21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

SVĚT: Spirálu eskalace napětí je nutné zastavit

Podle bývalého poradce ředitele CIA Herberta E. Meyera je nutný okamžitý odchod Vladimíra Putina z pozice ruského prezidenta, a to i za cenu jeho zastřelení. Nejsem sám a určitě nejsem první, kdo má důvodné obavy z divokého roztáčení spirály eskalace napětí, která v mnohém připomíná léto 1914 v předvečer 1. světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 11.8.2014 12:54

Re: Souhlasím s Nečasem

Nic neokupuje? Vsadím se, že je na Ukrajině více amerických tzv. "poradců", než ruských (tedy Putinem z Ruska vyslaných) vojáků. O jiných zemích s americkou vojenskou přítomností ani nemluvě.

Krym není okupovaná země, ale součást Ruska. Z rozhodnutí tamních obyvatel. Čím dříve se s tím Západ smíří, tím lépe.

Z. Bureš 11.8.2014 12:36

Re: Opět další hraběcí rady.....

.....takže nepochopil - hádal jsem správně !!!

J. Vlk 11.8.2014 12:21

Snad v tom nezůstanou sami.

http://www.czechfreepress.cz/vase-free-zona/trestni-oznameni-na-prezidenty-usa-za-zlociny-proti-lidskosti.html?fb_action_ids=704784046225175&fb_action_types=og.comments&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

D. Polanský 11.8.2014 12:19

Škoda že nebylo uvedeno nějaké to vstřícné gesto,

tak trochu mi to připomíná články proti islamizaci Evropy, přesněji západního světa. Nakonec je napsáno, že je potřeba konat. Ale co konat?

Článek je napsán v obecné moralistické rovině.

P. Vítek 11.8.2014 12:17

Re: Pane Nečasi,

Vsude kde vy chazko komunisticka zasi.rate diskuse

M. Prokop 11.8.2014 11:44

Re: Sepsané je to pěkně, ale jak na to?

Právě že začali. Ten zbytek, úžehem to dnes asi není ...

M. Prokop 11.8.2014 11:43

Re: Souhlasím s Nečasem

Ovšem Obama nic neokupuje, takže jsme zase u Puťky.

M. Varadinková 11.8.2014 11:36

Re: Souhlasím s Nečasem

V tom nevidím sebemenší problém. Problém je, jak to vysvětlit americkým militantům, kteří cvičí s Obamou.

Viděl jste včera po půlnoci na ČT2 ten dokument o Kennedym? Velmi poučné.

M. Varadinková 11.8.2014 11:34

Re: Sepsané je to pěkně, ale jak na to?

O tom nepochybujte. Rusové si přece nezačali a určitě po válce (ani studené) netouží. Putin se jeví být velmi rozumným a zdrženlivým státníkem, škoda, že na Západě nemá stejně rozumný protějšek. Západní politici se jeví banda uječených nezodpovědných hlupáků, kteří nejsou schopni vůbec analyzovat dopady svých kroků.

M. Prokop 11.8.2014 11:31

Re: Souhlasím s Nečasem

Ještě jak to vysvětlit Putinovi ......

M. Prokop 11.8.2014 11:30

Re: NERAĎTE PANE NEČASI!

Vám zřejmě není rady ani (vzájemné hospodářské) pomoci. :-P

M. Varadinková 11.8.2014 11:29

Souhlasím s Nečasem

vytváření umělého obrazu nepřítele a návrat ke studené válce k ničemu dobrému nepovede.

A. Sekanina 11.8.2014 11:29

Pan Nečas

vyzývá ke vztřícným gestům. Putin by si taková gesta vyložil jako slabost a odpověděl by další agresivitou a další eskalací napětí.

M. Prokop 11.8.2014 11:28

Sepsané je to pěkně, ale jak na to?

Hlavně je otázka, zda by s tím souhlasili Rusové.

J. Slanina 11.8.2014 11:17

Re: střízlivé zhodnocení situace

http://wwwold.nkp.cz/seminar/22_6_1941.htm

J. Vintr 11.8.2014 11:15

Re: mokrej hadr na palici

Jaký zdravý rozum máte na mysli? Ten, který se dal zdarma získat ve VUMLu nebo v jiné bolševické vzdělávací instituci?

To, že Západu vládnou "sociální multikultiinženýři", není důvodem aby dělal psychopatickou imperiální politiku. K té má motivaci právě jen zamindrákovaný trpaslík, který vládne v Moskvě.

J. Slanina 11.8.2014 11:11

Re: střízlivé zhodnocení situace

Němci holt rusáky předstihli cca o 14 dní.

P. Boublíková 11.8.2014 11:07

Re: střízlivé zhodnocení situace

Muhehe, to je fór dne - Rusové zradili Hitlera. To jsou ale hajzlíci! :-))))

Když teda odhlédnu od holého faktu, že Německo zaútočilo na SSSR.

P. Boublíková 11.8.2014 11:04

Re: Naprosto přesné

Ukrajinci jsou to samé v bleděmodrém!

Západo-východní "diametr ne/civilizovanosti" je poměrně plynulý. Mezi Ukrajinou a neukrajinou (jak by řekl pan profesor :-) ) žádná ostrá hranice není, tedy kromě té na mapě :)

J. Slanina 11.8.2014 11:02

Re: Pane Nečasi,

Ježíšikriste, kde to ještě budeš pastovat, debile.

P. Gabriel st. 11.8.2014 10:51

Re: Nemá smysl rozpitvávat celý článek,

Když jste to načal, Krym, jakkoliv Rusy devastovaný, odtatarštěný a poruštěný, má celou svou historií nepochybně bíže k historické Ukrajině, než k Rusku. Rusko bylo vůči Bachčisarajskému chanátu, či Krymské tatarské republice vždy agresorem!

P. Gabriel st. 11.8.2014 10:47

NERAĎTE PANE NEČASI!

Člověk, (všimněte si, že nepíšu chlap, protože to, co děláte vy chlap neudělá!) který si neumí uspořádat a udržet v normálním stavu své osobní a rodinné záležitosti, který si nechá od sekretářky přilehnout noční košili a připravit se o manželku a děti, nemá co radit! Nikomu a nic!

J. Lepka 11.8.2014 10:42

Nemá smysl rozpitvávat celý článek,

ale už použité téma českého pohraničí naznačuje, že autor má dost podstatné mezery v dějepise. A srovnávat Kosovo a Krym je snad ještě větší faul. On je to dost rozdíl v metodě získávání národnostní většiny, natalitou nebo nuceným přesídlením z rozmaru diktátora. Ostatně Kosovo získalo samostatnost a jen čas ukáže, zda ji dokáže obhájit, Krym byl Ruskem anektován roku 1783 a roku 1954 byl Chruščevem věnován Ukrajině. Už jen z toho vyplývá, že Krymu chybí do té jmenované tisícovky 771 let, dost propastný rozdíl, tuplem když byl opět anektován Ruskem a opět do toho původní obyvatelé, Tataři neměli co mluvit, inu imperiální politika. A to máme stále pane Nečasi, jen DRŽET HUBU A KROK ???

P. Vítek 11.8.2014 10:36

Re: Pane Nečasi,

Ani branit se neumite,ani vtip to nema,len taka intelektualska krec

P. Vítek 11.8.2014 10:35

Re: Pane Nečasi,

Petr Hampl:,,Mezi českými intelektuály dlouhodobě funguje to, čemu se říká group-think. Tak se označuje jev, kdy v nějaké skupině vznikne atmosféra bránící kritickému myšlení. Všichni členové jsou nuceni papouškovat stanovisko skupiny, jinak jsou okamžitě označeni za zrádce. Hecují se, kdo bude radikálnější a kdo emotivnější. Skupina, která něčemu takovému propadne, pak není schopna realisticky posuzovat alternativy a myšlenkově rychle degeneruje. Přesně to se stalo českým intelektuálů a Martin Bursík je ukázkovým příkladem. Parta lidí se hecuje, kdo nejrychleji vyvolá válku s Ruskem a tahle bojechtivost se stává definičním znakem příslušnosti ke skupině. ""Obávám se, že USA ani EU nejsou schopny sledovat žádné cíle. Jediným cílem je navýšení rozpočtu toho či onoho oddělení uvnitř byrokratického aparátu. Tímto způsobem jsou generována zcela nesmyslná rozhodnutí a tlupy intelektuálů pak závodí v tom, kdo takové rozhodnutí přijme servilněji a bude obhajovat vášnivěji. Kdybychom celý tenhle systém nahradili jedním šimpanzem, který by náhodně vytahoval papírky, nebyl by výsledek horší.""Nevím toho o Orbánově konceptu společnosti tolik, abych se mohl vyjadřovat. Ale když se podívám, jakou hysterii vyvolává mezi kavárenskými povaleči, mám tendenci si myslet, že jeho koncepce musí být velmi rozumná

M. Malovec 11.8.2014 10:23

Re: Pane Nečasi,

Znovu vás žádám, neresetujte. Takhle vám to sluší. Mohl byste najít v software zastrčený rozum a možná byste se z toho šoku už nevyspal. Jděte si odpočinout, vezměte si prášek. Dobrý?

P. Vítek 11.8.2014 10:16

Re: Naprosto přesné

Neda se proti tomu nic delat.Jsou to profesionalky a maji na to i spraye

P. Vítek 11.8.2014 10:14

Re: Výborně Petře, právě to si myslím také.

Urcite.A brzy se to ukaze

P. Vítek 11.8.2014 10:12

Re: Pane Nečasi,

Situace se meni tak rychle,ze stari a pomali uz nestihaji.Je dobre aktualizovat software alespon jednkrat za tyden!Totalne prehazet hlavu a prijmout uplne novy prevratny pohled....dobra rada,jinak cloveka vesmirny sef vyhodi do sberneho dvora,jako stary,pomaly a nevyuzitelny hardware.Lidi nejsou na svete jen proto,aby zr.li,sr.li a rodili levicacke zmetky

J. Holič 11.8.2014 10:10

Rána vedle

Nečase jsem považoval za jednoho ze slušnějších politiků a v mnohém jsem s ním souhlasil. V tomto případě bych měl však výtky. Pravdou sice je, že eskalace nenávisti není prospěšná, na druhou stranu však platí, že pokud někdo vysloveně sází na "slabost" ze strachu před eskalací napětí a vlastně ho nadále sám jednostranně rozvíjí, pak není dobré na tu hru zcela přistoupit. Rusko má pocit, že může vše a de facto si to nyní ověřuje v praxi. Mezinárodní tlak je jednou z cest, jak mu ten omyl vyvrátit (tedy doufejme, že je to omyl). Navíc mě zarazila následující věta:

"Pohraničí bylo po tisíc let integrální součástí naší vlasti"

S tou definicí naší vlasti bych rozhodně tak daleko nezacházel.