28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SVĚT: Sázka na Apokalypsu

Evropská komise ve snaze zachránit planetu si klade ambiciozní cíle: snížit emise CO2 o 50–55 procent do roku 2030; a do roku 2050 přejít na tzv. uhlíkovou neutralitu, tj. vypouštět do ovzduší jen tolik CO2, kolik jsme schopni z ovzduší stáhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Lyčka 10.9.2019 23:14

Nulovou uhlíkovou stopu v roce 2050 si představuji jako Čínu před kulturní revolucí. Evropané budou mít denně akorát na misku rýže nebo dva, tři brambory denně, budou nosit bederní roušky a celá Evropa bude zaostalá rezervace, kam se budou jezdit z celého světa dívat na ty blbce, kteří se dobrovolně nechali přenést do prvobytně pospolné společnosti. Průmysl, vědecktechnický rozvoj, technika, nic nebude. A lidé se budou skládat na převozníky z Evropy do Afriky. Hlavně. že budeme mít čistou vodu a vzduch a délka života naroste na řekněme 40 let.

P. Zinga 10.9.2019 20:21

Řebříček "Germann Angst": kde je klimakatastrofa?https://www.ruv.de/static-files/ruvde/downloads/presse/aengste-der-deutschen/grafiken/StaticFiles_Auto/ruv-aengste-plaetze-1-10.jpg

J. Kratochvíl 10.9.2019 18:36

Pane Jochu, pište o něčem čemu rozumíte, jestli něco takového existuje, klima to rozhodně není !!!

J. Kopis 10.9.2019 17:12

Cui bono, to je otázka, která při poctivé odpovědi osvětlí mnohé!

J. Jurax 10.9.2019 18:29

Cui bono? No, pro lidi to dobře není.

J. Jurax 10.9.2019 16:37

Ano. Evropa se pod rudozeleným aktivistickým vedením EU hospodářsky i jinak likviduje, celých 9 procent celosvětových emisí, co čacká EU produkuje, zmizí, planeta bude spasena před tepelnou smrtí, blbost vykvete rudými květy a svatá Gréta nám zatleská.

Hosana, radujte se pastuškové! To je námět na temný postapo thriller hodný pera mistra. Stephena Kinga třeba, u nás pak kupříkladu Ondřeje Neffa.

Jenže ti bruselští euroblbečkové to, jak se zdá, myslí vážně.

V. Pavelka 10.9.2019 20:32

Máme se na co těšit, Brusel pojede,Brexit, Salvini,Babiš ,Kurz,Fico,Poláci Madaři..EURv

P. Zinga 10.9.2019 15:06

Jelikož se jedná o rudo-zelenou =hnědou ideologii, žádnou hnědou reakci vyvolat nemůže.

J. Ganaur 10.9.2019 11:54

Také se toho obávám.

A, když k tomu přičtete migraci, je na průšvih slibně zaděláno.On se "nějaký Áda" najde.

B. Rameš 10.9.2019 10:05

Myslím, že v daném přípdě

jsem svědky hledání "společného mýtu", který by, alespoň podle představ aktivistických sjednocovatelů Evropy, byl jednotícím prvkem pro budoucí Novou Evropu, za kterým by byly ochotny masy jít a obětovat se. Jenomže s uměle implantovanými mýty je to ošidné, vzpomeňme si jak dopadl nacionální socialismus nebo komunismus. S trochou dějinného optimismu lze oprávněně očekávat, že s mýtem globálního spasitelství to dopadne stejně; teď jen, jak dlouho to bude trvat a jaké škody stihne napáchat.

M. Košařová 10.9.2019 9:41

Bludy

Copak jsou elektrická auta bezemisní? To jste se všichni zbláznili, že neustálým opakováním tohoto nesmyslu jste tomu uvěřili? Prostě jen emise vypouštějí někde jinde, v jiném místě, než kde jedou. Spočítali jste si poctivě, kolik energie spotřebuje ve skutečnosti elektromobil? Ať už při jízdě nebo při jeho výrobě?

P. Rada 10.9.2019 9:57

Re: Bludy

Máte pravdu, že bezemisní elektroauta nejsou. Nemáte pravdu, že nemohou být zejména v hustém městském prostředí výrazně pozitivní změnou. Škoda také, že pravidelně není rozlišována osobní a hromadná doprava atd.

Osobní přeprava exhibicionstického typu kde se jedinec pohybuje dnamicky sem a tam v několikatunovém monstru je zvráceností at už je to pohyb na jakýkoli pohon.

Asistenční elekto-pohon v měřítku elektrokoloběžek, elektrokol ... naopak svůj potenciál má. Osobně používám obojí ale zároven s nostalgií vzpomínám na období když jsem tuto pomoc nepotřeboval.

R. Langer 10.9.2019 10:00

Re: Bludy

Jasně, hlavně jsem zvědavý na tu ekologičnost, až se budou vyhazovat ty milióny tun elektroodpadu z těch koloběžek, až jim za pár let pozdechají akumulátory, a na jejich ekologickou likvidaci, Zelený bolševiku. :-P

P. Rada 10.9.2019 10:14

Re: Bludy

Zastávám na rozdíl od bolševiků, kapitalistů, hysteriků, či jakkoli barevných langerů... ideu, že jakákoliv zařízení by mělo lidstvo vyrábět recyklovatelně.

Konkrétněji auto by měl výrobce postavit tak, že ho po ukončení provozuschopnosti jeho filiálka přetransformuje do dokonalejší podoby a zajistí tím celkovou bezemisnost i pokles entropie systému. Vše kryté pouze dodávkou energie zvenčí - tak aby to připouštěla obecná termodynamika. Jen takovéto typy procesů totiž v úhrnu vedly k rozvoji života.

M. Prokop 10.9.2019 10:49

Re: Bludy

Krásná ukázka mělobyse ...

Ono je to občas tak drahé, že to nikdo nedělá.

R. Langer 10.9.2019 11:27

Re: Bludy

To si ještě povíme, co je skutečně recyklovatelné, a za kolik, Zelený bolševiku! To si piš!

P. Aron 10.9.2019 11:53

Re: Bludy

Recyklovat je hezké. Ale jaké jsou náklady recyklování ? A nemyslím jen finanční ale i ten druhotný dopad na životní prostředí. A u aut : Ten tlak na stále vyšší nízkoemisní auta má další důsledek. Auta se dříve odstaví z provozu a musí se vyrobit nová včetně elektromobilů. A přitom se spotřebovávají další materiály, energie atd. Ono spíše jde o to aby se inovovalo pro rychlejší koloběh peněz. Podívejte se na trvanlivost některých výrobků dříve a dnes. Také se jim říkalo předměty dlouhodobé potřeby. Dnešní výrobek vám většinou krátce po záruční době odejde. A zásadně se neopravuje, protože oprava je většinou tak drahá, že se nevyplatí.

R. Langer 10.9.2019 13:04

Ono to pro jistotu nejde ani rozebrat, natož aby se na tom něco opravovalo... :-(

P. Aron 10.9.2019 13:21

Jo, jo. To taky .

V. Petr 10.9.2019 11:25

Dotovaná hromadná doprava může být stejně nebo i více

"neekologická," jako doprava hromadná. Např. velký autobus, obsazený pěti lidmi je stejně neekologický, jako automobil, kde jede jeden.

Jinak, zkuste dopravovat hromadnou dopravou třeba jen basu piv...

Pokud jezdím nakupovat autem do hypermarketu 10 km tam a 10 km zpátky, pak na tom finančně vydělám a ještě ušetřím čas.

J. Anděl 10.9.2019 14:40

Jsou chvíle, kdy přeprava několikatunovým monstrem dává rozhodně smysl, jsou jiné, kdy nedává. Zatím preferuji, když to jde, kolo na vlastní pohon bez pomoci elektromotoru, jednou budu asi za elektromotor vděčný. Nemám nic proti.

Mám proti tomu nazývat používání aut, ať jakýchkoliv, jako zvrácenost. Používání nástrojů není zvrácenost, to je celkem normální lidská evoluční vlastnost, dovednost a v neposlední řadě výhoda. Že můžeme používat nástroje lepší i horší, o tom žádná, ale to nesouvisí tak úplně s tím, jestli věc váží padesát kilo nebo pár tun.

A tak jsem bez ohledu na formu přepravy určitě zastáncem podpory trendu práce z domova, kde to charakter práce umožňuje. Taky se mi líbí bydlet nedaleko zaměstnání, což se mi za život jednou asi na rok a půl podařilo a chodil jsem dokonce rád cestou z práce na půlhodinkové procházky k domovu, místo abych jel elektrickou tramvají.

Jezdit do práce autem nepovažuji za zvrácenost, nýbrž za příznak svaté trpělivosti, kterou nemám.

R. Langer 10.9.2019 9:58

Re: Bludy

Jo, podle Zeleného bolševika je už elektromobil ekologičtější než kráva. Je to čím dál tím lepší... :-D

M. Valenta 10.9.2019 10:09

Re: Bludy

A co říkáte tomuhle zařízení. Nabíjecí stanici (veřejná nebo domácí), kde auto/auta stojí v boxech a z kolektorů instalovaných na střeše nad nimi teče proud přímo do nich. A představte si, funguje to díky akumulaci přebytečné energie i když slunce nesvítí, pochopitelně ne neomezeně.

R. Brzák 10.9.2019 10:26

Re: Bludy

Ano, to by bylo fajn. V zemích, kde je více slunečných dnů v roce. Za obrovských nákladů (přenesených na jedince, prostřednictvím zdanění). S takovou technologií, jakou ještě nemáme (kvalitní baterie)...

M. Prokop 10.9.2019 10:53

Re: Bludy

Až to bude, navíc za dostupné ceny, tak proč ne. Zatím můžete meditovat, kolik by na to bylo potřeba prostoru, protože benzin nebo nafta natečou do bandy za pár minut, vaše nabíjecí stanice, pokud by byla v našich podmínkách odkázána jen na sluneční panely, by baterii nabíjela v nejlepším případě několik hodin. Existují i rychlonabíječky, ale sakra drahé a místo panelu k nim vede kabel jako ruka silný.

R. Langer 10.9.2019 11:26

Re: Bludy

Hm, úžasné. Pěkná fantazie. Bohužel JENOM FANTAZIE.

V. Bok 10.9.2019 13:08

No, skvělý nápad, zejména pro naše sídliště. Taková střecha paneláku nabije tak 1 auto za de, možná. Zbylých 100 partají si udělají pořadník.;-(

R. Langer 10.9.2019 13:29

Ti zelení pomatenci si absolutně neuvědomují, jak jsou ty jejich slavné "obnovitelné zdroje" neefektivní a neekonomické. Oni si furt představují, že ze sluneční baterky na balkónu si nabijí auto a ještě to utáhne celou domácnost, a to i v noci. Prostě pomatenci. ;-D

J. Jurax 10.9.2019 18:18

No jo, ďábel se skrývá v detailech.

V. Petr 10.9.2019 11:15

Máte pravdu, zejména, každý student prvního ročníku

ekonomie ví, že náklady jsou dvojí, investiční a provozní, totéž platí pro energie. Do "uhlíkové stopy" "obnovitelného" zdroje je třeba započítat energii, potřebnou k jeho výrobě a likvidaci po ukončení životnosti a rozpočítat to na produkci energie. To je ale pro zelené pfilosófy moč složité...

A to u věteníků a fotovoltaiky vůbec není málo, např. mnohem více, než u jádra...