29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dušan Neumann 16.11.2005 20:37

Benz vydělával hlavně tím, že prodával MTu a další podniky,

ale srovnejte jen tyto údaje za 1997 - Benz vyrobil 730,000 aut - na 300 000 zaměstnanců Chrysler vyrobil 2,900 000 aut na 120 000 zaměstnanců - to vypovídá něco o produktivitě práce. Navíc Daimler získal kompletní výzkum né středisko Chryslera, který byl daleko ve vývoji palivových článků, Chrysler restrukturoval po sloučení poměrně rychle a ztráty lze přičíst na účet této reorganizace. Daimler ztratil propadem hodnoty akcií EADS, celý projekt Smart je díra do rozpočtu..navíc problémys kvalitou výroby mercedesu... to by bylo na další článek
michal 16.11.2005 18:59

prodelavajici kalhoty

Chrysler prodelaval Daimleru cele roky miliardove castky, ted prvne napsal cerna cisla. Nad vodou drzela kocabku celou tu dobu Mercedes Car Group, ktera - alespon pokud vim - za tu dobu nikdy cervena cisla nenapsala. Tak snad jenom tolik aby ty prodelane kalhoty dostali trochu perspektivu ;-)
G: Pašek 16.11.2005 19:50

Re: prodelavajici kalhoty

Vrtá mě dodnes hlavou, proč MB koupil toho Chryslera . . . .
Modrý pták 16.11.2005 16:12

Dušane přiznávám, že se to dozvídám až nyní od Tebe.

Škoda, hodně jsem se od něho naučil a navíc byl velmi čtivý. Tohle jsem ještě nikdy nedělal, takže se zkusím zamyslet, případně něco napsat a pokud napíšu, tak Ti to pošlu.
Dušan Neumann 16.11.2005 16:16

Re: Dušane přiznávám, že se to dozvídám až nyní od Tebe.

Já jen, že to budeš mít čerstvější v paměti než já. ..leadertoleader.org (je Druckerova Foundation).. já jdu zase psát něco o Bushovi, aby tu nebyla nuda..
Vadí/nevadí 16.11.2005 16:40

Re: Re: Dušane přiznávám, že se to dozvídám až nyní od Tebe.

Jo o Bushovi, to se opravdu těšíme.  Možná že nám nestranný to dopisovatel vysvětlí jak to Bush myslel minulý týden, že "my nemučíme". Ale on vlastně doslova řek "my neděláme mučení", tak že asi myslel něco jiného. 
A když se senátora Johna McCaina ptali, co on na to, on že přece jen někdy je to mučení dobrý.  A to on přišel z Vietnamskýho zajetí po 6 letech, jeden se i diví, že po tom co ti letci ve Vietnamu dělali za díla, že ty sestřelený piloty neumlátili na místě hráběma. Ale tenhle týden už to McCain zase trošku s tim mučením brzdí. Asi po tom poprasku se 170 objevenejma mučencema v bunkrech, nikdo o nich neveděl, US Army hlídala jen venku, neví co bylo ve sklepě.
 
Já vim, že to neni o autech, ale možná že nám pan Neuman chce napsat, že to nebylo hezký, co se tady lidi na Psu naváželi před pár dny do Blistů (a jiných "levičáků") skrzevá plamenný fosfor, dneska je to oficielně příznáno a (zase někde zapřeno - kdo se v tom má vyznat - ještě snad tak Pašek).  
    
Dušan Neumann 16.11.2005 15:55

Modrý Ptáku, teď mne napadlo, skoro nikdo si v Čechách nevšiml,

že zemřel P.F.Drucker. nechceš k tomu něco napsat?
Modrý pták 16.11.2005 15:52

Dušane, díky

Dušan Neumann 16.11.2005 15:50

Modrý ptáku, Chrysler nedostal žádné vládní peníze

pouze mu Kongres tu půjčku garantoval. Je pravdou, že v té době měli Kongres pod kontrolou Demokraté, a že za Reagana by to bylo asi těžší, ale podobné garance dostaly po 9/11 i letecké společnosti - kromě dalších fiskálních injekcí -, které by jinak nepřežily, a to byl Kongres plně v rukou Republikánů.
Modrý pták 16.11.2005 15:10

Dušane,

mám dotaz. Myslíš, že by Chrysler tu vládní půjčku dostal, kdyby o ní nepožádal ještě za Cartera? Ptám se jenom proto, že následující administrativa (prý) nebyla takovým věcem příliš nakloněna.
Jinak mě osobně se nejvíce líbilo, jak šel Lee příkladem v  úsporných opatřeních a udělil si plat ve výši 1 dolaru ročně. O dvacet let později udělal něco podobného u nás pan Lukačevič.
G. Pašek 16.11.2005 16:08

Re: Dušane,

S tím platem $1?
Musel bych se podivat doma do jeho knihy kolik dostal "odškodného" od FORDA. Určite neskončil coby chudák.
S Chryslerem měl smlouvu za $1 a nevím kolik bezcenných akcií, které když Chryslera "otočí,"  se stanou miliony. Pokud mě pamět slouží, Chrysler zaplatil vládě dluh mnohem dříve než byla smlozva.  
n také generál G. Washington během Revolice o nezávislost si řekl o plat $1, ale posílal účty kongresu, který je okamžitě proplácel,  za jeho osobní spotřebu-výdaje, několik stovek za měsic, což tehdy byla značná  suma.  
On se do toho finančního maléru Chrysler s Plymouthem dostalm sám vyrábět povestné šmejdy.
Yaroukh 16.11.2005 23:31

Re: Dušane,

nulovou mzdu v soucasne dobe pobira Bill Ford Jr. ve vedeni FoMoCo
ticha@dohoda 16.11.2005 14:53

na Korejce

auta nedam dopustit, mel jsem dve, taky Renaulty, Seat, Skodovku. Oni Korejci nez vubec zacali delat neco sveho, tak se napred naucili na licencich, Hyundai/KIA/= Mitsubishi, Daewoo=Opel, Sang Yong=Mercedes. Pravda oni nedelaji nejake technicke novinky ale vetsinou starsi technologie, jenze jen ty co uz se nekde dokonale osvedcily, takze pokud si vzpominam, napr, Daewoo Racer, coz byl licencni Opel Kadet, tusim vuz roku 1984 , poznal jsem par lidi co ty auta vlastnili, neslysel jsem jineho nez chvalu, oni taky nedojeli na spatnou kvalitu, nybrz nerozumnou expanzi, kterou pohrbila svetova menova krize. Kuprikladu KIA Sportage, nebo dnes taky Sorento, ty kdyz prisly na trh tak na byly poradniky dokonce i v USA. Jinak dnes hodne preferuju americka auta, oni se za poslednich 10 let hodne zlepsili a myslim, ze dnes uz neni duvod se na ne divat skrz prsty a dnesni rada Cadilacu to nadhera, navic vyborna kvalita a ve srovnani s konkurenci jsou za hubicku
Dušan Neumann 16.11.2005 14:52

2 Modrý pták

Harolda Sperlicha vyhodil Ford v roce 1977 rok před Iaccocou - měl jsem formulovat přesněji ..
Dušan Neumann 16.11.2005 14:47

2pf: Eclipse

nemám po ruce žádnou statistiku, ale dvoulitrů 2xOHC Mirsubishi jsem se naopravoval tolik, že je mohu dělat se zavřenýma očima. Na tyto motory licenčně dělané Hyundai také firma málem zkrachovala. Celkem si nemohu stěžovat na diesely FUSO, i když nejsou v provozu neúspornější. zato třílitrové V6 montované do Chryslerových minivanů měly životnost motoru embéčka. Kanuku, opět s vámi musím nesouhlasit - ceny OEM (original Equipment manufacurere) dílů jsou srovnatelné "across the board" a skutečně nemají s výrobními náklady nic společného. Dnes se i nezávislí výrobci na trhu dobře orientují a v cenách za OEM moc daleko nekulhají. Doby improvizací začínají nenávratně patřit minulosti. Doby kdy jsem např. u Porsche 911 mohl nahradit vstřikovače BOSCH (u dealera cena cca $ 180 za kus), identickým výrobkem Nippodenso pro Datsun 280Z za $ 36, jsou bohužel už dávno pryč. Pouze součástky na staré americké železo, sjou pořád za hubičku jako vodní pumpa na small bloc Chevy za $9. ale to už je mimo rámec článku, který nebyl o zkušenostech a pláči mechanika, ale o pláči daleko nákladnějším v pracovnách za termálním sklem.
Modrý pták 16.11.2005 14:36

Dušane,

nechci se s Tebou přít, ale vsadil bych se, že Hala Sperlicha vyhodil Henry Ford ještě ještě dříve než Leeho. Na všechny pády spolu vytvořili spoustu pozoruhodných aut (včetně toho Mustanga).
JAB 16.11.2005 13:49

Eclipse 1995, nová

Mám s tímto vozem shodné zkušenosti, na dálnici u Lipska a o šest měsíců později nedaleko Mnichova, v obou případech prasklá hlava motoru, ta u Mnichova po nejprve opravě v Lipsdku a pak výměně v Praze, bratrru za Kč 200 000.
G. Pašek 16.11.2005 14:36

Re: Eclipse 1995, nová

Fabrika Mitshubishi zato vyráběla ty nejlepší torpéda ve 2. Světoví Válce, které také použili Japončíci piloti  na bitevní lodě v Pearl Harboru 1941.
Nu, za 6 měsíců dostali Japončíci námořnictvo od USA tak na frak v bitvě o ostrov Midway, že se už z toho pořádně do konce války nevzpamatovali. 
Mě dost připomínají fanatici Japončíci během 2. Světové Války dnešní fanatiky Mohamedány.
Možná jenom nějaká velká bomba je položí na kolena jako Japonce . . . . 
pf 16.11.2005 12:20

ceny nahradnich dilu jsou skoro tak absurdni jako ceny letenek

do nedavna v evrope platilo omezenippodle ktereho na nahradni dily meli primarni vyrobci monopol (??)  ted to snad je jen na vnejsi dily (placharinu). Na druhou stranu znackove servisy pouzvaji jen znackove nahradni dily.
Treba tlumic vyfuku v renault servisu prijde na 2-3 nasobek (i s praci) ve srovnani s neznackovym opravarskym chainem jako Kvik-Fit  a jine, ktere pouzivaji no-name nahradni dily. V pripade aut vyssi cenove kategorie ale vetsina majitelu jezdi do znackovych servisu, takze  poptavka po no-name nahradnich dilech je mnohem mensi.
 
Proste za kazdy dil zaplatite skutecnou cenu dilu nasobenou koeficientem velmi strme umernym cene automobilu.
 
NA MItsubishi bych nebyl tak prisny jako pan Neuman. Nedopatrenim a pravdepodobne v dusledku prechodne ztraty soudnosti jsem si v Americe koupil MItsubishi Colt  a pak s timhle mestskym vozitkem (s drevni 3 stupnovou automatikou)  projel Rockies a Yellowston. Auto vydrzelo az na nutnost serizeni geometrie a koupeni novych pneumatik dopredu. Kdyz jsem se pozdeji podival, jak titerna a subtilni je cela predni naprava, tak mi zatrnulo. Ale vydrzela.  A na konci predek prezil hodiny v 40 mph na zasnezene rampe s 2 narazy do betonovych svodidel. Jen kapota trochu hur licovala. A leste to ode me na konec koupil cinsky student za sedm stovaku.
Kanuk 16.11.2005 11:17

jonáš, 10:33, ceny náhradních dílů

Ono to s cenami náhradních dílů není tak jednoduché. Relativně "nízkoobjemový výrobce" má prakticky monopol na náhradní součístky,  protože konkurenci se nevyplatí začínat výrobu pro tak malý trh.
V tom případě si, řekněme BMW, může ceny diktovat skoro libovolně. Naproti tomu, náhradní díly pro VW jsou k dostání za podstatně nižší cenu od malých výrobců, protože trh je už dostatečně velký pro zahájení jejich výroby. 
Michal 16.11.2005 10:21

Mitsubishi

To je zase objektivni clanek. Nekomu se pokazi auto a hned musi psat jak je to spatna znacka co neumi poradny auto:)) Mame v praci jedno Mitsubishi L200 a je to nejspolehlivejsi kara znam a nezachazi se s ni zrovna v rukavickach.
Čumil 16.11.2005 9:54

Mno, jen na okraj -

značka Vauxhall dodnes existuje a produkuje vozy koncernu GM - pokud vím, většinou jsou to vozy Opel. Takže to, co bylo ve střední Evropě známo pod značkou Opel Vectra A, se jmenovalo v Británii a části západní Evropy Vauxhall Cavallier. Vehikl to byl ovšem stejný.
Rudý Baron 16.11.2005 9:34

imitace

Ono je to opravdu o tom "tunelingu".
 
Když mám Opla ( Omegu ), tak mám prostě německý auto, na jehož předchůdci dojel Hitler až pod Moskvu.
Ale představa, že pod názvem Audi mi tam nějaký Korejec strká motor vlastní výroby ve stodole, to skutečně velmi rychle  navodí pocit, že mi hrozí v článku zmíněmý syndrom "rozstřílený spitfire"...
 
v malém jsem to zažil ,když jsem hrdě vlastnil Renaulta 12 Break, ovšem v provedení Romenia čili Dacia.
Jednoho krásného dne jsem v garáži otočil klíčkem a kus vodní pumpy se poroučel skrz dokonalou plechařinu ven z vozidla. O pár týdnů později mi upadl PEDÁL spojky a to jsem opravdu pochopil, že imitace zůstává imitací i kdyby se jeden po....
ticha@dohoda 16.11.2005 14:27

Re: imitace

casto me jima hruza . ze vy snad ucite ve skole, pokud se stejnou "serioznosti" prezentujete zakum sve nazory. V USA davaji Hyunday/KIA/ 100 tisic mil limited warranty, v CR tusim 100K km a moravsko slezsky kraj se muze pretrhnout aby tam postavili fabriku. S tou Dacii naprosty souhlas. K Mitsubishi, myslim, ze pan Neumann ujel, obecne jsou "Tri Diamanty" hodne kvalitni auta ale "Eclipse" se skutecne nepovedla, sam jsem temer take naletel na hezky kabat ale podobne /spatne/ zkusenosti jak zde lici jini absolvovali take moji znami co to auto vlastni, ci vlastnili. Pokud bych ale mel "Galanta" tak se pred Passatem stydet nebudu
Dušan Neumann 16.11.2005 9:03

Kanuku, těch HD se určitě vyrobí víc, ale na těsnění stačí jedna rána

štancnou někde ve fabrice v Mexiku nebo Brazilii, sotva v Německu. Ale je pravdou, že když si koupíte Mercedes tak zaplatíte 20 tisíc za auto a 40 za tu hvězdu na chladiči, A s bavorákem je to totéž v modrobílém. A ceny náhradních sopučástek se odvozují od prodejní ceny automobilu. Ale na druhou stranu - trh je trh, a kdyby za to ti zákaznící nechtěli ty prachy dát tak si koupí Toyotu. Jo, já měl nejraději majitele Audi a Jaguárů. Říkával jsem jim, koupil jste si si jaguára (Audi), měl jste hned koupit ještě jednoho, protože jeden bude pořád u mně v servisu. A byly.
ptakopysk 16.11.2005 12:42

Re: Kanuku, těch HD se určitě vyrobí víc, ale na těsnění stačí jedna rána

Pane Neumanne, s tím Jaguárem jste mi připomněl.... Můj kamarád poměrně úspěšně podniká a když napodnikal takový peníz, že i jeho manželka uznala, že může určitý obolus utratit za auto jaké si vybere sám a nebude mu otloukat o hlavu kolik za to mohlo být botiček a kabeliček, opustil značku Citroen a koupil si Jaguára. Všecho bylo OK, auto jezdilo jak mělo, pohodička... Uplynuly dva měsíce. A jednou za mnou přišel celý zamyšlený: "Čoveče, už dva měsíce za mnou furt choději lidi abych jim pučil. Já sem jaktěživo nikomu nepučoval, nechápu proč tak najednou..." Koukal na mě jako blázen, čemu se směju...
Petr H 16.11.2005 8:41

Jojo,Chrysler by dopadnul jako teď dopadnul Oldsmobile.

Nové Oldsmobile se už nevyráběj a je to škoda.Bylo to spolehlivý auto.
G. Pašek 16.11.2005 13:47

Re: Jojo,Chrysler by dopadnul jako teď dopadnul Oldsmobile.

Mohl bych ti vyprávět "noční můry"  o Oldsmobilu DELTA 98 s dýzlovým motorem.
Kanuk 16.11.2005 8:26

DN 02:35, hard drive vs těsnění

  ...jak je možné, že 250 Gb hard drive se stovkami komponent , stojí stejně jako pitomé těsnění pod hlavu na BMW.
Odpověď je velmi jednoduchá, a podílí se na ní několik činitelů
1) Kolik HD resp těsnění se vyrobí (a prodá) za rok?
2) Jaký je plat čínského a německého dělníka?
3) Jaké jsou obchodní přirážky(marže) na HD a těsnění?
4) Kolik zákazníků za časovou jednotku má prodejce HD a kolik prodejce těsnění, resp. vozů BMW? 
jonáš 16.11.2005 10:33

Re: DN 02:35, hard drive vs těsnění

5. kolik je ochoten zaplatit běžný majitel PC za HD a kolik běžný majitel BMW za těsnění (když mu navíc ten krám stojí) -- to je asi ten zásadní.