19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

SVĚT: Těžká schizofrenie Západu

Zatímco si Západ přidal syrského Asada na seznam, určený k demokratickému odstřelu, zvažují USA vojenskou pomoc Iráku proti islamistům. Proti Asadovi i irácké vládě přitom bojuje stejná skupina. Islámský stát v Iráku a Levantě. Sakra, co teď? Koho teda vlastně sejmout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novak 16.6.2014 16:14

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Lékaři mají takovou zásadu "Primum noli nocere" - především neškoď! Léčení by nemělo přinášet více zla, než samotná nemoc.

To je, domnívám se, celkem dobré řešení vaší plavby...

J. Šimek 16.6.2014 16:27

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Co za zlo přineslo vojenské vyhnání Saddáma z Kuvajtu, třeba?

J. Tachovský 16.6.2014 11:11

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

V Severni Korei by naopak to postourani melo smysl. Asi by nebyl problem to cele dobyt a pak prenechat jihokorejcum. Korejci jsou civilisovany narod a pomerne rychle by se srovnali.

V. Novak 16.6.2014 12:54

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

V Iráku si taky Američani mysleli, že je budou vítat květinami. A brzy museli bojovat i proti opovědným nepřátelům Saddáma Husajna, o jeho přátelích a spojencích nemluvě.

J. Šimek 16.6.2014 13:27

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Dejte mi link, jak někdo relevantní v USA před válkou tvrdil, že je tam budou vítat květinami. Děkuji.

J. Svoboda 16.6.2014 20:22

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

Pane Šimku, klidně šťourejte, ale jedině na vlastní triko! Až vám dojde, že jste dostal do nosu jak od politické věrchušky, tak od většiny občanů Severné Koreje, bude na starost o zdravý rozum dávno pozdě. Ani já si potom nedovolím vám říci: já jsem vám to říkal.

J. Šimek 16.6.2014 21:00

Re: Relativní klid - válka v Kuvajtu.

A ty soudy berete kde?

K. Křivan 16.6.2014 8:40

Byly doby, kdy jsem vzhlížel k USA s velkou mírou úcty

To tam nevládla politická korektnost, diskriminace bělochů a zdravého rozumu, dem entní pseudohumanismus, a jiné zločiny.

J. Kraus 16.6.2014 8:19

Předpokládejme,

že Obama je muslim – indicie jsou značné, samotné jméno Hussain jistě zavazuje. I když asi není zcela svým pánem, spíš mu jen nechali kousek pískoviště, k pochopení souvislostí by pomohlo zjistit, ke kterému výkladu koránu, tedy ke kterému směru islámu se hlásí. Keňa, Indonesie, to napoví hodně, ale někdo by to měl vzít z gruntu. Pak by možná byla srozumitelnější i U.S. zahraniční politika.

J. Šimek 16.6.2014 8:46

Re: Předpokládejme,

Řešit globální politiku podle klřestního jména, to je odvaha.

V. Ondys 16.6.2014 8:17

:))))))) Pro Kristovy rány

každý se stejně musí plahočit životem jenom se svým křížem na hřbetě a žádné My mu to neusnadní, jenom mu občas naloží další :))))))))) všech společensky příkladných!

I. Schlägel 16.6.2014 7:48

Tak, tak.

Že tam radši toho pořádkumilovného Saddáma nenechali v klidu. Časovaná bomba mohla v klidu tikat dál. Ovšem jak dlouho asi?

R. Gramblička 16.6.2014 7:58

Re: Tak, tak.

No já mam dojem, že tu bombu nestopli, ale odpálili. A teď to připomíná řetězovou reakci, kdy tam každou chvíli něco "bouchne"

I. Schlägel 16.6.2014 8:04

Re: Tak, tak.

Myslíte, že kdyby Saddám vládl dalších 20 let, že by po jeho konci v Iráku zavládla větší míra civilizovanějšího chování než dnes? Já si myslím, že problém by byl pouze odložen a řetězová reakce by byla násobná. K výbuchu vášní v tomto regionu, jak známo, mnohdy stačí sebeupálení jednoho trhovce. To nemluvím o tom, že Američané měli Saddáma odstranit již po jeho napadení Kuvajtu.

M. Prokop 16.6.2014 9:58

Re: Tak, tak.

Asi tak. Za Saddáma byly problémy potlačeny, ale příčiny spíše zesilovány, než odstraňovány. Takže výbuch je zcela zákonitý.

K. Křivan 16.6.2014 10:08

Re: Tak, tak.

Příčinou jsou suniti a šiíti v jedné zemi.

J. Šimek 16.6.2014 21:02

Re: Tak, tak.

Vystřílet, vystěhovat, segregovat nebo co s tím?

K. Frauknecht 16.6.2014 7:46

Vidím to velmi podobně, bohužel.

V sedmdesátých letech, tedy v pravěku :-))), jsem "hrdinně" nosil americkou vlajku našitou na bundě s vědomím všech problémů (škola, policajti ...). Dneska teda ani za úplatu!

P. Krešňák 16.6.2014 7:16

Dnes tedy vedle

Vážený pane Matějko, myslím, že dnes jste vedle jak ta jedle. Teď vážně, nemyslel jsem, že z Vašich řádek někdy dostanu pocit, že za vše co se ve světě děje špatného mohou Spojené státy americké. Možná v zahraniční politice USA jsou chyby ale že by to byla ta země zla, to snad ne. S pozdravem světu mír Krešňák Petr

R. Gramblička 16.6.2014 7:46

Re: Dnes tedy vedle

a nemá pravdu? Nepíše, že USA jsou nějaké apriorní zlo, ale že z jejich zahraniční politiky neleze nic dobré. Chovají se jako ideologicky zaslepený slon v porcelánu. Kdo způsobil rozvrat v Iráku? USA. Kdo se spolupodílel na syrské krizi? USA. Kdo sestřelil Kadáfiho? USA. Kdo podporoval "arabské jaro" v Egyptě? USA. Kdyby Obama používal zdravý rozum nezatížený ideologickou slepotou, mohlo být všechno jinak. A Bush se mněl vykašlat na Irák

R. Gramblička 16.6.2014 7:48

Re: Dnes tedy vedle

teda Kadáfiho sestřelili, myslím, Frantíci, za souhlasu USA

R. Tesařík 16.6.2014 8:07

Re: Dnes tedy vedle

nemá pravdu.

K. Křivan 16.6.2014 8:42

Re: zdravý rozum nezatížený ideologickou slepotou

Vy toho nějak moc chcete po černochovi ! Rasýsto !

K. Křivan 16.6.2014 8:43

Re: země zla ?

Na amerických universitách si to zlo pěstují jako ve skleníku. Viz články pana Ulče.

J. kabát 16.6.2014 5:51

hh

Pravda

Z. Baldova 16.6.2014 4:31

Konec clanku naprosta blbost

P. Dvořák 16.6.2014 4:58

Re: Konec clanku naprosta blbost

Co konkrétního se vám jeví jako blbost?

J. Kanioková 16.6.2014 0:41

Naprostý souhlas s článkem,

ovšem vůbec to není "k smíchu". Konflikt mezi sunnity a šíity byl náboženský, teď už je to spíš politika, boj o moc, území. Plus Kurdové. Očekává se, že počet muslimů vzroste o 35 % v příštím dvacetiletí, podle The Pew Research Center.

Budoucnost globální muslimské populace- http://jdem.cz/bchkm6

Hrůzné záběry z ISIS krutého zacházení- http://jdem.cz/bchjz5

Čáry v písku - 5 klíčových map o krizi na Blízkém východě - http://jdem.cz/bchh99

Toto je sice iránský web, ale ... Dilema: plyn spojitost Ukrajina Sýrie-Rusko-USA - http://jdem.cz/bchj47

J. Kanioková 16.6.2014 0:44

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Ještě předvídavý článek z 3.08.2011 - Světová válka začne v Babylonu, ne v Libyi - http://jdem.cz/bchh87

J. Kanioková 16.6.2014 1:05

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Steinmeier: Německo utopilo 400 mil. eur v Iráku - http://jdem.cz/bchkn8

Spojené státy - částečná evakuace velvyslanectví v Bagdádu - http://jdem.cz/bchkq3