21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 1.3.2007 16:47

Pes v rodině

V Americe se dostane velké množství knih o psech, kočkách a jiných domácích zvířátkách. Jedna z mých oblíbených knih se jmenuje  Jak se naučit poslouchat svého psa.

Ted´ už je vztah naší rodiny k Endy prakticky bez problémů.

A.D. 1.3.2007 15:55

Co si myslí pes a co kočka :-)

Ještě jsem si vzpomněla na ftip:

Pes si myslí: člověk mi dává jíst, pečuje o mne, hraje si se mnou - ó, to musí být bůh!

Kočka si myslí: člověk mi dává jíst, pečuje o mne, hraje si se mnou - ó, já musím být bůh!

alone 1.3.2007 22:59

Re: Co si myslí pes a co kočka :-)

Jinými slovy: Psi mají pány, kočky jen služebnictvo. Ale to je fakt debata na Zvířetník...

A.D. 1.3.2007 15:52

A proč by zvíře nemohlo být dalším členem rodiny?

Protože neumí mluvit? Nebo protože je "nižším druhem"?

Jistě je na pováženou, když se někdo o zvíře stará lépe, než o partnera, ale tam bude asi chyba ve vztahu k partnerovi, ve zdravé rodině se každému dostává péče adekvátně stejné. Neexistence psa nebo kočky v narušené rodině by vztahy mezi lidmi nevylepšila, stejně jako je jeho existence nezhorší.

Jinak k rozdílu mezi psy a kočkami - pes je smečkové zvíře, tudíž je nakloněn uznávat autoritu nadřazeného člena/ů smečky a projevovat nadřazenost těm, kdo jsou v hierarchii smečky pod ním. S tím souvisí i způsob chování k "nadřízeným", který bychom v lidské společnosti nazvali "podlézáním", což je samozřejmě polidštěný pojem pro zcela přirozené chování ve smečce. Ovšem též je přirozené, že když pes vycítí, že se situace změnila a on má šanci převzít vedení smečky, nebo se alespoň posunout v hierarchii výše, může se o to skutečně pokusit! Stejně jako zaútočit na tvory vně jeho smečky, pakliže nemá výcvikem vštípeno jinak.

Naproti tomu kočka je šelma jiného druhu, tvoří určitý typ smečky, ale každá kočka je individualita a nemá potřebu vytvářet pevnou hierarchii. Když nemá náladu, nebude si s vámi hrát ani vás vítat a když náladu má, sama si přijde pro pomazlení či hru. Proto je soužití s kočkou o něco těžší, než se psem, pakliže má být náhražkou za neuspokojivé vztahy s lidmi, protože ji nelze vycvičit (pokud to sama nepovažuje za vítanou hru) a není tím vždy vděčným "přítelem" bez výhrad.

Ostatně, výše zmíněné rozdíly jsou jasné i z jedné věci - je dost případů útoku psa na člověka, ale na kolik lidí už zaútočila kočka? A neobstojí argument, že je kočka menší a slabší - v přímém souboji si poradí i se psem dvojnásobné velikosti..

vobora 1.3.2007 15:14

no a co?

psi jsou prece bozi...Nikdo me doma nevita tak bourlive a dokonce o to vic, o co pozdeji prijdu

J.G. Pašek 1.3.2007 13:44

Vsadil bych se, že pan Ulč nikdy neměl ani psa ani kočku . . . .

Statistiky, statistiky, statistiky, perličky extrémů, perličky extrémů, perličky extrémů . . . .

MirkaP 1.3.2007 13:55

Re: Vsadil bych se, že pan Ulč nikdy neměl ani psa ani kočku . . . .

a taky nikdy neviděl reklamu na Bóbika

Vojta 1.3.2007 14:01

Re: Vsadil bych se, že pan Ulč nikdy neměl ani psa ani kočku . . . .

a možná má panickou hrůzu i z myší................

Evropan (original) 1.3.2007 12:42

Pes,

s jinymi tvory takovou zkusenost nemam, dokaze vyjadrit neverbalne sirokou skalu pocitu a stejne tak dokaze s empatickym clovekem navazat obdivuhodne bohaty vztah. Ovsem na rozdil od lidi neobsahuje postranni umysly, Ano znamena Ano, Ne znamena Ne, Radost je Radost a Smutek je Smutek. Nic mezi tim.

Co se tyce humanniho chovu hospodarskeho zvirectva, existuje a takto upravene vyrobky se daji koupit, takze poznamku Mablunga ponekud nechapu.

Cary 1.3.2007 12:47

Re: Pes,

Ovsem na rozdil od lidi neobsahuje postranni umysly, Ano znamena Ano, Ne znamena Ne ...

Pořiďte si jezevčíka, ten Vás z toho omylu rychle vyvede. :-)

Evropan (original) 1.3.2007 12:49

Re: Re: Pes,

Jo jasne ;-D Ale ja to myslel trosku jinak, Vy vite ...

chetgar 1.3.2007 11:48

u musulmanů

je nízký počet psů dán také jednou poučkou (tuším ze sunny), která velí, že lidská láska jest určena toliko lidem (a samozřejmě Alláhovi). takže mazlení se s čoklem je prostě nemuslimské. možná to taky vysvětluje vyšší porodnost uctívačů Alláha než u křesťanů, kteří si vystačí s čokly a číčami...

podobný přístup mají zřejmě i Číňani - jak psal p.Pištělák nedávno v jednom časáku, Číňanovi přijde divné živit psa, který nic nevydělá, což se projevuje mj. tím, že čínské chodníky nejsou na rozdíl od těch českých poznamenány exkrementy psího původu...

krmič 1.3.2007 14:01

Re: u musulmanů

Mohamed ovšem měl kočku...

J.G. Pašek 1.3.2007 14:26

Re: u musulmanů

ČÍňani si přece vypěstovali unikátní psí rasu Chow Chow = přeloženo Jídlo Jídlo . . .

vancura 1.3.2007 11:43

hodny psii

oto !

a co moji kokrici ?_

psycholog 1.3.2007 11:34

Zajimalo by me

jak vlastne lide zjistili co takovy pes ci kocka ma rad? Zrejme co je nezabije to je potesi. Mozna kdyby opice chovali rybicky tak by je cas od casu vzali na prochazku v korunach stromu anebo jim probirali supiny a hledali vsi.

Vetsina tzv. milovniku zvirat se chova stejne.

Pes potrebuje jen vodu, zradlo, pohyb a spolecnost. Vse ostatni z nej dela hracku  na hrani.

Vojta 1.3.2007 12:25

Re: Zajimalo by me

A ta společnost je tedy co?

krmič 1.3.2007 14:03

Re: Zajimalo by me

A akvaristé (lidi) berou rybičky na procházku po zemi?

AndyO 1.3.2007 18:37

jste si jist

že jste se při psaní nicku nespletl ?

krmič 1.3.2007 11:12

Tento článek patří na Zvířetník!

Tam by byla zajímavá diskuze.

A vy kdo jste tvrdí pravičáci: správný člověk se má (a umí) postarat sám o sebe. Domácí zvíře, tedy pes nebo kočka, to (většinou) nedokáže.

Body 1.3.2007 11:24

Re: Tento článek patří na Zvířetník!

 Postoj na pravici nebo levici je putna ve vztahu ke zvířeti. Pokud mám doma zvíře, tak se o něj starám. Psa nezajímá jestli jsem volil ODS nebo ČSSD

krmič 1.3.2007 14:06

Re: Re: Tento článek patří na Zvířetník!

Podstatná zde byla ta první část výroku, o lidech. Ve vztahu ke zvířeti máte naprostou pravdu.

Honza 1.3.2007 9:42

Zvířata nebo psy?

V zemi, kde nehorázně mučíme miliony kusů drůbeže, prasat a dobytka kvůli levným vajíčkům (zvlášť odporné), kuřatům a masu je zle pokaždé, když někdo poukáže na nehorázné a ostře kontrastující rozmazlování psů. Vy "milovníci zvířat" jste směšní. Mějte aspoň tolik slušnosti a neříkejte "nemá rád zvířate", říkejte pravdu - "nemá rád rozmazlené psy". Já taky ne.

Mablung 1.3.2007 10:37

Re: Zvířata nebo psy?

Lol, umučíme? No jo, patříte mezi fanatiky kterým je těžké něco vysvětlovat. Pro ty ostatní.

Drůbež, prasata, dobytek, ... se nemají špatně. Nemají pravda nějak zajímavý život a mohli by být chováni v přirozenějším prostředí, ale do mučení to má hodně daleko. Objevují se snahy o zlepšení prostředí chovu, ale to naráží na základní ekonomické úvahy. A ty jsou:

Když budeme dbát o welfare, bude to muset někdo zaplatit a nebo nakupovat vejce jinde. Pokud to zaplatí stát ve formě dotací, zvýší se deficit(a to nám stejně EU nepovolí). Pokud stát vyhlásí ochranná opatření, zdraží se potraviny(a EU nám to stejně nepovolí, nebo se to zavede na celou EU, která by se dostala do sporu s WTO). Mnoho lidí si z nedostatku peněz už teď kupuje levné a nezdravé šunty. Zdražením potravin přesuneme do této kategorie více lidí. Třetí možností je zlepšit welfare bez dotací a bez ochrannářských opatření. Tím bychom přesunuli zemědělskou výrobu mimo republiku, kupovali potraviny ze zvířat chovaných za mnohem horších podmínek než zde a ztratili bychom pracovní místa. Jestli existuje čtvrtá varianta kterou jsem přehlédl, velice rád si jí poslechnu.

Honza 1.3.2007 15:06

Re: Re: Zvířata nebo psy?

Byl jste někdy ve velkochovu? Nejlépe klecového chovu nosnic. Pták, který má v přirozenosti hrabat a popelit se je celý život v drátené kleci, kde se nemůže ani otočit. Krávy na řetězu  u žlabu, pod sebou vlastní fekálie. A můžou být rády, když jim neřežou řetězovkou rohy. Prasatům se musí kupírovat ocásky a uši aby si je navzájem ze stresu neokusovala. Mě je jasné, že slušně vedené chovy jsou dražší a vejce nebo maso stojí víc. Mě vadí, když pro většinu lidí ochrana zvířat = pejsci a možná dostihoví koně. Ten poprask, kdyby v útulcích byly podmínky jako v prasečáku. A prase je inteligentnější a zejména čistotnější než patolízal a fekálomil pes. Svých fekálií se štítí a snaží se držet od nich co nejdál. Holt nemají příležitost.  

Reeve 1.3.2007 16:39

Re: Re: Re: Zvířata nebo psy?

Plně s vámi souhlasím. Mně na těch lidech navíc štve i ten častý myšlenkový zkrat: Když pomáhám pejskům, pomáhám tím přírodě. Soused se mi onehdá chlubil, jaký je "ekológ": Jednou měsíčně zajede do hypermarketu, koupí pytel granulí a pak ho s celou rodinou odvezou jako dar do útulku. Kdyby zůstali sedět doma na zadku, prospěli by té "ekológii" mnohem víc. Jo, a  protože je útulek obecní, ty granule si odepisuje z daňového základu jako "sponzorský dar". 

krmič 2.3.2007 13:43

Re: Re: Re: Re: Zvířata nebo psy?

Ty pejsci, případně kočičky, opravdu nesouvisí s ochranou "přírody". A nevím, kdo tak uvažuje, ten váš soused je prostě mdlého rozumu, ale je to výjimka. A ekologie je sprosté slovo. To zas podle mne. (Měl bych napsat ekologismus, ale nevím, jestli chápete ten rozdíl.)

Evropan (original) 1.3.2007 9:39

Autor je predevsim,

starej, blaznivej dedek, ztelesneni prislovi poturcenec horsi Turka, nicmene ja mam doma 4 pejsky a maji pro me vetsi cenu nez vetsina mistniho obyvatelstva.

 Zvirata jsou lepsi nez lide

(c) Animal Planet

Mablung 1.3.2007 10:23

Re: Autor je predevsim,

Na talíři určitě. Lidské maso má ošklivě nasládlou chuť :-D

Vojta 1.3.2007 12:28

Re: Re: Autor je predevsim,

Vy jste nechutný