10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

SVĚT: Proč Kreml bojkotuje jaderné odzbrojení?

Předminulý týden ve Washingtonu probíhal čtvrtý a poslední summit o jaderné bezpečnosti, na němž hlavy více než 50 zemí probíraly kroky k přísnější kontrole jaderných materiálů – tak, aby se nedostaly do rukou teroristů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 12.4.2016 9:34

Re: Motivace Ruska

A to kde?

V. Novák 12.4.2016 9:33

Re: Motivace Ruska

Já v tom viděl snahu Ruska posílit Asadovy (prosím Asad, žádná dvě "s" v originále nejsou a je zbytečné opisovat od národů, které nedokáží zapsat ani to, jak mluví samy) vyjednávací pozice v Ženevě. Příměří trvá, cizích vojsk je v zemi právě tolik, aby dokázala spolu s vládními jednotkami vzdorovat džihádistům, nikdo se nemůže vymlouvat na agresi nebo okupaci (i když aká okupace, když na žádost vlády, že...).

Byl jsem též upozorněn, že v Sýrii začíná sezona písečných bouří, která je pro trysková letadla zhoubná.

V. Novák 12.4.2016 9:27

Re: Jqderne odzbrojeni

V Iránu nikdy nešlo o jaderné zbrojení - a na balistické zbrojení má Írán stejné právo, jako na mírový jaderný program.

R. Gramblička 12.4.2016 9:25

Re: Tak předně to nebyl summit o jaderném odzbrojení,

no vida, hned sme chytřejší :-)

díky pane Nováku

V. Novák 12.4.2016 9:25

Re: Pohled na mapu

Jistě - Jelcin nechal Rusko rozkrást - tak byl "skoro demokrat"...

Přesně demonstrujete západní pohled na Rusko - ovšem Rusové mají svůj. A mají na něj právo, ač to Západu přijde nepochopitelné.

L. Popovský 12.4.2016 9:24

Re: Pohled na mapu

Zapomněl jste pane Fridrichu ještě na perfektní sportovní výkony v judu a v hokeji. Nám to přijde samozřejmě směšné, ale kdo ví, jak bychom se chovali na jeho místě my. Sedí na tygrovi a z toho se sesedá dost špatně.

Pana Putina nechci hodnotit. Doufám, že se nám po něm nebude brzy stýskat. Když se podívám na vývoj v Iráku, Libyi, Sýrii, tak si říkám, aby nebylo hůře. A Rusko je samozřejmě řádově úplně někde jinde. A má jaderné zbraně, takže chaos v Rusku, to je zlý sen.

K. Frauknecht 12.4.2016 9:23

Re: Částečný souhlas.

Jaderný arsenál je "velmi silný argument". Ostatně proto jej jaderné velmoci vlastní :-).

Pokud posuzujete národ podle jednotlivých pozérů to musíte mít na ČR hrozný názor :-))).

R. Gramblička 12.4.2016 9:23

Re: Pohled na mapu

...až to tak vypadá že Púťovi ty radovánky závidíte

V. Novák 12.4.2016 9:23

Tak předně to nebyl summit o jaderném odzbrojení,

ale o kontrole jaderného materiálu. Gospodin Fištějn jako obvykle kecá.

Středně se tam nemělo projednávat nic obzvlášť závažného, co by vyžadovalo přítomnost šéfů vlád - Obama si jen staví pomníček a dělá čárku pro historii.

A zadně USA neplní své závazky ohledně likvidace zbraňového plutonia, resp. vypískovaly se na výstavbu závodu na výrobu MOX paliva z něho a vykládají cosi o "jiné metodě", která by jim ovšem umožnila snadno to zbraňové plutonium zpět získat - z MOXu je to mnohem složitější. A Rusko považuje za zbytečné jakékoli jednání na nejvyšší úrovni, dokud toto nebude vyřešeno.

http://vz.ru/news/2016/4/11/804793.html

R. Gramblička 12.4.2016 9:21

Re: Pohled na mapu

dobrý postřeh. Zdali-pak tam na kongresu byla i Čína a jaké asi prezentovala stanovisko.

S. Ševeček 12.4.2016 9:18

"Kreml bojkotuje jaderné odzbrojení" ...

... zvonka to vyzerá, že nikoliv - ale že bojkotuje tu Oušinktonskou šaškárnu.

F. Houžňák 12.4.2016 9:15

Čurila Plenkovič je v zemi svého původu

synonymem líného bohatého floutka a povaleče. Jak na to ten Čelakovský přišel, udělat z něj bohatýra, pámbu ví. Asi se mu líbilo to jméno.

F. Houžňák 12.4.2016 9:08

No, to samé můžete vidět v řadě jiných států,

i v těch Spojených. Tak bych tomu nepřkládal až zas takovou váhu. Odkud je nafta a benzín, co si lejete do auta, a plyn, kterým se ohříváte?

J. Fridrich 12.4.2016 9:08

Re: Pohled na mapu

Nebojte se nic, pane Popovský, mám pro vás dobrou zprávu - po stovkách, ba tisících létech máme - a to v blízkém sousedství hrdinného reka, jakého svět ještě neviděl. Kdepak Achilleus, Hérakleus a další starořečtí hrdinové. Ba ani stateční a neporazitelní ruští bohatýři Ilja Muromec, Ilja Volžanin a především velký Čurila Plenkovič - přemožitel Ptáka Velikána Velikánoviče ( jejichž nadlidské hrdinské skutky tak krásně popsal náš František Ladislav Čelakovský ) - se nemohou měřit se soudruhem rozvědčíkem Vladimírem Vladimírovičem Putinem. Snad nejvíce mne zaujalo jeho kroužení na nebi v čele hejna jeřábů - Daidalos hadra, ale i uspávání tygra a ledního medvěda mohlo být také hezké. Také nález amfor, které mu tam naskládali kolegové z rozvědky bylo úžasné. No a nyní vážně - tato adorace BOHA-VLÁDCE je pro tuto asijskou, nebezpečnou zemi zcela charakteristická - je to cesta od carů, přes Lenina, Stalina, Chruščova, Brežněva, Gorbiho ( snad s jedinou výjimkou Jelcina-skoro demokrat) po Putina..

F. Houžňák 12.4.2016 9:06

Asi dobře ví, že jinak budou chtít nejmenované

síly uspořádat v Moskvě Majdan. Nakonec, jak jsem se onehdy dočetl, vlhký sen "našich" Ukrajinců je občanská válka v Rusku, obsazení půlky Polska, pobaltských republik a Krymu Ukrajinou a vyvraždění Rusů (to poslední mám od Timošenkové). Já být na místě Rusů, taky bych nijak neodzbrojoval.

M. Valenta 12.4.2016 8:47

Re: Už zase?

To je normální, že se komentují počiny jaderných velmocí a černobílé, to máte pravdu, to jistě není. Ovšem světlo - tmavé určitě. Nemít Rusko rakety, tak nemá na světovém kolbišti větší váhu než Nigérie.

Minulé léto na vyhlídkové lodi u Kréty byl jediný, ale na první pohled bohatý, Rus. Na tričku portrét Putina, přes rameno Canon, na nohách "adidasky" a na zápěstí "Švýcary". Že mu to není trapné, říkali jsme si ženou. Ale evidentně nebylo. A tohle vypovídá o Rusku víc než všechny dlouhé články dohromady.

L. Popovský 12.4.2016 8:42

Pohled na mapu

Pohled na mapu mi říká, že pokud Rusko přistoupí na jaderné odzbrojení, tak bude velmi brzy minimálně bez Sibiře...

M. Prokop 12.4.2016 8:20

Re: Motivace Ruska

Ono to Rusko dělá i bez vašeho "řeknutí".

R. Gramblička 12.4.2016 8:10

Re: Proc?

podívejte se, ukrajinská krize je výsledkem přetahování Ruska na jedné a Západu na druhé straně. Od rozpadu SSSR byla Ukrajina ve sféře ruského vlivu a Rusko si hlídalo, aby mu Ukrajina politicky neutekla na západ - proto to relativně bezproblémové období v devadesátých letech. EU a USA ale nestačí sféra vlivu, kterou mají, ale potřebují ji neustále rozšiřovat (Ukrajina jako obří trh pro odbyt ze západu). Pak se ale nelze divit, že to tak dopadlo. Mimochodem, nebylo to poprvé, západ se v Ukrajině šťoural již během oranžové revoluce

K. Frauknecht 12.4.2016 7:58

Už zase?

Černá - bílá, dobro - zlo :-)).

Obamova "jaderně bezpečnostní sešlost" byla dost o ničem. Závěr? Výstup? Kde nic, tu nic :-). Výtky NYT o neúčasti Ruska okomentoval lakonicky Obamův poradce Ben Rhodes tak, že USA s Ruskem „dlouhodobě a nepřetržitě pracují na otázkách jaderné bezpečnosti“.

J. Lancik 12.4.2016 7:42

Re: Proc?

Jak to ta EU USA delali? Zadna ukrajinska krize by se nekonala nebyt Putinovi nabidky pomoci Ukrajine jen neklik dni pred podpisem associacni smlouvy s EU. Putin dobre vedel, ze to co dela je stourani do ukrajinskeho hnizda. Proc za casu Gorbyho a Jelcina problemy ve vztazich mezi Ruskem a Ukrajinou nebyly?

R. Gramblička 12.4.2016 7:21

Re: Proc?

poté, co EU a USA vytrvale šťourali klacíkem do ukrajinského hnízda :-P

R. Gramblička 12.4.2016 7:17

Re: Motivace Ruska

Hm hm, takže si myslíte, že když se velmoci jaderně odzbrojí, na světě zavládne mír, páč KLDR či Irán stratí důvod je vyrábět? A jak chtějí mocnosti dohlížet na to, aby bomby nik nevyráběl, když to nedokázali dosud?

Opravte mně, pokud se pletu, ale mám za to, že před další světovou válkou nás zachránili právě jaderné zbraně. Menší války jako Vietnam či Korea spíš sloužili na ventilování přetlaku

Rusko sice možná není velmoc ekonomická (i když je stále na 10.místě), ale stále je velmocí vojenskou, z hlediska geopolitiky a že si přeje jí zůstat i nadále není nic překvapivého

R. Gramblička 12.4.2016 7:07

Re: Jqderne odzbrojeni

Obamenko je především snílek, idealista, který chce světu vnutit dobro. Takoví lidé v čele velmocí jsou rizikem pro svět.

R. Gramblička 12.4.2016 7:05

Re: Motivace Ruska

Assad je asi největší islamista, co? :-P

B. Volarik 12.4.2016 6:27

Re: Proc?

Ukrajina se také domluvila, jaderných zbraní se vzdala... a ouha, Putin vystrčil drápky a zaťal...

P. Scheck 12.4.2016 5:19

Re: Motivace Ruska

Obávám se, pane Pavlíku, že je to jinak. Každopádně souhlasím, že Assad v tom bude hrát svoji roli.

K. Pavlik 12.4.2016 4:26

Re: Motivace Ruska

No na to nemusite byt raketovy vedec (aby jste vedel proc to Putin udelal), jak se rika v me nove vlasti, aby jste vedel. Uplne porazit islamisty to by znamenalo umoznit USA odstanit Assada a to rusaci nechteji.

P. Scheck 12.4.2016 4:02

Re: Motivace Ruska

Pan Honců má naprostou pravdu, kterou zde kde kdo nerad slyší. Jsem dokonce přesvědčen, že když Rusák od někud v tichosti vycouvá, jak tomu teď bylo v Sýrii, je to velmi nebezpečné. Je to dokonce nebezpečnější, než když Rusák někam vpadne. Teprve po letech se snad dozvíme, co za tím bylo. Napadá mě několik motivů Rusákovi tolik podobné...

K. Pavlik 12.4.2016 3:46

Re: Motivace Ruska

Doufam ze jste byl s americkym velvyslancem v brnenske mesite.Pokud ne tak tam zajedte pokud mozno co nejdrive. Tam je to prave shromazdiste pro obdivovatele USA.