6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

UKRAJINA: Západ dělá chybu za chybou

Začalo to již loni na jaře, kdy Rusko vyzývalo k jednáním a k nalezení řešení problému ukrajinského dluhu. EU taková jednání odmítla. Chyba. Bez Ruska se ukrajinský problém řešit nedá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Prosek 15.8.2014 16:13

Tomasi blahopreju!

Takovou diskuzni smrst nevyvola ani verny nacek pana profesora Hajek!

J. Boleslav 15.8.2014 16:15

Re: Tomasi blahopreju!

To má být pochvala nebo výtka?

P. Vaňura 15.8.2014 15:27

Ten blábol se snad vůbec nedá číst

Jak slyším o "ukrajinských nacistech" stačí prostě dodat, že nebyli o nic horší, než ukrajinští komunisté.

Ale to nejhorší zlo, které Ukrajinu potkalo přišlo skutečně z Ruska, ač se na tom podíleli i dva ukrajinští Židé, Trockij a Kaganovič. A za WW2 se pak hněv části Ukrajinců za 6 milionů obětí úmyslně vyvolaného Holodomoru obrátil proti nevinným...

Jinak, banderovci odmítali Poláky, Židy a "Moskaly," proti místním Rusům nic neměli.

V. Mlich 15.8.2014 15:35

Naopak, velmi přesný článek

Moskaľ je pro chochla každý, kdo mluví rusky, i když je černoch. Když vytrváme dost dlouho v sankcích na Rusko, tak se tyto dvě skupiny Ukrajincou určitě zkamarádí.

J. Čapková 15.8.2014 15:16

pane Hassi

díky za skvělý článek.Slepota a zabedněnost většiny diskutujících je nepochopitelná. Pokud stejní rozhodují o Ukrajině, běda jí.

J. Boleslav 15.8.2014 16:12

Re: pane Hassi

Ano, v diskusi zde vystupuje na můj vkus docela dost zabedněnců. Jen si nejsem jist, zda oba myslíte tytéž. :-)

J. Boleslav 15.8.2014 16:12

Re: pane Hassi

...myslíme...

J. Kadeřábek 15.8.2014 16:46

Jestlipak autore tušíte

jak měří Rusko plyn dodávaný Ukrajině. Něco nám k tomu napište, protože Vy víte opravdu vše. Vás je tady škoda. Měl by jste přejít to Rudého práva.

D. Nowodny 15.8.2014 22:41

Re: pane Hassi

Jeste porad ctete jednim okem, zatim co druhe je "ostrozrakeeee" ?

V. Kobetič 15.8.2014 14:55

Citát

„Moc Ruska může být podlomena pouze oddělením Ukrajiny. Je třeba ji nejen odtrhnout, ale i postavit proti Rusku, poštvat proti sobě dvě části jednoho národa a pozorovat, jak bratr bude zabíjet bratra. Za tímto účelem je třeba najít a vyškolit zrádce v řadách národní elity a s jejich pomocí změnit uvědomělost jedné části velkého národa do takové míry, že ten bude nenávidět všechno ruské, nenávidět svůj rod, aniž by si to uvědomoval. Vše ostatní je otázkou času.“ Toto jsou slova, která před 130 lety řekl německý kancléř Otto von Bismarck.

Zdroj- http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/Zastupce-byznysu-a-exdiplomat-nam-rekl-jak-sankce-proti-Rusku-likviduji-ceske-firmy-a-zminil-otresny-plan-na-zniceni-Ruska-330569

P. Vaňura 15.8.2014 15:36

To celé je nesmysl, Bismarck byl

totiž stoupencem dobrých vztahů Německa s Ruskem. Rusko a Německo nebyly totiž ve sporu. Konflikt s Ruskem kvůli Balkánu se týkal Rakousko-Uherska, Německo mělo větší zájem o britské a francouzslké kolonie a hlavním kamenem úrazu byla železnice do Bagdádu, kterou za války úspěšně ochromil Lawrence od Arabia!

A přímo státnickou moudrost projevil Bismarck když se, bohužel neúspěšně, postavil proti anexi Alsaska a Lotrinska Německem. Nebýt toho, by se možná podařilo ukončit WW1 daleko dříve kompromisním mírem!

P. Gabriel st. 15.8.2014 16:02

Re: To celé je nesmysl, Bismarck byl

Je pravda, že Prusko organizačně i finančně podpořilo návrat Uljanova do Ruska a vznik VŘSR a po celá dvacátá léta, ač neplatilo Německo reparace, podporovalo částkou cca 12 mil USD bolševiky.

S. Netzer 15.8.2014 17:00

Re: To celé je nesmysl, Bismarck byl

Prusko, nebo Německé císřství?

J. Schwarz 15.8.2014 14:47

Pokud vezmete

stejná kriteria pro Rusko jako pro Ukrajinu, pak je v Rusku "nacistů" řádově víc než na Ukrajině. Proč jsou Pravý sektor vlastně "nacisté"? Co ješ na nich nacistického? A pan Žirinovskij - je nacista nebo není? A v česku "pražáci" - nejsou to vlastně taky "nacisté" když neakceptují požadavky "moravanů"?

B. Senklár 15.8.2014 14:28

Podle hysterických reakcí

budete mít pravdu.

P. Gabriel st. 15.8.2014 14:36

Re: Podle hysterických reakcí

A proč myslíte, že odmítavé reakce na tento článek jsou hysterické? Máte to něčím podložené? Co když jsou jenom rozhořčenou reakcí, na lži polopravdy a překrucování?

J. Matuška 15.8.2014 14:43

Re: Podle hysterických reakcí

Pane Gabrieli, pod tímto článkem o hysterii asi nejde. Stačí se však podívat na každodenní "polemiku" pod Astonovým Úvodníkem. Jednou jsem tam položil otázku, jestli Neff je spokojený s tamější úrovní - na otázku nikdo nereagoval. Poukazoval jsem tam na počet diskusních příspěvků od jinými článka na NP. A schválně jsem je spočítal, bylo 5,7,9,0. Podívejte se, na počet pod Úvodníkem. Lehko lze zjistit, proč tomu tak je. Lidé se zkrátka baví invektivami, urážkami - pozor, ne všichni /nerad bych urazil arch. Vandase, kterého ctím nadmíru, i když názory stejné ani zdaleka nemáme.../.

J. Boleslav 15.8.2014 15:55

Re: Podle hysterických reakcí

Pod úvodníkem je diskuse bohatší, protože se tam neprobírají pouze otázky, nadhozené v něm, ale témata tam lze vnášet libovolná. A taky je jednodušší diskutovat pod 1 článkem než pod 10.

M. Varadinková 15.8.2014 15:56

Re: Podle hysterických reakcí

Proč vyčleňujete zrovna Vandase, když zejména on se tam velmi často baví invektivami a urážkami. To jste si ještě nevšiml?

J. Matuška 15.8.2014 16:20

Re: Podle hysterických reakcí

Paní Varadinková, s arch. Vandasem jsem se setkal už 2x U zelené lišky. Obdivuji lidi, kteří toho hodně vědí a umí. Jeho nápad s větrným mlýnem "žeru".

Vás jsem rád čítával v novinách, škoda, že jste si nezavedla vlastní blog.

B. Senklár 15.8.2014 16:16

Re: Podle hysterických reakcí

Negeneralizujte prosím, ale většina reakcí hysterických je, pravda je vždy někde uprostřed. Pokud tady napíši jiný názor, než je zde ten většinový, jsem okamžitě nálepkován.

L. David 15.8.2014 14:25

A dělají snad soudruzi v Bruseli, ve Washingtonu

a v současném Kyjevě něco jiného než samé CHYBY ?

J. Boleslav 15.8.2014 15:57

Re: A dělají snad soudruzi v Bruseli, ve Washingtonu

Lépe chyby než swiňárny, jako ti kremelští.

L. David 15.8.2014 16:35

Re: A dělají snad soudruzi v Bruseli, ve Washingtonu

Nějak jste si to Boleslave popletl.

Já Rusy ani Putina nemiluji a neobdivuji a nikdy tomu nebylo jinak.

Avšak chcete-li vůbec nahlížet na věci objektivně, nemůžete nepřiznat, že obzvláště v poslední době dělá sviňárny Brusel, ruku v ruce s USA, které by bez soustavných, jimi rozpoutávaných válek už ani nedokázaly žít. A bez vybičovaného zbrojního průmyslu by se jejich ekonomika možná už zhroutila. K čemuž patrně tak, jako tak dojde.

Bohužel pro Brusel, pro USA, pro nás.

V. P 15.8.2014 17:28

Re: A dělají snad soudruzi v Bruseli, ve Washingtonu

Jenže Brusel ani USA Ukrajinu vojensky nenapadli.

P. Gabriel st. 15.8.2014 13:49

To jsou kecy, pane Hasi!

EU vyvíjela nátlak a nechtěla dovolit vývoz Ukrajinského zboží? Kde na ty vymyšlené hlouposti chodíte? Ukrajina - dohoda nedohoda, je v řadě věcí s EU již dnes úzce spojena i bez dohody. V zemích EU pracují a trvale žijí statisíce, ne-li miliony Ukrajinců. Většina toho, co lze vůbec z Ukrajiny dovézt ( sověty zbídačené hospodářství se zatím i péčí proruských oligarchů nezvedlo) se i do EU dováží - hlavně zemědělské produkty. Na stole ležely k podpisu projednané a odsouhlasené dvě dohody o spolupráci s EU a s Ruskem. Janukovyč na Putinův nátlak tu s EU nepodepsal, což vyvolalo protesty obyvatel, které jej svrhly. Následně Putin vygeneroval za přímé účasti specialistů na záškodnické akce, jako je Strelkov a spol. odtržení Krymu a pokus o odtržení východní Ukrajiny. Když povstalci odmítli nabídku nově zvoleného prezidenta na ukončení konfliktu a jednání o federalizaci státu, poslal na ně armádu, která, nebýt stálé ruské vojenské podpory, by je dávno zpacifikovala. To je celé.

V. Mlich 15.8.2014 15:32

Šibeniční přístupová smlouva

Jasně, přístupová smlouva zaručuje, že Ukrajina může cokoliv bezcelně vyvážet do EU. Akorát to má takový drobný háček: zboží musí byt podle norem EU. Janukovyč správně rozeznal, že ukrajinské firmy nedokážou ze dne na den předělat výrobu a smlouvu správně odmítnul.

Ohledně Krymu to jen politikové kdysi zpackali rozpad Sovětského Svazu, naštěstí to lidi vyřešili za ně referendem. Putin akorát souhlasil, aby ne, když tam má základnu a dlouho si lámal hlavu, jak to udělat, aby za 40 let zase nemusel jet s prosíkem do Kyjeva. Žádná enaxe. Teď je Krym navíc "špatný" příklad pro zbytek Ukrajiny, lidi vidí, jak se žije tam, kde to nepatří pod Kyjev, ale pod Moskvu a tiše závidí.

P. Gabriel st. 15.8.2014 15:59

Re: Šibeniční přístupová smlouva

Víte pane Milichu, mám, na rozdíl zřejmě od vás, zkušenost s obchodem se zeměmi bývalého svazu. Dnes nejenom že oni sami vyrábí a vyváží mnohé zboží dle euronorem, ale sami také vyžadují dodávky v kvalitě dle euronorem. Euronorma není žádnou překážkou je to hloupý strašák hloupých lidí na neznalé.

O Krymu asi rovněž nic nevíte! Chruščov připojil Krym k Ukrajině zcela cíleně (jeden z mála jeho pozitivních kroků). A to ne proto, že historicky má Krym společného mnohem více s Ukrajinou, než s Ruskem, ale proto, aby částečně napravil jednu ze Stalinských křivd a umožnil Tatarům, kteří přežili ruskou genocidu za Stalina, návrat domů. Podle zákonů Ruské federace to totiž měli zakázáno snad až do r. 1992!!! Takže po vyhnání a vyvraždění Tatarů v r. 44 dostěhovaná 5. kolona Rusů na Krymu dělala jenom zcela falešnou a účelovou rutyku na zakázku Kremlu. Ne že lidi něco napravili referendem. Jen Utvrdili další historické svinstvo svých předků. Ale to si Rusové neradi připouští.

V. Mlich 15.8.2014 16:23

Re: Šibeniční přístupová smlouva

Posledních 15 let mi polovinu obratu tvoří obchod s Čeljabinskem, něco málo o tom vím. Ohledně Krymu nezáleží na tom, co kdy bylo, ale co chtějí lidi teď a zítra.

M. Frank 15.8.2014 13:28

Pane Haasi, vy jste agentem Kremlu

placeným, či dobrovolným? Každá věta je překroucená a lživá. Zajímala by mne vaše motivace psaní takových článků. Těch lží nakupených na sebe je ve vašem případě rekordní množství a téměř všechna vaše tvrzení nejsou v souladu s realitou. Co je naopak reálné ověřeno je silový přístup rusáků k Ukrajině. To vám ale evidentně nevadí.