3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
LadaHaksna 4.3.2007 0:24

Re: Re: Autor je predevsim,

To je krví, příteli. Kdybys nebyl čuně a maso si předem řádně opral, tak by ti odporně nasládlé nepřipadalo.

krmič 2.3.2007 14:11

Re: Re: Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

Ještě k zápachu těch výkalů. Stejně jako u člověka, tak i u koček se může velice lišit podle stravy, zdravotního stavu i u různých jedinců navzájem. Den ode dne to může být jiné. Ovšem platí zlaté pravidlo: čím víc se do h..na šťourá, tím víc smrdí. ;-D

krmič 2.3.2007 14:04

Re: Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

Pokud máte na půdě kočičí výkaly, tak to může být jedině tím, že tam má kočka koťata. To znám velice dobře. :-/ Je na vás, jestli je tam necháte volně pobíhat, dokud se nenaučí chodit ven, nebo je odchytíte (a co pak s nimi, že ano). Můžete jim tam instalovat kočičí záchod, ale to samozřejmě leze do peněz a je s tím taky práce, to už budete skoro chovatel. Nebo jenom položit noviny, pravděpodobně na ně budou chodit a snáze se to uklízí. Že by dospělé kočky chodily konat potřebu k vám na půdu, to se mi zdá vyloučené. Venkovní kočky buď zahrabávají výkaly, třeba na záhonku - to pak může být problém, třeba i s tou toxo. Nebo taky chodí jen tak na trávník, jako pes. Ale proti velkým psům je toho podstatně míň.

A když jde o zápach - nevadí vám spíš značkování (močí) od kocourů? To je samozřejmě síla.

O toxoplasmoze je pár článků na internetu a velice bohatá diskuse. Ne vždy za nákazu mohou kočky (málokdo jí kočičí exkrementy).

krmič 2.3.2007 13:43

Re: Re: Re: Re: Zvířata nebo psy?

Ty pejsci, případně kočičky, opravdu nesouvisí s ochranou "přírody". A nevím, kdo tak uvažuje, ten váš soused je prostě mdlého rozumu, ale je to výjimka. A ekologie je sprosté slovo. To zas podle mne. (Měl bych napsat ekologismus, ale nevím, jestli chápete ten rozdíl.)

krmič 2.3.2007 11:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Tak zaprvé: kočky loví drobné pěvce jen výjimečně. A můžete mi vysvětlit v čem vadí ve městech chudá druhová skladba drobných pěvců? (Ivan Mládek - B. B. kosi: " nemám ptáky rád" ;-D)

MIKLAS 2.3.2007 9:20

Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

Hlavní rozdíl mezi kočkami a psi vnímám pokaždé, když uklízím na chalupě jejich výkaly. Ten zápach je nezaměnitelný a slézají se nám na půdě snad všechny kočky z vesnice - takže nic moc.Konečným hostitelem toxoplasmy , jedné z nejhorších parazitárních nákaz ( napadne-li těhotnou ženu,)jsou v našich podmínkách jen kočky. Promořenost lidské populace je asi jedna třetina.

elastický křupan 1.3.2007 23:27

Re: Re: Re: Autor je predevsim,

Třeba podotknout, že nasládle nechutný. ;-D;-P

68 1.3.2007 23:08

Re: Re: Re: Jen kdyby si každá rodina doma v krabici hýčkala

Co ty "nitě" vyvádí, je neuvěřitelné. Ale už tomu věřím. Bylo myšleno pod koment AndyO.

68 1.3.2007 23:05

Re: Re: Jen kdyby si každá rodina doma v krabici hýčkala

Jo že nejsou. Já prostě na lidi nedám dopustit. Lidi, to je všechno. (A rodina.) Za vším vidím člověka predovšetkým, i pred mnohými laskavými přispěvateli příspěvků do naší pokladničky. Člověk je prostě v mnohém zatím daleko, daleko před zvěří, ta má stále co dohánět. Ale nevnucuju to.

alone 1.3.2007 22:59

Re: Co si myslí pes a co kočka :-)

Jinými slovy: Psi mají pány, kočky jen služebnictvo. Ale to je fakt debata na Zvířetník...

68 1.3.2007 22:30

Re: Re: Jen kdyby si každá rodina doma v krabici hýčkala

Šak já du! Já mám doma už dvě krabice!

AndyO 1.3.2007 18:37

jste si jist

že jste se při psaní nicku nespletl ?

Petr 1.3.2007 16:47

Pes v rodině

V Americe se dostane velké množství knih o psech, kočkách a jiných domácích zvířátkách. Jedna z mých oblíbených knih se jmenuje  Jak se naučit poslouchat svého psa.

Ted´ už je vztah naší rodiny k Endy prakticky bez problémů.

Reeve 1.3.2007 16:45

Re: Re: běž se léčit

"Kretén" je člověk s projevy syndromu hypotyroxinémie v důsledku dlouhodobého jodového deficitu. Z čeho soudíte zrovna na tuto poruchu?

Reeve 1.3.2007 16:39

Re: Re: Re: Zvířata nebo psy?

Plně s vámi souhlasím. Mně na těch lidech navíc štve i ten častý myšlenkový zkrat: Když pomáhám pejskům, pomáhám tím přírodě. Soused se mi onehdá chlubil, jaký je "ekológ": Jednou měsíčně zajede do hypermarketu, koupí pytel granulí a pak ho s celou rodinou odvezou jako dar do útulku. Kdyby zůstali sedět doma na zadku, prospěli by té "ekológii" mnohem víc. Jo, a  protože je útulek obecní, ty granule si odepisuje z daňového základu jako "sponzorský dar". 

Reeve 1.3.2007 16:24

Re: Re: Re: Re: Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

A jak se s tím srovná třeba takové uctívání koček starými Egypťany? Tam o nějaké oslavě svobodomyslnosti a individuality jistě nelze mluvit.

Reeve 1.3.2007 16:20

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Mezi venkovním potkanem a venkovní kočkou je skutečně výrazný rozdíl - kočka v přírodě škodí mnohonásobně víc! Hádejte, proč je ve městech tak chudá druhová skladba drobných pěvců.

A.D. 1.3.2007 15:55

Co si myslí pes a co kočka :-)

Ještě jsem si vzpomněla na ftip:

Pes si myslí: člověk mi dává jíst, pečuje o mne, hraje si se mnou - ó, to musí být bůh!

Kočka si myslí: člověk mi dává jíst, pečuje o mne, hraje si se mnou - ó, já musím být bůh!

A.D. 1.3.2007 15:52

A proč by zvíře nemohlo být dalším členem rodiny?

Protože neumí mluvit? Nebo protože je "nižším druhem"?

Jistě je na pováženou, když se někdo o zvíře stará lépe, než o partnera, ale tam bude asi chyba ve vztahu k partnerovi, ve zdravé rodině se každému dostává péče adekvátně stejné. Neexistence psa nebo kočky v narušené rodině by vztahy mezi lidmi nevylepšila, stejně jako je jeho existence nezhorší.

Jinak k rozdílu mezi psy a kočkami - pes je smečkové zvíře, tudíž je nakloněn uznávat autoritu nadřazeného člena/ů smečky a projevovat nadřazenost těm, kdo jsou v hierarchii smečky pod ním. S tím souvisí i způsob chování k "nadřízeným", který bychom v lidské společnosti nazvali "podlézáním", což je samozřejmě polidštěný pojem pro zcela přirozené chování ve smečce. Ovšem též je přirozené, že když pes vycítí, že se situace změnila a on má šanci převzít vedení smečky, nebo se alespoň posunout v hierarchii výše, může se o to skutečně pokusit! Stejně jako zaútočit na tvory vně jeho smečky, pakliže nemá výcvikem vštípeno jinak.

Naproti tomu kočka je šelma jiného druhu, tvoří určitý typ smečky, ale každá kočka je individualita a nemá potřebu vytvářet pevnou hierarchii. Když nemá náladu, nebude si s vámi hrát ani vás vítat a když náladu má, sama si přijde pro pomazlení či hru. Proto je soužití s kočkou o něco těžší, než se psem, pakliže má být náhražkou za neuspokojivé vztahy s lidmi, protože ji nelze vycvičit (pokud to sama nepovažuje za vítanou hru) a není tím vždy vděčným "přítelem" bez výhrad.

Ostatně, výše zmíněné rozdíly jsou jasné i z jedné věci - je dost případů útoku psa na člověka, ale na kolik lidí už zaútočila kočka? A neobstojí argument, že je kočka menší a slabší - v přímém souboji si poradí i se psem dvojnásobné velikosti..

vobora 1.3.2007 15:14

no a co?

psi jsou prece bozi...Nikdo me doma nevita tak bourlive a dokonce o to vic, o co pozdeji prijdu

Honza 1.3.2007 15:06

Re: Re: Zvířata nebo psy?

Byl jste někdy ve velkochovu? Nejlépe klecového chovu nosnic. Pták, který má v přirozenosti hrabat a popelit se je celý život v drátené kleci, kde se nemůže ani otočit. Krávy na řetězu  u žlabu, pod sebou vlastní fekálie. A můžou být rády, když jim neřežou řetězovkou rohy. Prasatům se musí kupírovat ocásky a uši aby si je navzájem ze stresu neokusovala. Mě je jasné, že slušně vedené chovy jsou dražší a vejce nebo maso stojí víc. Mě vadí, když pro většinu lidí ochrana zvířat = pejsci a možná dostihoví koně. Ten poprask, kdyby v útulcích byly podmínky jako v prasečáku. A prase je inteligentnější a zejména čistotnější než patolízal a fekálomil pes. Svých fekálií se štítí a snaží se držet od nich co nejdál. Holt nemají příležitost.  

krmič 1.3.2007 14:56

Re: Re: Re: K článku

Na každé slušné veterině opravdu zvíře napřed uspí (narkotizační injekcí), než dostane smrtící injekci. (Aspoň jsem to tak četl.)

krmič 1.3.2007 14:49

Re: Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

Termín "pracovní kočka" opravdu jako takový existuje, myslí se tím kočky pro redukci počtu hlodavců. V minulosti to bylo docela důležité, dnes asi už tak ne (nevím). Údajně byly tisíce koček po válce importovány z Ameriky v rámci Marshallova plánu, aby zamezily ztrátám na dováženém obilí. Před lety si prý dovezli Američané také plné letadlo koček, když prováděli nějaké práce ve venkovských oblastech Bolívie. Tamnější myši přenášejí nebezpečné nemoci, kočky kromě toho loví i jedovaté hady a vyhánějí netopýry.

krmič 1.3.2007 14:33

Re: Re: Re: Re: Rozdíl 10 milionů ve prospěch koček oproti psům

Vy toho prostě o kočkách (ale asi ani o jiných zvířatech) moc nevíte.

Já nevím, jestli má Saša pravdu, ale je to přinejmenším pěkně vymyšleno. :-)

J.G. Pašek 1.3.2007 14:26

Re: u musulmanů

ČÍňani si přece vypěstovali unikátní psí rasu Chow Chow = přeloženo Jídlo Jídlo . . .

krmič 1.3.2007 14:25

Re: Re: Re: Re: ...

Když budu mít doma potkana (a je dost takových chovatelů), tak stejně jako psa nebo kočku ho nebudu trávit, ale naopak s ním půjdu k veterináři, když bude nemocný. Potkani venku mi mohou být buď lhostejní, nebo jsou vysloveně škodliví, takže co se dá dělat. Na tom není nic divného. Zvláštní je teprve poměr venkovní potkan versus venkovní kočka. Tady se teprve ukáže, že mezi těmito zvířaty je přece jenom podstatný rozdíl - nemyslím stavbu těla, ale způsob života, do všech důsledků. (Proč myslíte, že mám svůj nick?)

Body 1.3.2007 14:11

Re: Re: Re: Re: ...

 Nic proti gustu. Já jsem jen reagoval na to jeho tzv černý svědomí.

krmič 1.3.2007 14:06

Re: Re: Tento článek patří na Zvířetník!

Podstatná zde byla ta první část výroku, o lidech. Ve vztahu ke zvířeti máte naprostou pravdu.

Body 1.3.2007 14:06

Re: Re: Re: běž se léčit

 Můj ty tondo! Koukám že vám stačí, když melete. Cokoliv!

krmič 1.3.2007 14:03

Re: Zajimalo by me

A akvaristé (lidi) berou rybičky na procházku po zemi?