19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

UKRAJINA: Západ dělá chybu za chybou

Začalo to již loni na jaře, kdy Rusko vyzývalo k jednáním a k nalezení řešení problému ukrajinského dluhu. EU taková jednání odmítla. Chyba. Bez Ruska se ukrajinský problém řešit nedá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 15.8.2014 11:03

Většina diskutujících mi připadá

jako komunističtí propagátoři a je vidět, že jsme se nezbavili komunistického černobílého myšlení. Vždyť autor netvrdí, že Rusko neanektovalo Krym a neporušilo tím mezinárodní smlouvu. Co to je blbé reakce?

Vlastní chyby je zapotřebí znát a vyvarovat se dalších. kdo chce vlastní chyby zamlčovat a obhajuje je nesmyslným pokřikem, je hlupák a nejenom to, prostě nepříteli slouží, protože lež je prvním krokem do hrobu.

Autor chyby Západu pěkně uspořádal a je to téměř encyklopedie těchto chyb. Lze sice s něčím diskutovat, ale jen málo.

Proto jsou takové články potřebné a zamyšlení na nimi ještě potřebnější. Místo toho banda hlupáků začne křičet jako malí kluci, kterým se vezme hračka.

M. Vondráček 15.8.2014 11:10

Re: Většina diskutujících mi připadá

Skvělá reakce , lépe bych to nenapsal. Také mám pocit , že většina křiklounů se řídí názorem "Informací netřeba , my máme svůj názor ".

J. Jílek 15.8.2014 11:25

Re: Většina diskutujících mi připadá

"Lží netřeba", jako tento článek

L. Křivan 15.8.2014 12:02

Re: Souhlas, "lží netřeba".

Máte skvělou příležitost každou lež zvlášť citovat a vyvrátit. Vyvrátit ověřenými fakty. Tak do toho.

J. Václavíková 15.8.2014 12:22

Re: Souhlas, "lží netřeba".

Autor: J. Jílek Datum: 15.8.2014 10:04

"EU taková jednání odmítla. Chyba. Bez Ruska se ukrajinský problém řešit nedá".....co to je za logiku? Spor o cenu má řešit EU? "EU začala s nátlakem na Ukrajinu, aby podepsala asociační dohodu." Haas neví, ře Ukrajina se asociuje už řadu let a dohodu schválil už Janukovyčův parlament? Taky pod nátlakem? Haas neví, že Janukovyč nepodepsal jen kvůli nátlaku - Kremlu? Že kvůli tomu vznikla nespokojenost a tedy přirozený úmysl podepsal? Panu Haasovi to už moc nemyslí...a tenhle "matroš" byl poradcem Hradu..."Vzpomeňme si, jak dlouho trvalo a jaké podmínky jsme museli splnit my, abychom takovou dohodu a eventuálně členství v Unii dostali....Ukrajina by za rovných podmínek nikdy neměla šanci se členem EU stát. Další chyba."....pan Haas si neuvědomuje hned několik věcí. Jak dlouho, kolik let, se už dojednávaly podmínky? A zejména, Ukrajina ještě nevstupuje. Ani to pan Haas neví nebo jen úmyslně lže? "Nakonec po dlouhém nátlaku nabídla EU Ukrajině asociační dohodu, která by rozervala její celní unii s Ruskem, což by pro Ukrajinu znamenalo těžkou ztrátu, protože její hospodářství bylo přirozeně orientováno na Rusko a její export do Ruska byl hlavním příjmem ukrajinského rozpočtu." Haas opět lže, byl to přirozený zájem Ukrajiny, která už od roku 2008 zpochybňuje členství v SNS a sama zahájila proces vystoupení ze SNS, v němž byla jako pozorovatel a které nikdy neuznala. Ukrajina už dávno má větší obrat ZO s EU než s Ruskem a s otevřením se EU získá přístup do největšího ekonomického prostoru světa s vyhlídkou, že s dohodou EU-USA se jí otevře i ten americký. SNS měla sice celní unii, ale niky se tam nepodařilo odstranit řadu celních bariér, navíc byla uplatňována "výchovná" cla a embarga ze strany Ruska. SNS představuje trh zaostalý, neperspektivní.

Ś. Svobodová 15.8.2014 11:13

Re: Většina diskutujících mi připadá

No a divíte se? Nutkání mít svět uspořádán do škatulek,  vědět kdo je zlý a kdo hodný a neznámé a nepředstavitelné věci přizpůsobovat známým a představitelným je fyziologická záležitost mozku. Když začnete o věcech příliš přemýšlet a použijete logiku, může se objevit obrázek světa, ze kterého byste se zbláznil. Proto nás mozek chrání. A některé chrání víc, než druhé. :-)

J. Boleslav 15.8.2014 13:12

Re: Většina diskutujících mi připadá

V určitých přelomových dobách je třeba se rozhodnout, na které straně je primárně dobro a na které zlo. Samozřejmě, že nic není černobílé, v určitých chvílích je ale třeba použít binární logiku, byť s vědomím, že do určité míry generalizuje.

Ś. Svobodová 15.8.2014 16:14

Re: Většina diskutujících mi připadá

Při použití základní logiky máte 50% šanci, že se mýlíte. O tom by Vám pověděli např. milióny Němců podporujících Hiltera a milióny Čechoslováků oslavující Vítězství pracujícího lidu.

J. Boleslav 15.8.2014 16:20

Re: Většina diskutujících mi připadá

Zapojíte-li ale do svých úvah pravděpodobnost, máte většinou šanci se nemýlit daleko větší.

Ś. Svobodová 15.8.2014 19:04

Re: Většina diskutujících mi připadá

Pravděpodobnost Vám vůbec nesnižuje možnost mýlky, ale naopak.

Příklad z Ukrajiny, abychom se drželi tématu: Na Majdanu kdosi postřílel demonstranty. Pravděpodobnost   1: nejméně 4 (Berkut, Rusové, Pravý sektor, náhodný šílenec). Přesto byla vybrána a prezentována varianta Berkutu a ohromná masa lidí UVĚŘILA. Protože pro jejich mozek byla přijatelnější, než jiné. A přesto, že vyšetřovatel vydal v květnu zprávu, že podle forenzních důkazů se nestřílelo za zbraní Bekutu, nejsou schopni tento fakt přijmout, protože by to narušilo jejich představu světa.

Ś. Svobodová 15.8.2014 10:57

Vyšetřování Majdanu:

Šéf policie a parlamentní vyšetřovací komise Moskal na tiskovce v květnu sdělil, že není důkazu o tom, že zabíjením na Majdanu byl Berkut. Forenzní vyšetřování ukázalo, že byly použity jiné zbraně a střílelo se z jiného směru.

V. Mlich 15.8.2014 10:36

...se lze ptát, zda to opravdu byly jen chyby

To je klíčová věta článku. Nicméně si myslím, že ze strany EU se opravdu jedná jen blbost a zaslepenost, kdežto USA většinu kroků dělají téměř stejně promyšleně, jako Putin. Proto "téměř", že do toho občas Obama připlete nějaký svůj originální nápad.

J. Gutvirth 15.8.2014 10:30

Marťani

Můžou za to Marťani.

J. Urban 15.8.2014 10:28

Ano, ano, Rusko je jediným spravedlivým

v tomto konfliktu, všichni ostatní jsou eurohujeři, banderovci a fašisté. Jdi do heislu, Haasi.

S. Netzer 15.8.2014 10:57

Re: Ano, ano, Rusko je jediným spravedlivým

Tak je to, a kdo to popírá, není nestranný.

"Vítr vane ze Západu".

:-)))

Ś. Svobodová 15.8.2014 11:03

Re: Ano, ano, Rusko je jediným spravedlivým

Článek nebyl o Rusku, ale o chybách EU. Oceňuji další úhel pohledu.

Jestli Vy chcete od každého slyšet, jaký je Putin zločinec, pusťte si něco veřejnoprávního.

J. Boleslav 15.8.2014 16:21

Re: Ano, ano, Rusko je jediným spravedlivým

Souhlas.

J. Matuška 15.8.2014 10:15

Skvělý, potřebný článek.

Je dobré si připomínat nedávné události i z jiného úhlu pohledu, než je ten "oficilální". Co ale nemohu pochopit, že politické elity v Evropské unii nakonec tak unisono sklaply kufry před tlakem USA. Vždyť pro Unii byl prezident Janukovyč partnerem ve vypracované DOHODĚ. Zločincem se stal  až od 22. února...

Navíc zavedení SANKCÍ poškodí především nás, členy EU. Hrozím se toho, že "neokoni" produkují politiku CHAOSU s rozmyslem a tedy že se vlastně o žádné chyby nejedná. Tomu se ale zdráhám uvěřit.

M. Prokop 15.8.2014 10:21

Re: Skvělý, potřebný článek.

Je to velmi jednostranné, až zkreslující.

I zločinec může být partner pro dohodu (to je holt politika), jen musí mít možnost dohodu plnit. Což Janukovyč po svém útěku nemá.

Sankce jsou fraška, aby se neřeklo, že nikdo nic nedělá.

Straší vás kromě "neocons" třeba i hejkal?

R. Gramblička 15.8.2014 10:29

Re: Skvělý, potřebný článek.

No tak, jen směle vyvracejte a opravujte Haasovy teze. Do toho a buďte konkrétní.

J. Václavíková 15.8.2014 10:31

Re: Skvělý, potřebný článek.

Udělal to pan Jílek kousíček pod Vámi. Umíte číst?

V. Mlich 15.8.2014 10:37

Jílek nic nevyvrátil

Jen potvrdil vlastní zaslepenost.

J. Václavíková 15.8.2014 10:44

Re: Jílek nic nevyvrátil

Který jeho argument je nepravdivý?

J. Jílek 15.8.2014 11:26

Re: Jílek nic nevyvrátil

a nastalo ticho veliké, převeliké... :-)

K. Frauknecht 15.8.2014 13:13

Re: Jako obv. - mlžení :-)

Zdrojů je hafo, jen chtít zachovat objektivitu, že?

Tak třeba:

http://www.unric.org/en/unric-library/29078

J. Matuška 15.8.2014 10:30

Re: Skvělý, potřebný článek.

Buď jste s námi, nebo s Putinem, vzkázal McCain Evropě ...

J. Václavíková 15.8.2014 10:33

Re: Skvělý, potřebný článek.

Jistě. Putler jinou možnost nedává. Neodpověděl jste mi pod úvodníkem.

J. Matuška 15.8.2014 10:27

Re: Skvělý, potřebný článek.

Fico se ostře pustil do Ukrajiny. Sankce proti Rusku nechce

Přeci se někdo odvážný našel...

J. Václavíková 15.8.2014 10:33

Re: Skvělý, potřebný článek.

Možná jej také mají v hrsti. Klaus není jediný.

S. Netzer 15.8.2014 11:00

Re: Skvělý, potřebný článek.

Orbán zase do EU. Dva výtečníci.