8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SVĚT: Těžká schizofrenie Západu

Zatímco si Západ přidal syrského Asada na seznam, určený k demokratickému odstřelu, zvažují USA vojenskou pomoc Iráku proti islamistům. Proti Asadovi i irácké vládě přitom bojuje stejná skupina. Islámský stát v Iráku a Levantě. Sakra, co teď? Koho teda vlastně sejmout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Baldova 16.6.2014 10:36

Re: S autorem souhlasim. ... Jenze kdo za tim vsim stoji?

Pane Simek  uz jsem se dlouho tak nezsmala  Mate pravdu :):)  Skuplik to je clen:):)

K. Křivan 16.6.2014 10:08

Re: Tak, tak.

Příčinou jsou suniti a šiíti v jedné zemi.

K. Křivan 16.6.2014 10:06

Re: Každý má nějaký způsob komunikace.

Já ano ! Díky za ně.

D. Nowodny 16.6.2014 10:05

Všichni

jsou muslímové-bratři ! Proto se tak "milují", až se "samou láskou" zabíjejí. Tak je nechte at mají "radost" jak jdou všichni do Ráje ku svým panenkám !

M. Prokop 16.6.2014 9:58

Re: Tak, tak.

Asi tak. Za Saddáma byly problémy potlačeny, ale příčiny spíše zesilovány, než odstraňovány. Takže výbuch je zcela zákonitý.

M. Prokop 16.6.2014 9:56

Re: Po útoku na Kuvajt

Nejspíš jenjen pindá. Vědět je pracné.

M. Prokop 16.6.2014 9:55

:-P

"Jenže Saddám byl hodně rychle popraven, aby snad nestihl nic říct,"

Pokud by měl co, měl času dost.

". A já bych si tak přál, aby se USA s celým Západem, jehož jsem součástí, přestaly vměšovat do cizích států. Za poslední roky totiž kam jsme šlápli, tam po našem odchodu umírají lidé ve velkém a hospodářství jde od deseti k pěti. Jestli tohle má být součástí demokracie, pak jedině jako součást jejího konce."

To se snáze řekne, než udělá. O to vměšování dost často někdo škemrá, lidé umírají s vměšováním i bez něj a ekonomicky to obvykle stojí za prd taktéž s i bez.

Demokracie zajišťuje jen jakési větší procento lidí, podílejících se na moci. Zázraky, aby to byli lidé rozumní a uvážliví, nedokáže.

V. Novak 16.6.2014 9:52

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Je-li očekávatelným výsledkem nárůst napětí a oslabení Západu - aniž by zásah nějak pomohl místním - je opravdu lepší nešťourat.

V. Novak 16.6.2014 9:42

Ba co víc - irácka vláda je šíitská a spolupracuje

úzce s Íránem, který je pro USA součástí Bushovy "osy Zla".

USA na jedné straně Irán embargují a vyžadují po celém světě, aby uznával jejich protiíránské sankce  - ale pokud se do situace v Iráku zamíchají, budpu de facto íránskými spojenci. Přinejmenší de facto...

V Sýrii podporuje americký spojenec Saudská Arábie sunnitské džihádisty, protože sekulární a relativně svodomyslný Asadův režim je místním vahhábitům trnem v oku už desetiletí.

Zvítězí-li protidžihádistrická koalice (ještě nevznikla, ale rýsuje se), povede to k posílení irácké spolupráce s Íránem a tedy posílení Íránu jako lokální velmoci. Což se velice nebude líbit Saúdúm - a těžko Američanům.

A do toho Kurdové, kteří na nějaký Irák kašlou, dělají si vše po svém, pešmerga úspěšně brání pronikání džihádistů do "Kurdistánu" a syrští Kurdové, ač sunnité, bojují proti sunnitským džihádistům úspěšně i v Sýrii, tedy na Asadově straně...

V. Novak 16.6.2014 9:31

Konflikt mezi sunnity a šíity byl VŽDY politický.

Spor o to, kdo může být chalífou - tedy vůdcem věřících - je čistá politika.

M. Urban 16.6.2014 9:23

Re: Po útoku na Kuvajt

Po té co byla vyhnána Irácká vojska z Kuvajtu, to vzali do ¨rukou politici. Ti se báli oslabení moci Husajna a spojení Šiitů v Iráku a Iránu. Proto Husajna nedorazili. Když Husajn napadl Kurdy chemickými zbraněmi, tak už bylo zřejmé, že to byla chyba. Pokuď se jedná o Sýrii, tak tam podporovalo USA jen proreformní bojovníky a když se později přidali teroristé, tak se pomoc  zmenšila. To Matějka jistě ví jen pindá.

K. Křivan 16.6.2014 8:55

Po útoku na Kuvajt

musale válka přijít, to nešlo jinak. Jen ji měli dotáhnout do konce.

K. Křivan 16.6.2014 8:54

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Díky za zajímavý link. Že socan přizná chybu, to se tak často nestává. .

J. Šimek 16.6.2014 8:48

Re: S autorem souhlasim. ... Jenze kdo za tim vsim stoji?

Až dorazí Franta Skupík, tak Vám vysvětlí, že za vším stojí cocot Kalousek a kníže hajaja. A vy jste na to nepřišel :o) :o) :o)

J. Šimek 16.6.2014 8:46

Re: Předpokládejme,

Řešit globální politiku podle klřestního jména, to je odvaha.

J. Šimek 16.6.2014 8:44

Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Podle Matějkova mustru je relativní klid i v Severní Koreji a netřeba do toho šťourat. Utrpení konkrétních lidí je přece pod jeho rozlišovací schopnosti a vůbec, starost o ty lidi zavání multikulti.

K. Křivan 16.6.2014 8:43

Re: země zla ?

Na amerických universitách si to zlo pěstují jako ve skleníku. Viz články pana Ulče.

K. Křivan 16.6.2014 8:42

Re: zdravý rozum nezatížený ideologickou slepotou

Vy toho nějak moc chcete po černochovi ! Rasýsto !

K. Křivan 16.6.2014 8:40

Byly doby, kdy jsem vzhlížel k USA s velkou mírou úcty

To tam nevládla politická korektnost, diskriminace bělochů a zdravého rozumu, dem entní pseudohumanismus, a jiné zločiny.

J. Kraus 16.6.2014 8:19

Předpokládejme,

že Obama je muslim – indicie jsou značné, samotné jméno Hussain jistě zavazuje. I když asi není zcela svým pánem, spíš mu jen nechali kousek pískoviště, k pochopení souvislostí by pomohlo zjistit, ke kterému výkladu koránu, tedy ke kterému směru islámu se hlásí. Keňa, Indonesie, to napoví hodně, ale někdo by to měl vzít z gruntu. Pak by možná byla srozumitelnější i U.S. zahraniční politika.

V. Ondys 16.6.2014 8:17

:))))))) Pro Kristovy rány

každý se stejně musí plahočit životem jenom se svým křížem na hřbetě a žádné My mu to neusnadní, jenom mu občas naloží další :))))))))) všech společensky příkladných!

R. Tesařík 16.6.2014 8:07

Re: Dnes tedy vedle

nemá pravdu.

I. Schlägel 16.6.2014 8:04

Re: Tak, tak.

Myslíte, že kdyby Saddám vládl dalších 20 let, že by po jeho konci v Iráku zavládla větší míra civilizovanějšího chování než dnes? Já si myslím, že problém by byl pouze odložen a řetězová reakce by byla násobná. K výbuchu vášní v tomto regionu, jak známo, mnohdy stačí sebeupálení jednoho trhovce. To nemluvím o tom, že Američané měli Saddáma odstranit již po jeho napadení Kuvajtu.

R. Gramblička 16.6.2014 7:58

Re: Tak, tak.

No já mam dojem, že tu bombu nestopli, ale odpálili. A teď to připomíná řetězovou reakci, kdy tam každou chvíli něco "bouchne"

R. Gramblička 16.6.2014 7:48

Re: Dnes tedy vedle

teda Kadáfiho sestřelili, myslím, Frantíci, za souhlasu USA

I. Schlägel 16.6.2014 7:48

Tak, tak.

Že tam radši toho pořádkumilovného Saddáma nenechali v klidu. Časovaná bomba mohla v klidu tikat dál. Ovšem jak dlouho asi?

R. Gramblička 16.6.2014 7:46

Re: Dnes tedy vedle

a nemá pravdu? Nepíše, že USA jsou nějaké apriorní zlo, ale že z jejich zahraniční politiky neleze nic dobré. Chovají se jako ideologicky zaslepený slon v porcelánu. Kdo způsobil rozvrat v Iráku? USA. Kdo se spolupodílel na syrské krizi? USA. Kdo sestřelil Kadáfiho? USA. Kdo podporoval "arabské jaro" v Egyptě? USA. Kdyby Obama používal zdravý rozum nezatížený ideologickou slepotou, mohlo být všechno jinak. A Bush se mněl vykašlat na Irák

K. Frauknecht 16.6.2014 7:46

Vidím to velmi podobně, bohužel.

V sedmdesátých letech, tedy v pravěku :-))), jsem "hrdinně" nosil americkou vlajku našitou na bundě s vědomím všech problémů (škola, policajti ...). Dneska teda ani za úplatu!

P. Krešňák 16.6.2014 7:16

Dnes tedy vedle

Vážený pane Matějko, myslím, že dnes jste vedle jak ta jedle. Teď vážně, nemyslel jsem, že z Vašich řádek někdy dostanu pocit, že za vše co se ve světě děje špatného mohou Spojené státy americké. Možná v zahraniční politice USA jsou chyby ale že by to byla ta země zla, to snad ne. S pozdravem světu mír Krešňák Petr

J. kabát 16.6.2014 5:51

hh

Pravda