19.6.2024 | Svátek má Leoš


Diskuse k článku

SVĚT: Putine, třes se!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vita 10.10.2007 10:24

Re: Re: Re: Západ

V Barmě jsou zásoby ropy i zemního plynu a francouzské, britské, japonské, jihokorejské a dokonce i americké firmy tam vesele podnikají a těží. Lidská práva - lidská nepráva. Plus čínské, samozřejmě.

Když proběhne něco jako to, co proběhlo, vzpomene se pochopitelně jenom na Čínu.

Ostatně - on někdy ultrasuperhyperdemokratickým zemím vadil nějaký diktátor, který dal jejich firmám vydělat? Vadil Mobutu? Vadil Suharto? Vadil Pinochet?

10.10.2007 15:43

Re: Re: Re: Re: Západ

diktátoři v Súdánu, Nigérii taky nevadí. A že likvidují křesťany.Ropa teče, tak jsou lidská práva s hlediska USA v pořádku...

Ivan 10.10.2007 14:41

Re: Re: Západ

Zase ta směšná propagandistická představa, že na rozpad SSSR mělo zbrojení USA a Reagan nějaký vliv. Vůbec žádný vliv nebyl, Pershingy sloužily SSSR jen jako propagandistický nástroj proti USA (jako takový sloužily velmi dobře). SSSR se rozpadl z vnitřních příčin a k rozpadu by došlo, i kdyby USA vůbec neexistovaly. To se ovšem propagandistům nehodí.  Studentík, který napsal příspěvek se jen snaží získat si nějaký flek jako propagandista u modrých ptáků případně nějakých jemu podobných ODSSáků.

10.10.2007 15:44

Re: Re: Re: Západ

R^;-D

vita 10.10.2007 16:43

Re: Re: Re: Západ

A přitom právě samovolný rozpad SSSR je tím nejjasnějším argumentem a důkazem, že socialismus (přinejmenším sovětského typu) nefunguje...

Jenže když jde o to adorovat USA, tak ideologie jde stranou - není-li ideologií USAté náboženství.

arogant 10.10.2007 17:18

Re: Re: Re: Západ

SSSR byl nejslavnější dobou v ruských dějinách, než byl po čtyřicetileté válce s USA, studené i horké sražen na smetiště dějin a vyhnán zpět z dobytých pozic, zbaven vlivu a neruské národy se vymanily z ruského kolonialismu. Takovou porážku by bez vnějšího tlaku,nebylo možné tomuto žaláři národů uštědřit. Byly to vynucené chyby kvůli nimž se kolos zhroutil. Však to trvalo než mu pomohla drahá ropa a velkorysý Západ trochu na nohy.

A 10.10.2007 22:13

Re: Re: Re: Re: Západ

Rusko a žalář národů - to je podobná ptákovina jako Rakousko - žalář národů. Hodně stupidní obrozenecká bajka.

loula 10.10.2007 6:25

Re: Západ

Dost jsem byl překvapen informacemi, že USA o invazi do CSSR v roce 1968 věděly asi týden dopředu, kdy byly Brežněvem upozorněni, že se bude jednat "pouze" o zábor Československa, nikoliv o třetí světovou válku. A že toto akceptovaly.

walter 10.10.2007 8:15

Ano,

že byl západ informován je logické, přesuny desítek divizí by mohlo vyvolat válku bloků. US prezident byl s tím srozumněn, jednak chtěl navštívit CCCP a jednak měl ruce zasviněné z Vietnamu...

Pak další US prezident jako pravý demokrat nechal svého spojence ve Vietnamu padnout (2 mil. jižanů šlo na "převýchovu") a sám byl odstraněn za odposlouchávání opozice...

Je to smutné, ale důvěřovat se nesmí nikomu.

Exalted 10.10.2007 9:00

Re: Re: Západ

To jste vážně tak naivní? Děláte si legraci, že jo?

loula 10.10.2007 9:08

Re: Re: Re: Západ

Víte, to je trochu schizofrenní. Logicky uvažujic jsem vlastně překvapen nebyl, on ani Brežněv nebyl takový zoufalec, že by takovou akci spustil bez vědomí Západu. Ovšem jako účastník roku 68 (prožíval jsem ho na vysoké škole, takže strahovké události, sjezd spisovatelů, diskuze na škole s politiky atd atd jsem přímo zažíval) jsem se citově - a naivně - domníval, ža Západ za Pražským jarem stojí a je ochoten za něj i bojovat. Souhlasím, naivita.

vita 10.10.2007 11:01

Re: Re: Re: Re: Západ

Západu bylo Pražské jaro u konečníku.

Ostatně to, co Západ nejmíň potřeboval - a zejména v době levicových studenstkých bouří ve Francii i jinde a tehdy celkem obecné přitažlivosti socialismu v západních zemích - to byl "socialismus s lidskou tváří"! takový by totiž byl ještě přitažlivější.

Brežněv (údajně mocně postrkován Honeckerem a Živkovem) to vyřešil k všeobecné spokojenosti. No, možná ne všeobecné - ale co bylo nějakých 15M Čechoslováků...

loula 10.10.2007 11:21

Re: Re: Re: Re: Re: Západ

Jste cynik, ale máte pravdu - bohužel.

10.10.2007 15:54

loula

Taky jsem se citově a naivně, jsa studentík, domníval, že USA a celému Západu jde opravdu o demokracii. V 89tém... Demokracie a lidská práva přicházejí na přetřes pouze tam, kde je nějaká kořist. A pouze na přetřes, nikdy tam nevzniknou, protože to pro kořistníka prostě není výhodné. Je v logice věci, že okupace, která měla zajistit "multietnické" Kosovo, znamenala kompletní etnickou čistku ve prospěch protěžované strany. Která oplátkou umožnila "privatizací" jí právně nepatřícího nerostného bohatství. A podobně.... Propaganda, zdůvodnění a činy zůstávají stále stejné. Někdo z toho vyroste, někdo stále věří...

Ivan 10.10.2007 14:47

Re: Re: Západ

SSSR velvyslanec podal oficiální dotaz na USA, jestli stále uznávají platnost Jaltských dohod. Dostal jednoznačnou odpověď "ano". To bylo opravdu několik dnů před invazí (jestli přesně týden už si nevzpomínám). Měl jsem tehdy pracně vyjednané vizum pro sebe a manželku pro soukromou návštěvu Podkarpatské Rusi (Zakarpatské Ukrainy) kde nechtěně žili měkteří mí příbuzní z otcovy strany. Získat takové povolení k návštěvě tehdy bylo docela pracné a obtížné. Měli jsem odjet 20. srpna. Když jsem se zprávu o odpovědi USA na sovětský dotaz dověděl, stornoval jsem už zaplacené lístky (a pohádal se kvůli tomu se ženou), protože bylo jasné, že USA daly souhlas s invazí do ČSSR. Tolik prostá fakta.

Martin 10.10.2007 0:13

brat juscenka za nejak prozapadniho

muze jen clovek s kratkou pameti, faktem je, ze byl velmi prozapadni dokud bojoval proti kucmovi a pak se stal proukrajinsky a laviruje mezi ruskem a zapadem. proc by se najednou mel zmenit ?

Jenda 10.10.2007 13:37

Re: brat juscenka za nejak prozapadniho

U prezidenta/premiera Ukrajiny je naprosto a totalne v poradku, ze je proukrajinsky. On je primo povinen byt proukrajinsky! Cokoli jineho by byla pitomost.