30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Případ Breivik a kontrola zbraní

Jak je možné, že po tom všem je tolik Evropanů ochotno věřit, že zákaz nošení zbraní je dobrý. Přitom stačí shrnout základní fakta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 7.5.2012 11:19

Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

údajně dají svému občanovi zbraň na obhajobu přímé demokracie, když projde armádním výcvikem.

S. Donát 7.5.2012 11:26

Re: Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

Ano, tak nějak. Z toho by místní sluníčkoví pravdoláskomilové možná dostali slušný tik :-). Představte si tu hrůzu, puška či mašinkvér v každé domácnosti.... to by bylo masových vrahů...

F. Vítek 7.5.2012 11:29

Re: Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

Stejně jako v tom Švajcu ;-)

B. Brousková 7.5.2012 11:58

Re: Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

 Nejhorší na Švýcarsku je ovšem skutečnost, že tam vládnou levičáci.To znamená lidovci , kteří vyhráli volby. Druzí byli sociální demokrati. Minule to tam dopadlo skoro stejně. Kde už dnes mohlo být Švýcarsko, kdyby tam vládla nějaká místní ODS se svými kmotry!  Dnes tam mají průměrný plat v přepočtu asi devadesát tisíc měsíčně. Kolik by tam měli, kdyby tam vládli takoví lidumilové jako Janoušek a Oulický se bojím domyslet. A ti naši pitomí voliči to pořád nechápou, že jediná cesta k blahobytu vede pod moudrým vedením těch , co již dokázali , že to dovedou.

O. Uživatel 7.5.2012 12:15

Uživatel požádal o vymazání
O. Uživatel 7.5.2012 11:41

Uživatel požádal o vymazání
V. Ondys 7.5.2012 15:28

Re: Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

:))))) Nemám dojem, že bychom si protiřečili. Švýcaři prý jsou taky děsiví byrokrati, ale je :)))) divné, že mi to v jejich případě nepřipadá tolik odporné jako jinde.

O. Uživatel 7.5.2012 15:58

Uživatel požádal o vymazání
V. Ondys 7.5.2012 17:49

Re: Švýcaři, kteří spravují svou zem se selským rozumem

To je hezké a musím přiznat, že Vám trochu závidím, občas se probudím s pocitem, že do země vtrhly loupeživé hordy a všechno je marný, marný, marný...

K. Křivan 7.5.2012 10:57

Když pravičák nemá rád zbraně,

tak si je nekoupí.

Když levičák nemá rád zbraně,  tak je chce všem zakázat.

J. Kanioková 7.5.2012 17:41

Přesně !

P. Moravčík 7.5.2012 10:54

Dvojsečná zbraň

Lákavá predstava o práve každého občana na zbraň...len ma desí predstava, že medzi prvými by sa asi vyzbrojili (v rámci zabezpečenia "pracovných prostriedkov!) Cigáni. A skúsil by im niekto nepredať, hneď by sa niekoľko organizácií aktivistov zbláznilo! Nemyslím, že by bolo v prípade voľného nosenia a vlastnenia zbrane na uliciach bezpečnejšie (agresívnych blbcov je všade dosť a dosť), asi treba skôr dotlačiť verchušku k úprave zákonov aby postulované právo na osobnú bezpečnosť a vlastný život malo aj reálny praktický a logický výstup.

S. Donát 7.5.2012 10:58

Re: Dvojsečná zbraň

Volně dostupné a prodejné střelné zbraně jsou samozřejmě nesmysl. Kdo zbraň chce, může si ji celkem snadno a legálně pořídit. Problém je při jejím použití, to je potřeba řešit a ne problém dostupnosti...

L. NĚMEC 7.5.2012 11:00

Re: Dvojsečná zbraň

Nezlobte se na mne, ale Váš text je zřetelně ovlivněn Vaší neznalostí současné české právní normy v oblasti získávání, držení a nošení zbraní. Ta zaručuje právo na získání zbraně každému bezúhonnému a spolehlivému občanovi ČR za splnění zákonných podmínek. Zda se jedná o černocha, cikána nebo Moravana je jedno.

S. Donát 7.5.2012 11:05

Re: Dvojsečná zbraň

No, jak se to vezme. V případě cikánů například by myslím byl v drtivé většině případů problém s trestní bezúhoností, jako s jedním z požadavků na držitele zbrojního průkazu :-). Naštěstí...

F. Vítek 7.5.2012 11:15

Re: Dvojsečná zbraň

A není to dyskryminácya? ;-)

S. Donát 7.5.2012 11:27

Re: Dvojsečná zbraň

Tak toto snad doufám není a nebude. Ani u nás. Ale aby nám to vydrželo :)

F. Vítek 7.5.2012 11:30

Re: Dvojsečná zbraň

Spíše jsou snahy nám slušným ty zbraně sebrat než je rozdat všem ...

J. Dlouhy 7.5.2012 19:27

Re: Dvojsečná zbraň

Jeden fakt tu v diskusi nikdo nezminil a sice, ze ve vsech zemich Evropy je velice lehke si poridit jakoukoliv nelegalni zbran (od pistole po samopal) na cernem trhu. Kdo chce pachat zlocin se zbrani nepotrebuje zbrojni prukaz. Ten, kdo pozada o zbrojni prukaz, nechce pachat zlocin, jen mit moznost se branit v pripade potreby.

F. Vítek 7.5.2012 20:25

Re: Dvojsečná zbraň

Nikdo? A co já? ;-) 07.05.2012 11:13 Ne sice tak doslova, ale smysl je stejný ;-)

J. Dlouhy 7.5.2012 20:41

Re: Dvojsečná zbraň

O.K., omlouvam se, cetl jsem nepozorne. Ale neskodi to opakovat. :-)

J. Sever 7.5.2012 10:52

Co se těch pobitých dětí týče, ...

...  měl tam - po mém soudu - pořadatel nepochybně zařídit m.j. také bezpečnostní službu. POŘADATEL NEMĚL V DNEŠNÍM SVĚTĚ

PRÁVO NĚCO TAKOVÉHO NEPŘEDPOKLÁDAT! A hned prosím P.T. "debatéry" aby

mne nenapadali. Svolat tolika mládeže je dnes nesmírně ODPOVĚDNÁ VĚC. V

tom vidím - naneštěstí velmi drahé - poučení pro VŠECHNY pořadatele

JAKÝCHKOLI - shromáždění do budoucna. U demonstrací se děsím momentu, kdy tam nějaký magor odpálí třeba "jen" dělobuch a vše skončí "jen" několika pošlapáními.

L. NĚMEC 7.5.2012 10:30

Přesně vystižené.

Nelze než souhlasit. Co jiného než paranoidní strach ze svobody vlastních občanů může hnát zákonodárce k omezování základního práva jednotlivce .... práva na obranu? Jak to může potom dopadnout máme možnost vidět bohužel poměrně často. A jaká je reakce tvůrců zákonů? Přesně opačná než by velel zdravý rozum.

E. Pavel 7.5.2012 10:38

Re: Přesně vystižené.

Bohužel, "nejkomičtější" na stávajícím stavu je, že zbraň si můžete relativně snadno opatřit, ale běda jak ji použijete na svou obranu.

K. Křivan 7.5.2012 10:46

Re: Přesně vystižené.

ano, běda, ale mnohem víc "běda",  když dopadnete jako ten kluk v Břeclavi. S tím se nějaké "běda" u soudu s dobrým advokátem nedá srovnávat.

S. Donát 7.5.2012 10:47

Re: Přesně vystižené.

Ano, to máte pravdu. Nutná obrana by měla být více přiblížena americké "castle doctrine" (neříkám, že bezebytku a bez úprav přejata). Ale jak se říká, je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti...

L. NĚMEC 7.5.2012 10:55

Re: Přesně vystižené.

To máte pravdu. Posuzování nutné obrany naší soudní mocí je opravdu tristní a nevypočitatelné. Obávám se, že to má dost co do činění se zažitou představou o všemocném státu, který přebírá veškerou zodpovědnost za svůj majetek = občany.

Š. Hašek 7.5.2012 10:01

Máte pravdu.

Občan je neustále peskován a již jen opatření si zbraně dle složitých (ale nebudu hodnotit) regulí je považováno za nežádoucí/až zakázané.

Čin gaunera proti neozbrojenému občanu je zároveň hodnocen jen vlastně  jako poukázka na pobyt v ubytovně s měkkou postýlkou, videem a teplou kávou kdykoliv k disposici.

Ozbrojený občan je samozřejmě i nežádoucí pro komunisty a jiné opatrovatelské/pomalu si druhé podmaňující si politické padouchy.

I. Hanuška 7.5.2012 9:41

přístup tvůrců zákona k sebeobraně

Uvědomte si přístup tvůrců zákona k sebeobraně:

Když prohlásíte v USA, že šlo o sebeobranu a není to evidentně lež, je k vám přistupováno jako k nevinnému, dokud vám nedokážou opak.

Pokud to samé prohlásíte v ČR, jste vinen, dokud soud neřekne, že jste se bránil. se všemi důsledky (trestní stíhání, možná vazba). Navíc, obrana majetku se zbraní v ruce se považuje skoro vždy za neadekvátní a bránit se lze pouze pokud útok trvá (tedy pokud vás někdo právě podřezává), jakmile útok skončil, jedná se o nepřiměřenou sebeobranu. Aby podmínky byly ještě výhodnější pro útočníka, má volbu místa a času útoku a dokud vás nezačne ohrožovat opravdu na životě, může si dělat, co chce. V takových podmínkách se nelze zachovat správně.

Nevím proč, ale mám opravdu silný pocit, že v našem státě je něco evidentně v nepořádku.

S. Donát 7.5.2012 10:43

Re: přístup tvůrců zákona k sebeobraně

Lehce Vás opravím. Pokud se dobře pamatuji, útok musí trvat, či bezprostředně hrozit. Ale je pravda, že po skončení útoku by se už o nutnou obranu nejednalo. Máte pravdu v tom, že po použití střelné zbraně proti jinému člověku jste sprostý podezřelý, kterému jsou navíc zabaveny zbraně (všechny), dokud vyšetřování neskončí. Asi aby bylo například pro rodinu postřeleného/zastřeleného jednodušší se pomstít...