21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

UKRAJINA: Oč jde v tomto konfliktu

Probíhající válečný střet na východě Ukrajiny je provázen dokazováním nebo u jiných popíráním ruské angažovanosti v tomto konfliktu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 20.6.2015 14:42

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

V tom s Vámi zcela souhlasím! Bylo by divné, kdyby to nedělaly ani ve svém bezprostředním okolí. Jenomže lži o akutním vojenském ohrožení států NATO (a dokonce i nás) Putinem, záměrně odvracejí naši pozornost od velmi akutních "bruselských" ohrožení naší státní suverenity!

B. Rybák 20.6.2015 14:30

Re: K situaci na Ukrajině.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/usa-today-nacisti-v-ukrajinske-armade/

B. Rybák 20.6.2015 14:26

Re: K situaci na Ukrajině.

Vámi sepsaná, zajímavé odkazy obsahující chronologie událostí na Ukrajině je objektivní a proto velmi užitečná! Arogantním porušením zástupci EU i Ruska garantovaných dohod z 21. února 2014 byl protiústavní puč definitivně odstartován!

O. Horák 20.6.2015 13:52

Tady spíš někdo nestíhá sledovat,

že na Ukrajině se ještě ani jednou revolucí či volbami nedostal k veslu někdo alespoň trochu slušný, kdo Ukrajino neožebračí a nezadluží o další miliardy.

A radikalizace země ve stylu soukromých, těžkými zbraněmi vyzbrojených soukromých a téměř neovladatelných armád zemi také na puncu serioznosti a pocitu bezpečí nedodá. Ani nehledě na to, jak podezřele rychle se objevily a jak byly vyzbrojeny (a čím) hned od začátku.

B. Rybák 20.6.2015 13:48

Průhledná demagogie pana Rambouska!

"Majdan" prý měl podporu většiny Ukrajinců. Jak by tedy mohl pan Janukovič vyhrát ve volbách, sledovaných mezinárodními kontrolními komisemi (někdo očividně lže!)?

Představa, že zoufale bojující východ Ukrajiny se dobývá do "Kyjevem" otevřených dveří je pokusem o velmi hloupý vtip! Převážně ruské obyvatelstvo východní Ukrajiny se pochopitelně obává nenávistného protiruského "Kyjevského" (S.Banderu oslavujícího) nacionalismu, nechce být "Kyjevem" zataženo do protiruské politiky a pravděpodobně odděleno i od svých příbuzných a přátel v Rusku! Statisíce z východní Ukrajiny převážně do Ruska vyhnaných obyvatel tvoří téměř dostatečný lidský zdroj pro odboj proti "Kyjevu"! Rusko požaduje pouze autonomii pro ně a návrat k neutralitě Ukrajiny (proti tomu chce někdo válčit?)? Záruky o nešíření NATO dané Gorbačovovi (nyní plně Putina podporujícího), rozdupal západ a dovršil to bezprecedentním nezákonným bombardováním pravoslavného Srbska! S Putinem teď souhlasí např. dva němečtí exkancléři, maďarský premiér Orbán, vůdce britských euroskeptiků N. Farage..

http://radiovaticana.cz/clanek.php4?id=20914

http://cz.sputniknews.com/czech.ruvr.ru/2015_02_17/Spatny-chlap-Orban-Zapad-je-znepokojen-samotnou-skutecnosti-navstevy-Putina-v-Madarsku-9126/

http://www.nekorektni-tv.cz/?p=15186

J. Láníček 20.6.2015 13:42

Re: Do kamene tesat

Tak to já bych to viděl jinak. Autorovi se článek hrubě nevyvedl. Dokázal bych napsat podobný v naprosto opačném stylu. A američtí agenti by s tím klidně nemuseli souhlasit, ale to je tak vše, co by s tím mohli dělat...

V. Patkoš 20.6.2015 13:26

Re: Když tak všechno víte, pane Rambousku,

Á, dalšímu kremlobotovi praskla žilka. Jen tak dál.

D. Havránek 20.6.2015 12:56

Do kamene tesat

ANO tak to prostě je! :-(

A ruští agenti s tím mohou dokonce nesouhlasit ale to je tak vše co s tím mohou dělat....

J. Slanina 20.6.2015 12:47

Re: K situaci na Ukrajině.

A proč jsi to nedal rovnou na "hlas.ru"???

J. Matuška 20.6.2015 12:35

Re: K situaci na Ukrajině.

Požádal jsem blogera Dušana Navrátila, jestli by nenapsal stručnou chronologii událostí na Ukrajině. Odpověděl, že má jiné starosti, protože jeho manželka přišla o práci. Překonal jsem lenost a vypracoval jsem pouhou "svodku" /jak moje veledílo nazval jeden šéfredaktor poměrně známého serveru/ s názvem Stručná neobjektivní chronologie událostí na Ukrajině. Důvodú, proč jsem se do toho pustil bylo několik. Chtěl jsem, aby Bezejmenná dohoda z pátku 21. února 2014 a všechno, co s tím souviselo, jen tak nezapadla do zapomnění. Očekával jsem, že ne mediální mainstream, ale spíše, že v "alternativních" médiích se letos k prvnímu výročí objeví komentáře. Byl jsem zklamán. Vysvětluji si to tím, že přečíst všechny odkazy a třeba si i vyposlechnout emotivní projev Volodymyra Parasjuka zabere víc jak pět minut. Nechce se mi připustit, že se mýlím... Abych neprohrál 10:0, navrhuji, aby Bezejmenná dohoda byla zapsaná do Guinessovy knihy rekordů - platila pouhých pár hodin. A to ne 26. února... Škoda, Vitalij Kličko /má německé občanství, trenérkou mu byla kancléřka Merkelová/ mohl být prezidentem Ukrajiny - prý přijatelný pro celou tuto nešťastnou zemi. Zatím /v nadsázce/ vyhrává Victoria Nulandová...

http://www.paratdnes.cz/2014/09/STRUCNA-NEOBJEKTIVNI-CHRONOLOGIE-UDALOSTI-NA-UKRAJINE.html

S. Netzer 20.6.2015 12:24

Re: chucpe :-)

Co si to dovolujete, zmetku prašivý?

J. Slanina 20.6.2015 12:11

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Ano. ZATÍM!!!

S. Netzer 20.6.2015 11:59

Re: K situaci na Ukrajině.

Toho "vizionáře", kterého vykopli z Cato Institutu pro jeho proputinovské hlášky, a jeho podržtašky?

:-))))

M. Vondráček 20.6.2015 11:59

chucpe :-)

Quislinga stvořili Vaši soukmenovci Frau Netzer. Být Vámi , tak bych tu takovými jmény moc nepohazoval :-)

J. Matuška 20.6.2015 11:47

K situaci na Ukrajině.

http://virtually.cz/journal/?q=ivk-k-situaci-na-ukrajine

Tento vynikající viziionářský rozbor V. Klause a J. Weigla je datován 21. únorem 2014. To datum bude jednou a nebude to dlouho trvat, vyhlášeno jako Ukrajinský černý pátek.

L. Křivan 20.6.2015 11:40

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Takže nechat je ať si to sami vyřeší a nemíchat se do toho.

L. Křivan 20.6.2015 11:38

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Ano, není nad osobní zkušenost.  Na Ukrajině jsem nebyl, ale Vaší zkušenost považuji za velice věrohodnou a hodně výstižnou.  Díky za ní.

J. Heincl 20.6.2015 11:34

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Já bych se Rusů moc nezastával. Oni se určitě snaží ovlivnit situaci v sousedních zemích, hlavně v postsovětských, ke svému prospěchu všemi možnými prostředky. Podobnou politiku konec konců dělali a dělají všechny velmoci. Ale jak znám z osobních zkušeností Ukrajince a Rusy, tak bych se nebratříčkoval ani s jedním.

B. Rybák 20.6.2015 11:34

Re: Ruskoběluruskoukrajinský trojnárod je anomálií, kterou

Přesně tak!

B. Rybák 20.6.2015 11:31

Re: Pane Rambousku,

Souhlasím s Vámi pane Hašku!

B. Rybák 20.6.2015 11:27

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Souhlasím v Vámi. Na Ukrajině stále vládnou oligarchové, kteří nyní své zájmy hájí i pomocí svých ozbrojených band. Rozdmychávají nenávistný (protiruský) ukrajinský nacionalismus, který plně ospravedlňuje obránce východní Ukrajiny a nyní dokonce speciálním zákonem oslavil etnického vraždění se dopouštějících "banderovců"!

Několik citací o S. Banderovi z Wikipedie: "Roku 1934 byl odsouzen za podíl na atentátu na polského ministra vnitra Bronisława Pierackého k trestu smrti, ale rozsudek mu byl později změněn na doživotní odnětí svobody. Z vězení byl propuštěn Němci roku 1939 po napadení Polska, poté s nimi podporoval povstání v Kresy"

"Polští historici odhadují, že na ukrajinské Volyňi a Haliči bylo povražděno (1943-1945), jednotkami UPA až 100,000 polských civilistů, dalších půl milionu Poláků z oblasti uprchlo. UPA brutálně vyháněla Poláky, Rusy, Čechy a Židy z Ukrajiny, přičemž údajně zahynulo až sto padesát tisíc lidí."

"22. ledna 2010 byl oceněn titulem Hrdina Ukrajiny za „obranu národní ideje a boj za nezávislý ukrajinský stát“. Ocenění předal ukrajinský prezident Viktor Juščenko do rukou vnuka Stepana Bandery."

J. Heincl 20.6.2015 11:21

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Děkuji za uznání. Nad osobní zkušenost zkrátka není. Tak ještě jeden zážitek. Před zhruba pěti lety jsem se svými třemi nebo čtyřmi ukrajinskými přáteli šel do restaurace. V přízemí bylo plno a tak jsme šli do patra, kde bylo asi 20 - 30 volných míst, jen u jednoho stolu seděli čtyři muž v kravatách a oblecích. Posadili jsme se k volnému stolu, ale za chvíli přišel číšník a řekl nám, že musíme odejít, protože tam jsou členové městské rady a ti si nepřejí, aby je někdo poslouchal. Zatímco jsem se číšníka ptal, proč tam tedy nemají označenou rezervaci, moji přátelé se zvedli a odcházeli. Chvíli jsem se na číšníka rozčiloval, jak si dovoluje vyhodit hosty z prázdného lokálu, ale pak jsem šel také. Nejhorší mi na tom přišlo, že že se té situaci nikdo nedivil. Vysvětlili mi, že museli odejít, protože by jim jinak přišla kontrola na živnost, placení daní a bůhví čeho a dostali by mastnou pokutu. Potíže by také mohly nastat u dětí ve škole. Tak tohle si na Ukrajině dovolí politici z městské rady. To je u nás zatím snad nemožné.

J. Slanina 20.6.2015 10:52

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Nu, v takovémto případě to ale vidím tak, že ti naši velmi úspěšně bojují o postup do extraligy.

BTW: Váš popis stavu věcí na Ukrajině je zatím ten nejpřesnější, jaký jsem doposud četl.

J. Slanina 20.6.2015 10:47

Re: Rusko je agresor...

Neboj, až se z toho rusáckého laufu zakouří, bude ti u prdele, jestli ti někdo tyknul či vyknul.

J. Heincl 20.6.2015 10:39

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

To s vámi naprosto souhlasím. Domnívám se však, že naši vládní a parlamentní lumpové jsou proti těm ukrajinským pouhá 2. nebo 3. liga.

J. Slanina 20.6.2015 10:31

Re: Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Že mají Ukrajinci vládu samého lumpa, to zdaleka není jenom jejich výsada. Podívejte se na tu naši!

B. Hamáček 20.6.2015 10:24

Re: Naprosto

Nelze vyloučit , že ruské vodicí drátky zasahují až do Bruselu . Rozhádaná nesvorná Evropa Rusku naprosto vyhovuje. A na amerických univerzitách je také rozlezlá rudá verbež od vietnamské války.

J. Heincl 20.6.2015 10:22

Rusové ani Ukrajinci nejsou jen černí, nebo bílí

Západní Ukrajinu znám osobně velice dobře, několikrát za rok tam jezdím. Mnozí Ukrajinci jsou podle mých zkušeností netolerantní až fanatičtí nacionalisté, kteří neuvěřitelně nenávidí nejen Rusy, ale všeobecně lidi s jinými názory, než mají sami. Např. při rozhovorech o volyňských Češích mi bylo vážně řečeno, že to nejsou žádní Češi, ale líní Ukrajinci, kteří chtějí do ČR jen proto, aby mohli brát sociální dávky a nemuseli pracovat. Když jsem poté mluvil v Žitomiru s několika Volyňskými Čechy a navštívil je u nich doma, tak jsem zjistil, že někteří sice už česky moc neumějí, ale jejich chování a přístup k vlastnímu majetku se od ukrajinského dost liší. Při diskusích o utlačování Ukrajinců Rusy jsem s nimi souhlasil, že to bylo hrozné, ale na druhé straně jsem namítl, že oni se podobně chovají k zakarpatským Rusínům. Na Ukrajině totiž Rusíni nejsou uznáni jako národnostní menšina a nemají tam na rozdíl např. od Slovenska ani jednu základní školu s vyučovacím jazykem rusínkým. Naproti tomu jsou Rusíni uznáni jako národnostní menšina na Slovensku, v Polsku, ČR, Maďarsku, Srbsku a v Chorvatsku. Nakonec jsem se po vzrušené debatě dověděl, že rusínský jazyk je na h...o a že mají mluvit ukrajinsky. Nakonec ještě můj názor na dosavadní samostatné ukrajinské vlády a presidenty. Myslím si, že jsou to lumpové jeden jako druhý. Jestli ze západu nebo z východu naprosto nerozhoduje. Naprosto nechápu, proč ČR měla mít jako jednoho z nejlepších přátel zkorumpovanou a rozvrácenou zemi, ve které by se finanční pomoc ztratila ještě rychleji než v Řecku.

E. Erat 20.6.2015 10:15

Re: Pane Rambousku,

Zřejmě vyháněl z ČSSR i Třešňáka,Hutku atd.Co se v mládí naučil,dnes jak když našel.

E. Erat 20.6.2015 10:14

Re: Ano, je třeba to vnímat jako strejda

Mannheim, roztleskávač Evropské unie.