1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SVĚT: Sázka na Apokalypsu

Evropská komise ve snaze zachránit planetu si klade ambiciozní cíle: snížit emise CO2 o 50–55 procent do roku 2030; a do roku 2050 přejít na tzv. uhlíkovou neutralitu, tj. vypouštět do ovzduší jen tolik CO2, kolik jsme schopni z ovzduší stáhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 10.9.2019 10:59

Re: Dva nesouhlasy

Ad 12 let. Souhlas. Jen sem vlepím připomínku: autor zdaleka není sám, kdo tvrdí, že "apokalypsa" nastane za 12 let. Původní myšlenka zněla, aspoň jsem ji tak pochopil, že za 12 let už nepůjde situaci zvrátit.

Gréta: souhlas s tím, že se holka chová, jak jí vlastní rozum velí. ALE ti, co z jejího chování vytloukají prachy, si kritiku zaslouží: prachy lze vydělávat poctivě a nepoctivě. Nebo, řekněme, v souladu s morálkou nebo bez něj. Svézt se na nadšeném (post)puberťákovi mám za čuňárnu stejného kalibru, jako svézt se na už-ne-zcela-příčetném důchodci (prodej úžasného nádobí a tak).

P. Pilík 10.9.2019 10:57

Re: Revolta občanského institutu?

Toto jsou pouze uhlíkové cykly. Nikde nenajdete, kolik energie (v joulech) může maximálně (zcela nasycen) absorbovat CO2 a kolik dominantní plyny, dusík a kyslík. Když zvýším o nějaká procenta velice malé množství, jako je CO2 (0,04 procenta), zase mám jen velice malé množství. V chemii se podobná množství nazývají stopovými, na 1 molekulu CO2 připadá přibližně 2500 molekul ostatních plynů.

M. Prokop 10.9.2019 10:55

Re: Nadpis je výstižný

Celé to uhlíkové bláznění je lidské sebedestruktivní konání. I ti obyvatelé Velikonočního ostrova se vyhubili z ideologických důvodů.

So geht das.

M. Prokop 10.9.2019 10:53

Re: Bludy

Až to bude, navíc za dostupné ceny, tak proč ne. Zatím můžete meditovat, kolik by na to bylo potřeba prostoru, protože benzin nebo nafta natečou do bandy za pár minut, vaše nabíjecí stanice, pokud by byla v našich podmínkách odkázána jen na sluneční panely, by baterii nabíjela v nejlepším případě několik hodin. Existují i rychlonabíječky, ale sakra drahé a místo panelu k nim vede kabel jako ruka silný.

Z. Lapil 10.9.2019 10:50

Re: No comment

Nehrozí. Už je tady. Jen to zatím není vidět.

EU jako celek neboli v průměru každý z nás má dluh kolem 80% HDP. Kdybychom všichni ode dneška jen pracovali, nejedli, nepili a do práce chodili pěšky, budeme do konce příštího srpna splácet aktuální dluh. A pak ještě nějaký čas úroky. Další dluhy máme coby občani obcí (to se mi nezdá být tak drastické) a ještě další dluhy mají mnozí z nás osobně: hypotéky odhaduju taky na povícero měsíčních platů a průměr zhruba 10% lidí v exekuci (v Ústeckém kraji nehorázných 18%) taky nevypadá jako bohatství.

M. Prokop 10.9.2019 10:49

Re: Bludy

Krásná ukázka mělobyse ...

Ono je to občas tak drahé, že to nikdo nedělá.

R. Brzák 10.9.2019 10:35

Re: Nadpis je výstižný?

V čem spočívá můj omyl? Jakožto bytost společenská (tedy ve spolupráci/konkurenci s dalšími lidmi nejlépe prosperující) sobecky chci spolupracovat s dalšími - ale na základě toho, že vím, že je to pro mne nejlepší. Jakožto syn milující matky jsem "nakažen" touhou milovat a být milován (nejsem psychopat, tedy nečlověk), proto pro mne jako základní pravidlo zní Ježíšovo - JAKO SEBE MILUJ DRUHÉ...

Ovšem tam, kde je strach, je vytěsňována láska. Takže když podlehnu svému přirozenému nástroji přežití - strachu - a nechám se jím ovládat, nemiluji sebe ani bližní, nýbrž směřuji více pravděpodobněji k sebedestrukci - protože můj nejlepší nástroj přežití, analytický rozum, je omezen. Strach mi totiž zúží pohled na realitu a tudíž i tok informací k analýze rozumem...

R. Brzák 10.9.2019 10:26

Re: Bludy

Ano, to by bylo fajn. V zemích, kde je více slunečných dnů v roce. Za obrovských nákladů (přenesených na jedince, prostřednictvím zdanění). S takovou technologií, jakou ještě nemáme (kvalitní baterie)...

P. Rada 10.9.2019 10:22

Re: Nadpis je výstižný?

Bohužel se zádadně mýlíte. Už v tom, že jednotlivec jednoznačně není životaschopná entita. Minimálně musíte být dva a opačného pohlaví k tomu.

Ani to by ale zřejmě nestačilo protože i ten jedinec lidský je sice sestaven s 10% svých geneticky označkovaných buněk které spotřebovávají 90% energie... ale potřebují k tomu desetkrát více "Mikrounů" - kteří ale zas potřebují k životu to vše kolem.:

https://www.kosmas.cz/knihy/253153/at-zijou-mikrouti/

P. Rada 10.9.2019 10:14

Re: Bludy

Zastávám na rozdíl od bolševiků, kapitalistů, hysteriků, či jakkoli barevných langerů... ideu, že jakákoliv zařízení by mělo lidstvo vyrábět recyklovatelně.

Konkrétněji auto by měl výrobce postavit tak, že ho po ukončení provozuschopnosti jeho filiálka přetransformuje do dokonalejší podoby a zajistí tím celkovou bezemisnost i pokles entropie systému. Vše kryté pouze dodávkou energie zvenčí - tak aby to připouštěla obecná termodynamika. Jen takovéto typy procesů totiž v úhrnu vedly k rozvoji života.

M. Valenta 10.9.2019 10:09

Re: Bludy

A co říkáte tomuhle zařízení. Nabíjecí stanici (veřejná nebo domácí), kde auto/auta stojí v boxech a z kolektorů instalovaných na střeše nad nimi teče proud přímo do nich. A představte si, funguje to díky akumulaci přebytečné energie i když slunce nesvítí, pochopitelně ne neomezeně.

R. Brzák 10.9.2019 10:06

Re: Nadpis je výstižný

"Lidské sebedestruktivní chování" není produktem sobeckých jednotlivců, nýbrž skupinového podlehnutí strachu z existujícího rizika (zde z možných katastrofických dopadů klimatických změn), které ale znemožňuje zvolit nejefektivnější způsob řešení, naopak častěji směřuje k "řešením" kontraproduktivním (socialismus, nebo konkrétně užívání biopaliv do pohonných hmot, dotace do zemědělství apod).

Jedinec, pokud je duševně zdráv, se žádným sebedestruktivním chováním neprojevuje. Nanejvýš se v něčem zmýlí, za svůj omyl zaplatí, ale pokud to přežije, poučí se a dále směřuje ke svému prospěchu. Ale skupinově vystrašení jedinci se například rozhodnou, že je potřeba panikařit a nechodit do školy - a to už je jasné sebedestruktivní chování.

B. Rameš 10.9.2019 10:05

Myslím, že v daném přípdě

jsem svědky hledání "společného mýtu", který by, alespoň podle představ aktivistických sjednocovatelů Evropy, byl jednotícím prvkem pro budoucí Novou Evropu, za kterým by byly ochotny masy jít a obětovat se. Jenomže s uměle implantovanými mýty je to ošidné, vzpomeňme si jak dopadl nacionální socialismus nebo komunismus. S trochou dějinného optimismu lze oprávněně očekávat, že s mýtem globálního spasitelství to dopadne stejně; teď jen, jak dlouho to bude trvat a jaké škody stihne napáchat.

P. Rada 10.9.2019 10:00

Re: Nadpis je výstižný?

Je spíše mementem připomínajícím i zmíněnou zkušenost/ memento memento velikonoční:

https://www.youtube.com/watch?v=eb_6MdUZyw0

R. Langer 10.9.2019 10:00

Re: Bludy

Jasně, hlavně jsem zvědavý na tu ekologičnost, až se budou vyhazovat ty milióny tun elektroodpadu z těch koloběžek, až jim za pár let pozdechají akumulátory, a na jejich ekologickou likvidaci, Zelený bolševiku. :-P

R. Langer 10.9.2019 9:58

Re: Bludy

Jo, podle Zeleného bolševika je už elektromobil ekologičtější než kráva. Je to čím dál tím lepší... :-D

P. Rada 10.9.2019 9:57

Re: Bludy

Máte pravdu, že bezemisní elektroauta nejsou. Nemáte pravdu, že nemohou být zejména v hustém městském prostředí výrazně pozitivní změnou. Škoda také, že pravidelně není rozlišována osobní a hromadná doprava atd.

Osobní přeprava exhibicionstického typu kde se jedinec pohybuje dnamicky sem a tam v několikatunovém monstru je zvráceností at už je to pohyb na jakýkoli pohon.

Asistenční elekto-pohon v měřítku elektrokoloběžek, elektrokol ... naopak svůj potenciál má. Osobně používám obojí ale zároven s nostalgií vzpomínám na období když jsem tuto pomoc nepotřeboval.

R. Langer 10.9.2019 9:56

Re: Revolta občanského institutu?

Zase lžeš jako když Rudé právo tiskne, Zelený bolševiku.

R. Langer 10.9.2019 9:55

Re: Revolta občanského institutu?

Jasně, Zelený bolševiku, zabij krávu, zachráníš klima. A místo koně si pořiď elektromobil, je ekologičtější. Samozřejmě nezapomeň napřed zbourat škodlivé JE, a postav místo nich 10000000 ha slunečníků a větrníků. Co na tom, že u nás víceméně slunce nesvítí a vítr nefouká. Lidi, vy fakt nevidíte, jací to jsou tupci? Vždyť to jsou vypatlaní ubožáci, co mají švába na mozku a melou od rána do večera jenom samé kraviny! Kdyby mohli, tak vybijí všechnu zvěř a lidi, jenom by to hvízdlo. Takové idioty chcete brát vážně? Fakt? Pak se ale nedivte tomu, co vás za trest potká. :-P

P. Rada 10.9.2019 9:49

Re: Život na planetě

Pane Aldo za 4 miliardy let se stalo ledacos. Život je zde ve formě vícebuněčných přitom jen stamiliony let od dob Kambrijské exploze. Mezitím než nastaly kvartérní doby ledové byla planeta dokonce několikrát v daleko hybernovanějším stavu sněhové koule - ze kterého jej dostaly právě skleníkové plyny.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Teorie_sn%C4%9Bhov%C3%A9_koule

Život sám přesto v ohrožení zatím není - ten nejpravděpodobněji na planetě Zemi zkončí až zadlouho. (https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/228739-jak-skonci-nas-svet-vedci-prehodnotili-nepravdepodobnejsi-scenare-zaniku-zeme/)

Něco jiného představuje život nynější na suroviny i prostředí krajně náročný život civilizační. Tomu hrozí pro ztrátu stability a chování rozporné s životadárným principem poklesu entropie (viz definice života) hned několik hrozeb najednou: ... http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

R. Langer 10.9.2019 9:48

Re: Revolta občanského institutu?

No zrovna ty, Zelený bolševiku, se tady oháněj přírodními zákony, prolhanče jeden prolhaná!

M. Košařová 10.9.2019 9:41

Bludy

Copak jsou elektrická auta bezemisní? To jste se všichni zbláznili, že neustálým opakováním tohoto nesmyslu jste tomu uvěřili? Prostě jen emise vypouštějí někde jinde, v jiném místě, než kde jedou. Spočítali jste si poctivě, kolik energie spotřebuje ve skutečnosti elektromobil? Ať už při jízdě nebo při jeho výrobě?

M. Valenta 10.9.2019 9:38

Nadpis je výstižný

a není bez šance na realizaci. Zbytek článku je jen další pěna v dlouhé řadě pokusů okecat lidské sebedestruktivní konání.

Obyvatelé Velikonočních ostrovů zdraví ze záhrobí. So geht das.

P. Rada 10.9.2019 9:37

Re: Revolta občanského institutu?

Logické myšlení preferuji ale to ještě zřejmě neznamená, že dva lidé si pod tímto pojmem představují totéž. Aby jsme mohli psát o tomtéž a uspořit text tak uvádím odkaz na uhlíkový cyklus kde postoje s autory sdílím:

https://www.google.com/search?client=firefox-b&q=trnka+bilance+uhl%C3%ADku

Porovnání bilance energií/forsingu:

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

http://www.esrl.noaa.gov/gmd/aggi/aggi.html

A. Alda 10.9.2019 9:30

Ono mu to zřejmě zní světově.

A dává tak najevo, že není "zaprděný čecháček".

A. Alda 10.9.2019 9:28

Ty větrníky jsou úděsné.

Nejen že zabíjejí miliony ptáků, ale také zpomalují proudění vzduchu z oceánu již takovou měrou, že se to projevuje v nedostatku vláhy ve vnitrozemí.

A. Alda 10.9.2019 9:27

Sic!

A. Alda 10.9.2019 9:26

Život na planetě

za ty cca 4 miliardy let zakonzervoval spoustu uhlíku i spoustu vápníku a dalších prvků, což vedlo k jeho těžkému ohrožení dobami ledovými ve čtvrtohorách. Tyto doby ledové mohou přerůst v zalednění celé planety, což by lidstvo asi stále ještě nepřežilo, patrně ani žádný obratlovec. Aby k tomu nedošlo, je třeba vrátit bilologicky zakonzervované prvky zpět do přírodního oběhu. Tedy zejména spálit uhlí a ropu.

P. Pilík 10.9.2019 9:03

Re: Revolta občanského institutu?

Milý pane Rado, kdybyste uměl trochu logicky myslet, uvědomil byste si, že uhlí byly kdysi rostliny, které ovšem vyrostly z CO2 obsaženém v atmosféře, a tento uhlík se už do atmosféry nevrátil, takže podle zákona o zachování hmoty máme nejspíše o nějaký ten CO2 nyní v atmosféře méně než tenkrát. Takže spalováním uhlí se vlastně jen vracíme do pradávných dob, kdy začalo uhlí vznikat.

Navíc, nikde jsem nenašel porovnání energetické bilance, kolik energie dokáže absorbovat CO2 (cca 400 ppm) proti většinovým plynům N2 aO2 (dohromady 990000 ppm). Celá tato hysterie je založena na obludné lži a lidech, kteří více věří, než myslí. Giordana Bruna přece pro pravdu upálili a Galileo raději odvolal. A tak je to i dnes. Jenom se už neupaluje.

P. Rada 10.9.2019 9:01

Re: Revolta občanského institutu?

Mám za to, že komplexnost je realitou. Egoistická lidská zahleděnost také. Přehlížení širších souvislostí proto komplikuje úsudek kam dál jít a jak.

Evropa sice má dnes jen 10% emisí ale naopak lví podíl na dosavadních dopadech které jsou dány akumulací i doposud vysokou měrnou sotřebou na obyvatele. Evropané zatím mnoho následováni-hodného nepředvedli i když mají za sebou vyrabované surovinové zásoby svého vlastního teritoria i globální využívání s dovozů jak asi žádný jiný kontinent.

Co se týká skotu (který asociujete v reakci do ví proč na mě) tak to je právě o tom potenciálu snižování energetické náročnosti zhruba 100x! Stačilo by přitom např. - když už maso - tak spíš více důbežího...

https://www.novinky.cz/veda-skoly/343202-kravy-skodi-klimatu-vic-nez-auta.html