1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Josef B 17.11.2005 12:07

Re: Re: DN 02:35, hard drive vs těsnění

HD si koupit můžeš a nemusíš, ale to prasklé těsnění pod hlavu musíš za každou cenu. Přirážka na výrobní hodnotu je ca 1000 - 1200%. A to je u všech ND na auta. U té elektroniky je to totéž. Náhradní díl dražší než celý výrobek. Stačí pouze náhradní baterie.
Kanuk 16.11.2005 7:29

Jak Iacocca zachránil Chryslera

Pokud je mi známo, využitím pravidla "If you can't beat them, join them" (nemůžeš-li je porazit, spoj se s nimi) a začal do chryslerských karoserií montovat japonské motory Mitsubishi (to jsem viděl na vlastní oči). To bylo před x lety, jak je to dnes nevím.
Dušan Neumann 16.11.2005 2:35

Alberte, koupit jméno nestačí

nelze postavit automobilku na louce, sehnat okolní sedláky, sebrat jim dřeváky a rozdat pneumatická utahovadla a očekávat, že na konci linky vypadne pojízdný automobil. Japoncům to trvalo dvacet let, Korejcům asi 12, než začali produkovat přijatelně spolehlivá auta, a pak dalších asi 10 let než dosáhli špičkové kvality - tedy zatím jen Japonci. Ač se to zdá nesmylsné, je jednodušší vyrábet na lince DVD přehravače, kde dělníci vlastně jen montují robotizovaným procesem připravenou mechaniku do plastikových skřínek a vozí to na paletách do kontejnerů do Ameriky, než poskládat automobil, na němž je podíl lidské práce podstatně vyšší než na výrobě pevných disků. (mimochodem, zrovna mne napadlo, že by stálo zato napsat článek o tom jhak hje možné, že 250 Gb hard drive se stovkami komponent , stojí stejně jako pitomé těsnění pod hlavu na BMW). P.S. snad kromě Aston-Martin není a dlouho už nebylo seriozní britské automobily a všechny šly po zásluze do kelu, pokud je nezachránil někdi zvenku. Britové by se měliu držet pouze letecké divize RR a skotských palíren a zbytek průmyslové výroby nechat někomu kdo to umí. A německá Bugatti je podle mne mesaliance, která také nemúže uspět, Aspoň, že opustili nesmyslné koncept neuchladitelného motoru do W. O posledních Range Roverech raději nezačnu debatovat - poslední slučný byla ta Honda v anglických golfkách. Zdravím pod Alpy
Netřeba 16.11.2005 7:35

Re: Alberte, koupit jméno nestačí

Dušane Neumanne, k ceně 250Gb hard drive a těsnění do BMW. V poslední době jsem byl několikrát poučen, že cena na trhu není součet nákladů plus přiměřený zisk, ale to, co lidé jsou ochotni za výrobek zaplatit. Já bych skromně dodal, že někdy ani nejsou ochotni, ale nic jiného jim nezbývá.
Z toho mi vychází, že cena jsou výrobní náklady plus nepřiměřený zisk. Zisk těch, co se výroby nijak nezúčastní, ale mají přístup na trh.
Přečíst si článek s  porovnáním výrobních  (nebo výkupních)  a prodejních cen by opravdu bylo zajímavé.
Albert 16.11.2005 12:06

Re: Alberte, koupit jméno nestačí

Já vím, Dušane. Byl jsem na vojně v Popradě v době, kdy se v sousedních Matejovcíh otevřela továrna na automatické pračkyTatramat. Yield byl tenkrát nějaký ě procenta, tedy opačně řečeno, 98 procent zmetků.
 
Ale když se dnes dívám na čínské výrobky, tak někdy fakt zírám. Perfektní, bez sebemenšího smítka nebo škrábance, dokonale zabalené. Například skříň na PC nebo boxy k DVD. A Čína auta už vyrábí, jenže kdo by koupil nějaký Hoang Hung, nebo jak se to jmenuje.
 
A ten Rover? Pochybuji, že by obnovili výrobu v Anglii. Asi jen symbolicky, aby byli v Unii...
 
Ovšem nejšílenější je vidět, jak se prodávají ty nejlevnější Daewa coby Chevrolet. To je fakt na zvracení a někdo by to měl odskákat. 
Dick 16.11.2005 12:33

Re: Re: Alberte, koupit jméno nestačí

I když - uznej - Chevrolet Avia, to zní!
Dušan Neumann 17.11.2005 19:35

pro pana Sochora, Jo, jsem to já a Branko je můj nejstarší přítel. dneu@ptd.net

Sochor 16.11.2005 14:44

Re: Alberte, koupit jméno nestačí

Pane Neumann, trochu z jiného soudku.
Někdy v r. 1966 jsme se 3 chudí studenti CVUT, ze strojní fakulty, katedry stavby automobilů, složili, a v září vyrazili na "autosalon " - brněnský veletrh. Jeli jsme malým fiátkem 600 našeho kolegy, Jmenoval se Branko R.  bydlel v Dejvicích. Jeli jsme ovšem ve 4, ten čtvrtý byl jeho dobrý soused a kamarád Dušan Neumann. Ještě dnes po těch letech si živě vzpomínám, jak nám cestou  vyprávěl své zajímavé motoristické zážitky se svým tehdejším automobilem - tatraplánem. (Např jak "zašpuntovával" a "odšpuntovával"  karburátory, atd.). Pak se po čase objevil článek ve Světě motorů, jak jakýsi Dušan Neumann pomocí reproduktorů uvolňoval kousnuté písty (mimochodem velice oceňuji originální nápad), a občas poslouchám od Dušana Neumanna komentáře na BBC.
Jedna nepatřičná otázka - je to jen shoda jmen ?
Za příp. odpověď děkuji předem.
J. Sochor
Albert 16.11.2005 1:50

A co na to Aktuálně.cz?

Wall Street: Sílí obavy z bankrotu GM
G. Pašek 16.11.2005 13:48

Re: A co na to Aktuálně.cz?

To přece hrozí všem podnikům na světě.
Albert 16.11.2005 0:28

Některá manželství...

jsou vítězstvím zoufalství nad zdravým rozumem. To platilo i pro námluvy Genetrálních Motorů s Fiatem. Myslím, že Iacocca zanechal solidní dědictví, i když ty křapky, na kterých firmu zachránil, za moc nestály.
Ale Mitsubishi? Kdyby tam byl motor pozlacenej a poháněnej pitnou vodou, tak ne. Existovala spousta mnohem serióznějších firem, které to nezvládly, udržet se nad vodou. Měl jsem v posledních osmi letech čtyři Rovery a nemůžu si stěžovat. Dva byly zničeny při nezaviněné nehodě, jednoho má dodnes dcera. Samozřejmě, nebyly to žádné zázraky, ale slušně replikované Hondy. A přesto firma nepřežila, protože to, co koupili Číňané, je jen logo.
 
Ostatně jsem zvědav, jak budou revitalizovány další značky. Když to šlo s Audi, Bugattim či Maybachem, proč nekoupí Číňané taková jména, jako Sunbeam, Panhard, Duesenberg nebo Delage? Mohli by začít na zelené louce a současně operovat senzační sportovní minulostí...