3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SVĚT: Pravda, láska a válka

Pojem asymetrický konflikt popisuje střetnutí aktérů, kteří si z hlediska výzbroje, organizace nebo strategie nejsou rovni. Jakou roli může v takových konfliktech hrát morálka?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Mertl 8.8.2015 13:21

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Inu, budete zase muset volit M. Zemana.

J. Matuška 8.8.2015 13:42

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

V případě, že protikandidátem Miloše Zemana bude opět kníže z Bilderbergu, tak si svoji poslední volbu chca nechca zopakuji. /Jestli tady budu v roce 2018 ještě strašit, je podmínkou./

J. Šimek 8.8.2015 13:55

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Koukám, že politiku moc nesledujete, když vám unikla celkem srozumitelná informace KS, že je pro kandidaturu již příliš stár.

J. Matuška 8.8.2015 14:08

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Miloš Zeman se zatím ještě nerozhodl, zda bude v roce 2018 obhajovat prezidentský post. Oznámí to rok před tím, ale jeho okolí si už dnes přeje, aby do dalších voleb šel. http://domaci.ihned.cz/c1-63820180-zeman-mozna-nechce-podruhe-kandidovat-na-prezidenta-z-hradu-pousti-klicove-lidi

To je ale stará informace ze 7.4.2015. Za odkaz, kde bych získal novou inf. děkuji. Sám si myslím, že zdravotní stav obou politiků není nejlepší, pro tak náročnou funkci bych si dovedl představit i jiné kandidáty.

J. Slanina 8.8.2015 14:32

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

"Z hradu pouští kličove lidi..."

...jenom toho nejklíčovějšího si tam šušní, při tom by to bylo velmi jednoduché propustit mynáře do klíčového průmyslu.

J. Šimek 8.8.2015 16:06

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Zeman se může rozhodnout, jak je libo, jisté je, že KS kandidovat nebude, tak nechápu, co tady mudrujete...

J. Kombercová 8.8.2015 16:51

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Kdyby Zeman kandidoval, tak holt nebude mít pan Matuška výmluvu, že proti Švarcíkovi ho volit MUSEL!

Ale pan exprezident Klaus v rozhovoru pro tv asi před 14 dny na otázku redaktorky, zdali bude v příštích volbách kandidovat, neřekl rezolutné NE. :)

J. Šimek 8.8.2015 17:00

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Konečně čerstvý vítr :o):o):o)

E. Erat 8.8.2015 17:24

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Tak to by byla volba naší rodiny, a řady mých přátel jasná.Bohužel tomu, ale příliš nevěřím.

E. Erat 8.8.2015 17:29

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Jistá je akorát smrt.Karel toho již napovídal o ukončení své politické činnosti.Nedávno na ČT 24 řekl,že bude leadrem jak v komunálních volbách, tak i parlamentních.Předtím také říkal,že tomu tak již nebude.

J. Šimek 8.8.2015 22:07

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Ne, říkal jen, že nebude kandidovat na prezidenta, zbytek jste si vymyslel.

J. Slanina 8.8.2015 14:29

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Robejšek - kandidát na prezidenta???

A v které že zemi???

I. Mertl 8.8.2015 14:37

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Před lety některé "dámy" zde.

P. Scheck 9.8.2015 3:03

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Proboha, Robejšek prezidentem? Pán bůh chraň. No ale, pravda, po Zemanovi ať už si tam sedne, kdo chce. Nastavenou laťku už asi nejde snížit.

Takže beru zpět. Ale jo, třeba i vy, pane Robejšku a váš první nebo druhý kamarád z kterékoliv hospody.

M. Prokop 9.8.2015 16:06

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Mezi politikem a politologem je dost zásadní rozdíl, takže Robejšek ví, proč odmítá.

J. Matuška 9.8.2015 20:27

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Nevěděl jsem, že u nás existuje škola pro politiky.

M. Prokop 9.8.2015 20:38

Re: Petr Robejšek by byl můj kandidát na prezidenta,

Další vaše neznalost?

I. Mertl 8.8.2015 12:25

Machiavelli?

Jo, bejvával pan Robejšek kdysi taky přislušníkem chattering classes, to když byl zaměstnán v hamburském Haus Rissen. Moralizoval a moralizoval, pěkně se to četlo, inu, má dar řeči - "Robejšek for President". Jenže pak ho z Haus Rissen vylili a musel si hledat nové živitele. Evidentně našel - a jaká změna! Morálka jen tehdy, když se nám to hodí a když máme navrch! Prašivost vítězí, protož podle Robejška máme válku ihned, jakmile se rozejdeme v názorech, třeba válku asymetrickou. A pak nutno morálku opustit - jinak má nepřítel převahu. Pak jednání - jen prolhané, ženevské konvence - pryč s nimi, smluvy a dohody - jen když jsou pro nás výhodné, ohledy na civilisty - shit. Toto jsou závěry RObejškovy úvahy, jen on to umí lépe zabalit - má dar řeči. Je však zřejmé, komu slouží ta řeč. Západ je prohnilý - kolikrát jsme to slyšeli! Jen u Robejška je prohnilý proto, že ctí morálku, to je opravdu nová myšlenka.

Z. Rychlý 8.8.2015 21:59

Re: Machiavelli?

Takže dnes vám komentáře pana Robejška nevyhovují, v tom případě vám ty předchozí opačné musely pasovat !

Nejspíš na Robejška plivete, ať říká, co chce.

K. Janyška 8.8.2015 12:23

Válka o Sýrii je středobodem konfliktu v arabském světě.

O co v ní jde ?  To by mě fakt zajímalo... Dzp.

J. Kanioková 8.8.2015 13:22

o Arabské "jaro" - o přeorání říší, hranic a tamních vůdců..

Původně se potřebovali zbavit nejdřív Saddáma, pak Kadáfího, Asada, Mubaraka, podporou tamní opozice. čímž netvrdím, že to byla neviňátka.

Ovšem jak P.R. říká - Chceme-li vytlačit diktátora, tak musíme zvážit co přijde po něm. O moc se začnou rvát "zlí hoši", které krutovládce dosud držel v šachu.

Jo... Orwellova permanentní válka se stává realitou.

MAPA k novému Blízkému východu - http://krat.si/Cvo

J. Kanioková 8.8.2015 18:18

Re: o Arabské "jaro" - o přeorání říší, hranic a tamních vůdců..

Brookings institut plán k likvidaci Sýrie - http://jdem.cz/bs3956

Plán překreslení na BV: Projekt pro "Nový Blízký východ" - http://krat.si/Cvp

J. Kanioková 8.8.2015 19:11

Re: o Arabské "jaro" - o přeorání říší, hranic a tamních vůdců..

Kurdové v Turecku - http://www.hks.re/wiki1/doku.php?id=kurdove_v_turecku

V. Vaclavik 8.8.2015 11:13

'Twittering classes'

to jsou aktivni intelektualove nasi spolecnosti, ci kultury, kteri v boji o pozice u obcanu spolecnosti vyhrali a predstavuji tak hlas spolecnosti, kultury. Je na jinych intelektualech, aby je  z teto pozice vytlacili. A bezne obcany nijak nevyvinuje, jaci intelektualove maji v jejich spolecnosti navrch.

"Za morálku nelze bojovat jenom morálně, nýbrž v první řadě účelně."

Ale 'ucelny boj' je prece moralni! Anebo moralni ma byt, jestlize moralce spravne rozumime. A staci rici, ze valka neni sport, tedy nema se v ni hrat na ferovost, a delat si z ni sport je obrovska chyba.

Velke pomyleni nasi Zapadni kultury v tomto ohledu je deleni protivnika na zleho (klika u moci) a hodneho (bezny lid), a kdy se bojuje jen proti tem zlym, coz Zapadu notne svazuje ruce. Jak pisu zde vyse, bezny lid je skoro vzdy vinen, je jen malo pripadu, kdy nikoli, jako kdyz je nejaka zeme v podruci jine. Ale to je pomerne vzacna vec, ani komunisticke Ceskoslovensko nebylo v teto pozici, protoze vetsina nasich obcanu byla v dusi pro ten nas komunisticky socialismus, jen se jim nelibili 'zli' komuniste.

J. Plzák 8.8.2015 10:39

Historka skoro pradávná.

Kdysi dávno, ještě než komunistickým zločinců definitivně klesl motor, bylo zvykem PLO (Arafatova palestinská ozbrojená organizace) unášet kde koho. Jednou se Palestinci spletli, zajali Rusy a chtěli vydírat.

Rusové nelenili, vyslali komando a unesli pár Palestinců. Doma jim pak uřezali jejich mužství a ta, v úhledné balíčku, poslali na PLO.

Unesení Rusové byli obratem doma.

Účastnice v teroristickém komandu, které uneslo letadlo Lufthansy do Mogadišu, byla spolu s dalšími zajmuta a zavřena. Později se objevila, jako uznaná azylantka v Norsku.

Tolik k asymetrickým šarvátkám.

S. Netzer 8.8.2015 10:19

Z tohoto článku

táhnou Duchy Moskvy.

Fuj.

J. Plzák 8.8.2015 10:40

Re: Z tohoto článku

Něco chytřejšího na skladě nemáte?

J. Mrázek 8.8.2015 12:06

On nikdy .

Prostě už je takový jednoduchý ...

J. Jurax 9.8.2015 14:48

Re: On nikdy .

Jednoduchá - je to ženská - jinak souhlas.

R. Tesařík 8.8.2015 13:27

Re: Z tohoto článku

já věděl, že vy sem napíšete hovadinu, dobrokadilko.