemáme i špatné zákony, popř. že mohou existovat zákony vyloženě amorální?

Dále chcete říct, že parlament je schopen rozhodovat o objektivní Pravdě? Obávám se, že reálně je v lepším případě schopen nějak stanovit většinové mínění společnosti.

Potíž je, že dnes už se na objektivní Pravdu (schválně píšu s velkým "P"), kterou nelze vlastnit, ale ke které je třeba se v rámci možností snažit přibližovat, nevěří.

P. Hatina 5.11.2021 9:52

No jo, to máte pravdu, jistě že ".. dvě 2! osoby. Matka a otec. " -

A taky to je jistě nastávající otec, komu tu šťastnou novinu nastávající maminka sdělí jako prvnímu , a bude právem očekávat od něj projev radostného nadšení, jak o to bejby budou společně pečovat, takže potrat rozhodně nehrozí..

Jenomže, jestli neprojeví, a ukáže dost mrzutej ksicht (a kór když nejdou sezdáni), tak už si ta maminka může spočítat, že jí v tom nechá samotnou, ať si to vyřeší jak umí, a jestli i půjde na potrat tím líp, jemu ubude starostí;-(

J. Černý 5.11.2021 9:50

Doufám, že nesouložite a používáte jenom ruce.

F. Fousek 5.11.2021 9:49

Takže navrhujete abychom to ponechali na rodičích a na Pánu Bohu :-). Pokud tedy v Boha nevěříte, asi na "přírodě".

Souhlasím, proč do toho namáčet nějaké doktory nebo andělíčkáře (čky)?

J. Černý 5.11.2021 9:48

R^R^

J. Vintr 5.11.2021 9:46

Německo třicátých let bylo podle formálních kritérií civilizovsnou demokratickou zemí. A víme, jaké zákony tam tehdy platily. Myslíte že vraždění mentálně a fyzicky postižených je tak příliš vzdálené vraždění nenarozených dětí?

J. Černý 5.11.2021 9:45

Aha. A proč vraždíte spermie ?

J. Černý 5.11.2021 9:42

Zajímavé je, že proti potratům nejvíce bojují muži. To je úchylné.

F. Fousek 5.11.2021 9:39

Když své tvrzení aplikujete na již narozené dítě, je tedy legitimní je zabít, a postačí pouze souhlas rodičů?

V potratové problematice je logicky zásadní otázkou, kdy se z plodu stává osoba. A nevím o tom, že by na toto dokázala současná věda spolehlivě odpovědět, přestože se naše společnost tváří, že již odpověď existuje.

P. Hatina 5.11.2021 9:36

Víte, pokud by jste se mne ptal na můj postoj k potratům, tak bych Vám řekl, že jakékoliv jiné řešení, které umožní život dítěte je lepší, i třeba anonymní odložení narozeného dítěte do babyboxu (což je jistě i jednodušší než potrat).

Nicméně, a právě proto že existuje řada alternativ, tak se obávám, že pokud se žena rozhoduje a to velice těžce pro potrat, tak k tomu nějaký velký důvod má, bude z toho mít dlouhý pocit viny - a rozhodně si to musí zodpovědět i třeba jen, když o ten zákrok bude ve zdravotním zařízení žádat (počítat že i ti lékaři se jí to budou snažit rozmluvit).

Takže, velice nerad bych k tomu přidával ještě její kriminalizaci, to už totiž je přímá zkratka k andělíčkářce