1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RigRig 13.12.2006 16:43

Re: Byl to vrah

Allende nevládl v souladu s ústavou. To shledal před pučem i chilský parlament. Demokraticky a ústavně byl zvolen a v souladu s ústavou vládl jakýsi Adolf Hitler (i když si nechal zákony měnit, tak to hodně dlouho dělal ústavně). Přesto si dovolím kacířsky tvrdit, že kdyby pana Hitlera několik málo let po jeho převzetí moci někdo pučem odstranil a zavraždil 3000 jeho nejvěrnějších nohsledů, tak že by to bylo dobře. Pro Něměcko, pro Evropu, i pro celý svět.

68 13.12.2006 16:42

Re: Byl to vrah

Jste hrozně přísnej VL. Dal bych mu jen "neúmyslné zabití" - a ještě z donucení.

RigRig 13.12.2006 16:38

Re: Nesouhlasím

Hitler ovládl zemi v ekonomickém a politickém rozvratu. Měl plnou hubu keců o boji proti bolševikům, ale pak se s nimi spojil a uzavřel spoustu dohod včetně té nejslavnější o neútočení (i když ji nakonec porušil a zase začal proti bolševikům bojovat). Nicméně jeho vládu nejvíce odskákali židé, kteří Německo nijak neohrožovali a neplánovali žádné převzetí vlády. Jeho vláda skončila tak, že rozpoutal největší válku na světě a průmyslově vyhlazoval celý jeden národ, zemřely desítky miliónů lidí, kteří v naprosté většině případů nechtěli nic jiného, než žít svůj život. Německo proměnil ve spáleniště, jehož obyvatelé se povinně museli 50 let stydět, že jsou Němci.

Pinochet převzal zemi v ekonomickém a politickém rozvratu a tím podobnost končí. Nerozpoutal žádnou válku, dost možná svým pučem jedné (občanské) zabránil. Zahynulo 3000 lidí - většinou lidí, kteří plánovali zemi dále rozvracet pod pláštěm budování spravedlivé společnosti. Z velké části lidí, kteří nebyli Chilané, ale za tímto "bohulibým" učelem do Chile přijeli. P. proměnil Chile v neobvykle presporující zemi (na latinskoamerické poměry) a zavedl zpět demokracii ve které se lidé mohou svobodně rozhodnout, jestli ho budou považovat za padoucha, nebo hrdinu.

Uniklo mi něco, nebo je srovnání Hitlera a Pinocheta zcela mimo?

VL 13.12.2006 16:36

Byl to vrah

Od autora je hezké, že se snaží být "objektivní". Musel by pak být objektivní i ve vztahu k Hitlerovi - postavil dálnice a vyvedl Německo z krize. Je nefér, jestli vyčítá prezidentu Allendovi formu, jakou byl do funkce zvolen a jakou vládl. Byl zvolen demokraticky a v souladu s ústavou, ať se nám to líbí nebo ne. Vládl v souladu s ústavou, kterou Chile přijalo dávno předtím. Tvrzení, že Allende byl "radikální levicový kandidát" je poněkud přitažené za vlasy. Autor má pravdu, že se Chile ocitlo v politickém a ekonomickém rozvratu, nikoli však za hranicemi právního státu - na to Allende dbal a očekával totéž i od velení armády. Ekonomický rozvrat nota bene nezpůsobily pokusy o reformy, ale akce Allendových protivníků – mj. stávky autodopravců, na nichž byla při své poloze ekonomika Chile zcela závislá, manifestace dam z vyšších vrstev, které demonstrativně tloukly před palácem Moneda do prázdných hrnců, aby daly najevo, že nemají co jíst, sabotáže zahraničních společností, které se nemohly smířit s tím, že by mohly přijít o část svých zisků, a působení zahraničních tajných služeb. Po puči pak nebylo tak těžké dát ekonomiku znovu do pořádku - Pinochetovi ochránci rádi přispěli. Je skutečně naivní si myslet, že to byl ekonomický liberalismus, co postavilo chilské hospodářství na nohy. Vražda prezidenta Allendeho může autorovi připadat jako "romantická", zůstane však vraždou. A nikoliv jedinou, kterou má Pinochet na svědomí. Je zbytečné srovnávat počty obětí Hitlera, Stalina, Pol Pota, španělského diktátora Franka (pardon, to byl vlastně jen "autoritář"), nebo Pinocheta - všichni vraždili jak nejlépe uměli a jak jim momentální situace dovolila.  Takže žádný rozdíl. Pinochet byl korupčník a vrah.

cb 13.12.2006 16:23

Re: Nesouhlasím

Hitler bojoval proti konkurenci ve stejne casti politickeho spektra.

Charlie 13.12.2006 16:23

Re: Neco pro zasmani od naseho blbeho Antonina Vachy.

Díky !!  :-D:-D:-D

Charlie 13.12.2006 16:21

Re: Re: Re: Pokusil jsem se ...

Blicí Listy je běžné pojmenování pro ten levičácký plátek. O to se zasloužila většina autorů, kteří tam píší podobné výblitky jako Štampach. Tedy žádná nadávka.

Jojin 13.12.2006 16:21

Nesouhlasím

Milý Mlejnku,Hitler taky zkoušel bolševikům zatnout tipec,to že přišlo díky jeho úsilí o život cca 30 000 000 je zřejmě prkotina... Nepřeháněl bych to s tím"účel světí..." Rv

Jiří 13.12.2006 16:15

Re: Já má tu novodobou historii Chile

Nu v tom případě si Vás dovolím obvinit přímo ze lži, jelikož Rudé gardy byly komunistů, což Allende nebyl, na to tam měla Kuba jiného ptáčka jmenujícího se Louis Corvalan.

Rudé gardy opravdu v Chile řádily v období 1971/73 a zaměřovali se na latifundisty, kteří odolávaly pozemkové reformě Allendova předchůdce Eduarda Freie.  Nikterak je nechci hájit, ale počet jejich obětí jde do desítek, i když jim bylo připisováno kde co. Jejich role byla v chilské politice okrajová, o čemž svědčí i to, že proti nim nebyla nikdy nasazena pravidelná armáda. Což jejich počínání vůbec neospravedlňuje. Též se prameny nikde nezmiňují o jejich napojení na zahraničí. Nu zase jeden mýtus padl, co se dá dělat.

Sowfiw 13.12.2006 16:06

Re: Re: Vacha #3

Ten preci maji jmenuje se vrba, jenze ono je lepsi opruzovat tady.

Wabi 13.12.2006 16:04

Re: výblitek z Rudého Práva

Tam nelezte, ještě se vám něco stane!!

Wabi 13.12.2006 16:03

Re: Re: Re: čest a sláva

Jakým myšlenkovým postupem se to podařilo?Jak jste se dostal na husáka a spol? Co s nima mám společnýho?

Charlie 13.12.2006 16:00

Já má tu novodobou historii Chile

přímo od zdroje, od mé tety, která tam žila od třicátých let. Přesněji od sokolského sletu, na kterém poznala svého pozdějšího manžela.  Myslím, že ona věděla o Chile víc než soudruh Racek nebo Šedovous.

gerontusinza 13.12.2006 15:59

Ne jenom jsem se nechal strhnou blbostí. Vaší.Re: Re: To jste ještě nepochopil, že Kuba USA nevadí? Re: Re: Nikoli myslete vy. Re: Naivka Racek

Omlouvám se, aspoň jsem poznal velokost idiotství nicku. Je óóóbrooosvskáááááááá. . (Y)

cca 13.12.2006 15:57

Re: Re: Kdyby byl Mlejnkův taťka mezi těmi 3000...

návod na zřeknutí se rodičů : M. Kundera : Žert

tony 13.12.2006 15:56

Re: Vacha #3

Mám recept, založte si antisionistický web.

Sowfiw 13.12.2006 15:52

Vacha #3

no to pravo "odstranit komentáře, které jsou neslušné, útočí na autora článku nebo na jiné osoby, komentáře, jež se netýkají obsahu uveřejněného článku" provozovatel samozrejme ma. My pouze poukazujeme na jeho pokrytectvi a fales, kdyz v disclaimeru oznamuje, ze "nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus, neplacená reklama a texty cizojazyčné" a vzapeti smaze texty, ktere neobsahuji nic z toho. Zaroven zde ovsem ponechava prispevatele, kteri pisi POUZE hrube a osobni urazky mimo tema clanku.

Kdyby redakce v disclaimeru uvedla: "Toto je sionisticky web a zadne komentare, kriticke k Israeli, nebudou akceptovany, ani kdyz budou slusne", nerekl bych ani popel a zaridil se podle toho. Halasne proklamovana nestarnnost NP se ale takto stava vysostne pokryteckou pruhlednou habadurou.

ucitelas 13.12.2006 15:52

Re: Re: čest a sláva

mám reagovat jako vy když zemřel brežněv nebo husák ?a třesete se o castra,nebojte vstanou noví bojovníci;-D

brok 13.12.2006 15:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak tohle je těžká otázka,

Kdyby byl gen. Svoboda v 1948 zastřelil Gotwalda, rozehnal milice a pověsit pár desítek lumpů, asi bychom ho dodnes také velebili. On byl ovšem, na rozdíl od Pinocheta, bolševik.

Sowfiw 13.12.2006 15:51

Vacha #2

Presne tak! Vcera zde zmizela velka cast diskuse, ktera neobsahovala naprosto nic osobniho, rasistickeho nebo vulgarniho. Jedna se o zcela otevrenou censuru nepohodlnych nazoru. Mne osobne byl sem opet zamezen pristup z domaciho pocitace, coz se zdejsim vulgarnim rasistum jiste nikdy nestalo, anzto stoji na te "spravne" strane! Timto opovrzenihodnym pocinanim odhalila redakce NP svou pravou tvar - tvar bolsevickych ideologickych censoru! ;-O Rv (Y)

Sowfiw 13.12.2006 15:48

Neco pro zasmani od naseho blbeho Antonina Vachy.

Aby si trouba nemohl stezovat, ze nemuze publikovat. nabizim mu timto sluzbu,. Napis sve hovadiny na duty strom a ja sem prekopiruju. Od redakce jiste neni pekne, ze ti sem nechce dovolit prispivat, okrada nas tim o zdroj zabavy.

"To, na čem jsem v článku poukázal, právě propuká na Neviditelném psu pod dnešním Mlejnkovým článkem. Bohužel se nemohu zúčastnit: na Psu mi je opět znemožněno diskutovat, ač jsem tam nepostoval nic rasistického, osobního nebo vulgárního, pouze jsem poukázal na falešnost Šamanova seriálu o "Míru v Israeli". Zatímco zrůdně vulgární a pouze osobní příspěvky Sowfiwa a dalších Boutrosových neandrtálců nikdy nemizí, aniž je těmto individuím zakázán přístup.

Hanba! Sionistická censura!! " ;-D

cb 13.12.2006 15:46

Re: něco pro připomenutí z Etiopie

Bylo odporne, jak se snim Gustav olizoval na letisti.

cb 13.12.2006 15:45

Re: Re: Pokusil jsem se ...

Nehlede k tomu, ze Kuba ma o 1/3 mene obyvatel nez Chile.

tony 13.12.2006 15:44

něco pro připomenutí z Etiopie

Pětašedesátiletý "Rudý něguš" Mengistu, který je mimo jiné držitelem československého Řádu bílého lva, byl dvanáct let souzen za zločiny proti lidskosti, genocidu a vraždy.

Během jeho vlády, známé jako "rudý terror", bylo v letech 1977-1991 popraveno 50 000 až 200 000 lidí a další asi milion zemřel hlady."

Tomu říkám diktátor

PetrK 13.12.2006 15:43

Re: Když čtu některé zdejší výlevy

Jen na doplnění: kolik mrtvých, umučených a nevinně pozavíraných mají za sebou komunističtí lidumilové jako Džugašvili, Gottwald aj., kteří dovedli ekonomiku do ... no přesně tam.

Jiří 13.12.2006 15:39

Jen tak mimochodem

Nebyly ony Rudé gardy spíše chilských komunistů?

Jsem vcelku netušil kolik odborníků na novodobou chilskou historii se u nás v Česku ráčí vynacházet.

RigRig 13.12.2006 15:35

Re: Pokusil jsem se ...

No pan Štampach tam píše zajímavé věci:

Počet Pinochetových politických vězňů, počet lidí mučených a zavražděných jeho politickou policií za patnáct let jeho teroristického režimu násobně přesahuje počet lidí, které postihla Castrova diktatura na Kubě za celá desetiletí jeho vlády.

Nikde jsem nenašel statistiku, kolik lidí Castro mučil, ale na potvrzené smrti vede Castro nad Pinochetem 10 000 ku 3000. Nemluvě o tom, že Pinochet připravil svým obyvatelům jeden velmi tvrdý rok a potom se jeho diktatura opravdu postupně měnila v operetku jak tady už někdo psal, ze začátku pomalu, ale velmi jistě. Castro dopřává Kubáncům tvrdou diktaturu už desítky let a nevypadá to na změnu.

tiburon 13.12.2006 15:33

Když čtu některé zdejší výlevy

nezbývá mi než doporučit levo- i pravobijcům, aby se jeli do Chile podívat. Myslím, že by řada horkých hlav vychladla. Pinochet byl osobnost, byť notně problematická a se zjevnou touhou po moci. Nebyl to žádný spasitel, prostě chtěl být, kým byl, tedy autoritativním vládcem, který se nemusí ohlížet na nikoho. Na rozdíl od jiných souputníků měl dost rozumu na to, aby se nemíchal do věcí (ekonomika), kterým jiní rozumějí lépe. Zasloužil se o alfabetizaci země ale na druhé straně bez skrupulí toleroval seberealizaci zjevně psychicky nemocných jedinců (jinak se jejich sadismus vysvětlit nedá) v represivních složkách. A tak by se dalo dlouho pokračovat. Vždycky se najde pro a stejně relevantní proti. Fakt ale je, že snad kromě Jimenéze za žádným diktátorem v JA nezůstal takový skok v rozvoji země.

Charlie 13.12.2006 15:33

Re: Pinochet zatrhl tipec Allendeho Rudým gardám,

R^R^R^

Charlie 13.12.2006 15:32

výblitek z Rudého Práva

Ivan Odilo Štampach  na blicích listech plácá pitomosti jako:

“..Salvador Allende pověřen občany své země spojil demokracii a plný respekt k občanským a lidským právům..”  nebo ” ... Pinochetovy jednotky zabily prezidenta statečně bránícího prezidentské sídlo..“ prostě Štampach opsal svůj výblitek z Rudého Práva neblahé paměti.