29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kopretina 30.6.2009 22:09

Re: Toto není objektivní článek

No jednak země Israel patří Židům, ne Arabům. Židé měli v Israeli státní formu- království Israelské a království Judské. Zemi spravovali více než 1000 let, početní převahu měli po roku 135, i po vyhnání Židů do diaspory se udžely v zemi židovské komunity.

Palestinští Arabové nikdy v historii stát neměli ani nevlastnili půdu (Židé vlastnili 9% půdy, Arabové jen 3% půdy, 17% půdy byla opuštěná země, 71% půdy bylo státní svěřené území bristké koruny, které připadlo do vlastnictví Israele). Takže i z právního hlediska mají jednozmačně větší nárok na území Židé ne Arabové.

Většina palestinských Arabů jsou potomky přistěhovalých Arabů v 19. století z okolních arabských zemí jako je Sýrie, Egypt, Libanon. Tudíž o nějakém arabském nároku na Israel nemůže být ani řeč.

Roman 29.6.2009 10:43

Re: Toto není objektivní článek

Palestinci byli potrestáni OSN tím, že dostali "dárek" v podobě Židů z Evropy. Nebýt holocaustu nikdy to OSN neodhlasovala.. Jen tam přišli, začali hned zvesela viz.Dair Yasin.

Aussie 29.6.2009 6:13

Re: Taková prolhaná kravina o vraždění !

Izrael jedna tak jak jedna aby pezil. Kdyby ho okolni arabske staty uznaly a nezacaly proti nemu pred 60 lety vest vyhlazovaci valku, byl by na strednim vychode klid a palestinsti arabove uz davno mohli mit svuj vlastni stat, ktery odmitli... a podle tehdejsich navrhu prave te OSN kterou tady zminujes mohl byt daleko vetsi nez ten na kterej by meli narok ted. Chteli vsechno a nemaji nic - tomu se rika spravedlnost vazeny pane! ;-)

MR 28.6.2009 23:22

Re: Zdá se, že Izrael a Paroubek mají stejný problém

Tipnu si:Paroubegg ma nacerno chalupu na West Banku?

kopretina 28.6.2009 21:09

Re: Taková prolhaná kravina o vraždění !

Vážený, Vy jste nečetl článek? Článek píše o proti-israelských lžích palestinské propagandy. Israel žádné národy nevraždí, naopak někteří Arabové vraždí jiné národy (genocida černých křesťanů v Darfouru od muslimských Arabů). Israel se pouze brání muslimským teroristům. Rezoluce OSN? Nenechte se vysmát. OSN je ve vlivu muslimské propagandy a komunistických států. Je 56 muslimských zemí a další děsitky komunistických států. Kdežto židovský stát je jen jeden. A vy jste taky antisemistký nacistický lhář.

Real 89.176 .68. 28.6.2009 21:03

Taková prolhaná kravina o vraždění !

Jak dlouho to ještě budeme tolerovat ! Bezuzdé Izraelské vyvraždování okolních národů a vysmívání se rezolucím OSN?

Klára 28.6.2009 20:15

Vynikající a pravdivý článek

Děkuji autorce za pravdivý a vyvážený článek.

kopretina 28.6.2009 12:22

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

A nakonec, OSN při rozhodnutí o dělení Palestiny nikdy neuvažovala o tom, že by se původní obyvatelé vyhnaní násilím...Ano, to je pravda, nikdo neměl být vyháněn, ale zapomíte, že rozhodnutí o rozdělení britského mandátního území odmítli respektovat Arabové, nikoliv Židé. Židé nabízeli Arabům mír mnohokráte, místo toho arabské země Israel odmítly uznat a začali proti němu vyhlazovací válku s cílem vyhnat a vyhubit židovské obyvatelstvo. První násilí začali Arabové, ne Židé.

Palestinsko-arabští uprchlíci nemají žádné právo vrátit se do Israele, ale na území budoucího palestinského státu. Citujte mi rezoluci, která by Israeli něco takévého přikazovala. Naopak je povinností arabských zemí se o své arabské bratry postarat, tak jak to udělal Israel v případě židovských uprchlíků z arabských zemí. Israel židovské uprchlíky nenechal živořit v táborech, ale asimiloval je do společnosti. Proč to samé neudělal Israel.

Ale to není téma článku, vyjádřete se prosím o propalestinské propagandě v některých sdělovacích prostředků, o míře antiisraelitismu.

kopretina 28.6.2009 12:16

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

Vy zapomíte, že palestinští Arabové NIKDY v historii neměli stát ani nevlastnili půdu. Židé žili v Israeli před Araby a byli schopni si vytvořit stát (královatví Israelské a království Judské). Vládli Zemi Israel nepřetžitě 1000 let a početní převahu měli do roku 135, než byli vyhnáni Římany a i po vyhnáni se v zemi nějaké židovské komunity udržely. Vyhnání Židů do diaspory bylo bezpráví a je jen dobře, že se skutečnost podařilo napravit vytvořením židovského státu ve Svaté zemi. Vyvolený národ neznamená vyvolení k vládě, ale vyvolení k povinnoste, račte si přečíst Bibli (SZ i NZ).

Ano, Židé se začali stěhovat masivně od 19. století, to je pravda, ale stejně tak palestinští Arabové jsou potomky přistěhovalých Arabů z okolních arabských zemí (Sýrie, Libanon, Egypt), nejsou žádnými původními obyvateli, jak tvrdíte. Počet arabského obyvatelstva byl v 19. století velmi nízký, proto Mark Twayn řekl, že Palestina je pustou zemí bez obyvatel. Svatá země nikdy nebyla výslovně arabskou zemí, jak se snaží muslimská propaganda dokazovat.

kopretina 28.6.2009 12:10

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

Nemáte pravdu. Vy vycházíte z laciné protiisraelské propagandy. Israel palestinské Araby nevyháněl, palestinští Arabové odcházeli dobrovolně. Jinak nezmiňujete, že židovských uprchlíků z arabských zemí bylo na 900 000. Jedná se tudíž o výměnu obyvatelstva.Já vycházím ze skutečností, nikoliv ze lži, jako Vy.

xtl 28.6.2009 11:59

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

A nakonec, OSN při rozhodnutí o dělení Palestiny nikdy neuvažovala o tom, že by se původní obyvatelé vyhnaní násilím nebo pod hrozbou násilí měli asimilovat v okolních zemích, proto také neexistuje žádná rezoluce OSN, která by něco podobného jakémukoliv státu nařizovala,  právě naopak, stále platí rezoluce o návratu uprchlíků živořících v uprchlických táborech a v okolních státech do své země. To jsou základní fakta, která je třeba stále zdůrazňovat a bez jejichž přijetí nebudou kontroverze kolem židovského státu nikdy vyřešeny.

xtl 28.6.2009 11:52

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

Pokud jde o vyhánění těch či oněch, zdá se, že odmítáte komentovat skutečnost, že k němu ve větším měřítku došlo právě v souvislosti s masovým židovským přistěhovalectvím do Palestiny před a po vyhlášení izraelského státu, rovněž nikde nevidím kritiku podstaty nenávisti původních obyvatel k přistěhovalým, totiž iracionální představu o vyvoleném národě a zaslíbené zemi . Pokud jde o asimilaci přistěhovalců, pak byste spíše měla prosazovat tezi, že se přistěhovalí mají přizpůsobovat místním obyvatelům, nikoliv naopak, jak se stalo v případě přistěhovalců do Palestiny.

xtl 28.6.2009 11:31

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

Výše uvedené úvahy vycházejí z mýtů, nikoliv ze skutečností, protože za osud palestinských Arabů mohou především ti, kteří způsobili a podíleli se na jejich vyhnání, nikoliv ti, kteří uprchlíky neasimilovali, takový je výsledek rozhodnutí OSN, kterým se izraelská administrativa odmítá podřídit, a tak uvažují civilizovaní lidé, opačný názor mají pouze náboženští extremisté a teroristé.

vládík 28.6.2009 10:42

Zdá se, že Izrael a Paroubek mají stejný problém

Sdělovací prostředky je bez ustání pomlouvají. Pročpak asi?

kopretina 28.6.2009 10:04

Re: Toto není objektivní článek

Ne, nejsem fanatička. V čem jsem fanatička? Uveďte příklad. Připouštím jiné názory, mám však právo s Vámi nebo Jarou Londonem nesouhlasit. Nejsem Švorcová, nikdy jsem nebyla komunistka, nikdy jsem nevolila KSČ a později KSČM ani ČSSD. Jako komunistka se prijevujete Vy, svou fanatickou nenávistí k Israeli. Jsem pravicově zaměřená a volím ODS.

Dneska se už nesmí vyslovit ani slovo žid, už je to na žalobu. Ovládli

všechna média, důležité posty a tak se snaží si udržet pozici a lidem

lhát o skutečnostech. Slutečně? Tak Židé ovládli média?;-D Kdy a kde? V Česku žije 4 000 Židů mezi 10 000 000 lidí. I muslimů je v Česku víc než Židů (10 000). To, že údajně Židé ovládli společnost jsou kecy různých neonacistických skupin. Není to pravda. Média ovládni levicoví multikulturalisté, kteří běsní proti Israeli. Kdybyste četla článek pozorně, tak byste se dočetla o propalestinských lžích, která šířila média.Přečtěte si laskavě článek a pak se vyjádřete k němu.

A buďte od té lásky a nenapadejte mě. Distutovat se mé věcně bez osobního napadání.

MR 28.6.2009 8:59

Re: PS

Ale o tom preci clanek je?O propagandistickych akcich palestinskych arabu a o tom jak se veci skutecne meli.To neni jednostranny vyklad faktu ale pohled na tri konkretni udalosti ze dvou stran.Relevantni informace z jinych zdroju?Chces rici z dalsich zdroju,ne,protoze informace v clanku jsou podavany z vice zdroju.Fanaticky jednostranny pohled?To myslim plati pouze o arabskem svete,pokud budes cist arabsky tisk tak zjistis ze je plny fanaticke nenavisti vuci Izraeli a zadny prostor pro argumenty protistrany.Je to krasne videt na palestinskych propagandistickych akcich zminenych v clanku.

Marie 28.6.2009 7:45

Re: Toto není objektivní článek

Jara London - no to má věru úroveň. Souhlasím se vším, jen se mi zdá, že s takovou fanatičkou, která nepřipustí jiný názor, je škoda času komunikovat. Připadá mi taková fanatička jako Švorcová. Dneska se už nesmí vyslovit ani slovo žid, už je to na žalobu. Ovládli všechna média, důležité posty a tak se snaží si udržet pozici a lidem lhát o skutečnostech. Kdo však chce, pravdy se vždycky dopídí. Tak čau

kopretina 27.6.2009 23:32

Re: příliš zjednodušený jednostranný pohled

Článek je o protiisraelské zaujatosti některých médií. Ano, rezoluce OSN rozdělila Svatou zemi na židovský a arsbký stát, jenže to byli Arabové, kteří odmítli mít svůj stát vedle Israele a začali vyhlazovací válku proti Židům v Israeli. Israel se ubránil, Arabové prohráli.

Za osud palestinsko-arabckých uprchlíků můžou okolní arabské země, které vyzývaly palestinské Araby k odchodu ze země, tím že hlásaly: "dělo nerozlišuje mezi Židem a Arabem" a "vrátíte se na židovských kostech jako vítězové", palestinští Arabové odešli a stali se uprchlíky. Kdyby arabské země asimilovaly palestinsko-arabské uprchlíky ve svých zemí, nebyl by žádný problém. Ve stejné době arabské země vyhnaly na 900 000 Židů,tito Židé museli odejít bez prostředků s "holým zadkem". Palestinští uprchlíci se mají právo vrátit na území budoucího palestinského státu, ne do Israele, to požadoval i Bill Clinton. Tyto skutečnosti si uvědomte.

xtl 27.6.2009 22:56

příliš zjednodušený jednostranný pohled

Existence izraelského státu, stejně jako dosud neexistujícího arabského státu, byla umožněna rezolucí OSN rozdělující Palestinu na židovskou a arabskou část, která současně určovala například mezinárodní status Jeruzaléma, nikoliv, jak by se snad někdo mylně mohl domnívat, bajkami o vyvoleném národě. Kromě této rezoluce existují další, z nichž jedna požaduje návrat lidí, dosud živořících v uprchlických táborech, a druhá zakazuje rozšiřování židovského osidlování území určeného pro arabské obyvatelstvo. Tyto základní skutečnosti je třeba neustále opakovat.

Jara London 27.6.2009 22:49

Re: Toto není objektivní článek

Nic se nestaloé. Svět by měl být o toleranci. Nikoliv ovšem o "pravdě a lásce". Ta obvykle nic nevyřeší. Ano - a ještě jednu věc. Bůh přeje připraveným. Ta druhá tvář je v jiním smyslu.

Jara London 27.6.2009 22:46

Re: Toto není objektivní článek

Konkrétně vše, co jste uvedl, jsou typické příznaky připravené provokace. Existuje vůbec někdo jménem (ausgerechnet) Neda? Lékař, který stál vedle, připravené info o rodině tzv. "Nedy" (v podmínkách Íránu!), Neda na Wikipedii .... . Kdo další hovořil s oním "příslušníkem milice"? Vidíte, pro Vás jsou to důkazy. Pro mě také. Ale každý se na to díváme jinak. Vy zametete názor lékařů, "klid" scény a odlišnost oděvů klidně pod stůl, protože nezapadá do vašeho fanatického pohledu na svět. Pro mě je jasným důkazem, že tzv "smrt Nedy" je provokace, připravená možná Mossadem, možná jimou tajnou službou. O tom to prostě je. Svět není dokonalý. Ale neměl by být ve stylu Velkého bratra.

JardaB 27.6.2009 22:17

Re: vše fajn, ale Izraeleci tam vůbec nemaj co dělat

Samozřejmě víru Vám neberu.Ale pokud vezmu určitý příměr,tak mají američtí indiáni právo požadovat vlastní stát?Odvolávat se také mohou na historii.Máme právo požadovat na hranice např.za Karla IV?Jsem pro stát Izrael,to jste jistě poznala podle mých příspěvků,ale historické právo příliš neberu.Kdyby se měly teď určit hranice států v Evropě ,které byly za středověku,to by byl problém.

Jara London 27.6.2009 22:10

Re: PS

Ale ja netvrdim, ze je článek nepravdivý. Ani se nesnažím diskreditovat autorku. Prostě nemám rád jednostranný výklad faktů, bez relevantních informací z jiných zdrojů. A fantický jednostranný pohled.

MR 27.6.2009 19:57

Re: PS

Nejaky argument proc je clanek nepravdivy by krom snahy o diskreditaci autorky nebyl?

Dr. Chocholoušek 27.6.2009 17:50

Re: Toto není objektivní článek

Tak popořádku 1)že zůstane ve škatulce nevadí ;-), škatulkování se nevyhneme nikdo 2) Píšete na mou adresu:"nalezl bych Vaše příspěvky, v nichž dštíte oheň a síru na všechny Íránce bez rozdílu pohlaví či vyznání"

Je mi líto, ale tohle není můj styl. Ale pro vás jistě nebude problém tohle doložit. ;-) Pokud ne, jste obyčejným lhářem. 3) Je hezké, že jste aspoň konečně doložil proč si myslíte, že šlo o provokaci. A to je všechno? Pouze z toho, jste si jistý, že šlo o provokaci? Neda teda podle vás žije? O tom jste se nezmínil. Nebo je mrtvá a zastřelil ji potom kdo? A proč by tam měla být panika? Copak si musí výstřelu hned všichni všimnout? V celém případu je více nejasností, ale vy už víte, že šlo o provokaci ala Zifčák. Blahopřeji ;-) 4) Přidám i já nějaké informace, abyste neřekl...rozhovor s lékařem, který stál vedle Nedy zde a který tvrdí, že lidé co stáli okolo chytli příslušníka milice Basidj, který se hájil, že ji zabít nechtěl... a také zde info o rodině Nedy. Pro vás to ale bude možná součást dobře připravené provokace...;-) Neva, také přeji hezký víkend.

kopretina 27.6.2009 17:25

Re: Toto není objektivní článek

překlep je to chyba

kopretina 27.6.2009 17:21

Re: PS

Jo stačí. :-) Nicméně já jsem pro-israelskz orientovaná, Israel miluji. Ale to je můj názor, který Vám nevnucuji.

kopretina 27.6.2009 17:20

Re: Toto není objektivní článek

Je tp chyna, ještě jednou se omlouvám jestli jsem Vás urazila.

Dr. Chocholoušek 27.6.2009 17:20

Re: Toto není objektivní článek

"Osobní selhání" beru zpět, omlouvám se, to jsem napsal ptákovinu. Měl jsem na mysli chybu, omyl  - nic víc, nic míň.

kopretina 27.6.2009 17:19

Re: Toto není objektivní článek

Holt nenastavuji druhou stranu tváře, to jste si mohl všimnout. Když mě někdo uráží, urážím je také. I když z křsťanského hlediska je to špatné. Ale kdo mě bude soudit? Ani Vy ani nikdo jiný, jedině Bůh.