21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

SVĚT: Spirálu eskalace napětí je nutné zastavit

Podle bývalého poradce ředitele CIA Herberta E. Meyera je nutný okamžitý odchod Vladimíra Putina z pozice ruského prezidenta, a to i za cenu jeho zastřelení. Nejsem sám a určitě nejsem první, kdo má důvodné obavy z divokého roztáčení spirály eskalace napětí, která v mnohém připomíná léto 1914 v předvečer 1. světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Lesniak 11.8.2014 16:43

No vida, Tolja vylezl z úkrytu

a jeho domina mu dokonce dovolila i publikovat. Teď je najednou chytrý, ale když měl udělat něco smysluplného, když byl vysokým politikem, tak se schovával za sukně Nagyové.  Ostatně tak, jak bývalo vždy jeho zvykem. I kdyby měl Tolja tisíckrát pravdu, jsou to všechno jen jeho pohřební řeči.

T. Balcar 11.8.2014 16:31

Naprosto brilantní

Pane bývalý premiére popsal jste to naprosto skvěle. Je veliká škoda, že nemáte na dnešní politiku vliv. Stvořil jste asi ten nejlepší komentář jaký byl o tomto problému napsán. Veliká škoda pro tento národ, že jste dal záminku, svým osobním životem, tupcům a zbabělcům.

V. Mlich 11.8.2014 16:22

Pozdě, ale přece

Takhle odvážně jse se, pane Nečasi, měl postavit už za Klausovu amnestii. A proti Kalouskovu tlaku na zvyšování daní. Nevím, jestli se teď ještě bude dat s ODS něco udělat, už ji drží na nohou jen členové ze setrvačnosti a volí jen jejich rodinní příslušníci.

J. Matuška 11.8.2014 16:10

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Pane Vítku, jestli Vám nestačí moje příspěvky tady na NP, zavítejte na Virtually. Zdravím.

P. Vaňura 11.8.2014 16:09

Tataři jako "původní obyvatelé???" To neznáte

vůbec dějiny! Tataři byli vůči Rusku a zejména vůči Ukrajině ti nejhorší agresoři, jaké si lze představit!

P. Vaňura 11.8.2014 16:00

Vidím, že autor situaci celkem správně popsal, ale

nevidím řešení. Proruští diskutéři dokonce tvrdí, jak by měla EU odmítat Ukrajinu, ale to už nejde. Pokud většina Ukrajinců k Rusku nechce, musela by se země rozdělit. A nezapomeňte, že Ukrajině byly poskytnuty záruky územní celistvosti výměnou za zřeknutí se jaderných zbraní a jejich nedoržení je proto dost děsivé memento pro mnoho dalších zemí!

P. Vítek 11.8.2014 15:40

Re: To budete mít dost "hoňku" :-)

Vam taktez.Je povzbuzujici cist normalniho cloveka

P. Vítek 11.8.2014 15:34

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Dlouho jsem tu nebyl....Co tvrdite?

P. Vítek 11.8.2014 15:31

Re: Petr Nečas a Václav Klaus byli extratřídou ODS.

Mozna nakonec budete mit s tim Fialou pravdu.Co dela blbe a jak byste to delal Vy?

P. Vítek 11.8.2014 15:29

Re: "ahistorické, primitivní a hloupé"

....a zcela nemoralni,neschopny....neprirozeny vymysl dobrosracu,nespokojenych s nicim-hlavne se sebou

K. Janyška 11.8.2014 15:29

Petr Nečas a Václav Klaus byli extratřídou ODS.

Po nich je prázdno pusto a experiment s Filou je pro ODS katastrofou... Dzp.

J. Matuška 11.8.2014 15:29

Re: Naprostý souhlas s článkem,

Paní Kanioková, docela začínám rozumět tomu, proč jsme svědky hrubé propagandistické neobjektivní masáže, jako v dobách Kojzarovského Rudého práva. Racionálně obhajovat NEOBHAJITELNÉ nelze.

Pro tvůrce správných názorů musí být hodně nepříjemné, že pro získávání INFORMACÍ chodí řada lidí /kteří BL nazývali Blicími listy/ na BL a nachází tam články od konzervativních novinářů píšících do konzervativních novin, viz třeba onen CH. Booker.

Na konci roku, budeme mít v mnoha otázkách už jasno. Pokud zjistím, že jsem se mýlil, všem tady na NP se omluvím a posypu si hlavu popelem. Pokud se ukáže, že jsem v úvahách nepochybil, očekávám od dnešních diskutérů opačných názorů něco podobného. Reakce tzv. mrtvého brouka to snad nebudou... Bunga bunga!

R. Brzák 11.8.2014 15:16

pro pana Lepku - ad "autor má ... mezery v dějepise..."

Ano, není to v té oblasti jednoduché - a vše bude záležet na místních lidech, ať už na Ukrajině, či na Krymu. Mimochodem, s těmi původními obyvateli - do kterého století před naším letopočtem půjdeme? V antice na Krymu vznikl stát z původně Řeckých měst zakládaných Řeckými osadníky (čtvrté století před Kristem) - Tataři (či jejich předchůdci) se objevují až ve století dvanáctém...

Jsou to právě místní obyvatelé - a je jedno, zda jsou Ukrajinci, Tataři či Rusové - kteří se musí rozhodovat, jak to s nimi bude. Ostatně, tak jako i my...

J. Řezníček 11.8.2014 15:11

Názor

domnívám se, že "pravičáka, konzervativce a křesťana" P. Nečase, ale hlavně ódéesáka, už není třeba tisknout. Pokud jde o "vyváženost" článku, tak mi to připomíná Jana Kavana, ten má vždy vyvážený názor - ale směrem k SSSR a Rusku a proti demokraciím.

Takže chybu udělali ti, co letadlo sestřelili, separatisté, Ukrajinci, Rusové, všichni společně, že ? Vina je 1:1:1. Pěkné zamlžení problému.

Vůbec se mi zdá, že ti, co to u nás prohráli a ztratili vliv se obracejí k Rusku a vlastenectví ( co je český, to je hezký a EU ať nám neradí, jen ať platí).

R. Brzák 11.8.2014 15:10

Re: Nemá smysl rozpitvávat celý článek,

Ano, není to v té oblasti jednoduché - a vše bude záležet na místních lidech, ať už na Ukrajině, či na Krymu. Mimochodem, s těmi původními obyvateli - do kterého století před naším letopočtem půjdeme? V antice na Krymu vznikl stát z původně Řeckých měst zakládaných Řeckými osadníky (čtvrté století před Kristem) - Tataři (či jejich předchůdci) se objevují až ve století dvanáctém...

Jsou to právě místní obyvatelé - a je jedno, zda jsou Ukrajinci, Tataři či Rusové - kteří se musí rozhodovat, jak to s nimi bude. Ostatně, tak jako i my...

P. Vítek 11.8.2014 14:59

Re: "ahistorické, primitivní a hloupé"

Klic k pochopeni nepochopitelneho=agresivni socialismus

J. Kanioková 11.8.2014 14:50

Naprostý souhlas s článkem,

ta propagandistická neobjektivní mediální masáž mi už opravdu připomíná dění z časů let padesátých či kolem Charty..

Henry Kissinger: “Démonizace Putina není politika. Je to alibi pro její nedostatek.”

V. Vaclavik 11.8.2014 14:43

Re: "ahistorické, primitivní a hloupé"

Rusko nejspis tim sestrelenim letadla zdeseno bylo, ale zachovalo se na venek totalne hanebne a ukazalo tak, ze ani nahodou nepatri mezi Zapadni zeme. Zachovalo se presne ve studeno-valecnickem duchu minulosti.

V. Vaclavik 11.8.2014 14:39

"ahistorické, primitivní a hloupé"

Jestlize "vykreslování ruského prezidenta jako nového Hitlera je ahistorické, primitivní a hloupé", pak dle te same logiky je rovnez hloupe to pripominani 'léta 1914 v predvecer 1. svetové války'.

Rusko svym postojem k tomu radaru prece samo odmitlo byt spojencem Zapadu. Ukazalo se byt nepritelem prohlasenim Putina, ze na radar odpovi umistenim raket na zapadni hranici Ruska.

Pokud s nami Rusko sdili nejake civilizacni hodnoty, pak se v geopolitice i pres nynejsi sankce i nadale bude chovat, jako by bylo na nasi strane. A pokud se tak chovat nebude, nebylo zadnym nasim pritelem ani pred udalostmi na Ukrajine. Je pomylene strkat pred tim hlavu do pisku a predstirat, ze jsme pratele. Prece pratelska zeme, ktera sdili nase zakladni civilizacni hodnoty, by nepovazovala nas radar za obranne zarizeni proti sobe. V tom se Rusko dukladne odkopalo, ukazalo svou pravou studeno-valecnickou tvar.

Je navysost pomylene myslet si, ze zaviranim oci pred jednanim spolecnika tohoto nejak zmenime, anebo ze jeho spolecnost ma pro nas nejakou hodnotu. Tomu veri jen ti, kteri opakovane skoci na lep snatkovym pododnickum, nebo ti, kteri veri, ze partnera v osobnim vztahu casem predelaji. To je ale fatalni omyl jak v tech osobnich vztazich, tak ve vztazich mezinarodnich.

K. Frauknecht 11.8.2014 14:26

Re: To budete mít dost "hoňku" :-)

Takových je plnej net. Buďte v klidu a nechte je nadávat - to je jediné co jim jde :-). Hezkej den.

J. Vlk 11.8.2014 14:22

Re: Tak to je už od kočího kobyly vrchol.

http://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/99737-ukrajinsky-letovy-dispecer-promluvil-malajsijske-letadlo-mh17-sestrelil-kyjev/

A na okupaci v 68. roce určitě nezapomeneme. Avšak za téměř půl století jsou z okupantů břídilové proti celosvětovým agresorům rozsévajícím nenávist a sváry po celém světě. A Hanba všem jejich slouhům a onucím, pane Slanino.

J. Václavíková 11.8.2014 14:17

Re: Souhlasím s Nečasem

To snad není možné, aby někdo takhle plantal páté přes deváté, aniž by tušil, co který výraz (přestože ho používá) znamená!

J. Bartoň 11.8.2014 13:42

chladná hlava - horký rozum

Článek pana Nečase je vyvážený , takový "nečasovský" se vším všudy. Škoda jen, že se vyvážeností neřídil v době výkonu premiérské funkce. Nemusela nám tu dnes "vládnout" ČSSD , ačkoliv i slepý vidí, že vládne A.Babiš.

Rusko je země mnohem  méně předvídavá než USA. Nemá to, co Západ a USA zvláště, tj. fungující demokracii. Je navíc zřejmé, že politika Obamy přivedla USA do těžké mezinárodní defenzívy. Co se spálení Ruska týče, první s tím vyrukoval kremelský ideolog v ruské státní televizi, když "připomněl", že Rusko může USA přemenit v radioaktivní popel. Rusko nikdy nebude partnerem USA v boji s extremismem,naopak ho dnes plně využívá v boji proti Západu.

Nečasovi jako politologovi dávám za 2. Na jedničku to ještě fakt není.

M. Ilsner 11.8.2014 13:41

Re: Opět další hraběcí rady.....

Vy jste idiot, Bureš. Idiot jak Brňo.

J. Slanina 11.8.2014 13:25

Re: střízlivé zhodnocení situace

A pak kdo je zde zaražený jak prd v lucerně.

J. Slanina 11.8.2014 13:19

Re: Snad v tom nezůstanou sami.

Žádné obavy. Určitě se připojí pařát a šavlozubá milka. A možná přijde i Šoustal.

P. Boublíková 11.8.2014 13:16

Re: střízlivé zhodnocení situace

Jo - a když píšete rusáci, měl byste psát konzistentně - skopčáci.

P. Boublíková 11.8.2014 13:15

Re: střízlivé zhodnocení situace

Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by sednout nepustil :-)

Já vám to všechno věřím, ale dějiny se staly tak, jak se staly.

J. Josífko 11.8.2014 13:14

ředitel CIA Herberta E. Meyera

Nebylo by možné odstřelit p. Meyera jako škodnou ? Dr J

M. Varadinková 11.8.2014 12:56

Re: Sepsané je to pěkně, ale jak na to?

při čtení toho Nečase jste si na chvíli sundal klapky, že? Ale hned jste si je zase nasadil.