3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

USA: Jak Obama Ameriku obohatil

Zbývá mu už jen necelý jeden měsíc prezidentování, právě ještě pospíchá s rozhodnutími jako například s právě vyhlášeným zákazem získávat ropu a plyn z velikého množství nedotčené federální půdy - druh iniciativy, kterou jeho nástupce Trump, stejně jako mnohá jiná Obamova opatření, promptně zruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 29.12.2016 10:38

Re: Bělošský autor Ulč

Vyprdněte se na to, co kdo neudělal, resp. co prof. Ulč nenapsal.

A nebo když už musíte, tak se spíš zamyslete nad tím co ještě nenapsal o tom bastardovi narozeném V Keni, o kterém je článek.

Jenže to by bylo příliš nekorektní, což znamená pravdivé, tak raději plácáte úplně mimo téma článku.

Mimochodem, co máte proti slovanské vzájemnosti? Ta muslimská je mnohem propracovanější, povinná pod hrozbou ztráty života.

R. Brzák 29.12.2016 10:50

Re: Bělošský autor Ulč

Neustálé odkazování na poloviční "černošství" Obamy je od pana Ulče již obsesí - jenže je to právě Obama, který si na svém černošství založil kariéru.

Popletené výroky (často přeřeknutí, nebo i důkazy o nevalném vzdělání - v Americe, známé silnou specializací vzdělávaných, nic zvláštního), nejsou také ničím významným - pokud by se ovšem nejednalo o důkaz dvojího metru - kdy se Obama, presumptivního spasitele lidstva, nemusí obávat silné reakce médií, která by jiného stála kariéru.

Samozřejmě, posuzovat prezidenta je třeba především podle jeho činů. Tady je obrázek celkem jasný u končícího US prezidenta...lze jen doufat, že ten nastupující udělá chyb třeba alespoň o třetinu míň - spásu nečekám, ale doufat můžu, ne?

A nakonec, snad jste se vlivem svého strachu z úpadku Vaší pravdy nedostala do stavu, kdy se u Vás prosazuje "rasové" posuzování Vám nelibého? Zdůrazňování "slovanského původu" Melanie Trumpové, to je vážně ubohé...

S. Netzer 29.12.2016 11:18

Re: Bělošský autor Ulč

Zdůrazňování "slovanského původu" Melanie Trumpové, je od pana Ulče vážně ubohé, souhlasím. Zrovna tak jako jeho zdůraznování ˇčernošského nebo bělošského původu.

"Touto třetí (manželkou) je (od roku 2005) rovněž slovanská dívčina Melana, ze Slovinska." K nalezení na článku "USA: Hodnocení prezidentského výkonu", autor Ota Ulč.

J. Lambert 29.12.2016 11:26

Re: Bělošský autor Ulč

Vy jste mimo jine take rasistka ve velkonemeckem duchu, madam?

A s 57 staty patrne zive souhlasite - ten prechodny narust historicky jiste zvysi Obamovu prestiz. Ubohy Donald jich bude mit zase jenom - zdalipak Vy vite kolik?

S. Netzer 29.12.2016 11:41

Re: Bělošský autor Ulč

Zdalipak věděj, co znamená zkratka LmaA, Lambrt?

R. Tesařík 29.12.2016 12:29

Re: Bělošský autor Ulč

Vaší scvrklou??

H. Lukešová 29.12.2016 12:17

Re: Bělošský autor Ulč

Vy především jste xenofilní, milujete cizí přistěhovaleckou muslimskou náplavu a oikofobní, nenávidíte svou rasu a svůj národ, pokud jste Češkou, tak i vy jste slovanské krve, příslušnící rasy, kterou tolik nenávidíte. Vy jste skutečně nacistka.

S. Netzer 29.12.2016 12:32

Re: Bělošský autor Ulč

A vy blběnka ... Dzp.

A už se nelepte, protože zase začnete slyšet hlasy.

H. Lukešová 29.12.2016 12:39

Re: Bělošský autor Ulč

Tak zde neblijte a nebudete všem pro smích.

S. Netzer 29.12.2016 12:42

Re: Bělošský autor Ulč

Kvůli takovým duševním gigantům jako jste vy nebo Karda, se ráda pozvracím.

P. Kolar 29.12.2016 23:13

Okopírovaný projev Melanie

Paní Netzerová,

Jestlipak jste si všimla, že nikdo tuto příhodu (s okopírovaným projevem) ale vůbec nerozmazává. Krom lidí, kteří pořád ještě nepochopili k čemu tam došlo a hlavně toužej po tom Trumpa shodit, takže každej plivanec je dobrej.

V případě, že byste patřila mezi tyto zmíněné (jistě nikoliv, že ano?) - tak malé vysvětlení.

# Nikdo z lidí na této úrovni si nepíše sám svoje projevy. Na to mají lidi (speech writers). # Člověk který projev připravil, jistě věděl odkud ho vzal. Ergo kladívko - sabotáž. Evidentně pro kampaň Clintonové.

# Jeden den, po projevu Melanie, demokrati jásali, jak je blbá. Do té doby, než jeden reportér na CNN pronesl "No, je jasné, že si tu řeč sama nenapsala, takže, kdo za tím je?" A tím celej humbuk utichnul. Trumpova kampaň odmítla říct, kdo tu řeč připravil a jakkoliv to komentovat. Proslechlo se, že si to vyříděj interně. Demokrati sklapli, protože jim došlo, že by ukazovali sami na sebe. Trump taky, protože, jestli si do svého nejužšího kruhu nechá proniknout sabotéra pro druhou stranu - tak co to o něm říká, jako o kandidátovi na prezidenta? Výsledek - vzájemný trapas, vejce na tváři demokratů - a ticho po pěšině. Jen někde v podkroví ...

J. Kraus 29.12.2016 9:47

Ach jo.

Asad, sarin, statisíce mrtvých. Pochopitelně že to bylo naopak, zabývalo se tím tehdy dost lidí. Vraždili povstalci proti legální vládě a ty povstalce ponoukl a vyzbrojil Západ. Sarin získali z dobytých skladů, kde byl uchováván dlouhá desetiletí jako pozůstatek někdejších konfliktů. Způsob, jakým byl použit, byl nebezpečný pro všechny a vycvičený voják by takhle jistě nejednal.

https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/301088-sarin-v-syrii-nejspis-nepouzil-asad-ale-povstalci-uvedla-osn.html

J. Lepka 29.12.2016 9:52

Re: Ach jo.

No jo OSN, současný etalon pravdy a objektivity.

P. Lenc 29.12.2016 10:40

Re: Ach jo.

Jo, o hromadných hrobech, pozůstatcích vlády "demokratické opozice" v Aleppu je ticho po pěšině.A co se týče OSN, tak Trump řekl jasně, co si o této organizaci myslí.Dík za článek.

M. Prokop 29.12.2016 10:41

Re: Ach jo.

Jako že se nějaký Assadem používaný sarin dostal i k povstalcům?

No tak to Západ těžce posral! :-P

J. Jurax 29.12.2016 22:09

Re: Ach jo.

No, kdo tam ten sarin použil se (možná) někdy v budoucnosti bude se slušnou pravděpodobností vědět ... jen mi přijde poněkud kontraproduktivní, aby tak učinil Asád - jednak mu záleží na image víc než všelikým rebelům, jednak měl a má převahu ve zbraních. Tu mohli rebelové vyrovnat právě sarinem získaným v dobytých skladech ... hlavně si ale myslím, že tady šlo hlavně o mediální použití - ten, jemuž se to přišije, bude padouch a dá-li Alláh, USA či vůbec Západ ho bude bombardovat, což by se každé ze stran konfliktu hodilo.

Takže - kdo ví?

M. Pivoda 29.12.2016 9:33

Nejvýznamnější Obamův počin

Ulč: "Zbývá mu už jen necelý jeden měsíc prezidentování, právě ještě pospíchá s rozhodnutími jako například s právě vyhlášeným zákazem získávat ropu a plyn z velikého množství nedotčené federální půdy ..."

Proč? Aby tak ztížil čestu konzervátorům minulosti (v prostředí ropy a plynu) a usnadnil tak nástup nových technologií (solární technologie, elektromobily, ...).

Právník Ulč si jaksi nevšiml toho, že žijeme v technologické době. Podobně jako ve svém úvodníku to včera učinil náš bývalý spisovatel sci-fi Ondřej Neff. (Poznámka: dobrá sci-fi spočívá v porozumění technologickému vývoji - což právě Ondřej Neff už nemá. Dnes už určitě nemá! Neff ve svém včerejším úvodníku do posledního Obamova opatření dokonce pletl poslední počin našeho bankovního úředníka Klause. Ha. Ha. Ha.)

J. Lepka 29.12.2016 9:58

Re: Nejvýznamnější Obamův počin

No, BHO asi nebude slynout vzděláním ve fyzice, vy zřejmě také ne, tak se neblamujte. Asi jako ten německý tělocvikář, co se dostal přes zelené žvásty do vlády a hned chtěl poroučet nejen dešti a větru, ale i fyzikálním zákonům.

M. Prokop 29.12.2016 10:43

Re: Nejvýznamnější Obamův počin

Pivoda má mánii, že technický pokrok nutno nařídit, nebo alespoň zakázat staré, dosud lepší technologie.

Brusel je podobných Pivodů plná.

M. Pivoda 29.12.2016 15:35

Odpověď pro J. Lepku

Pokud máte vzdělání ve fyzice, pak je to pro vás samozřejmě lepší, než předchozí studium Marxismu, politologie nebo makroekonomie. Ale i tak, měl byste uvádět rok ukončení vašeho studia.

Připomenu vám něco z české literatury, konkrétně výrok Jana Nerudy: "Kdo jen chvíli stál, dnes je opodál." Pověste si, prosím, ten nápis nad svůj pracovní stůl, než začnete příště "vědecky argumentovat" na Neviditelném psovi.

A poučte se o budoucnosti, kterou nám připraví tzv. umělá inteligence.

https://www.wired.com/2016/10/president-obama-mit-joi-ito-interview

J. Hejna 29.12.2016 19:48

Re: Odpověď pro J. Lepku

Ani ty citace, evidentně, nezvládáte, pane Pivodo.

Trapné!

M. Pivoda 30.12.2016 9:01

Re: Odpověď pro Jaroslav Hejnu

Článek je o Obamovi, takže jsem poskytl odkaz na článek ve kterém hovoří Obama. To důkaz toho, že Obama ví (na rozdíl ostatních politiků), v jaké době žijeme.

Máte-li na mysli něco jiného, vyjádřete se vysloveně. Jinak působíte trapně.

J. Lepka 29.12.2016 20:41

Re: Odpověď pro J. Lepku

Myslíte, že i umělá inteligence bude zaměňovat sci-fi za literaturu faktu ?

M. Pivoda 30.12.2016 8:59

Re: Odpověď pro J. Lepku

Článek je o Obamovi, takže jsem poskytl odkaz na článek ve kterém hovoří Obama. To důkaz toho, že Obama ví (na rozdíl ostatních politiků), v jaké době žijeme.

Umělá inteligence je v dnešní době nejdůležitější výukový předmět, který ovlivňuje všechny ostatní obory (včetně solárů a elektromobilů). Proto jsem ji zde zmínil.

Literatura faktu je o minulosti. Jenže ta minulost je po několika desetiletích zpravidla hodnocena jinak, než v současné době.

Já si tipuji, že Obama bude v budoucnosti hodnocen jednoznačně pozitivně. Proč především? V závěru svého prezidentství nastavil rovné příležitosti pro nové technologie s konkurujícími starými technologiemi (nafty a plynu). To je i obsah mého původního diskusního příspěvku.

R. Tichý 29.12.2016 10:25

Ano, v technologicke dobe. Ta se projevuje zvysenim cen energii a bohatnutim energobaronu, kteri by bez dotaci po zelene energii ani nepipnuli.

Vsechnyozne druhy stroju se museji sahodlouze vyvijet a optimalizovat, jen zeleni zlodeji byli prosazeni ihned. To dost smrdi.

M. Prokop 29.12.2016 10:44

Re:

Jistě. Lepší technologie se prosadí sama, bez zákazů té staré.

Jsou-li nutné zákazy, není nová technologie lepší.

M. Pivoda 29.12.2016 15:48

Odpověď Richardovi Tichému, k jeho závěru "To dost smrdi."

V Česku to určitě smrdí. Souhlasím. Naprosto souhlaím. Svět je ale o něco větší, než jen Česko.

Já jsem v Česku dostal na vánoce do češtiny přeloženou knihu o Elonovi Muskovi. Na zadní straně knižní obálky, úplně dole, jsem se dočetl něco, o čem jsem dosud neslyšel. Totiž, že šéf firmy Google (Alphabet) zvažuje, že přenechá svůj majetek Elonu Muskovi, aby mohl dokončit své smělé plány. Těmi plány jsou nejen přistání na Marsu a hyperloop, ale také solární energie a elektromobily. --- No uznejte, co ti američtí kapitalističtí blbci zase vymýšlejí. Vždyť je evidentně to proti Klausově všemocné, neviditelné ruce trhu!

Buďte rád, že žijete v tom smradlavém Česku.

R. Tichý 30.12.2016 20:01

Re: Odpověď Richardovi Tichému, k jeho závěru "To dost smrdi."

Ano, je spravny postup, aby nekdo, kdo ma, venoval penize na vyzkum.

Celosvetove dotace na solarni a vetrnou energii to nejsou. Jeste tak, kdyby se jednalo o pujcky nebo si stat zasmluvnil podil na budouci uspechu.

Naopak, je to plne v souladu s teorii ruky trhu. Trh urci, jestli to pan Google hodil do kanálu anebo mel stastnouu ruku.

M. Pivoda 31.12.2016 10:27

Trh není abstraktní entita, to jsou konkrétní zákazníci

Přečetl jsem své diskusní příspěvky nahoře a zjistil, že já o dotacích na solární a větnou energii vůbec nikde nehovořím. Takže necítím povinnost takové činy zde obhajovat.

Já jsem výše sdělil, že zákazem těžby nafty na severu USA vytvořil Obama pro výrobce nových technologií (solárů, větrníků, ...) rovné podnikatelské příležitosti se stávajícími držiteli moci (tj. těžaři a zpracovateli ropy). Začínající podnikatelé jsou vždy v nevýhodě.

Další poznatek: V tržní ekomomice má zákazník vždycky pravdu. Pokud tedy zákazník začne kupovat spíše elektromobily (i když jsou dražší) a přestane kupovat smradlavé naftové automobily, nelze mu to zakázat.

Do jednoho centimetru kubického elektromobilové baterie nelze samozřejmě vměstnat tolik energie, kolik do jednoho centimetru kubického nafty. V tržní ekonomice je důležité uspokojit zákazníka. A pokud je zákazník uspokojen elektromobily, nemohou mu čeští důchodci (diskutující na Neviditelném psovi) nic zakazovat.

A také stát by měl mít možnost investovat své peníze do rizikového výzkumu - jako jsou elektromobily.

A. Nikoloki 29.12.2016 10:50

Re: Nejvýznamnější Obamův počin

Jasně - doba bronzová taky nastala díky všeobecnému zákazu používání pazourků :-\ ...