15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

SVĚT: Terorismus nemá žádné náboženství?

Pokud si dobře vzpomínám, toto byla jedna z vět prezidenta Baracka Obamy po teroristickém útoku na území USA. Ale přesto - terorismus má svou ideologii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 14.8.2016 23:53

boží -bohu, císařovo-císaři

aneb každé náboženství které překročí spirituální rovinu se stává ideologií a mělo by být stejně tak limitováno, už himler označil islám za skvělé náboženství pro vojáky, protože vyviňuje své následovníky od svědomí.

B. Hamáček 14.8.2016 20:58

Šíření křesťanství

Ono to šíření křesťanství mečem zdaleka nebylo takového rozsahu jak nám tvrdí levičáci , zejména bolševici !

Šíření marxismu ve světě bylo a je daleko krvavější a nic si nezadá s islámem. Obojí je pro civilizovaný svět zhouba.

J. Sova 14.8.2016 21:24

Re: Šíření křesťanství

Vždyť to říká sám Ježíš. Zřejmě bolševik a levičák.

Mt 10,34 Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti jeho otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni; a ‚nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina‘.

J. Krásenský 14.8.2016 21:34

Re: Šíření křesťanství

Opravdu tomu citátu rozumíte? Víte, jak bylo po dva tisíce let závazně vykládáno církví (samozřejmě církví katolickou)? Víte kdo a kdy šířil křesťanství mečem? Víte to. Samozřejmě, že to víte. A přesto máte tu drzost manipulovat a lhát. A neodpovídejte mi. Už na Vás nebudu reagovat. Dost jsem si užil za vlády Vašich soudruhů bolševiků.

L. Harvánek 14.8.2016 19:30

Terorismus nemá náboženství

Ideologicky lze zneužít cokoliv. Od náboženství až po teorii relativity. Chápu, že náboženská víra může být zdrojem nedorozumění a konfliktů. Tím myslím jakékoliv náboženství, ale jsou všichni věřící jakéhokoliv vyznání potencionálním zdrojem konfliktů (často krvavých). Soudný člověk mi dá za pravdu, ani každý muslim nehlásá jen násilí a nesnášenlivost. A ti, kteří se k tomu propůjčí, nejsou jen obyčejnými věřícími, ale zfanatizovanými jedinci ochotných na pokyn těch, kteří je ovládají se dopouštět násilí. Tohle platilo i u komunistické, nacionální či fašistické ideologie. Dnešní člověk myslím má snahu vše zjednodušovat a nesnaží se pochopit hloubku problematiky. Ono je to jednodušší a na první pohled jakoby srozumitelnější. Jenže skutečnost je úplně jiná.

B. Volarik 14.8.2016 20:14

Re: Terorismus nemá náboženství

Islám není možné ideologicky zneužít...jedině, že by se ideologie islámu zcela popřela a islám se stal tolerantním a mírumilovným hnutím, čehož je ale ze své podstaty neschopný.

J. Jurax 14.8.2016 19:12

Horší to ještě být může

zde bych si autorovi dovolil oponovat. Kdyby vyhrála madam Clinton, bylo by to po mém soudu neštěstí pro USA i svět.

On Trump je taky diplomaticky řečeno diskutabilní, ale přinejmenším vypadá na to, že hodlá činit opak činů Obamových. A v tom je naděje.

J. Kanioková 14.8.2016 19:28

:)))))))

P. Štěpánek 14.8.2016 12:49

Svalovat na Obamu, ktery je slaby az dost sic,

co dela Rusko v cele kgb fsb smiraky podvrataky, chce vysoukou davku inteligence, vidte autore?

K. Janyška 14.8.2016 8:43

Terorismus je metodou !!!

M e t o d o u k dosažení cílů, ne ideologické hnutí. Opakuji to tu už roky... dzp.

V. Němec 13.8.2016 18:27

Islám

není náboženství, to je jen zástěrka pro světavládné ambice seuálního maniaka Mohameda a jeho následovníky.

J. Hrbek 13.8.2016 12:11

Náboženství KNIHY

Judaismus v Tóře a Islám v Koránu automaticky předpokládá existenci státu, ve kterém se světské právo řídí podle jejich ideologie. Křesťanství je na tom trochu jinak - „Ježíšovo království není z tohoto světa...“ To, že křesťané k „budování“ křesťanských států sklouzli nemají založené na knihách svého Nového Zákona ale spíš jde o důsledek sympatií elit - císařů/králů... v Evropě plus chtivosti elit v církevní hierarchii. Pravým křesťanům proto v zásadě nikdy vadit nemusí, že nemají účast na politice - dokonce by to dle své ideologie měli vítat. Pro Židy a Muslimy je ovšem neexistence státu přijatelná jen jako dočasná nutnost.

P. Janos 13.8.2016 13:05

Re: Náboženství KNIHY

Zapoměl jste zdůraznit jeden zásadní rozdíl. Židé vždy usilovali pouze o území "zaslíbené země", jejíž hranice jsou v písmu zcela jasně definovány a zaslíbeny potomstvu Abrahamovu. Islám oproti tomu, žádné hranice svého zájmu nemá. Asi tak.

J. Hrbek 13.8.2016 20:53

Re: Náboženství KNIHY

Ano, máte pravdu. Je podstatný rozdíl domáhat se celého světa a nebo kousku místa na zemi. Nicméně jde spíš o kvantitativní rozdíl, než o kvalitativní. Lpění na čemkoliv zemském dříve či později v určité míře k utrpení vede.

Šlo mi ovšem především o vyvrácení dle mého nespravedlivého srovnávání „křesťanských“ praktik ve středověku a současných násilností ve jménu Islámu - tedy v prvním případě spíš zneužití ideologie a ve druhém naopak snaha učení důsledně naplnit.

M. Prokop 13.8.2016 22:05

Re: Náboženství KNIHY

Praxe je mnohem důležitější než teorie. Ona se nějaká teorie k toužené praxi vždy najde, viz třeba EU.

B. Hamáček 14.8.2016 20:57

Re: Náboženství KNIHY

Ono to šíření křesťanství mečem zdaleka nebylo takového rozsahu jak nám tvrdí levičáci , zejména bolševici !

R. Morava 13.8.2016 13:47

Re: Náboženství KNIHY

Je to tak. Hlavně pokud někdo šířil Křesťanství zbraní a vražděním, je třeba zdůraznit, že to bylo v rozporu s jeho učením a podstatou "miluj bližního svého jako sebe sama". Je trošku podpásovka házet lidskou touhu po moci a myšlení nekultivovaného člověka na Křesťanství. Křesťanství bylo často zneužito. To se týká i těch Irů a Britů kde jde ve skutečnosti o nacionalismus. Náboženské války např. za Husitů byla zase reakce na křivdy spáchané sice Křesťany, ale kvůli jejich nepochopení Krista.

Pokud by nebylo Křesťanství věřte že té pýchy a násilí by bylo mnohonásobně víc. Kdo jiný než Křesťanství krotilo pýchu a zlobu šlechticů. Podívejte na Francouzskou revoluci, která pohltila i své tvůrce. Mrtvých bylo víc než za celou svatou inkvizici. O Stalinovi ani nemá cenu se šířit.

Je možné že i Islám je částečně zneužit, ale pokud jeho zakladatel vedl armádu, která vraždila, měl několik žen a to 600 let po Kristovi je jasné že bylo něco špatně už od začátku.

J. Sova 13.8.2016 14:46

Re: Náboženství KNIHY

I Ježíš připouštěl šíření křesťanství násilím: "...přinuť je, ať přijdou, aby se můj dům naplnil."

J. Hrbek 13.8.2016 20:42

Re: Náboženství KNIHY

Takhle doslovně nemůžete aplikovat texty přeložené ze vzdáleného jazyka. Stejný výraz „přinuť“ je použit i v Mat 14:22 a v Mk 6:45 - „přinutiv učedníky své, aby vstoupili na lodi, a předešli jej přes moře...“ - takže to z kontextu vyplývá spíš jako „přimět někoho“. Kdyby to mělo znamenat násilí, jak se snažíte vykládat - bylo by to v rozporu třeba s dalším textem v tomto vlákně, kde jsou křesťané vybízeni spíš k opuštění daného místa (vyjděte a setřeste prach...).

J. Sova 13.8.2016 21:06

Re: Náboženství KNIHY

Bible je kniha plná rozporů jako málokterá jiná.

Mt 10,10 neberte si na cestu mošnu ani dvoje šaty ani obuv ani hůl...

Mk 6,8 Přikázal jim, aby si nic nebrali na cestu, jen hůl...

J. Pospíšil 13.8.2016 15:31

Re: Náboženství KNIHY

Miluj bližního svého vůbec neznamená miluj každého a všechny.

O cizích se v té větě vůbec nic neříká.

V té sentenci jsou dvě omezující podmínky, Jednak svého, tedy nikoli cizího a hlavně bližního, tedy ne vzdáleného.

Kdyby chtěli napsat miluj každého, tak by to tam napsali.

J. Zaorálek 13.8.2016 17:02

Milujte sve nepřátele. Budte dobří k těm, kdo vás nenávidí. Luk 6,27

J. Sova 13.8.2016 17:27

Re:

Lk 19,27 "Ale mé nepřátele, kteří nechtěli, abych byl jejich králem, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.“

Je to kniha plná rozporů.

J. Zaorálek 13.8.2016 17:46

Je to závěr podobenství a vztahuje se ke konečnému vítězství Boha nad ďáblem a jeho služebníky. Tedy absolutního Dobra nad zlem. Ano, do moderního myšlení, jenž je v Evropě těžce poznamenáno relativismem, se tato představa příliš nehodí. K tomu doporučuji C.S.Lewis - Velký rozvod.

Zkuste srovnat životopisy Ježíše Krista a Mohameda. Napoví mnohé.

J. Sova 13.8.2016 18:21

Re:

Ten rozpor je na více místech:

Mt 10,14 "A když vás někdo nepřijme a nebude chtít slyšet vaše slova, vyjděte ven z toho domu nebo města a setřeste prach svých nohou.Amen, pravím vám, lehčeji bude zemi sodomské a gomorské v den soudu než tomu městu."

To nemá nic společného s univerzální láskou.

Lewisovy knihy znám, na mě jsou příliš tendenční.

J. Zaorálek 13.8.2016 21:23

Univerzální láskou myslíte přesně co? Milovat dobro stejně jako zlo? To asi nejde, takže lásku ke všem lidem nez rozdílu? Zkuste srovnat 3. kapitolu Janova evangelia.

Tendenční, to je zajímavé. Zda se mi, ze sám Lewis by takové knihy nazval stejně. Tedy před svým obrácením. Letní semestr 1929...

J. Sova 13.8.2016 21:34

Re:

Zlému se snad neodporuje (Mt 5).

Přece zlo tvoří sám Bůh: Iz 45,7 Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.

J. Zaorálek 14.8.2016 8:38

No, na mne jste příliš tendenční. :)

J. Sova 14.8.2016 10:43

Re:

Bible se vám nezdá tendenční?

J. Zaorálek 14.8.2016 11:15

Ne. Bible tvrdí, ze podává záznam faktů. Faktů o světě, proc je svět takový, jaký je. Stejně bych se mohl zeptat: Vám se materialistický svetonazor nezdá tendenční? Ale mnohem závažnější je otázka: může být pravda tendenční?