Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
UKRAJINA: Bandera, jaký je to vzor?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Vareka 22.2.2019 11:44Ukrajina . o autorovi a komentářích Nedříve bych se chtěl vyjádřit o článku jako takovému. Musím se přiznat, že jsem už dlouhou dobu nečetl příspěvek, který by byl natolik kontroverzní, a tak špatně uchopený autorem. Nevím, zda to bylo záměrem nebo pouhou neznalostí, ale jeho povrchnost mne až ohromila. Autor se dotknul mnoha témat, aniž by se snažil čtenáře seznámit čtenáře s kořeny a důvody popisovaných událostí. Nejsem si jist, zda to bylo záměrem či neznalostí, ale v každém případě tento článek vyvolal množství negativních emocí. Nejsmutnější jsem byl po přečtení komentářů. Nejdříve jsem chtěl vše hodit za hlavu s tím, že taková je přece doba a každý má právo vyjádřit svůj názor, ale nemohl jsem se s takovým přístupem spokojit. Nechci kritizovat nebo posuzovat toho či jiného komentátora, i když vzhledem k mým znalostem tématu by toto vůbec nebyl problém. Chtěl bych připomenout jeden citát z bible: " kdo je bez viny, hoďte po něm kamenem". Toto platí nejen v osobní rovině ale i ve vztazích mezi národy. Jaké křivdy a hrozné tragédie se v minulosti stali ať co se týče autorově zmínce o Volyňské tragédii, nebo dalších událostech zmiňovaných v komentářích. Kdyby byl zde prostor a možnost přišli bychom na to, že na té či druhé straně bylo mnoho případů vražd a násilí. Říkáme si, kde je tedy pravda? Ano ta je důležitá, ale její nalezení není jednoduché. Ponechejme toto na odbornících historie a jejich vzájemných diskuzích a vývodech. Na nás bezprostředně zainteresovaných je, zda budeme ochotni a schopni se s tím so se stalo v minulosti smířit. Příkladem mohou být vztahy mezi Polskem a Německem. Kolik krve bylo vzájemně prolito, mezi těmito 2 národy, ale i přesto tyto státy byly ochotni uznat vzájemné zločiny a jejich další vztahy po roce 1969 vycházejí z principu: "Odpouštím a doufám že mi bude odpuštěno". Neměli bychom se z tohoto přístupu vzít ponaučení a takto se na minulost dívat? Přítomnost, to je to, co bychom měli řešit, a ne se stále ohlížet do minulosti. |
J. Vintr 21.2.2019 23:55Hezky prokremelský pamflet. Jen k té spolupráci Benderovců s nacisty. S nacisty spolupracoval i Stalin a zavraždil určitě mnohem víc Poláků, Ukrajinců i Rusů než nacisti spolu s Benderovci. Přesto velká část Rusů Stalina oslavuje a je hrdá na jeho éru. Proč vyčítat Ukrajincům Benderu, který je pro ně symbolem odporu proti Rusku, která na Ukrajině napáchalo a zase páchá tolik zla. |
J. Svoboda 21.2.2019 22:02Je to všechno správně - "Kerčský incident"? "Oslava Bandery"? Hele, autore, i bez kremelského oldspeaku je nám jasné, že Putin do důchodu neodejde nikdy. A toho Lenina ve vitríně stejně nezakecáte nějakým bájným Banderou. Čus,bohatýre! |
Š. Hašek 21.2.2019 19:56Tak někteří Ukrajinci se nám spojili s vrahy Slovanů - nacistickými Němci! Co si od toho slibovali? Krom okamžitého vraždění a okradení Židů, Poláků, ......??? Ten Bandera musel být echtgauner, gauner, uvažující jen na jeden tah dopředu. Na šachovnici. Tak hnusně/hloupě uvažují jen sadističtí zločinci. Dále viz Volyň. |
P. Pavel 21.2.2019 20:45Re: Tak někteří rusáci se nám spojili s s vrahy Slovanů - nacistickými Němci! Co si od toho slibovali? Krom okamžitého vraždění a okradení Židů, Poláků, ......??? Ten stalin musel být echtgauner, gauner, uvažující jen na jeden tah dopředu. Na šachovnici. Tak hnusně/hloupě uvažují jen sadističtí zločinci. Dále viz Katyň. |
A. Trick 21.2.2019 21:31Re: Tak někteří rusáci se nám spojili s Je poznat, že Vám to "myslí politicky". |
P. Pavel 21.2.2019 22:30Re: Tak někteří rusáci se nám spojili s Chtěl jste říct "fakticky". Ten omyl vám nezazlívám, evidentně trpíte minimálně dysgrafií. |
P. Pavel 21.2.2019 18:28Jestli se k něčemu taktně mlčí tak leda k rusáckému retušování kolaborace masového vraha stalina s hitlerem. Když se autor té srágory výše tak zajímá o polskou filmovou tvorbu, tak mu mohu doporučit film Katyň. Pro info, i kdyby se k ukrajinským náckům připočítali všichni náckové z celé Evropy, tak jich pořád bude zlomek ve srovnání s počtem nácků rusáckých. Viz https://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html Pokud tady někdo vyvolává válku, tak to určitě nejsou Ukrajinci. Je to rusácko, které přepadením ukrajínských lodí, snažících se proplout z mezinárodních vod do vod ukrajinských se dopustilo minimálně pirátství. Viz https://www.echo24.cz/a/Szkkd/ruske-zajeti-ukrajinskych-lodi-bylo-prokazatelne-poruseni-mezinarodniho-prava |
J. Fridrich 21.2.2019 13:44Ukrajinci měli Banderovce, Rusáci svého generála Vlasova a Ukrajinci měli Banderovce, Rusáci svého generála Vlasova a ten stejně tak jako Bandera bojoval proti ruskému zrůdnému komunismu.. O Vlasovovi se nějak i nyní podivně mlčí, o Banderovi naopak se zveličuje jeho dřívější i nynější role v dějinách II.svět. války, ale i nyní - tam je cítit dezinformační tlak Kremlu.. |
V. Novák 21.2.2019 14:01Re: Ukrajinci měli Banderovce, Rusáci svého generála Vlasova a Vlasov byl komunista a Stalinův generál, který "prozřel" v zajetí. Jeho role v dějinách II.svět. války je zanedbatelná, protože Němci ruským zrádcům moc nevěřili - a oprávněně. Nejen Vlasovcům, ale ani Kaminskiho řezníkům. |
E. Derat 21.2.2019 14:31Re: Ukrajinci měli Banderovce, Rusáci svého generála Vlasova a Kdyby ho Ukrajina v čele Gala Petrem Porošken neadorovala, tak ho nikdo neřeší. Kreml je v tom pouze ve vaší hlavě. A Vlasovovci, říká se že pomohli při Pražském povstání, to je sice pravda, ale nebylo to z dobroty srdce či lásce k Pražanům, potřebovali se prostřílet k západním spojencům. A Němci jim v tom bránili, a tak je stříleli. Vlasovovci dobře věděli, že kdyby je v Praze zastihla Rudá armáda, tak skončí s kulkou v hlavě. Takže ta pomoc byla asi taková, jako když utíká vězeň a střílí hlava nehlava dozorce, a tím ostatním vězňům pomůže k útěku. |
V. Petr 21.2.2019 14:54NENÍ PRAVDA! Vlasovci se pokoušeli pomocí Pražskému povstání "rehabilitovat" za svou předchozí činnost. |
E. Derat 21.2.2019 15:13Re: NENÍ PRAVDA! A kdo vám to nakukal ? Vlasovci byli jako zvířata v pasti , a Rudá armáda se blížila. A tak se pokusili prostřílet. Slovo rehabilitovat a činnost, opravdu dobrý. |
V. Novák 21.2.2019 15:20Prostě zradili podruhé. Když je Němci chtěli použít při obraně přechodů přes Odru, Buňačenkova 1. divize přes nesouhlas Vlasova zdrhla a náhodou se ocitla v Praze, kde pomohla povstání. Součástí téhle divize byly i zbytky Kaminského marodérů, kteří se tak "vyznamenali" vražděním civilistů ve Varšavě, že to bylo i na Němce příliuš a Kaminského popravili. Praha měla kliku, že už se blížil konec války a vlasovci měli jiné starosti... |
J. Křivan 21.2.2019 23:53Re: NENÍ PRAVDA! Z nouze cnost, jinak máte pravdu. |
P. Zinga 21.2.2019 11:28Oprava. Zdá se, že můj výklad o původu jména "Rus" je sice vtipný, ale nesprávný. Většina vědců vychází z finského pojmenování Švédů "Ruotsi" (veslař). Aspoň, že Vikingové. Ale Rusové mají jiný výklad: podle kmene u říčky Ros, zvaný Rus: buď odvozené od jména říčky anebo od významu slovanského pro "červený, světlý". A Ukrajinou zvali oblasti jihozápadně od Kyjevské Rusi. Zkrátka Pomezí. |
J. Cyrany 21.2.2019 11:13Doporučuji francouzský seriál Einsatzgruppen – komanda smrti(tedy pokud máte dobrý žaludek). Vsadím , že Ukrajince už mít rádi nikdy nebudete. O Němcích ani nemluvě. |
Š. Hašek 21.2.2019 19:56Re: Doporučuji Asi tak. |
M. Krčmář 21.2.2019 10:23Všechny malé státy v sousedství Ruska znají ruskou rozpínavost, tudíž se nemohu divit, že se jich mnoho přidalo na stranu Němců, kteří jim na rozdíl od rusů připadali jako civilizovaný národ. PS: válečných zločinů se "vždy" dopouštějí "všechny strany konfliktu". |
F. Houžňák 21.2.2019 11:06To je pravda. Plynové komory provozovali Němci velmi civilizovaně. |
M. Krčmář 21.2.2019 11:15Vysoká organizovanost a efektivita,o tom si v té době mohli nechat rusáci jenom zdát. I když gulagy měli dříve než Němci první koncentrák. |
P. Zinga 21.2.2019 11:29Re: Krčmáři, ty seš pitomé šovinistické hovado. |
M. Krčmář 21.2.2019 11:42Hovado snad,ale to tykání a pitomé si vyprošťuji. To čtvrté slovo neznám. |
V. Petr 21.2.2019 14:30Plynové komory vznikly proto, že si Himmler, i někteří esesáci, ošklivili pohled na krev. Soudruzi z NKVD takové zábrany neměli. V Kuropatech dokonce "soutěžili," kolik vězňů zabijí jednou kulkou... |
J. Jurax 21.2.2019 17:33Plynové komory vznikly hlavně proto, že střelivo je drahé a věšení pomalé a neefektivní. |
J. Vintr 22.2.2019 0:01Re: To je pravda. Plynové komory provozovali Němci Rusi se na tak sofistikovanou techniku vraždění nezmohli. Vraždili primitivně, kulkou, provazem, hladem, zimou a nelidskou prací. Ale zvládli toho mnohonásobně víc než Němci. |
F. Houžňák 22.2.2019 8:26Vidím, že se vám německá sofistikovaná technologie plynových komor líbí. Nedivím se, holt civilizovanci se sesedají k sobě, birds of a feather. V německé říši se samozřejmě nevraždilo kulkou, provazem, hladem, zimou a nelidskou prací, to civilizovaní Němci nedopustili. Gratuluji k vašemu pokrokovému světovému názoru. |
V. Petr 21.2.2019 10:18Takže, někteří podvodníci připisují vyvraždění Českého Malína banderovcům. Ve skutečnosti Český a z části i sousední Ukrajinský Malín vyvraždili NĚMCI jako odvetu za to, že obyvatelé PODPOROVALI BANDEROVCE !!!!! Resp. jako odvetu za útok banderovců na své pozice.... |
V. Novák 21.2.2019 11:01Re: Takže, někteří podvodníci připisují vyvraždění Českého Český a z části i sousední Ukrajinský Malín vyvraždili NĚMCI. Ovšem jako odvetu za útok banderovců, kteří chtěli Němce vyprovokovat (a moc práce jim to nedalo), protože malínští je odmítli podporovat. |
V. Petr 21.2.2019 14:33To by se nestalo, pokud by Němci nepovažovali obyvatele za spojence Banderovců. Nehledě na to, že tato komunistická verze není moc pravděpodobná. Naopak, komunističtí partyzáni takto provokovali německé akce proti PRONĚMECKÝM obyvatelům. |