6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Stále stejný protivník

Také se vám zdá, že dnešní doba začíná nebezpečně připomínat jednu velmi neblahou éru minulého století?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Stirský 8.2.2017 15:19

Jít dělat dobrovolníka tam,

tj. třeba do Afriky nebo do Indie, bez mučení se přiznám, že na to nemám. Kamarád, který v Indii byl jako turista s báglem, mne upozornil, že Indie není pro každého a že to chce opravdu silnou náturu. Už páni patres od Jezuitů věděli, že na misie nemůže každý a tak žádosti mnohých uchazečů zůstaly oslyšeny. Byli docela dobří psychologové a věděli, že jeden může být vynikající kantor, ale misionář ne. To, že nerovnost mezi vyspělými zeměmi a těmi nerozvinutými, může být časovanou pumou, jsem určitě nevymyslel já. Ani žádný sluníčkář či havlojed. Z různých reportáží vím, že i ti nejubožejší mohou mít a mají přístup k televizi. Podívají se na naše přiblblé seriály typu Dallas, Mladí a neklidní či Kriminálka nevím kde a řeknou si: Takhle chceme žít. A zvednou se a půjdou. Nic víc nemusí. Indie má 1,4 mld. obyvatel, Čína jen o něco více. Je zvláštní, že všichni IVK-isté panikaří ze Syřanů či Turků nebo z jakýchsi elit a neomarxistů, ale dálný východ je nechává v klidu. Proto se mně líbí papež: On, na rozdíl od mnohých vyžraných římských prelátů (a kardinála Duky) ví, co to je skutečná bída, nemoci, hlad, drogy...

R. Tesařík 8.2.2017 15:50

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

Vy jste normální dojímatel exhibicionista.

A. Nový 8.2.2017 15:55

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

A taky grafoman. :-)

J. Schwarz 8.2.2017 18:41

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

Co tím chcete říct? Že jsme jim neměli dodávat televize? Jenom kvůli takovým jako jste vy je nedokážeme zastavit, i když sílu na to teoreticky máme. A papež ví a jak je vidět nejraději by skutečnou bídu, nemoci, hlad a drogy viděl i v Evropě. Alespoň pro to dělá co může...

P. Han 8.2.2017 22:53

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

On ten Dálný východ a Blízký východ se tak jmenují proto, že jeden je dál a druhý blíž. A ten blízký je už díky vítačům přímo tady. Vy sem chcete tedy pozvat i ten dálný? A máte pocit, že wir schaffen es?

D. Stirský 8.2.2017 13:23

Ještě ke Švejnochovi:

"Když mohly být ve válce zmasakrovány dva miliony mužů nejlepší krve německé mládeže, máme právo vyhladit podlidi, kteří se množí jako hmyz.“ Jeho příspěvek je Hitlerovu výroku velmi blízký. Ostatně sociální darwinismus byl typický i pro komunisty, jen rasu nahradili třídou.

P. Švejnoch 8.2.2017 14:31

Re: Ještě ke Švejnochovi:

Vskutku: "Máme právo vyhladit podlidi." a "Osud obyvatel Bangladéše je mi lhostejný." jsou dvě naprosto totožné věty, to vidí každý. Tedy každý ... pan Stirský. :-)

Váš příspěvek, milý pane Stirský, je skvělou ilustrací toho, že když prostoduch není schopen věcně argumentovat, začne přirovnávat oponenta k Hitlerovi nebo ke komunistům (platí aktuálně - v jiných obdobích by to byl třeba "buržoust" či "kulak"), případně k oběma najednou - což už je ovšem naprostý top, ze kterého si ukrůpne i madame Netzer... :-D

No, nemáte-li žádný další argument (tedy krom Vašich obav z posledního soudu, pochopitelně :-) ), který by zpochybňoval, že člověk se má starat především sám o sebe, pak o svoje blízké, pak o svůj kmen - a pak už o nikoho, tak můžete ještě vyplodit nějaké to originální přirovnáníčko... Už se těším - a madame Netzer jistě také... ;-)

D. Stirský 8.2.2017 13:18

Nejsem věřící v tom smyslu,

že bych byl aktivně v nějaké církvi. Leč věřím, že se jednou z toho, co jsem zde na tomto světě činil, zodpovídat budu. A věřím, že řekl-li bych: "Mně je ale osud lidí ve střední Africe, jihoamerických slumech či v Bangladéši úplně lhostejný. Ať si vymřou na AIDS, ev. při náboženských půtkách, ať se ufetují k smrti, či ať se kvůli drogám pozabíjí. Ať umřou hlady, jestliže jsou tak neuvěřitelně pitomí, že se množí jako kobylky v oblastech, které je nejsou schopné uživit. Darwin by potvrzení své evoluční teorie jistě kvitoval s nadšením... Oni mé problémy zcela jistě neřeší, no, a já jejich taky ne. A tak je to logické a statisíciletým vývojem dané. Je třeba se starat maximálně o členy vlastního kmene", nezůstalo by to bez odplaty. A že to, co jsem zmínil, problém je, jsem jen konstatoval. Na to, abych odjel do Afriky, se necítím, tak alespoň pomáhám jinak - a Švejnochu, můžete být klidný, za své a ze svého.

Jestli Vy hodláte řešit problémy ve střední Africe, tak se seberte a jeďte je řešit. Hlavně je ovšem řešte TAM a ZA SVÉ.

M. Prokop 8.2.2017 13:22

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Hlavní je, aby ONI si SVÉ problémy řešili TAM a za své.

D. Stirský 8.2.2017 13:25

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

I zde bych se obával, že při něčem co neumím nazvat jinak než poslední soud, mně bude řečeno: "Hlavní je, aby sis SVÉ problémy řešil TAM a za své. Takže mě nezajímáš".

M. Prokop 8.2.2017 13:28

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Což o to, to je ovšem vaše věc. Horší je, pokud vaše obavy způsobí problémy jiným, jak se asi stalo jisté Andělíně. Ji draply křesťanské obavy nad osudy připrchlíků a Němci to časem odnesou.

J. Jurax 8.2.2017 18:43

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

No, jestli Vám při posledním soudu řeknou "ty mne nezajímáš", buďte rád. Zajímá-li se o Vás soud - jakýkoliv - nebývá to k dobrému a kouká z toho průšvih ...

S. Donát 8.2.2017 20:23

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

To jste napsal moc hezky, díky :)

S. Netzer 8.2.2017 13:23

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Některé prosté duše to, co zde předvedl jmenovaný Švejnoch, pokládají za krédo konzervatismu.

P. Švejnoch 8.2.2017 14:06

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Kdo říkal?

P. Han 8.2.2017 17:43

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Ta prostinká madam.

M. Prokop 8.2.2017 13:23

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Pak totiž nedojde třeba k http://zpravy.idnes.cz/pariz-demonstrace-policejni-brutalita-aulnay-sous-bois-pjv-/zahranicni.aspx?c=A170208_102428_zahranicni_san

P. Švejnoch 8.2.2017 14:17

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

Dlužno říct, že Vaše obavy z posledního soudu mne zajímají jen o málo víc, než Vámi se slzou v oku anoncované osudy středoafričanů.

"Za své" a "ze svého" je totéž. Chápu, že jste se potřeboval vyhnout onomu příslovci "TAM", ale je to celkem průhledný a marný trik - takže ještě jednou: ZA SVÉ a TAM.

P. Vaňura 8.2.2017 12:53

Myslím, že název "eurofašismus" je hrubou urážkou

Benita Mussoliniho, protože proti té neschopné a všehoschopné sebrance v Bruseli to byl dobrý státník...

M. Prokop 8.2.2017 13:23

Re: Myslím, že název "eurofašismus" je hrubou urážkou

S tou válkou to tedy trochu posrral. :-P

P. Han 8.2.2017 17:35

Re: Myslím, že název "eurofašismus" je hrubou urážkou

Sralo se mu to v koloniích a myslel, trouba, že s Hitlerovou pomocí na tom bude líp.

D. Stirský 8.2.2017 12:14

Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

tak já jej vidím v tom, že existují obrovské rozdíly mezi životem a životní úrovní v zemích vyspělých a v zemích, kterým se kdysi říkalo země rozvojové. Myslím, že málokdo u nás si umí představit bídu a podmínky, ve kterých žijí lidé - co já vím - někde ve střední Africe, na dálném východě, v jihoamerických slumech... Zamyslím-li se nad tím, že za vlády faraonů měl Egypt asi 2 milióny obyvatel a nyní jich má asi 95 miliónů, cítím, že zde něco v pořádku není. A to nemluvím o Indii, Číně, Bangladéši... Vždy se jen pousměji, když vyšilujeme z nějakého teroristického útoku kdesi v Německu či Francii a uvědomím si, že jsou země, kde jsou podobné události na denním pořádku. Bohužel, řešení nenalézám.

P. Švejnoch 8.2.2017 12:36

Re: Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

Mně je ale osud lidí ve střední Africe, jihoamerických slumech či v Bangladéši úplně lhostejný. Ať si vymřou na AIDS, ev. při náboženských půtkách, ať se ufetují k smrti, či ať se kvůli drogám pozabíjí. Ať umřou hlady, jestliže jsou tak neuvěřitelně pitomí, že se množí jako kobylky v oblastech, které je nejsou schopné uživit. Darwin by potvrzení své evoluční teorie jistě kvitoval s nadšením...

Oni mé problémy zcela jistě neřeší, no, a já jejich taky ne. A tak je to logické a statisíciletým vývojem dané. Je třeba se starat maximálně o členy vlastního kmene.

Jestli Vy hodláte řešit problémy ve střední Africe, tak se seberte a jeďte je řešit. Hlavně je ovšem řešte TAM a ZA SVÉ.

Ale TAM a ZA SVÉ by Vás ten pokrytecký altruismus přešel, jak by řekla madame Netzer, ajncvaj.

S. Netzer 8.2.2017 12:51

Re: Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

Alberta Schweitzera, "pokryteckého altruisty", taky přešel?

P. Princ 8.2.2017 13:03

Jeho světonázor

je pro evropské národy smrtící.

P. Švejnoch 8.2.2017 13:08

Re: Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

Nepřešel - a z toho vyplývá co?

Ono je totiž málo doktorů Schweitzerů, kteří se seberou a za vlastní peníze jdou něco, podle nich prospěšného, skutečně dělat, ale mnoho pokryteckých altruistů, kteří se na internetu zalykají dojetím nad vlastním lidumilstvím.

Schweitzer byl očividně chlap, a za to má můj obdiv, ať už si o jeho cílech myslím, co chci. Pan Stirský....

R. Morava 8.2.2017 14:45

Re: Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

A tato diskuse je potvrzením že každý extrém je špatný. A to jak Marxismus, tak sociální Darwinismus (což je pavěda na rozdíl od pokrokových prací Darwina o původu druhů).

P. Vaňura 8.2.2017 20:25

Tzv. "sociální darwinismus" je IDEOLOGIE.

Tak, jako je ideologií "vědecký komunismus."

M. Prokop 8.2.2017 13:26

Re: Máme-li mluvit o základním konfliktu doby,

Zajímavé je, že některé země to řešit dokáží, jiné ne. Pokud to nelze řešit kolonialismem, pak je nutno, aby si to ty země vyřešily samy a doma. Přenášet jejich problémy sem je řešení, které mne nijak neláká. Stačí mi místní problémy, nepotřebuji je rozhojňovat třeba spory sunna/šíía a obě pospolu proti místním bezvěrcům.

L. Popovský 8.2.2017 12:05

Ano, všiml jsem si toho.