17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Úvaha reakcionářova o přednostním právu většin

Jestlipak si ještě někdo vzpomene, co znamenala a výrazem čeho byla zkratka BRICS? Pakli ne, napomohu povadlé paměti: označovala soubor zemí, jimž bylo souzeno státi se velmocemi zítřka: Brazilie, Rusko, Indie, Čína, Jižní Afrika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 1.4.2018 11:10

Mluvme o civlizovanostii, ne o barvě pleti !!! To v ní je

problém. Tedy pokud vůbec víte, co to civilizovanost je a jak se projevuje.

Nenechejme se zmást tím, že mezi necivilizovanými je drtivá většina lidí jiné barvy kůže, než bílé. Za to kůže nemůže. Mohou za to podmínky, kde bílí a jinobarevní žili a žijí... Dzp.

M. Prokop 1.4.2018 15:00

Re: Mluvme o civlizovanostii, ne o barvě pleti !!! To v ní je

Občas to ale koreluje.

K. Janyška 1.4.2018 16:03

Re: Mluvme o civlizovanostii, ne o barvě pleti !!! To v ní je

Většinou. A přesto... Dzp.

P. Urban 1.4.2018 20:56

Re: Mluvme o civlizovanostii, ne o barvě pleti !!! To v ní je

Dobrá. Podmínky, ve kterých žije většina bílých se liší od podmínek, ve kterých žije většina jinobarevných. Proto se většina původních Afričanů chová, abych použil použitého termínu, necivilizovaně.

Jaký je v tom rozdíl?

Mimochodem, nechci oslavovat problematické stránky nemuslimských asijských zemí. Přesto mám pocit, že podmínky, ve kterých žijí jinobarevní a podmínky, ve kterých žijí jinobarevní se také mohou lišit. Jen mi není jasné, jak.

K. Janyška 1.4.2018 21:10

Re: Mluvme o civlizovanostii, ne o barvě pleti !!! To v ní je

Mám skutečně na mysli podmínky klimatické. Mají jak vliv na barvu kůže, ale také na lenivost tamních. Tam roste všechno samo a pořád. Banány i maso. Příprava na boudoucí prostě neprobíhá v dostečné intenzitě, tedy ani proces civilizace ne... Dzp.

J. Kanioková 31.3.2018 22:39

Díky, pane autore,

obávám se, že tam už brzy nezůstane jediný běloch..

KRONIKA JIŽNÍ AFRIKY: MASAKR RODINY POTGIETERŮ - http://jdem.cz/dzq6x5

Další bílá jihoafrická žena zbitá. Tohle je babička!- https://sux.cz/8c54

P. Szirotný 31.3.2018 20:44

Skvělé

Díky pane Frýborte, skvěle napsané a pravdivé. Bohužel si nic podobného nedovolí říct žádný západní politik s výjimkou tzv. populistů. Tedy politiků mimo mainstream, kteří říkají to co si většina lidí myslí.

V. Kolman 31.3.2018 19:39

ČLOVĚK JE NEJBLBĚJŠÍ ZE VŠECH ZVÍŘAT

Nevím o žádném živočišném druhu, který by si nehájil své životní teritorium. Vezměme si aspoň v něčem příklad ze zvířat.

Jsem proti hromadné invazi desetitisíců (statisíců?) mladých mužů, kteří přicházení "za lepším"! Něco jiného je dočasný asyl a pomoc několika zuboženým ženám s malými dětmi, vyhnaných z jejich země, zmítané válkou.

R. Langer 31.3.2018 18:16

Hm, dle všech platných

zásad demokracie nemají blázni volební právo, čímž je demokracie chráněna. Druhá věc je, koho byste ve své velkolepé moudrosti označil za blázny. Možná byste se nad tím měl zamyslet.

F. Navrátil 31.3.2018 15:26

Nechme je na pokoji

Autor se mýlí, když tvrdí, že bílý muž se vyvlékl ze své povinnosti vůci mladšímu bratru. Naopak, mladší bratříček měl až po krk poručníkování staršího bratra a vypráskal ho ze své chaloupky. Mladší bratříček si chce holt hospodařit a žít po svém, třeba blbě, ale aby mu do toho nikdo nekecal. To si jen starší bratříček namlouvá, že jeho způsob života je nejlepší. Civilizace se nevyvýjejí rovnoměrně a nemá smysslu jejich vývoj urychlovat nebo nedej bože na feudalismus roubovat demokracii nebo se dobírat smyslu a způsobu života kmenových společenství. Ostatně, Romové žijí mezi Evropany déle než 700 let, ale svých klanových obyčejů se nevzdali.

P. Han 31.3.2018 15:33

Re: Nechme je na pokoji

Proti tomu nic, že se mladší bratříček udělal sám pro sebe. Ale proč se teď sere do chaloupky toho staršího?

F. Navrátil 31.3.2018 16:19

Re: Nechme je na pokoji

Protože neumí vařit, má hlad, dveře jsou otevřené a teta Angela ho pozvala na stravu a nocleh. Navíc se starší bratříček domnívá, že tím dělá dobrý skutek. Takže dnes se mladší bratříček nají, zítra se vyspí, pozítřku dostane do postýlky dcerušku staršího bratříčka, pak nechá přepsat chaloupku na katastrální úřadě na sebe a starší bratříček mu bude muset platit nájem. Nepodceňujte mladšího bratříčka, není idiot!

V. Církva 31.3.2018 16:44

Re: Nechme je na pokoji

Máte pravdu, idioty v tomhle hororu jsou starší bratříčci.

J. Jurax 1.4.2018 10:49

Zde ovšem je idiot ten starší bratříček - přinejmenším jeho v Evropě momentálně u moci jsoucí politické a "intelektuální" vedení. Mladší bratříček je toliko vychcánek této idiocie využívající.

M. Prokop 1.4.2018 15:01

Re: Nechme je na pokoji

Ano, problém je v těch dveřích.

K. Janyška 31.3.2018 17:26

Re: Nechme je na pokoji

Mýlíte se všichni. V tom přihlouplém antropomorfismu. Nikdo z lidí, a už vůbec ne barva jejich kůže, nemůže za nic.

Civilizace je neosobním spontánním procesem vyšší a vyšší subjektivizace a individualizace jednotlivců, zejména z důsledků z obchodu a s barvou pleti bílou nebo černou nebo jakoukoliv nemá co dělat. Ale jiní, než bílí lidé, žili tam, kde civilizace prostě neprobíhala, neboť tam rostly banány, zkratkovitě řečeno, a oni je bez vlastní tvůrčí aktivity, zejména tažené přípravou na zimu, jen sbírali a jedli. A barva kůže má souvislost s prostředíjm, kde statisíce let žili.

Necítím vůči nim absolutně žádnou vinu naopak, pžaduje od nich vděk za to, že do nich cpeme vrchem-spodem. To je však právě v civilizaci brzdí. Máme je nauřit lovit, jka se říká, ne je krmit námi uloveným... Dzp.

V. Kain 31.3.2018 19:04

Re: Nechme je na pokoji

Zločinec Mugabe který naprosto zdeklasoval prosperující Rhodesii oddrandil se svoji o 40 let mladší ženuškou a s výhodami které nemá ani král.A to nepočítám ty stovky milionů dolarů o které oškubal vlastní lid.Nastoupil po něm druhý a pochybuji,že bude lepší.

M. Drašner 1.4.2018 8:49

Re: Nechme je na pokoji

mladší bratříčci nikoho nevypráskali (snad s výjimkou Vietnamců vs. Francouzů). Došlo k tomu hlavně proto, že v mateřských zemích nebyla chuť a vůle za kolonie bojovat (stejně jako USA nebyly ve Vietnamu poraženi vojensky, ale doma "květinovými dětmi").

F. Navrátil 1.4.2018 9:05

Re: Nechme je na pokoji

Kdo vám to nakukal? Mladší bratříčci vypráskali britské kolonizátory ze spojených států amerických, vypráskali španělské kolonizátory z Jižní Ameriky, a v desítkách dalších zemích vojenský odboj mladších bratříčků dosáhl takového stupně, že straší bratříčci raději dobrovolně zemi opustili jako v Alžírsku, Keni, Indii, Malajsku, Kongu, Angole, atd. Nehledě k tomu, že se starší bratříčci, USA a SSSR, v průběhu 2. světové války domluvili, že jejich spojenec Velklá Britanie musí impérium rozpustit.

P. Grigar 1.4.2018 11:29

Re: Nechme je na pokoji

..pořád nějak nechápu touhu řešit příčiny toho, co se již událo, bez následného stanovení racionálního postupu, který nepovede či dokonce pomůže zabránit opakování toho, co se již událo..

J. Karlík 31.3.2018 13:48

Začínám se obávat,

že my, jako bývalá kolonie cccp, jsme na tom podobně, snad jen s tím rozdílem, že z celkem vyspělé společnosti se stala zaostalá. S otřesným dopadem na představy o tom, co je demokracie.

R. Langer 31.3.2018 18:18

Re: Začínám se obávat,

Vážně? A jaká je tedy představa demokracie?

D. Nowodny 1.4.2018 19:59

Re: Začínám se obávat,

__________?????????? Jaká vyspělá kolonie CCCP se ted stala "zaostalá" __????

V. Lunák 31.3.2018 13:16

Mimořádně pomýlené

Napsat ve vztahu k apartheidu "... zmíněný režim poměr mezi bílou a černou složkou obyvatelstva jako vztah staršího bratra k mladšímu..." mě vede ke třem závěrům. Zaprvé vaše hodnocení přímo tohoto režimu a kolonialismu obecně, viz odkaz na Kiplinga, je v rozporu s historickými fakty. Zadruhé pokud se skutečně chováte k mladšímu bratrovi takovýmto způsobem, pak se autore chováte jako velmi nepěkné prase. Zatřetí pokud přijmete to, že starší bratr se k mladšímu chová takovýmto způsobem, pak padá vaše do úmoru omílaná teze o zdroji bohatství Západu v podobě úspor a jejich odkazu dalším generacím.

Kipling napsal tuto báseň ve vztahu obhajoby a podpory kolonizace Filipín Spojenými státy. Co tím přesně myslel on, ví bůh, nicméně v té době byla obvykle interpretována vaším způsobem. Tak ještě jednou, smyslem předkoloniálních vztahů byl obchod, a to především s komoditami, pokud jde o směr z Afriky ven, a především s lidmi. Smyslem koloniálních vztahů bylo ty komodity pokud možno ukrást a s lidmi už se neobchodovalo, neboť byli pod kontrolou té dané koloniální mocnosti; nebylo tedy potřeba cokoliv platit. To pochopitelně nemá s vaší (a převažující) interpretací Kiplinga nic společného.

Proč vám vadí to, že má Ramaphosa údajně diktátorské sklony, když demokratický režim pro dané oblasti stejně nepovažujete za vhodné?

Země BRICS představují téměř čtvrtinu světového HDP, jejich pozice se žádným významným způsobem neposunula, od svého založení je to tedy pořád stejně významný spolek zemí. První odstavec je čiré blábolení.

Hodně zdaru do dalšího textu. Obávám se však, že pokud již přímo nezačnete kvílet, že bílá je lepší než černá, těžko toto lejno překonáte.

S. Netzer 31.3.2018 13:35

Re: Mimořádně pomýlené

Obvyklé verbální sebeukájení, ne mimořádné, a Ramaphosu si autor plete s jeho předchůdcem.

P. Han 31.3.2018 15:26

Re: Mimořádně pomýlené

Koukám, že jste VUML konzumoval s nadšením. Kipling byl Angličan, narozený v Indii, kde také léta žil. Byl vlastenec a přesvědčený zastánce britského impéria. Jeho báseň Břímě bělocha nemá s Američany a jejich kolonizací Filipín nic společného, kromě snad toho, že oboje spadá do stejné doby. O zbytku vašeho blábolu se radši zdržím komentáře, máte ovšem pravdu, že toto vaše lejno je těžké překonat.

S. Netzer 31.3.2018 15:30

Re: Mimořádně pomýlené

Das halbe Hähnchen se zase snaží být chytré.

"The White Man's Burden: The United States and the Philippine Islands" (1899), by Rudyard Kipling, is a poem about the Philippine–American War (1899–1902), in which he invites the United States to assume colonial control of that country.

P. Han 31.3.2018 15:37

Re: Mimořádně pomýlené

OK, so I have been mistaken. I have thougt this poem is just another Kipling's patriotic poems. My fault.

V. Lunák 1.4.2018 19:07

Re: Mimořádně pomýlené

Tím pádem níže bez hňupa.

V. Lunák 1.4.2018 19:06

Re: Mimořádně pomýlené

To, že se zásadně rozcházíme, je pro mě pozitivní signál. Jinak o té básni si něco přečtěte, a pak se vyjadřujte, hňupe.