19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

SVĚT: Víra neznabohů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Suchoř 5.2.2010 17:48

náboženské reality?

například jaké

Suchoř 5.2.2010 21:31

spojování Bible s Bohem

Mark Twain se v citované větě o Bohu ničím nezmínil. Naopak, křesťané kteří tvrdí, že taková slátanina jakou je Bible, má být božím dílem a slovem, Ho tím znevažují a zneužívají

šakal 3.2.2010 20:22

...Potká Kohn Roubíčka

Pan Siberstern je na návštěvě u pana Menkeho, obdivně si prohlíží porcelán v gláskostnu, když se najednou zarazí a ptá se: "Menke, co to tu mají za šancajk?

"To je takovej amulet proti uřknutí. Koupil jsem ho lóni na bazaru v Batávii," vece Menke.

"...Se jim divím, že daj na takový směšný řeči. Jsou snad nějakej animista oder wie?"

"Nejsou přece jako malej, Silberstern, však já na to taky nic nedám! Ale oni mi v tý Batávii říkali, že to funguje, i když na to našinec nevěří."

Á propos: Pomoz si sám a Bůh ti pomůže (7;- ))

čtenář 3.2.2010 20:12

Re: Fistein se myli v tom,

:-) Jestli něco nepojednává o Bohu, tak je to teologie. To jsou takový slátaniny, že to až bolí. Ale faktem je, že i za teologii spousta lidí vymění víru, jak to dokazujete zrovna Vy, Tano Zajicova.

P.S.: a slovo Bůh se píše Bůh a nne B-h. není to totiž nic proti Bohu.

Thyronx 3.2.2010 21:40

Re: Tana Zajicova se nemyli

Buh je urcite poznatelny a nejlepe ho poznate prostrednictvim pravicovych (cti Republikanskych) idealu a nesmiritelnym bojem proti reforme zdravotnictvi v jakekoliv podobe. Kdyz jste na pochybach, zeptejte se sami sebe - what would Jesus do!

Hm 3.2.2010 21:54

Re: Tana Zajicova se nemyli

Thyronxi, to co pisete si protireci. Co by podle vas udelal Jezis ze jste ho zaradil k republikanum ? Opravte si to laskave, vzdyt to je absolutne nesmyslny zvast.

Thyronx 3.2.2010 23:04

Re: Tana Zajicova se nemyli

Co kdybyste to opravil za mne, abychom se vyhnuli nejakemu nedorozumeni! :-)

Hm 4.2.2010 0:06

Re: Tana Zajicova se nemyli

Nepletl bych do toho ani Boha ani Jezise. Nemaji nic spolecneho s politickymi stranami. Je to lidske konani a nemistne soutezeni. Nakonec mate pravdu ze Jezis lecil lidi bez ohledu na hmotny zisk. Omlouvam se za predeslou trochu jiskrnou odezvu. Neni tu smajlik na podani ruky kterych bych ted pouzil.

Thyronx 4.2.2010 1:20

Re: Tana Zajicova se nemyli

Prijimam, ale neni ani zapotrebi - souhlasim s Vami. Muj komentar se obracel specificky na pani Zajicovou, ktera memu sarkasmu jiste dobre rozumi! :-)

Hm, 3.2.2010 22:28

Re: Fistein se myli v tom,

bohové jsou virtuální konstrukty vzniknuvší v hlavách těch, kdož se jinak nedokázali vyrovnat s životem ... a/nebo těch, kdož na víře v ony konstrukty chtěli vydělat ... a ostatní kolem toho je jen odvozený humbuk ...

Hm 3.2.2010 22:48

Re: Fistein se myli v tom,

Obul jste si muj virtualni nick. :) Je mozne ze jsou takovi jak se zminujete ale zkusil jste sam najit Boha ? Nebo ho jen odpirate protoze je to pohodlnejsi. 

Pavel 3.2.2010 23:46

Re: Fistein se myli v tom,

To snad nemyslíte vážně! To, že někdo nevěří ve vašeho boha snad ještě neznamená že je chladně kalkulující psychopat!

tymětaky 3.2.2010 17:06

neznám důkazy existence

Alláha,křesťanského boha,boha větru,deště,slunce a spousty jiných bohů,neznám důkazy existence hejkala,meluzíny ,psychotronických jevů,hastrmana,mimozemšťanů a tak předpokládám ,že neexistují.Připouštím ,že se mohu mýlit ale to se můžeme mýlit my všichni,věřící i nevěřící.

alena 3.2.2010 16:21

Nevím přesně,

co znamená pojem globální jih. Je to takové neurčité, nejasné. Ale možnost, že (bývalí, ale také dosud současní - a až vpadnou do Evropy, potom také bývalí) občané zemí, v nichž je dominantním náboženským vyznáním islám, se stanou v dohledné době převažující skupinou obyvatel Evropy - to se mi jeví celkem jasné, možné, ba dnes už málem neodvratitelné. Pan Fištejn je, mám pocit, o něco starší nežli já, ale pokud nám náš Pán Bůh, dokud ještě o něm vůbec smíme takto veřejně mluvit, dopřeje trochu života, kdo ví - dočkáme se asi ledasčeho.

Je velice naivní tvrdit: ne, to se nemůže stát! Stát se může úplně cokoliv. Zvlášť, když v případě, o němž se bavíme, příznaky jsou už velice znatelné. A bojím se, že nějaké filosofování o religiích a vztahu Evropanů k náboženstvím apod. je ukradené těm, kteří se dávno rozhodli dobýt pro sebe a své potomky nová teritoria (neb nejde o šíření víry na 1. místě, ale o to pod záštitou víry získat bohaté rozvinuté evropské země - když jejich současné obyvatele zotročíme, zlikvidujeme, nebo v nejlepším případě vyženeme - do jiných zemí, které přijdou na řadu později).

strejda 3.2.2010 21:25

Re: Nevím přesně,

Proč taková dramata. Stačí se podívat na vymírání Evropy a evropanů. Žádný boj nebude třeba. Stačí počkat a jen obsazovat uvolněná území. A stárnoucí evropané mohou jen doufat, že když již nebudou mít děti, budou muslimové udržovat jejich důchodové fondy do kterých celý život spořili. Karel Kryl by na to řekl, jó nasr.., nasr...!

Nebude násilí, nebude boj. Jen odumírání. V bídě a chudobě. A ZCELA PRÁVEM.

Simone Weil 3.2.2010 15:00

.

Jedna z nejvzácnějších radostí pozemské lásky, sloužit milovanému, aniž by o tom věděl, je v případě Boží lásky možná jen skrze ateismus.

V.ladimír 3.2.2010 15:09

Re: .

Zní to jako nějaké moudro, ale já tomu nerozumím. Zkuste to rozvést, jestli to i pak bude tak moudré.

. 3.2.2010 15:35

Re: .

 Take si rikam,co nam ma byt sdeleno.To by bylo tema na slohovou praci,ze? Poslu to do USA k prekladu panovi,ktery tam zije uz 25 let a uvidime jaka ptakovina z toho vyleze tam.

V.K. 3.2.2010 15:52

Re: .

  Poznavate ?  " Co tu varis ty ?"  "Petlama,patlama.....!" " Slysite ? My mu nerozumime,ale my mu verime !"   A byla z toho slivovice !

. 3.2.2010 16:20

Pane Simone Weile,

 cekame s napetim na objasneni. Dekujeme !

Ludva 3.2.2010 16:33

Re: Pane Simone Weile,

Chápu to tak, že Bůh může takto sloužit pouze těm, kteří v něj nevěří. Jako když pomáháte třeba v kariéře někomu, kdo o vás neví.

. 3.2.2010 16:30

Re: .

No já tomu rozumím tak, že pokud je Boží láska nesmírná, tak Bůh miluje i ty, kteří v něj nevěří - ateisty ( a tudíž o tom milovaní ateisté vůbec neví, že je Bůh miluje).

V.K. 3.2.2010 16:42

Re: .

  No jo,ale   na zacatku se mluvi o radosti pozemske lasky a  dale o Bozi lasce. Vidim,ze se bez  pana Simona neobejdu.

V.K 3.2.2010 17:27

No tak,

 pane Simone, ve jmenu lasky pozemske  a z nejvzacnejsi radosti z ni ,posluzte nevedomym  a dejte nam radost poznani skrze ateismus. " Nebo si opravdu budeme myslet,ze nas chcete otravit."

Fík 3.2.2010 19:29

Re: .Simone to je přesné

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Milovat, sloužit milovanému a nic za to nechtít, nic nečekat , žít mravně, žít se svým udělem a přesvědčením a nezrazovat ho. Je to těžké, chce to charakter, tj. pevnost, sílu, vytrvalost

Aleno, jsi dobrá, ale někdy to máš popletené

Hm 3.2.2010 21:42

Re: .Simone to je přesné

Myslim, ze je to nesmysl - jak muze ateista milovat a slouzit nekomu koho neuznava ze existuje. Ateista je clovek ktery stoji proti vire v Boha. Jezis pravil "Kdo nezna Boha, toho nezna Buh" konec. Nevim jak to nekdo dal dohormady, ale Simon Weil je podle kmena zid a z tohorto vyroku tedy neverici. Cela puvodni veta na zacatku toho sloupce nedava zadny smyslny vyznam  pripadne muze poslouzit jen ateistum. Pripadne alibistum kteri si oteviraji zadni vratka.

alena 4.2.2010 13:36

Re: .Simone to je přesné

Fíku, já jsem v tom nevinně!!!

Sumo 3.2.2010 14:53

Nevěřící neexistuje, je jen nevěřící v našeho boha

Kdo říká, že nevěří v boha, nemůže tuto tezi dokázat, a tedy když neví jistě, pak věří, že bůh není, je tudíž věřícím.

Já - ve zkratce - věřím, nejsem si jist, že věřím v boha, ale vím zcela jistě, že nevěřím v církev.

V.ladimír 3.2.2010 15:05

Re: Nevěřící neexistuje, je jen nevěřící v našeho boha

To je přesné. Církev není Bůh, církev jsou lidé a lidé jsou takoví jací jsou, tedy různí, dobří i špatní a to všude i v církvi. A ti špatní dělají a říkají špatné věci a v minulosti to bylo ještě horší, v církvi, ale i mimo ni. Ať ale církev udělala mnoho špatného, udělala i mnoho dobrého, stačí hledat. A i kdyby udělala všechno špatně, jedna věc je nenahraditelná. Přenesla přes tisíciletí nezkreslené Boží slovo. A kdo nevěří církvi, může si vzít Bibli a přečíst si bez komentářů např. slova Ježíše, což je pravé křesťanství.

Pavel 3.2.2010 15:22

Re: Nevěřící neexistuje, je jen nevěřící v našeho boha

A stát se Svědkem Jehovovým...