2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

UKRAJINA: Praví fašisté proti neexistujícím fašistům

Jak známo Vladimír Putin zdůvodňuje invazi odnacifikací Ukrajiny. Před několika dny vypracovaný důvěrný dokument, který vydala německá Bundesnachrochtendienst, BND, tedy Spolková informační služba, však uvádí, že právě ruská armáda posiluje svou armádu začleněním fašistických pravicových extrémních ruských uskupení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 14.6.2022 14:54

No a? "Oligarcha" je bohaty a vlivny clovek. Ten, co taha za dratky. Je uplne jedno, jak nabyl sveho majetku. Ostatne, na priklade Chodorkovskeho ukazal Putin, ze se oligarcha v Rusku nema co plest do politiky. To se o tech "neoligarsich" jako Soros apod. rict neda. Ti jsou de facto svetova vlada. ;-)

Z. Lapil 14.6.2022 15:15

No, dejme tomu. I když je pravda, že na Chodorkovském Putin neukázal, že se nemá plést do politiky, nýbrž ukázal, že si není radno zadávat s opozicí.

D. Laurencikova 14.6.2022 17:50

A ja trvam na tom prvnim.

K. Novák 14.6.2022 9:28

Fašismus je krajně pravicová totalitní ideologie, která největšího úspěchu dosáhla v Itálii mezi lety 1922-1943 pod vedením Benita Mussoliniho. Mezi základní rysy patří militarismus, silná vůdčí osobnost ve vedení státu, nacionalismus a averze k cizincům. Oproti německému nacismu neobsahoval italský fašismus prvek rasové nesnášenlivosti. V České republice je fašismus postaven mimo zákon.

P. Fialek 14.6.2022 9:47

Velmi zkráceně: Benito Mussolini se řadil k nejradikálnějšímu levému křídlu. Působil nejprve, mimo jiné, jako vydavatel levicového listu Třídní boj a hlásal proletářský internacionalismus. V roce 1919 Mussolini navrhoval progresivní zdanění kapitálu, znárodňování podniků i zemědělské půdy, zastoupení dělníků ve vedení továren. Požadoval zvýšení dědických daní, zavedení minimální mzdy a zabavování válečných zisků.

Mussoliniho strana začala uskutečňovat velmi kolektivistický program, který počítal se silnou rukou státu. Především byl ve značné míře zaveden sociální stát - vládní opatření poskytovala pojištění proti nemocem, podpory ve stáří, pomoc invalidním dělníkům, stipendia a příspěvky pro studenty. V pracovním právu byla zavedena minimální mzda a povinnost firem zaměstnávat invalidní válečné veterány. Státní kancelář pro volný čas zajišťovala placené dovolené dělníkům a letní tábory pro žáky a studenty. Daňový systém zahrnoval úlevy pro velké podniky a velkostatky. (L.Zálom)

P. Fialek 14.6.2022 9:49

To měla být reakce na

K. Novák 14.6.2022 9:28

P. Diviš 14.6.2022 11:04

Správná reakce.

Vyhlašování nacismu a fašismu za pravicové ideologie je jedna z největších levičáckých lží.

K. Křivan 14.6.2022 10:20

Odkdy je socialismus pravicový ? Rv ;-D

J. Jurax 14.6.2022 11:10

Když se socialistu pro jeho zjevnou zhůvěřilost levici nehodí nazývat jej levicovým.

D. Laurencikova 14.6.2022 13:47

Od te doby, co se svetove levici podaril ten husarsky kousek, jej za takovy vyhlasit. ;-)

V. Povolný 14.6.2022 11:24

Nesmysl. Za krajně pravicové označují tyto ideologie a systémy pouze ti, co si myslí, že všechno špatné je pravicové. Ve skutečně jde spíš o levičácké ideologie, jenže to se teď zrovna nehodí.:-/ Nacismus=NACIONÁLNÍ SOCIALISMUS - takhle se asi nebude jmenovat krajně pravicová ideologie, že?

P. Diviš 14.6.2022 9:36

Jenže nezaútočil Brusel, ale naciRusáci.

M. Hoblík 14.6.2022 8:38

Důvěrná zpráva? Asi od nějakého trouby z dílny USA.

P. Kmoníček 14.6.2022 8:51

Génius Hoblík promluvil !

J. Kostelanský 14.6.2022 8:07

Vůbec mně nepřekvapuje, že v článcích jako je tento, není žádná odvolávka na nějaké zdroje. Jenom samé "podle důvěrné zprávy" nebo "ví se". Vůbec není jasné, co napsal Spiegel a co pan Hvížďala tvořivě dodělal. A i kdyby vše napsal Spiegel, jaká je teď důvěryhodnost západních medií, co baští vše, co ukrajinská propaganda pustí do světa?

Důležité je něco jiného. Pomalu sa na Západě začína postoj k Ukrajině měnit. Joe Biden si už myje ruce nad Ukrajinou jako Pilát Pontský s tím, že Ukrajinu varoval před ruskou agresi. :-) Jen mi u toho uniká, co měla Ukrajina dělat jinak, resp. jak měla aplikovat to americké varování. Vychází mi z toho jen jedna okolnost, za které by to mělo smysl: kdyby Ukrajinci skutečně na východě Ukrajiny zabíjeli své občany, jak praví ruská propaganda, tak by ukončením zabíjení Rusů mohli Rusko zklidnit.

Komické je, jak západní země "spěchají"s dodávkami zbraní. V červenci, srpnu nebo na podzim.:-) Řekl bych, že čekají až válka skončí, a pak budou pokrytecky říkat, že my chtěli, ale bohužel jsme to nestihli. USA sice slíbily 40 miliard dolarů, ale zatím na Ukrajinu posílají jenom jednu moderní houfnici. A o nejmodernějších západních zbraní může Ukrajina jenom snít - oficiálně proto, že Západ nechce, aby se tyhle zbraně dostaly do rukou Rusů.

J. Kostelanský 14.6.2022 8:08

Nejlepší pak je, jak se Scholz s Macronem snaží zachovat Putinovi tvář. Putin to potřebuje asi tak jako mrtvola zimník. Ale ono to vypadá spíše tak, že tu tvář pro budoucnost se snaží zachovat Scholz a hlavně Macron, když budou po válce obnovovat zpřetrhané politické i ekonomické vazby: "My jsme nechtěli kapitulaci Ukrajiny kvůli sobě, ale kvůli Putinovi, aby si mohl zachovat svou tvář." :-) Tahle pokrytecká verze mi přijde podstatně blíže k realitě.

P. Kmoníček 14.6.2022 9:00

kostelanský, jak se tváříte na Mnichovskou dohodu ve spojení s Ukrajinou ?

V. Církva 14.6.2022 9:48

Že jsou Rusové nacisti a fašisti je evidentní jako že kamen padá na zem. Teda pro každého s IQ nad 80 pokud není v krku Putina (což tak jako tak koreluje). Po 24 únoru to došlo i všem s IQ nad 70.

Odkazů na Ilijina Dugina, "pionýry", vražd novinářů je víc než dost. Dodej radši zdroje že Rusové fašisti nejsou.

K. Křivan 14.6.2022 9:58

Církvo, cloumaj s tebou emoce a tak žvaníš pitomosti. Pěna ti lítá od mordy. Rusové nejsou ani státní korporativní socialisti ani nacionální socialisti. V Rusku je nacionálni iperialismus, usilující o stát v hranicích carského Ruska.

Z. Lapil 14.6.2022 10:02

Nevidím žádný podstatný rozdíl. A myslím, že Ukrajině je to jedno úplně.

Z. Lapil 14.6.2022 10:01

Já v tom vidím spíš hodného a zlého policajta. Aby byl někdo, kdo může říkat něco na způsob "Oděssu Ukrajině nechte, nebo se Bidenovi roztřese ruka ještě víc a tu atomovku vám tam pošle".

Tu atomovku nebrat doslova, prosím, to mě jen nic podobně jasného a stručného nenapadlo.

J. Hrbek 14.6.2022 8:03

Doporučuji autorovi přesunout článek na idnes nebo novinky, tam je víc emocionálních diskutérů s "rozhledem" ČTV ;-)

T. Hraj 14.6.2022 8:28

R^

F. De Winter 14.6.2022 8:01

Mexiko je suverénním státem, který si může vybrat svou vlastní cestu, bez omezení. Ale nemůže vytvořit vojenskou alianci např. s Čínou a umisťovat pokročilé čínské zbraně na hranici USA a nemůže provádět společné vojenské operace s čínskou armádou, spolupracovat při získávání výcviku a pokročilých zbraní s čínskými instruktory a tak dále. Ve skutečnosti je to tak nepředstavitelné, že se o tom nikdo ani neodváží mluvit. Myslím, pokud by se něco takového stalo, víme, jaký by byl další krok – není třeba o tom mluvit. Je to prostě nepředstavitelné.

"Proměňme Ukrajinu v Mexiko." To byla podstata ruských požadavků před intervencí. To byla možnost, která se dala využít. Místo toho USA a Ukrajina raději udělaly to, co jsem právě popsal jako nepředstavitelné pro Mexiko. Musely vědět co bude následovat. Myslím, že ze strany USA to bylo plánováno a dlouho se na tom pracovalo a zkorumpovaní ukrajinští politici udělají za peníze cokoli.

O. Roldan 14.6.2022 8:22

Rozdíl je v tom, že Čína je expanzivní totalitní velmoc a NATO nikoliv.

F. De Winter 14.6.2022 8:32

Jistě. NATO je tábor míru a socialismu. A je vždy v právu. To už víme. :-)

V. Kučer 14.6.2022 9:01

NATO je tábor míru nikoliv socialismu. Můžeme být rádi že existuje.

K. Křivan 14.6.2022 11:05

No, já v NATO žiji od roku 1969, a nemohu si stěžovat.

T. Hraj 14.6.2022 8:34

Ano, to je opravdu podstatný rozdíl. Ale může to tak zůstat jen pokud se NATO bude držet demokratických hodnot, ctít mezinárodní dohody a právo atd. Bohužel v některých případech byla tato linie zjevně překročena (Kosovo, Libye, druhá válka v Iráku, ...). Tyto precedenty dnes umožňují V.Putinovi říci "Za co mi spíláte? Vždyť já nedělám nic jiného než vy sami!"

T. Novy 14.6.2022 9:28

Mexicani nejsou pitomci, aby se zbavili vyhod spojenectvi s USA a lezli do totalitniho chomoutu.

Ukrajina ma rozum taky a chce spojenectvi s USA, ne s barbarskym rusackym blbostanem.